Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Płukanie silnika przed wymianą oleju?

VIII Accord CU1 R20A3

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
94 odpowiedzi w tym temacie

#76 crony

crony
  • Forumowicz
  • 267 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EXE
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 09:11, 20.04.2019

chce uzyc u siebie plukanke BG109 3 etapowo, czyli lacznie 45minut ze zmiana obrotow, pytanie czy ktos to u siebie robil w ten sposob, jakies przeciwskazania, moze nie ryzykowac i przeplukac jednoetapowa tylko na wolnych obrotach, a moze nie ma sie czego bac?

 

edit: czy znacie jakies sposoby na dokladne zlanie oleju po plukaniu, zeby jak najmniej tego zostalo w silniku?


Użytkownik crony edytował ten post 09:59, 20.04.2019

  • 0

#77 Sebaj

Sebaj
  • Forumowicz
  • 482 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Cm2
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 10:33, 20.04.2019

Strzykawką z wężykiem sporo jeszcze da się wyciągnąć po zalaniu przez korek. W wężyk musisz wsadzić drucik żeby dało się go zagiąć i wysysać z dna.

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#78 Sparrow606

Sparrow606
  • Forumowicz
  • 23 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:VIII
  • KM:155 KM
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:52, 20.04.2019

Ja nie płucze silnika gdy chce wymienić olej. Z tego co czytałem to przecież takie płukanie może spowodować rozszczelnienie uszczelek.


  • 0

#79 jacob101

jacob101
  • Moderator
  • 2228 postów
  • Skąd:Police
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Sport Plus
  • KM:182
  • Paliwo:PB
  • Rok:2019
  • Nadwozie:FK7
Reputacja: 66
Wzorowa

Napisano 11:38, 20.04.2019

Ja nie płucze silnika gdy chce wymienić olej. Z tego co czytałem to przecież takie płukanie może spowodować rozszczelnienie uszczelek.

Tak tak a jak przeciagniesz plukanie silnika o 1 minute to silnik wybuchnie ;)


  • 0

Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2,
Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B, Civic 2019 FK7


#80 crony

crony
  • Forumowicz
  • 267 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EXE
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 11:42, 20.04.2019

Strzykawką z wężykiem sporo jeszcze da się wyciągnąć po zalaniu przez korek. W wężyk musisz wsadzić drucik żeby dało się go zagiąć i wysysać z dna.

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka

robiles tak? węzyk sie nie stopi od gorącego oleju?


  • 0

#81 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 11:49, 20.04.2019

Jak Ci rozszczelni po płukaniu to znaczy że tam już nie było uszczelek tylko szlam i nagar wiec i tak prędzej czy później by poszlo

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#82 Sebaj

Sebaj
  • Forumowicz
  • 482 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Cm2
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 11:58, 20.04.2019

robiles tak? węzyk sie nie stopi od gorącego oleju?

Robiłem. Zanim zleci co ma zlecieć, wymienisz filtr to spokojnie wszystko przestygnie i wężyk się nie stopi. Idzie się zdziwić ile tego oleju tam zostaje.

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#83 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 13:07, 20.04.2019

Panowie nie stosujcie płukanek  :mrgreen: bo się wam rozszczelni pneumatyka w kołach  :-D

Przepraszam ale nie mogłem się powstrzymać :)


  • 0

#84 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 13:49, 20.04.2019

Strzykawką z wężykiem sporo jeszcze da się wyciągnąć po zalaniu przez korek. W wężyk musisz wsadzić drucik żeby dało się go zagiąć i wysysać z dna.

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka

Możesz tak bardziej wytłumaczyć, bo nie ogarniam :) po zalaniu przez korek.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  • 0

#85 Sebaj

Sebaj
  • Forumowicz
  • 482 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Cm2
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 15:15, 20.04.2019

Możesz tak bardziej wytłumaczyć, bo nie ogarniam :) po zalaniu przez korek.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Miało być zlaniu

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#86 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 16:37, 20.04.2019

Ok :) ale zabawa raczej zbędna. W instrukcji są podane:
pojemność układu smarowania silnika i ilość oleju do wymiany. W 20b6 jest do wymiany 4,3 litra przy wymianie filtra, pojemność układu napewno ponad 5 litrów. Nie pamiętam ale coś pod 5,5 litra.
Tak więc jak się wygrzebie jeszcze te dwie setki to i tak grubo zostanie. Chyba że ktoś opracuje dynamiczną wymianę oleju w silniku tak jak w ASB :) W sumie jest to możliwe.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Crony, tego eksperymentu nie polecam, wypłucz i już.

Użytkownik Srebrny edytował ten post 16:38, 20.04.2019

  • 0

#87 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 17:50, 20.04.2019

Ale kombinujecie.....
Jak juz zalezy komus na dokladnej wymianie oleju to wyplukac. Zlac. Zalac nowy olej, spuscic. I zalac kolejny nowy olej. A jak to malo to tak z 5 razy nowy olej.
Koszt spory ale jak juz sie chcecie bawic to sie bawcie :)
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#88 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 17:58, 20.04.2019

Jak silnik brudny pod czapka to i tak wolę osobiście zrzucić miske i wyczyścic a dopiero później przy kolejnej wymianie robić płukanke bo bez tego świeży olej będzie zbierał syf z miski

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#89 KulawyJohn

KulawyJohn
  • Administrator
  • 1615 postów
  • Skąd:KSU powiat suski
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201 z groszami
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 53
Wzorowa

Napisano 23:20, 20.04.2019

A nie byłoby najlepiej zrobić płukankę, zlać, zdjąć miskę? Potem zalać nowym olejem. Nad takim zabiegiem u siebie czasem się zastanawiam...
  • 0

Pozdrawiam Grzegorz - górolicek śmiesek :)
Moja "Czarnula"

"Być górolem - to nie po górolsku godać.
Górolsko ślebodę trza tajsi w sercu chować!
Nie tyn jest górolem, co mo parzynice,
Nie tyn, komu gorset zdobio łostrężnice.
Jeno tym górolem, kto w górach serce swe łostawił,
W wąziutki szczelinie granitym zastawił"


#90 lipson

lipson
  • Klubowicz
  • 913 postów
  • Skąd:KUJ-POM
  • Silnik:mam
  • Wersja:LS, AP1
  • KM:220, 240
  • Paliwo:PB
  • Rok:9700
  • Nadwozie:CE7, AP1
Reputacja: 29
Super

Napisano 23:44, 20.04.2019

Ale kombinujecie.....
Jak juz zalezy komus na dokladnej wymianie oleju to wyplukac. Zlac. Zalac nowy olej, spuscic. I zalac kolejny nowy olej. A jak to malo to tak z 5 razy nowy olej.
Koszt spory ale jak juz sie chcecie bawic to sie bawcie :)

Metoda prawie idealna, ale jest lepsza.
Rozebrać silnik na śrubki, oczyścić każdy element i poskładać na nowym oleju.
I tak co każdą wymianę oleju ;)
Ja tak robię :D

Kiedy moge swoj podstawic do ciebie na wymiane oleju :D
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, Accord, CU1, R20A3

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq