Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Nierówne obroty na zimnym silniku

VI silnik nierówne Obroty falować gaśnie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Blacku

Blacku
  • Forumowicz
  • 27 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:145
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:01, 31.12.2017

Od dłuższego czasu walczę ze swoją Hanią. Na zimnym silniku jesli nie dotknę gazu jest ok. Dopiero w momencie jak dodam gaz obroty wzrastają i po następnym puszczeniu gazu obroty wpadają na jakies 500 prawie na granice gaśnięcia auta, czasami też gaśnie. 

 

Od tego momentu do momentu gdzie wskazówka temperatury urośnie do polowy mam problemy z falującymi obrotami. Nie pamiętam kiedy zaczął się ten problem. Próbowałem go naprawić poprzez czyszczenie przepustnicy, ale nie mialem niestety warunków aby ją odkręcać więc wyczyściłem ją tylko na tyle a jak sięgnąłem ręką do środka ze szmatą nasączoną benzyną ekstrakcyjną. 

 

Proszę powiedzcie wszystkie możliwe powody dla których może to tak działać po powrocie z urlopu posprawdzam każdą z nich. 


  • 0

#2 Acesulfam-K

Acesulfam-K
  • Nowy
  • 17 postów
  • Skąd:pomorskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 12:41, 31.12.2017

Mi też umierał po dodawaniu gazu i puszczaniu np. pod światłami. Wywaliłem kata i wstawiłem tłumik zamiast tego i jest dobrze. Patrząc przez stary katalizator w stronę słońca było widać jakieś 5 małych prześwitów więc zakładam że na wolnych obrotach nie mógł sobie poradzić z wypychaniem spalin z silnika. Delikatne falowanie też mam i jeszcze sobie z tym nie poradziłem.
  • 0

#3 Ciapatyz

Ciapatyz
  • Forumowicz
  • 459 postów
  • Skąd:Pasiecznik/Eitorf
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 12:56, 31.12.2017

Czujniki położenia przepustnicy może być już zużyty.

jeżdżem HONDOM :)
  • 0

#4 TomekVI

TomekVI
  • Forumowicz
  • 185 postów
  • Skąd:LLB
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 13:59, 31.12.2017

Mi gaśniecie ustało po regulacji zaworów. Przeczyść zawór wolnych obrotów (krokowy)


  • 0

5,6,7


#5 Acesulfam-K

Acesulfam-K
  • Nowy
  • 17 postów
  • Skąd:pomorskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 11:49, 20.01.2018

U mnie problem falujących obrotów już rozwiązany ( w związku z trzema postami wyżej ). Wymieniłem sondę regulacyjną na nową z powodu uszkodzonego podgrzewania sondy ( błąd "świecił" się już dawno ale nie było go widać bo jakiś cwaniak wyjął żarówkę od checka ). Dodatkowo gazownik zwrócił uwagę na to iż ten kto zakładał instalację gazową przeciął kabelek sygnałowy od sondy (za kostką sondy, w stronę wiązki auta) i poprowadził do niego przewody od jakiejś kostki, która razem z włączeniem gazu wyłączała sondę = wysokie spalanie, falujące obroty. Przewody zostały doprowadzone do porządku i teraz śmiga. Może sprawdź u siebie czy ktoś nie grzebał przy sygnałowym i czy sonda ma odpowiedni opór na grzałce, bo tyle możesz zrobić sam :)


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, silnik, nierówne, Obroty, falować, gaśnie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq