Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
V

Duże spalanie, mała moc, gaśnie wrzuceniu na luz.

V

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 robko290

robko290
  • Klubowicz
  • 31 postów
  • SkÄ…d:Nysa woj.Opolske
  • Silnik:2.0
  • Wersja:es
  • KM:131
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:Sedan ce 8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:04, 05.01.2018

Witam. Borykam się z problemem małej mocy, dużym spalaniem i gaśnięciem silnika jak podczaj jazdy wrzucę na luz.

 

1. Wymieniony map sensor reset ecu i było ok kilka tygodni.

2. Wymieniona pompa paliwa.

3. Wymienione świece, kable i przewody paliwowe na miedż. Filtr paliwa ma 2 lata.

4. Niekiedy od tak sobie moc i spalanie wraca do normy ale np. na następny dzień jest znów zamulony.

5. Wyregulowane zawory i czyszczony egr i przepustnica.

6. Wolne obroty nie falują. Raz są poniżej pierwszej kreski a raz powyżej ok 950. Na ssaniu to samo raz 1800 raz 1500.

7. Zmierzona sonda według manuala i jest ok.

8. Auto ma tylko moc do połowy wciśnięcia pedału gazu, jak depnę do końca to czuć że traci na mocy i nie ciągnie. Niekiedy samo się naprawia na 1 lub 2 dni i znów zamula.

9. Po odpięciu sondy auto zyskało na mocy nie szarpie i silniczek krokowy działa po obroty spadają do ok 400 i podnoszą się do 750.

10. Komputer nie wyświetla żadnych błędów po zwarciu zwory serwisowej

Tak jak pisałem napięcie do sondy dochodzi, opór właściwy, zwarcia nie ma. Według manuala.

 

Usterka jest i mija od tak sobie.

Na trasie 130 km z tą samą prędkością, ta sama trasa pali 16 L ale w większości teraz pali 24L.

 

Chcę wymienić sondę na NGK ale nie jestem pewien czy ona jest uszkodzona. Jakieś wskazówki.

Jutro zamierzam przemierzyć cały układ według manuala i zobaczymy.


Najgorsze jest to że usterka jest a raz jej nie ma. Trudno zdiagnozować. Albo kupować wszystkie czujniki i wymieniać na chybił trafił. Auto po resecie ecu w obecnym stanie odzyskuje wigor na np. tydzień, 1 dzień lub jak mu się podoba.


Silnik F20Z1 benzyna.


Oleju praktycznie nie bierze, dolewka 0,5 l na 10 tys. Olej Motul 10W40


Puszcza aparat zapłonowy i kapie na skrzynie.


Zaczęły się te problemy po wymianie pompy paliwa. Po nocy postoju auto nie zapalało od razu, podejrzewałem cofające się paliwo do baku bo musiałem dwa trzy razy przekręcić na zapłon aby auto zapaliło od razu. Po wymianie pompy zaczęły lać przewody paliwowe i w ten sam dzień je wymieniłem.

Pompa zamiennik Magneti Marelii max 3 bar. Stara pompa Bosh jest sprawna bo z ciekawości podłączyłem ją do manometru i daje ciśnienie 4.5 Bar. Czytałem że ten silnik potrzebuje pompę o wydajności min 3.8 bar. Ale co to ma do rzeczy jak jadąc te 120 km/h pompa nie musi tyle dawać jak przy pełnym gazie ?


Witki opadają, jak coś nie działa to nie działa tak. A nie się naprawia na drugi dzień po odpaleniu auta i jest ok. Termostat jak nie działa to nie działa, czujnik cieczy chłodzącej jak nie działa to nie działa bo to tylko termistor który sam się nie naprawi. A tu takie cyrki. Hmmmmmmmmmm


  • 0

#2 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • SkÄ…d:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 19:35, 05.01.2018

To może podmień na powrót pompę.
  • 0

#3 robko290

robko290
  • Klubowicz
  • 31 postów
  • SkÄ…d:Nysa woj.Opolske
  • Silnik:2.0
  • Wersja:es
  • KM:131
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:Sedan ce 8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:42, 05.01.2018

Cześć.

Tak zrobię wymienię pompę na ori ale przed tym zrobię pomiary wszystkich czujników. Przed chwilą oglądałem filmik jak sprawdzić sondę.

Ja mierzyłem według manuala tylko oporność, zwarcie między pinami i czy zasilanie dochodzi do sondy i było ok. Dzisiaj póżno było i ciemno a nie miałem czasu na inne pomiary.

Zastosuję się do manuala jak sonda oscyluje na gorącym silniku. Może ma przekłamania, pisali aby pierw sprawdzić jak pracuje a potem mierzyć oporności i zwarcia. Jako elektronik to mam swoją wiedzę i myślę jak zmierzę sondę i będzie zwarcie czy grzałka do kitu to do wymiany sonda, a pomiary nic nie wykazały niepokojącego. Sprawdzę jutro jej parametry pracy na gorącym silniku. Często jest tak że element który się nagrzewa pod wpływem pracy zmienia swoje parametry.


  • 0

#4 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8864 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 21:49, 05.01.2018

Przewody paliwowe wymieniane przed czy po filtrze paliwa?

Masz lpg?

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#5 robko290

robko290
  • Klubowicz
  • 31 postów
  • SkÄ…d:Nysa woj.Opolske
  • Silnik:2.0
  • Wersja:es
  • KM:131
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:Sedan ce 8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:24, 05.01.2018

Przewody paliwowe wymieniane ale filtr ma 2 lata został stary.. Brak LPG


Przewody wymieniałem sam. Wszystkie fi 8mm. Wiem że na powrocie powinien być 6mm ale nie miałem go dostępnego od ręki. Powrót nie powinien być na tyle istotny bo jest zawór ciśnieniowy na listwie i on reguluje ciśnienie.


Jak mi lały przewody paliwowe auto normalnie jechało. Jak zauważyłem w tym samym dniu wyciek to wymieniałem przewody paliwowe bo od szarpania się że zbiornikiem paliwa puściły że starości.


Użytkownik robko290 edytował ten post 22:16, 05.01.2018

  • 0

#6 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8864 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 22:28, 05.01.2018

Podmień filtr i sprawdź.
Sprawdź też ciśnienie na listwie paliwowej.

A jak będziesz we wrocku daj znac bo masz pewnie złącze 3 pin to się zgadamy, podepnie się pod kompa i popatrzy od zimnego na wskazania czujników.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 1

#7 robko290

robko290
  • Klubowicz
  • 31 postów
  • SkÄ…d:Nysa woj.Opolske
  • Silnik:2.0
  • Wersja:es
  • KM:131
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:Sedan ce 8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:59, 05.01.2018

Ok. Do Wrocka mam niedaleko o koszt na wache lepszy niż kupować na chybiÅ‚ trafiÅ‚ sondy  i inne graty. OdnoÅ›nie zmierzenia ciÅ›nienia na listwie to nie mam jak zmierzyć chyba że siÄ™ podepnÄ™ z trójnikiem za pompÄ… paliwa to ten sam ukÅ‚ad.


Jutro zmieniÄ™ pompÄ™ na ori a filtr w tyg. bo jutro Å›wiÄ™to i go nie kupiÄ™. 


Użytkownik robko290 edytował ten post 22:35, 05.01.2018

  • 0

#8 robko290

robko290
  • Klubowicz
  • 31 postów
  • SkÄ…d:Nysa woj.Opolske
  • Silnik:2.0
  • Wersja:es
  • KM:131
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:Sedan ce 8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:53, 06.01.2018

No to jestem. Komputer wymigał kod 41 uszkodzona grzałka sondy ale mi się wydaję że błąd załapał bo odpinałem sondę i jeżdziłem jeden dzień. Zresetowałem komputer, nagrzałem silnik do momentu włączenia się wentylatorów. Jazda próbna jechałem delikatnie i po wrzuceniu na luz obroty spadają do tak niskich że auto gaśnie, krokowy jak zdąży do podniesie obroty do wolnych. Sprawdzam błedy nic nie wymigał. Oporność grzałki sondy ok według manuala. Wygląda tak że na wolnych brakuje mu benzyny. Wymienię filtr i wrócę do starej pompy bo tą co mam to magnetti marelli za 80 pln. Dam znać w następnym tygodniu.
Pompa kupiona nowa. Grzałka ma oporność 14 om. Według manuala ma być od 10-40 om. Aha jeszcze jedno mierzyłem napięcia na sondzie jak pracuję.
Sonda oscyluje między 0.1V do 0.9V i spada do 0.1 i podnośi do 0.9V i tak wkółko.

Użytkownik robko290 edytował ten post 17:50, 06.01.2018

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: V

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq