Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Dorobienie półosi Accord VII

VII półoś przegub accord vii

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
82 odpowiedzi w tym temacie

#76 Jacek1983

Jacek1983
  • Forumowicz
  • 42 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:27, 15.09.2020

Panowie, ogarnąłem temat półosi, ostatecznie wysłałem swoją do Motomaxa, dorobili wałek, przeguby mam w dobrym stanie, więc na nich wszystko poskładali, koszt- 350 plus wysyłka, od tygodnia jeżdżę, więc niewiele mogę powiedzieć o trwałości naprawy, ale nie ma już tych irytujących drgań, jak na tej półosi GSP.

Ją z kolei oddałem do reklamacji, zobaczymy czy uznają.

Dziękuję za zaangażowanie się w temacie :).


  • 1

#77 piotrekk6

piotrekk6
  • Forumowicz
  • 373 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:K24
  • Wersja:Type-S
  • KM:???
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 20:51, 05.05.2021

poliftowe oski są o 2 mm grubsze mają więcej zębów na przegubie zew i na krzyżaku przegubu wew. sama wielkość krzyżaka jest taka sama :)

 

Czy wałek z diesla pasuje do 2.4 polift?

Z tego co zrozumiałem, to pasuje prawa półoś z diesla (29 zębów) ewentualnie możliwe że trzeba przełożyć też krzyżak z diesla do rpzegubu wewnętrznego z benzyny? 

Ściągnąłem tłumik drgań na prawym wałku i jest gruby wżer.  Ile tam jest zębów, albo z czego dopasowywać zamiennik?

 

yyaxtpQ.jpg


Użytkownik piotrekk6 edytował ten post 21:38, 05.05.2021

  • 0

#78 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 09:44, 24.05.2021

Wałek z przegubem zewnętrznym mam z diesla i jak dobrze pamiętam pasuje to w krzyżak w przegub wewnętrzny benzynowy.

 

Mam w domu wałek benzynowy mogę policzyć wieczorem jak nie zapomne...


Użytkownik lukasrz edytował ten post 09:45, 24.05.2021

  • 0

#79 piotrekk6

piotrekk6
  • Forumowicz
  • 373 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:K24
  • Wersja:Type-S
  • KM:???
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 09:47, 24.05.2021

No właśnie z tego co sprawdzam, to diesel ma wałek z 34 zębami po obu stronach, dlatego trzeba brać krzyżak z diesla i przegub zewnętrzny też, bo w 2.4 polift jest 32 zęby na wałku z obu stron.

Ty właśnie krzyżak chyba też masz z diesla z tego co pisałeś w tym temacie ;)


  • 0

#80 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 10:01, 24.05.2021

O prawda, krzyżak też z diesla w obudowe przegubu wewn z benzyny.


  • 0

#81 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 13:29, 24.05.2021

Napiszcie też czy przedlift czy polift - ten ma grubsze półosie.
  • 0

#82 piotrekk6

piotrekk6
  • Forumowicz
  • 373 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:K24
  • Wersja:Type-S
  • KM:???
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 09:19, 25.05.2021

U mnie nie było nigdy drgań, czasem puknięcie przy zmianie biegów z nieznanych źródeł. Zamontowałem wewnętrzny przegub PASCAL i nie było problemów z wibracjami, jeździ rok.

 

Co do ukręconej półosi prawej. Patent na montaż półosi prawej z diesla do benzyny:

 

Nie znalazłem półosi OEM z benzyny, ale zrobiliśmy pewną modyfikację montując zestaw(zamiennik niestety) z diesla.

 

Wałek półosi prawej w dieslu jest 2mm grubszy jak w benzynie - można go zamontować do benzyny w następującej konfiguracji:

 

przegub zewnętrzny diesel(pasuje w piastę benzyny)+wałek diesel + krzyżak i kamienie z diesla + obudowa przegubu wewnętrznego z benzyny tak by weszła na wałek podpory.

 

Od wczoraj jeździ tak auto bez problemów, nic nie drga, wałek półosi ma tłumik drgań pod który daliśmy olej by zabezpieczyć przed korozją.

 

Włożenie z zamiennika kamieni i krzyżaka do oryginału może być niemożliwe bo oryginał ma inną konstrukcję łożyskowania kamieni i inny przez to rozmiar.

 

W tym momencie mamy całą półoś o 2mm grubszą niż w benzynie więc powinna być mocniejsza, w dieslu  jest ponad 300Nm.

 

Całą półoś kupiłem w zamienniku używaną, wyglądającą na bardzo dobry stan, oceniając chociażby po stanie patyka, braku korozji, osłon itp. Kupiłem w używce bo miałem blisko z możliwością przetestowania i zwrotu. Szukałem oryginału z benzyny ale nie mogłem nic znaleźć co mógłbym obejrzeć, na allegro sprzedający nie chcieli odsunąć tłumika drgań z wałka i wysłać zdjęć.

Jesteś jeszcze w stanie powiedzieć mi jak po prawie 2ch latach sprawuje Ci się ta konfiguracja?


  • 0

#83 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 12:48, 14.06.2021

Jesteś jeszcze w stanie powiedzieć mi jak po prawie 2ch latach sprawuje Ci się ta konfiguracja?

Nic się nie dzieje, jeżdżone codziennie, tak więc polecam.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, półoś, przegub, accord vii

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq