Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Dorobienie półosi Accord VII

VII półoś przegub accord vii

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
59 odpowiedzi w tym temacie

#1 maniekM

maniekM
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Grzywna
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190 +
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Cm2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:08, 01.01.2018

Witam,

 

Z nowym rokiem muszę się zająć półosiami. 

W zeszłym roku usunąłem tłumiki drgań na półosiach i odkryłem po nimi duże wżery na półosi.

Przeguby mam w dobrym stanie, pozostaje temat tych nieszczęsnych półosi.

Rzemieślnik u mnie dorobił by nowe za około 500zł

Zastawiam się czy dorabiać nowe / napawać i potem roszlifować wżery na starej / czy szukać używek?

 

Jakie rozwiązanie polecacie?

 


  • 0

#2 grzechh

grzechh
  • Klubowicz
  • 528 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CRV ES
  • KM:150 147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:RE5 CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 11:37, 01.01.2018

Szukałeś? Jest temat, masz same wałki na allegro do kupienia.
  • 0

Long May You Ran


#3 maniekM

maniekM
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Grzywna
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190 +
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Cm2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:57, 01.01.2018

Szukałem,

 

Są na allegro same wałki, pytanie jak z trwałością?

Którzy konkretnie producenci są rzetelni, np. FEBEST

http://allegro.pl/po...7014246294.html

 

Czytałem, że w przypadku zamontowania zamienników dla przegubów występuje luz który z czasem się powiększa.


Użytkownik maniekM edytował ten post 12:56, 01.01.2018

  • 0

#4 kristof

kristof
  • Forumowicz
  • 246 postów
  • Skąd:Kln
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:limuzyna
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:48, 01.01.2018

http://www.motomax.pl/


  • 0

VTEC PIJE VTEC ŻYJE


#5 grzechh

grzechh
  • Klubowicz
  • 528 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CRV ES
  • KM:150 147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:RE5 CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 15:58, 01.01.2018

http://jurseb.pl/index.html wcześniej mieli normalnie wystawione wałki na allegro, z tego co pamiętam cena 190zł sztuka. Sporo osób od nich kupiło
  • 0

Long May You Ran


#6 maniekM

maniekM
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Grzywna
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190 +
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Cm2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:58, 01.01.2018

Dzięki Panowie.

Jutro podjadę do Motomax.


  • 0

#7 michałWD

michałWD
  • Forumowicz
  • 96 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:206
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:49, 01.01.2018

maniekM, po wizycie daj znać co ustaliłeś w Motomax bo też byłbym chętny na półosie do 7-mki


  • 0

#8 maniekM

maniekM
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Grzywna
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190 +
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Cm2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:37, 11.01.2018

Witam,

 

W moim przypadku rozebrali całe półosie, sprawdzili stan przegubów, dorobili wałki, nasmarowali wszystko powtórnie i założyli nowe osłony.

Cena za taką przyjemność to 350zł za jedną półoś.

Uważam, że w porównaniu z cenami w ASO opłaca się.

Na dzień dzisiejszy jestem zadowolony, żadnych drgań na kierownicy do 150km/h nie czuję, zarówno przy przyspieszaniu jak i podczas jazdy ze stałą prędkością.

Zobaczymy jak będą się półosie sprawować po kolejnych 20tyś.


  • 0

#9 pawlik118

pawlik118
  • Klubowicz
  • 1384 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 21:01, 11.01.2018

Czyli z przegubami nic nie robili? Obie półosie masz dorobione? Półoś wewnętrzna (od skrzyni) prawa też wymieniona? 


  • 0

#10 tarjei86

tarjei86
  • Klubowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 21:05, 11.01.2018

Na ile czasu musiałeś zostawić samochód?

Wysłane z mojego ONEPLUS 3T przy użyciu Tapatalka
  • 0

#11 michałWD

michałWD
  • Forumowicz
  • 96 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:206
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 02:05, 12.01.2018

Tak właśnie sobie myślałem, że często problemem mogą być nie przeguby a wałki, które "wyzarte" pod tlumikiem drgań, krzywią się i w rezultacie niszczą się przeguby.
  • 0

#12 feniks

feniks
  • Forumowicz
  • 125 postów
  • Skąd:Leszczyny
  • Silnik:2.0
  • Wersja:comfort
  • KM:zbyt mało
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:opływowe CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:50, 12.01.2018

Sorki ale muszę to skomentować. Wałki (ośki) nawet jeśli są wyżarte to nie będą się od tego krzywić. Jeśli wałek (ośka) będzie konkretnie wyżarta przewężona itp. to co najwyżej po prostu się ukręci a nie wygnie. Ośki nie przenoszą żadnych siła jedynie moment który może je ukręcić. Cały czas opisuję mechanizm idealny, czyli układ bez żadnych innych sił. Ośka może się pogiąć jedynie jak w nią coś przypierniczy :) lub gdy połączenia (wielowypusty) będą już tak rozklekotane że będzie dochodziło do przenoszenia sił gnących na oś . Najczęściej to co się niszczy to wielowypust. Poprzez "ugniatanie" i przenoszenie momentu punktowo a nie przez całą powierzchnie postępuje jego naturalne zużycie. Nie bez znaczenia na wytrzymałość ośki mają również drgania. Przeważnie ośki wytwarza się tak aby środek był miękki (pojęcie względne) a na zewnątrz mocno hartuje (indukcyjnie) aby zwiększyć wytrzymałość na gięcie i wielowypustu. 


  • 0

#13 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 412 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 10:46, 12.01.2018

Ja kupowałem wałek  nowy na allegro za 190zł, Montaż 45min - 100zł. Już dobre kilka tys km zrobiłem i nie ma problemów. Są cały czas dostępne. W Hond Car w Lublinie mówili, że montowali te wałki już i nie było problemów.


Użytkownik lukasrz edytował ten post 10:47, 12.01.2018

  • 0

#14 maniekM

maniekM
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Grzywna
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190 +
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Cm2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:18, 13.01.2018

Wymieniałam tylko wałki końcowe.

Łożysko na dłuższej półosi u mnie było ok.


  • 0

#15 awadam

awadam
  • Forumowicz
  • 78 postów
  • Skąd:kobyłka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:37, 14.01.2018

Podepne się pod temat. Wlcze z przepisami już rok. Kupiłem używana polos z forum pomogli może na 3 miechy. W ramach doświadczenia sprawdzilem przeguby Wew. U
I prawy ma mały wzer. https://www.google.p...0Sulej%C3%B3wekznalazłem ta firmę korzystał ktoś tam może? Znajomy robił volvo i jest zadowolony 700 za zrobienie Poloski zapłacił. Ciekawe czy w acco to zrobią na lux czy kupić ten nowy przegub prawy, dodam że katuje auto i nie wiem czy lepiej zregenerować czy przegub oem kupić i czy on długo wytrzyma i zniesie wszelkie wibracje

Użytkownik awadam edytował ten post 14:30, 14.01.2018

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, półoś, przegub, accord vii

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq