Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Płukanie silnika przed wymianą oleju?

VIII Accord CU1 R20A3

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
94 odpowiedzi w tym temacie

#31 mr_simon

mr_simon
  • Forumowicz
  • 52 postów
  • Skąd:Dębno
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive ACC
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 07:47, 18.12.2017

Ja stosowałem LIQUI MOLY Engine Flush Pro-Line.


  • 0

#32 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 08:26, 18.12.2017

Ja stosowałem LIQUI MOLY Engine Flush Pro-Line.

Dokładnie - LM


  • 0

#33 danielo333

danielo333
  • Forumowicz
  • 209 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:3.0
  • Wersja:Executive
  • KM:240
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM6
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 12:17, 18.12.2017

LM
  • 0

#34 rhaegar

rhaegar
  • Forumowicz
  • 388 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive + Aero Kit
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 14:10, 18.12.2017

A jaką plukanke polecacie?

 

W zasadzie bez różnicy bo każda taka płukanka to głównie nafta w składzie :)

 

Najlepiej weź tego producenta na którego olej będziesz zmieniał docelowo: Amsoil, Motul, Liqui Moly... to chyba najpopularniejsze.


  • 0

#35 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 20:10, 18.12.2017

Burzowy jeszcze raz zadasz pytanie odnośnie oleju to osobiście dostaniesz ode mnie upomnienie.. W trzech tematach czyscilem Twoje posty

Tu pytaj jak już i nie śmieć więcej 😈 : http://www.accordklu...nolejpl/page-50

Posprzatałem
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#36 Burzowy

Burzowy
  • Forumowicz
  • 201 postów
  • Skąd:Ciechanów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 20:20, 18.12.2017

Teraz tak ale dziwnie umieszczony w dziale partnerskim dlatego tak ciężko znaleźć. nie wpadł bym na to ze tam znajde takie informacje ale Ok thx za pomoc
  • 0

#37 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1447 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 45
Super

Napisano 22:00, 18.12.2017

jak by się coś działo to bym nie planował znów płukać przy kolejnej zmianie

A co teraz takiego się dzieje, że planujesz?

Dokładnie,
I z tego powodu wracam max co 2 zmianę do płukania

Jaki olej aktualnie lejesz, co ile wymienisz?

"SKĄD WZIĘŁY SIĘ OSADY W SILNIKU?
W nowoczesnych silnikach, które pracują na najwyższej jakości olejach, przyczyną może być przedłużanie okresu między wymianami oleju lub eksploatacja w bardzo trudnych warunkach. Pytanie, czy w takim przypadku jest sens stosowania płukanki? Moim zdaniem lepszym rozwiązaniem będzie regularna wymiana oleju. Możemy też wymienić olej i przejechać na nim tylko połowę normalnego dystansu do wymiany. Może się okazać, że to wystarczy do przywrócenia czystości w naszym silniku.

Warto pamiętać o tym, że najwięcej zanieczyszczeń i osadów może powstawać pod koniec okresu przewidzianego na eksploatację oleju. Dlatego szybsza jego wymiana – nie dość, że nie pozwoli na odłożenie osadów – to jeszcze dodatki czyszczące zawarte w oleju zajmą się rozpuszczeniem ewentualnych zanieczyszczeń. Takie działanie będzie mniej agresywne i bezpieczniejsze dla silnika.
(...)
Podsumowując, najlepszym środkiem czyszczącym silnik od środka jest olej silnikowy wysokiej klasy, zmieniany zgodnie z zaleceniami producenta auta lub częściej, jeśli warunki eksploatacji to sugerują.

Czy stosować płukanki? Silniki w dobrej kondycji pewnie się od tego nie zepsują. Niestety, te z bardzo dużymi przebiegami mogą znieść to różnie. Ja płukanek nie stosuję. Regularnie wymieniam olej i filtr.

Żadne płukanki nie zastąpią regularnej wymiany oleju silnikowego dobrej jakości."
http://warsztat.cast...ukanek-ma-sens/

"Głównym zadaniem tego typu preparatów jest usuwanie i wypłukiwanie nagarów i szlamów z silnika. Szlam powstaje głównie z oleju który zużył się w wyniku trudnych warunków eksploatacji.

Nagary to nic innego jak pozostałości po spaleniu oleju. Starsze silniki z dużym przebiegiem i wysokiej eksploatacji zalewane są zazwyczaj olejem mineralnym. To w nich odkłada się najwięcej szlamów i nagarów.

Czy warto płukać silnik przed wymianą oleju?
Stosowanie płukanek przed wymianą oleju ma tylu samo zwolenników co przeciwników. Niektórzy uważają że działają one zbyt agresywnie i powodują rozszczelnienie uszczelek, drudzy zaś przed każdą zmianą oleju je stosują.

Głównym zadaniem tego typu preparatów jest usuwanie i wypłukiwanie nagarów i szlamów z silnika. Szlam powstaje głównie z oleju który zużył się w wyniku trudnych warunków eksploatacji.

Jakie nieczystości wypłukują środki do płukania silnika?
Nagary to nic innego jak pozostałości po spaleniu oleju.
(...)
Starsze silniki z dużym przebiegiem i wysokiej eksploatacji zalewane są zazwyczaj olejem mineralnym. To w nich odkłada się najwięcej szlamów i nagarów. Użycie zbyt agresywnej płukanki, może doprowadzić do zatkania filtra oleju lub kanałów olejowych. Dlatego zaleca się częste monitorowanie jakości i stanu oleju.
(...)
Nie ma obawy aby stosować płukanki w silnikach o małym przebiegu które są zazwyczaj zalewane olejem syntetycznym. Silnik nie zdążył obrosnąć jeszcze zanieczyszczeniami, a jeżeli jakieś faktycznie tam się znajdują to płukanka z łatwością je rozpuści. W nowoczesnych silnikach głównym powodem osadzania się osadów jest przedłużanie okresu między wymianami oleju. Zły wpływ ma również jazda na krótkich dystansach (szczególnie silniki diesla), która ma duzy wpływ na odkładanie się szlamu i zanieczyszczeń. Zdecydowanie najwięcej zanieczyszczeń powstaje podczas końcowego okresu przewidzianego na eksploatacje oleju. Należy pamiętać że same oleje samochodowe mają również za zadanie redukować zanieczyszczenia powstające w bloku silnika. Warto stosować oleje wysokiej jakości i klasy, zgodne z zaleceniami producenta samochodu. Silniki mocno wyeksploatowane mogą różnie znieść płukankę silnika. Tym w dobrej kondycji na pewno nie zaszkodzą. Zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem będzie regularna wymiana oleju i filtra."
http://www.motochemi...nika-n-141.html

przemkowal,
więc po co?
Co miałeś wypłukać - wypłukałeś, teraz prawidłowo eksploatujesz - obstawiam, że lejesz olej wysokiej jakości, nie przeciągasz interwałów, więc co tu płukać?


Według mnie płukać tylko wtedy jak napisał Edson:

czy faktycznie warto? opinie w internecie są mocno podzielone.. - warto, jeżeli silnik jest zasyfiony..

Pozdrawiam
- Artur
  • 0

Pozdrawiam
- Artur
 


#38 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 22:11, 18.12.2017

Artur cos w tym jest, stosowałam tylko w cl7 bo miałem silnik zarabany przez olej 10w60 przy przelocie 110tkm i chciałem go "odetkac" i w sumie udało się ... W drugim Acco i jazzie nie stosowałam bo silniki czyste jak łza..wymiana co 10-12tkm markowego oleju i jest git.. Ale wiadomo, każdy robi jak uważa
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#39 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 22:21, 18.12.2017

U mnie temperatura oleju jak się leci latem autostradą 140km/h może dojść do 130-140 stopni.

Dlatego olej nie ma lekko i dlatego chcę płukać.

Następny etap będzie BG109 robiona 3 etapowo.

Tak, że jeśli 21letni silnik to przeżyje to wszystkie VII i VIII muszą :diabelfaja:


  • 0

#40 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 22:22, 18.12.2017

Bg109 3 etapy, jak dobrze pamiętam 45minut..
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#41 rafiii

rafiii
  • Forumowicz
  • 270 postów
  • Skąd:Zielona Góra
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 11:18, 19.12.2017

Bg109 3 etapy, jak dobrze pamiętam 45minut..

45 min z przerwami rozumiem? Ja BG 109 trzymałem jednorazowo przez 15 min i dużo syfu wyleciało . 


  • 0

#42 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 11:23, 19.12.2017

robiłem to z 5lat temu, jeżeli chodzi o BG109 - postępowałem zgodnie z tym co Croom mi przekazał..i coś właśnie kojarzę, ze 45min było non stop z różnym zakresie obrotów biegu jałowego..


  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#43 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1447 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 45
Super

Napisano 15:41, 19.12.2017

140° przy prędkości 140km/h? To chyba trochę za dużo?

To przy 180-190km/h ile może mieć? 190°?;)

Gdybyś napisał, że prędkości bliskie 200km/h, albo że całe wakacje ciągasz przyczepę, to jeszcze bym zrozumiał, ale 140 mnie nie przekonuje i uważam to za nadgorliwość, ale jak Edson napisał - każdy robi jak uważa.

Ponadto wydaje mi się, że współczesne syntetyki zachowują swoje właściwości nawet przy 140° i więcej.

Pozdrawiam
- Artur

PS
""Bo wypłucze nagar!"
To prawda, oleje syntetyczne zawierają dodatki myjące i nagar będzie stopniowo wypłukiwany (z korzyścią dla silnika)."
http://motoroils.pl/dlaczego.html
  • 0

Pozdrawiam
- Artur
 


#44 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 16:19, 19.12.2017

Przemek niestety nie przesadza z temp.... Artur, w nowszych K czy R seriach masz kolektor wydechowy z tylu silnika, a w naszych poczciwych F i H seriach kolektor wychodzi z przodu i w dalszym etapie przechodzi dolem pod miska... Dodaj do tego kolektor z kwasu jaki ma przemkowal... Lecac latem autostrada masz dodatkowe grzanie silnika i takie temp są zupełnie realne... Za to zima szybciej się silnik nagrzeje :p
  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#45 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 16:50, 19.12.2017

Nie wiem ile miał temp przy przelocie przez ponad 100km jednym ciągiem z prędkością 180+ Nie miałem wtedy jeszcze zegarów.

Jak założyłem czujnik to wracałem spokojnie do domu bo temp szła szybko powyżej 120C.
Kolektor owinięty po samą sondę i jest lepiej.
Teraz u mnie mam nadzieję że niedługo wpadnie podkładka pod filtr oleju ktora olej schłodzi latem a dogrzeje zimą.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, Accord, CU1, R20A3

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq