Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Czy to UPG? - Ubywający płyn chłodniczy, ubywający olej

VI

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Ziemniak88

Ziemniak88
  • Forumowicz
  • 51 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:ES
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:45, 18.12.2017

Witam wszystkich otóż chciaÅ‚bym przedstawić swój problem. Posiadam accorda VI z 2000 roku z silnikiem f18b2  z gazem co ostatnio zaobserwowaÅ‚em to ubywajÄ…cy pÅ‚yn chÅ‚odniczy. Z jakieÅ› pół roku temu pÅ‚yn chÅ‚odniczy wymieniaÅ‚em i byÅ‚ zalany lekko powyżej max teraz jest na Å›rodku pomiÄ™dzy minimum a maximum.

Do tego ubywa mi oleju jakieÅ› 3 setki na 1000 km po prostu sprawdzam co jakiÅ› czas i doleje zbytnio siÄ™ tym nie przejmujÄ…c. Dodam, że dużo jeżdżę wiÄ™c tych kilometrów trochÄ™ robiÄ™ jednak nie paÅ‚uje silnika jeżdżę normalnie żwawo nie zamulajÄ…c samochodu. Jednak ostatnio to zaczyna mnie nie pokoić pół roku temu zaobserwowaÅ‚em problem z pÅ‚ynem chÅ‚odniczym byÅ‚em u 3 mechaników każdy powiedziaÅ‚, że to nie upg bo nie ma żadnych objawów które by to potwierdziÅ‚y nie dymi silnik chodzi bardzo Å‚adnie żadnych problemów z nim nie mam. 

Czy to możliwe, że jest to wyrok czyli UPG? TrochÄ™ jeszcze kopci na biaÅ‚o ale nie wiem czy to wina temperatury powietrza czy coÅ› innego ale porównujÄ…c na Å›wiatÅ‚ach moje auto a auta innych to faktycznie za dużo trochÄ™ tego dymu jest jak silnik jest rozgrzany i gdzieÅ› jadÄ™. 

Czy mógłbym mi ktoś pomoc co dalej z tym zrobić? Może macie kogoś godnego polecenia z Warszawy lub okolic aby to zbadał? Dziękuje za pomoc :)


  • 0

#2 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8876 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 14:49, 18.12.2017

Sprawdź czy masz dobrze dokręcone opaski na wężach doprowadzających płyn do reduktora.

 

Ile przejechane ma pompa wody i jaka jest założona?


  • 0

#3 Ziemniak88

Ziemniak88
  • Forumowicz
  • 51 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:ES
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:51, 18.12.2017

RozrzÄ…d byÅ‚ robiony nie dawno pompa wody nówka sztuka firmy GNB. Wszystko ok dokrÄ™cone bo żadnych wycieków nie ma nic byÅ‚o sprawdzane. 


  • 0

#4 Gr3at

Gr3at
  • Forumowicz
  • 190 postów
  • SkÄ…d:Swobnica
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:13, 18.12.2017

Siemka. Ubywający olej w tym silniku to częsta przypadłość, więc to nie jest nic nowego. Także ilość jaka podałeś nie jest jakaś ogromną.

Co do poziomu płynu chłodniczego to też Ci mogę dokładnie odpowiedzieć. Jeśli dolejesz do maksa (kreska max jest słabo widoczna), a potem przejedziesz się w gorący dzień, to poziom zostanie wyrównany do środka lub nieco powyżej minimum i tak już powinien pozostać. Nadmiar zostanie wyrzucony przez ten zbiorniczek. Kontrola płynu jest utrudniona, bo słabo to widać w naszym modelu. Ja podświetlam latarka zbiorniczek i wtedy widać. Poziom sprawdzasz na zimnym silniku po nocy.

Zrób tak, że odkrec korek po nocy od chłodnicy, dolej tam maks, a w zbiorniczku wyrównawczym dolej też do maksa. A potem tylko patrz czy w zbiorniczku jest minimum lub więcej. Dopiero jak spadnie poniżej minimum i to będzie regularne to zacznij się martwić. Możesz także z rana odkręcać korek i sprawdzać wizualnie czy jest płyn na wierzchu też w chłodnicy (jeśli upg to może go nie być mimo, że w zbiorniczku będzie).

To powyżej co napisałem to najlepszy sposób na diagnozę dla Ciebie. Ponadto ogólnie może być tak, że reduktor gazu gdzieś ma delikatny wyciek lub "spala" lekko płyn (w co wątpię), ale to się pojawi jeśli tylko będziesz badać swoje auto jak mówiłem wyżej.

PS: Dymienie na biało w chłodny dzień u mnie też jest często. Potrafi być nawet przez dłuższy czas (widać w korku), ale jak się przyjrzysz to inne auta też tak mają. To nie jest objaw.

Użytkownik Gr3at edytował ten post 19:17, 18.12.2017

  • 1

#5 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8876 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 19:17, 18.12.2017

Nie radził bym aktualnie lać do pełna do zbiorniczka. Lepiej minimum.
Masz duże różnice temperatur i może być tak, że jak zalejesz do górnej kreski płyn się tak rozszerzy że wywali go przez zbiorniczek na zewnątrz.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#6 Ziemniak88

Ziemniak88
  • Forumowicz
  • 51 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:ES
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:21, 18.12.2017

Ten silnik ma jakąś wadę że bierze olej? Raczej w zdrowym silniku nie powinno mieć to miejsca? Wiadomo remont jest nie opłacalny i na dzień dzisiejszy w to bawić się nie chce więc zostaje chyba dolewać i jeździć??
  • 0

#7 arkus

arkus
  • Forumowicz
  • 77 postów
  • SkÄ…d:ÅšlÄ…sk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 09:38, 19.12.2017

Każdy silnik bierze olej, mniejsze lub wiÄ™ksze iloÅ›ci. Nawet producent podaje w instukcji ze moze pobór oleju moze byc na poziomie 1l/1000km - taki wpis to tzw dupochron dla producenta. 

Pytasz czy ten silnik ma wade - zapiekajÄ… siÄ™ pierÅ›cienie, w wiekszoÅ›ci pomaga wymiana pierÅ›cieni i uszczelniaczy zaworowych i problem brania oleju znaczÄ…co siÄ™ zmniejsza. 

 

Co do pÅ‚ynu to zrób tak jak napisaÅ‚ kolega Gr3at. Pytanie czy po wymianie plynu jak miales max poziom to sprawdzaÅ‚es po kilku dniach czy dalej byl max czy spadÅ‚ wlasnie do poÅ‚owy podziaÅ‚ki ? może być tak ze poprostu sie odpowietrzyÅ‚ ukÅ‚ad i już zostanie w poÅ‚owie miedzy min a max. Nie pamietam jak to byÅ‚o w accordzie ale obecnie w mazdzie mam tak ze na goracym silniku po dluzszej trasie do zbiorniczka wyrownawczego "oddaje" pÅ‚yn do troche ponad maxa, na zimnym pobiera sobie do poÅ‚owy podziaÅ‚ki - skad sie to bierze ? a no z fizyki :)  gorÄ…cy pÅ‚yn zwiÄ™ksza swojÄ… objÄ™tość. 


  • 0

był Accord VIgen, obecnie Mazda 6 GH ,2.0PB


#8 Ziemniak88

Ziemniak88
  • Forumowicz
  • 51 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:ES
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:41, 19.12.2017

Siemka. Ubywający olej w tym silniku to częsta przypadłość, więc to nie jest nic nowego. Także ilość jaka podałeś nie jest jakaś ogromną.

Co do poziomu płynu chłodniczego to też Ci mogę dokładnie odpowiedzieć. Jeśli dolejesz do maksa (kreska max jest słabo widoczna), a potem przejedziesz się w gorący dzień, to poziom zostanie wyrównany do środka lub nieco powyżej minimum i tak już powinien pozostać. Nadmiar zostanie wyrzucony przez ten zbiorniczek. Kontrola płynu jest utrudniona, bo słabo to widać w naszym modelu. Ja podświetlam latarka zbiorniczek i wtedy widać. Poziom sprawdzasz na zimnym silniku po nocy.

Zrób tak, że odkrec korek po nocy od chłodnicy, dolej tam maks, a w zbiorniczku wyrównawczym dolej też do maksa. A potem tylko patrz czy w zbiorniczku jest minimum lub więcej. Dopiero jak spadnie poniżej minimum i to będzie regularne to zacznij się martwić. Możesz także z rana odkręcać korek i sprawdzać wizualnie czy jest płyn na wierzchu też w chłodnicy (jeśli upg to może go nie być mimo, że w zbiorniczku będzie).

To powyżej co napisałem to najlepszy sposób na diagnozę dla Ciebie. Ponadto ogólnie może być tak, że reduktor gazu gdzieś ma delikatny wyciek lub "spala" lekko płyn (w co wątpię), ale to się pojawi jeśli tylko będziesz badać swoje auto jak mówiłem wyżej.

PS: Dymienie na biało w chłodny dzień u mnie też jest często. Potrafi być nawet przez dłuższy czas (widać w korku), ale jak się przyjrzysz to inne auta też tak mają. To nie jest objaw.

 

 

Ok w takim razie spróbuje zastosować twoje wskazówki i zobaczymy co z tego wyniknie :)


  • 0

#9 Ziemniak88

Ziemniak88
  • Forumowicz
  • 51 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:ES
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:56, 04.01.2018

Wyszło na to że masz spod silnika wyciek oleju właśnie z tego względu mi ubywa już jestem umówiony u mechanika

Wysłane z mojego XT1650 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#10 Ziemniak88

Ziemniak88
  • Forumowicz
  • 51 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:ES
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:10, 11.01.2018

Okazało się że do wymiany był oring aparatu zapłonowego a tam się lało tego oleju dlatego ubywało pisze to bo być może komuś pomoże kto będzie miał podobny problem lub ma :)

Wysłane z mojego XT1650 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#11 mury

mury
  • Forumowicz
  • 256 postów
  • SkÄ…d:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 18:44, 11.01.2018

Oring i simmering aparatu zapłonowego to znany problem w tym modelu. Dalej sprawdzaj poziom oleju, na pewno będzie ubywał.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq