Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Prośba o poradę

VIII zawieszenie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 gany

gany
  • Forumowicz
  • 54 postów
  • Skąd:Warmia i Mazury
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sedan
  • KM:134000
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:00, 26.12.2017

Witam wszystkich

 

Od niedawna zauważyłem u siebie kilka niepokojących objawów pracy zawieszenia swojej Hondy. Bardzo byłbym wdzięczny za podpowiedź gdzie szukać rozwiązania problemu. Do tej pory wszystko było ok i jadąc nawet z prędkością 190 km/h auto pędziło równo i spokojnie. Otóż zauważyłem:

 

1-Przy prędkości 10 km/h przy wykonywaniu skrętu w lewo słyszę z przodu od strony kierowcy metaliczny gwiżdżące stukanie. To samo gdy jadę powoli po drodze brukowej.

2-Przy prędkości już 140 km/h przód auta czuć jak delikatnie raz ucieka w prawo a raz w lewo-takie delikatne myszkowanie. Szczególnie gdy jadą drogą szybkiego ruchu i wieje wiatr.

3-Wjeżdzając na niewielką nierówność poprzeczną przy prędkości nawet 5 km/h tył zawieszenia strasznie bije. Uderzenie takie jak gdyby amortyzatory uderzały o cała budę.

 

Amortyzatory kontrolowałem na 3 różnych stacjach. 1 stacja przód 47%, tył 37%, 2 stacja przód 73 %, tył 67%, 3 stacja przód 71 %, tył 65 %.

Gdzie mam panowie szukać, co wymienić. W maju miałam przegląd w stacji i nic nie wykazało, a w Październiku miałem przegląd w ASO Białystok i wszystko niby ok.

Jeżeli znacie kogoś kto zna się na ewentualnej naprawie, wie jakie części trzeba kupić. Zdecydowany jestem zapłacić za ewentualne naprawy nie korzystając z ASO.

Pozdrawiam wszystkich

Olsztyn


  • 0

#2 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 11:48, 26.12.2017

Nierówności poprzeczne - często gumy stabilizatora..

Sprawdź simerboki na wahaczach..

Rozumiem, że sworzenie zwrotnic ok..?
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#3 gany

gany
  • Forumowicz
  • 54 postów
  • Skąd:Warmia i Mazury
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sedan
  • KM:134000
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:53, 26.12.2017

Nierówności poprzeczne - często gumy stabilizatora..

Sprawdź simerboki na wahaczach..

Rozumiem, że stworzenie zwrotnic ok..?

Witam

Nie znam się na tym  dlatego musisz pisać jaśniej :) Nie wiem czy sworznie zwrotnicy ok. Napisałem co zauważyłem.  Jeżeli mieszkasz gdzieś niedaleko mnie i umiesz to wszystko sprawdzić, mogę podjechać bo ja się na tym nie znam. Oczywiście zapłacę bo ASO w tym zgledzie nie ufam do końca.


  • 0

#4 gany

gany
  • Forumowicz
  • 54 postów
  • Skąd:Warmia i Mazury
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sedan
  • KM:134000
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:59, 08.02.2018

Nierówności poprzeczne - często gumy stabilizatora..

Sprawdź simerboki na wahaczach..

Rozumiem, że sworzenie zwrotnic ok..?

Witam

Stwierdzono tył-poduszki stabilizatora oraz łączniki stabilizatora czyli potwierdzenie twojej diagnozy. Przód drążek kierowniczy luz . Tylko mnie ciekawi, on powiedział drążek czy to znaczy że jeden będzie wymieniał-bo tam chyba są dwa:)


  • 1

#5 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 17:11, 08.02.2018

Jak jeden jest padnięty, to jeden😉
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#6 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 17:18, 08.02.2018

Skrzypienie przy skręcie to częsty objaw bliskich wypadnięciu sworzni zwrotnicy. Ze względu na cenę jaką można zapłacić przy awarii sworznia warto się im dokładnie przyjrzeć, skontrolować właściwą metodą (z uniesieniem auta za wahacz i ruszaniu kołem). Ku przestrodze poczytaj o sworzniach w Hondach.


  • 0

#7 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 17:21, 08.02.2018

Dokładnie, stąd też moje pytanie w 2 poście - nie ma żartów..

Pytanie czy ten mechanik wiedział jak prawidłowo weryfikować sworznie zwrotnic..
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#8 gany

gany
  • Forumowicz
  • 54 postów
  • Skąd:Warmia i Mazury
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sedan
  • KM:134000
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:44, 08.02.2018

Skrzypienie przy skręcie to częsty objaw bliskich wypadnięciu sworzni zwrotnicy. Ze względu na cenę jaką można zapłacić przy awarii sworznia warto się im dokładnie przyjrzeć, skontrolować właściwą metodą (z uniesieniem auta za wahacz i ruszaniu kołem). Ku przestrodze poczytaj o sworzniach w Hondach.

Pamiętałem co napisał Edson i kazałem zwrócić uwagę na te sworznie. Auto podnosił na podnośniku znajdującym się w kanale i kręcił wielkim prętem na siłę. Potem ten podnośnik zaczął drgać raz mocniej raz lżej i wtedy kręcił tą szperą a drugi oglądał latarka, kręcono tez kołami z tyłu. tak zdiagnozowali tył. Przód tez podnosił i kręcił kołem,(dziwny ten podnośnik przesuwany w kanale) taki jeden wysuwający się słupek na środku. Amortyzatory ok.


Użytkownik gany edytował ten post 17:46, 08.02.2018

  • 0

#9 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 17:55, 08.02.2018

Taki podnośnik w kanale to skarb😎
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#10 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 21:12, 08.02.2018


  • 0

#11 Etranger

Etranger
  • Forumowicz
  • 82 postów
  • Skąd:Saint-Yrieix-la-Perche
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:46, 08.02.2018

Na poczatek proponuje szanowac innych i jezdzic z legalna predkoscia, a wynosi ona maksymalnie 140 km/h. Wtedy Twoje problemy z zawieszeniem znikna.

Po drugie, to przyznales sie do przestepstwa, zagrozonego sankcjami wiekszymi niz finansowe, a wiec jakis znudzony Prokurator zanim przejdzie na niezasluzona emeryturke, na ktora wszyscy sie zlozymy, moze postawic Ci zarzuty.

Po trzecie, ani silnik ani wyciszenie nie sa przystosowane do takich predkosci. Wspolczuje Ci, ze musisz znosic ten szum, ktory zakolca mysli... chyba, ze przy takich predkosciach juz nie myslisz i wszystko Ci jedno o co sie zabijesz.

Wiecej rozsadku zycze. Polecam tez spotkanie z psychologiem komunikacyjnym, uwierz mi warto... a jakie zdjecia Ci pokaze. Ofiary juz przy 90 km/h wygladaja okrutnie. A co dopiero przy Twoich 190 km/h.

Użytkownik Etranger edytował ten post 21:50, 08.02.2018

  • 0
Vous vous servez là d'une parole sans le sens m'est resté jusqu'à ce jour inconnu.

#12 Masterbb

Masterbb
  • Klubowicz
  • 249 postów
  • Skąd:Bielsko-Biała
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Sedan CU2 polift
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 21:51, 08.02.2018

Na poczatek proponuje szanowac innych i jezdzic z legalna predkoscia, a wynosi ona maksymalnie 140 km/h. Wtedy Twoje problemy z zawieszeniem znikna.

Po drugie, to przyznales sie do przestepstwa, zagrozonego sankcjami wiekszymi niz finansowe, a wiec jakis znudzony Prokurator zanim przejdzie na niezasluzona emeryturke, na ktora wszyscy sie zlozymy, moze postawic Ci zarzuty.

 

Nie wiem czy wiem ale czasem niektórzy śmigają poza granicami Polski :) a nawet w Polsce można sobie pośmigać zgodnie z przepisami 190 i więcej ;) 


  • 0

#13 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 22:20, 08.02.2018

Na poczatek proponuje szanowac innych i jezdzic z legalna predkoscia, a wynosi ona maksymalnie 140 km/h. Wtedy Twoje problemy z zawieszeniem znikna.

Po drugie, to przyznales sie do przestepstwa, zagrozonego sankcjami wiekszymi niz finansowe, a wiec jakis znudzony Prokurator zanim przejdzie na niezasluzona emeryturke, na ktora wszyscy sie zlozymy, moze postawic Ci zarzuty.

Po trzecie, ani silnik ani wyciszenie nie sa przystosowane do takich predkosci. Wspolczuje Ci, ze musisz znosic ten szum, ktory zakolca mysli... chyba, ze przy takich predkosciach juz nie myslisz i wszystko Ci jedno o co sie zabijesz.

Wiecej rozsadku zycze. Polecam tez spotkanie z psychologiem komunikacyjnym, uwierz mi warto... a jakie zdjecia Ci pokaze. Ofiary juz przy 90 km/h wygladaja okrutnie. A co dopiero przy Twoich 190 km/h.


Kolego w Pl to nie przestępstwo, to wykroczenie, więc nie mieszajmy w to prokuratora..

Kolega pytał o kwestie związane z zawieszeniem i otrzymał jakieś tam wskazówki.. Trzymajmy się tematu..
  • 1

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#14 egon12

egon12
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 17:13, 13.02.2018

Skrzypienie przy skręcie to częsty objaw bliskich wypadnięciu sworzni zwrotnicy. Ze względu na cenę jaką można zapłacić przy awarii sworznia warto się im dokładnie przyjrzeć, skontrolować właściwą metodą (z uniesieniem auta za wahacz i ruszaniu kołem). Ku przestrodze poczytaj o sworzniach w Hondach.

 

ojjj, a czy jedno skrzypniecie w zawieszeniu (prawa strona, skret w lewo - i tylko raz po ruszeniu z dluzszego postoju) juz moze byc objawem problemow ze sworzniem ???

jak tak to dzwigam auto i sprawdzam jak na filmie :) mam tak w VIII od jakiegos czasu ... nic innego zlego z zawieszeniem sie nie dzieje. Myslalem ze to guma spod sprezyny sie "uklada" po ruszeniu.

/e12


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, zawieszenie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq