Czołem.
Być może te informacje pozwolą przynajmniej zawęzić obszar poszukiwań. Dotyczyć one będą dwóch komponentów wyposażenia wnętrza a dokładniej sytuacji ich braku (czyli uszkodzenia też).
1. moduł sterowania szybami i zamkiem po stronie kierowcy (kierownica z lewej) - 35750-TL0-G11 lub G21 - SWITCH ASSY, POWER WINDOW MASTER
2. moduł sterowania przednią prawą szybą po stronie pasażera - 35760-TL0-E11 - SWITCH ASSY, POWER WINDOW ASSISTANT
Akurat oklejam elementy dekoracyjne w swoim automobilu folią więc miałem te dwie części odłączone od wtyczek (do momentu). Więc jakie to pociąga za sobą skutki:
Zacznę w odwrotnej kolejności niż podana wyżej:
Ad 2. Odłączony tylko moduł po stronie prawej (pasażera)
- z pilota - otwieranie drzwi wciśnięte raz - otwierają się tylko drzwi kierowcy - brak sygnalizacji jednym długim włączeniem wszystkich kierunkowskazów
- z pilota - otwieranie drzwi wciśnięte dwa razy - otwierają się drzwi kierowcy i pasażerów - nie otwiera się klapa ani klamką ręcznie, ani przyciskiem z pilota, ani przyciskiem z wewnątrz (tylko awaryjnie)
- z pilota - zdalne otwieranie szyb i okna dachowego - nie działa
- z pilota - zamykanie pojazdu zamyka drzwi które były otwarte - brak sygnalizacji trzema błyśnięciami wszystkimi kierunkowskazami - nie uzbraja się system anty-kradzieżowy (czerwona dioda nie błyska)
Ad 1. Odłączony tylko moduł po stronie kierowcy
- z pilota - otwieranie drzwi wciśnięte raz - otwierają się tylko drzwi kierowcy - brak sygnalizacji jednym długim włączeniem wszystkich kierunkowskazów
- z pilota - otwieranie drzwi wciśnięte dwa razy - nadal otwierają się tylko drzwi kierowcy - nie otwiera się klapa ani klamką ręcznie, ani przyciskiem z pilota, ani przyciskiem z wewnątrz (tylko awaryjnie)
- z pilota - zdalne otwieranie szyb i okna dachowego - nie działa
- z pilota - zamykanie pojazdu zamyka drzwi które były otwarte - brak sygnalizacji trzema błyśnięciami wszystkimi kierunkowskazami - nie uzbraja się system anty-kradzieżowy (czerwona dioda nie błyska)
Odłączenie kostki sterującej ustawieniem lusterek zewnętrznych powoduje ich automatyczne złożenie się przy następnym załączeniu zasilania (pozycja kluczyka I lub II, nie pamiętam już). Innymi słowy nie ma takiego jeżdżenia bez możliwości ustawienia lusterek. Ma być albo nie będzie wcale:)
Jakiś czas temu miałem też odłączony przez parę dni moduł sterowania oknem dachowym ale oprócz pozbawienia się funkcji jego otwierania nie zauważyłem anormalnego zachowania
Nie odłączałem
- modułów z tylnych drzwi
- modułu na którym są przyciski pamięci fotela (nie używam też tych funkcji więc nie wiem jak wygląda sprawa ich dostępności w wyżej wymienionych przypadkach)
Podsumowując:
Odłączenie elementów jakiegoś systemu jest przypadkiem wyjątkowym. Zakładam, że ktoś kto odłączyłby któryś z tych modułów byłby w stanie powiązać ten fakt z anormalnym zachowaniem sterowania centralnym zamkiem i szybami. Natomiast wydaje mi się (bo nie mam pewności), że wystarczyłoby np. uszkodzenie kabla lub kilku z wiązki prowadzącej przewody do któregoś z modułów by uzyskać taki efekt jak wyżej opisałem.
Mam nadzieje, że się komuś przyda.
Pozdrawiam
Użytkownik sobsi edytował ten post 19:11, 27.12.2019