Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Brak wspomagania kierownicy

VII

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 Porucznik91

Porucznik91
  • Forumowicz
  • 120 postów
  • SkÄ…d:Rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:42, 28.12.2017

Witam dzisiaj jadąc straciłem wspomaganie po chwili znowu zaczeło chodzić i pózniej przejechałem 30km i było cały czas co może być przyczyną?Dodam że 2 miesiące temu zakuwałem wąż i wymieniałem płyn sprawdzałem wąż jest cały i płyn jest na max


  • 0

#2 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 21:19, 28.12.2017

nie piszczaÅ‚ pasek w momencie jak nie miaÅ‚eÅ› wspomagania? 
Albo nie było dużego obciążenia silnika? Nie przygasał silnik?


  • 0

#3 Vice

Vice
  • Forumowicz
  • 697 postów
  • SkÄ…d:Lub
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe STAG-4, Q-BOX plus
  • KM:216+ Ile?, 237Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 22:02, 28.12.2017

Czy zakuwałeś górny wąż który leci nad klawiaturą?


  • 0

Ogrzewania postojowe Webasto - serwis, naprawa...


#4 marekb1988

marekb1988
  • Forumowicz
  • 228 postów
  • SkÄ…d:Åšwidnik
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:191
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:16, 28.12.2017

Pompa zdycha?


  • 0

#5 Porucznik91

Porucznik91
  • Forumowicz
  • 120 postów
  • SkÄ…d:Rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:30, 28.12.2017

Hmm gdzieÅ› widziaÅ‚em podobny temat i gość w identycznej sytuacji miaÅ‚ odciÄ™cie wspomagania tzn zjezdzaÅ‚em z krawężnika i daÅ‚em peÅ‚ny skrÄ™t bo chciaÅ‚em nawrócić czy to możliwe że jest tam jakiÅ›  zawór bezpieczeÅ„stwa-max ciÅ›nienia, który w przypadku zbyt dużego ciÅ›nienia w ukÅ‚adzie powoduje otwarcie tego tÅ‚oczka w pompie i olej nie zostaje pompowany/zasysany przez pompÄ™, co ma uchronić przed zniszczeniem maglownicy, po krótkim czasie zawór wraca w swoje poÅ‚ożenie i jest ok.?


  • 0

#6 pawel10-1981

pawel10-1981
  • Forumowicz
  • 21 postów
  • SkÄ…d:Kozienice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 22:46, 14.01.2018

Hmm gdzieÅ› widziaÅ‚em podobny temat i gość w identycznej sytuacji miaÅ‚ odciÄ™cie wspomagania tzn zjezdzaÅ‚em z krawężnika i daÅ‚em peÅ‚ny skrÄ™t bo chciaÅ‚em nawrócić czy to możliwe że jest tam jakiÅ›  zawór bezpieczeÅ„stwa-max ciÅ›nienia, który w przypadku zbyt dużego ciÅ›nienia w ukÅ‚adzie powoduje otwarcie tego tÅ‚oczka w pompie i olej nie zostaje pompowany/zasysany przez pompÄ™, co ma uchronić przed zniszczeniem maglownicy, po krótkim czasie zawór wraca w swoje poÅ‚ożenie i jest ok.?

Mi też zdarzyÅ‚o siÄ™ dzisiaj coÅ› podobnego. WyjechaÅ‚em z garażu , peÅ‚en skrÄ™t w prawo do tyÅ‚u , przeÅ‚ożenie parking ( nie pamiÄ™tam czy wyprostowaÅ‚em kierownicÄ™ przed wyjÅ›ciem)  , rÄ™czny , zamknÄ…Å‚em garaż. Wsiadam jadÄ™ , skrÄ™cam i czuje brak wspomagania. ZgasiÅ‚em silnik, odpaliÅ‚em ponownie i wszystko wróciÅ‚o do normy.

Czy możliwe że pompa wspomagania zaczyna padać ?


  • 0

#7 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1447 postów
  • SkÄ…d:ÅšlÄ…sk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 45
Super

Napisano 14:45, 15.01.2018

Albo nie było dużego obciążenia silnika? Nie przygasał silnik?

A jak były to co?
Pompa?

Kilka miesięcy temu miałem podobny problem, ale samoistnie ustąpił - odpukać.

Pozdrawiam
- Artur
  • 0

Pozdrawiam
- Artur
 


#8 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 502 postów
  • SkÄ…d:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 20
Super

Napisano 15:12, 15.01.2018

Tak jak wcześniej autor wspomniał w pompie jest zawór bezpieczeństwa. W momencie skręcenia kierownicy w maxymalna pozycję (lewo/prawo) zawór otwiera się i pompa zaczyna mielic płyn w sobie( w sensie ze pompa pobiera płyn i oddaje ale nie pod ciśnieniem)
Zdążą się ze ten zawór się przytnie w pozycji otwartej i wtedy nie mamy wspomagania.
Pasowanie zaworu jest dosyć precyzyjne i nawet najmniejszy opiłek może go zablokować.
Przyczyną może też być wyrobione gniazdo zaworu lub sam zawór ( w tym wypadku juz nie dasie tego naprawić )...
  • 0

#9 lukaschu

lukaschu
  • Forumowicz
  • 98 postów
  • SkÄ…d:Lublin
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:?
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:44, 31.05.2018



Przyczyną może też być wyrobione gniazdo zaworu lub sam zawór ( w tym wypadku juz nie dasie tego naprawić )...


Mam taki sam problem. Dzieje się to szczególnie w upalne dni. Gdy skręcam a auto jest na wolnych obrotach brakuje wspomagania. Pomaga przygazowanie. Jest jakiś na to ratunek? Da sie wymienić ten zawór jeśli to jego wina? Oplaca się to czy lepiej szukać pompy?

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#10 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 502 postów
  • SkÄ…d:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 20
Super

Napisano 06:55, 01.06.2018

Szukaj pompy. . .
  • 0

#11 lukaschu

lukaschu
  • Forumowicz
  • 98 postów
  • SkÄ…d:Lublin
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:?
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:58, 01.06.2018

No to lipa. A może wymiana płynu? Tak się składa że mam jakis PSF firmy comma. Odessalbym strzykawką tylko ze zbiorniczka i nalał świeżego... Chyba mogę spróbować?

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#12 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 502 postów
  • SkÄ…d:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 20
Super

Napisano 18:39, 01.06.2018

Jak masz zamiar wymienić pompę to płyn można wymienić. Ale starej pompy to już raczej nie "uzdrowi".
Zeby zarzegnac problem raz na dobre moja rada jest taka, poszukaj używki w dobrym stanie, wymień wszystkie o-ringi uszczelniacz i łożysko, zalej układ nowym oryginalnym PSF i to musi dzialac

Użytkownik vova777 edytował ten post 18:40, 01.06.2018

  • 0

#13 lukaschu

lukaschu
  • Forumowicz
  • 98 postów
  • SkÄ…d:Lublin
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:?
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:12, 01.06.2018

Kurde nie wiem czy problem nie był zbyt luźny pasek. Dzisiaj się to okazalo przy regulacji zaworów. Naciągnalem i po przejażdżce było ok ale jutro przy upalnym dniu i dłuższej trasie to potwierdzę. Oby to był tylko luźny pasek ;)

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#14 sajmon899

sajmon899
  • Nowy
  • 11 postów
  • SkÄ…d:Chorzów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:25, 28.11.2020

Jakieś nowe informacje jak się u Was temat zakończył?

Bo również mam podobne objawy, że dosłownie na chwilkę traci się wspomaganie kierownicy. Końcem sierpnia (jakieś 5kkm temu) była regenerowana maglownica, zalana płynem PSF i teraz zaczęło się co jakiś czas na krótki czas tracić wspomaganie. Dziś wymieniałem koła na zimowe i końcówki maglownicy (osłony gumowe) były suche, płyn w zbiorniku również w normie. Dzwoniłem do warsztatu, gdzie regenerowałem maglownicę i sugerowali, że przyczyną może być pompa.


  • 0

#15 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 10:03, 10.12.2020

Jakieś nowe informacje jak się u Was temat zakończył?

Bo również mam podobne objawy, że dosłownie na chwilkę traci się wspomaganie kierownicy. Końcem sierpnia (jakieś 5kkm temu) była regenerowana maglownica, zalana płynem PSF i teraz zaczęło się co jakiś czas na krótki czas tracić wspomaganie. Dziś wymieniałem koła na zimowe i końcówki maglownicy (osłony gumowe) były suche, płyn w zbiorniku również w normie. Dzwoniłem do warsztatu, gdzie regenerowałem maglownicę i sugerowali, że przyczyną może być pompa.

 

 A jak masz te zaniki wspomagania to masz jakiÅ› inny dźwiÄ™k pochodzÄ…cy spod maski?

 

Ślizgający się pasek może być przyczyną zaniku wspomagania w momencie włączenia klimatyzacji bo wzrasta obciążenie. Możesz odpalić auto i poobserwować czy w momencie włączenia klimy pasek nie zatrzymuje się na moment.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq