Ja stosowałem LIQUI MOLY Engine Flush Pro-Line.
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Płukanie silnika przed wymianą oleju?
#31
Napisano 07:47, 18.12.2017
#32
Napisano 08:26, 18.12.2017
Ja stosowałem LIQUI MOLY Engine Flush Pro-Line.
Dokładnie - LM
#33
Napisano 12:17, 18.12.2017
#34
Napisano 14:10, 18.12.2017
A jaką plukanke polecacie?
W zasadzie bez różnicy bo każda taka płukanka to głównie nafta w składzie
Najlepiej weź tego producenta na którego olej będziesz zmieniał docelowo: Amsoil, Motul, Liqui Moly... to chyba najpopularniejsze.
CU2 by rhaegar: http://www.accordklu...zarna-diablica/
#35
Napisano 20:10, 18.12.2017
Tu pytaj jak już i nie śmieć więcej 😈 : http://www.accordklu...nolejpl/page-50
Posprzatałem
mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock tel 690886882 - zapraszam
#36
Napisano 20:20, 18.12.2017
#37
Napisano 22:00, 18.12.2017
A co teraz takiego się dzieje, że planujesz?jak by się coś działo to bym nie planował znów płukać przy kolejnej zmianie
Jaki olej aktualnie lejesz, co ile wymienisz?Dokładnie,
I z tego powodu wracam max co 2 zmianę do płukania
"SKĄD WZIĘŁY SIĘ OSADY W SILNIKU?
W nowoczesnych silnikach, które pracują na najwyższej jakości olejach, przyczyną może być przedłużanie okresu między wymianami oleju lub eksploatacja w bardzo trudnych warunkach. Pytanie, czy w takim przypadku jest sens stosowania płukanki? Moim zdaniem lepszym rozwiązaniem będzie regularna wymiana oleju. Możemy też wymienić olej i przejechać na nim tylko połowę normalnego dystansu do wymiany. Może się okazać, że to wystarczy do przywrócenia czystości w naszym silniku.
Warto pamiętać o tym, że najwięcej zanieczyszczeń i osadów może powstawać pod koniec okresu przewidzianego na eksploatację oleju. Dlatego szybsza jego wymiana – nie dość, że nie pozwoli na odłożenie osadów – to jeszcze dodatki czyszczące zawarte w oleju zajmą się rozpuszczeniem ewentualnych zanieczyszczeń. Takie działanie będzie mniej agresywne i bezpieczniejsze dla silnika.
(...)
Podsumowując, najlepszym środkiem czyszczącym silnik od środka jest olej silnikowy wysokiej klasy, zmieniany zgodnie z zaleceniami producenta auta lub częściej, jeśli warunki eksploatacji to sugerują.
Czy stosować płukanki? Silniki w dobrej kondycji pewnie się od tego nie zepsują. Niestety, te z bardzo dużymi przebiegami mogą znieść to różnie. Ja płukanek nie stosuję. Regularnie wymieniam olej i filtr.
Żadne płukanki nie zastąpią regularnej wymiany oleju silnikowego dobrej jakości."
http://warsztat.cast...ukanek-ma-sens/
"Głównym zadaniem tego typu preparatów jest usuwanie i wypłukiwanie nagarów i szlamów z silnika. Szlam powstaje głównie z oleju który zużył się w wyniku trudnych warunków eksploatacji.
Nagary to nic innego jak pozostałości po spaleniu oleju. Starsze silniki z dużym przebiegiem i wysokiej eksploatacji zalewane są zazwyczaj olejem mineralnym. To w nich odkłada się najwięcej szlamów i nagarów.
Czy warto płukać silnik przed wymianą oleju?
Stosowanie płukanek przed wymianą oleju ma tylu samo zwolenników co przeciwników. Niektórzy uważają że działają one zbyt agresywnie i powodują rozszczelnienie uszczelek, drudzy zaś przed każdą zmianą oleju je stosują.
Głównym zadaniem tego typu preparatów jest usuwanie i wypłukiwanie nagarów i szlamów z silnika. Szlam powstaje głównie z oleju który zużył się w wyniku trudnych warunków eksploatacji.
Jakie nieczystości wypłukują środki do płukania silnika?
Nagary to nic innego jak pozostałości po spaleniu oleju.
(...)
Starsze silniki z dużym przebiegiem i wysokiej eksploatacji zalewane są zazwyczaj olejem mineralnym. To w nich odkłada się najwięcej szlamów i nagarów. Użycie zbyt agresywnej płukanki, może doprowadzić do zatkania filtra oleju lub kanałów olejowych. Dlatego zaleca się częste monitorowanie jakości i stanu oleju.
(...)
Nie ma obawy aby stosować płukanki w silnikach o małym przebiegu które są zazwyczaj zalewane olejem syntetycznym. Silnik nie zdążył obrosnąć jeszcze zanieczyszczeniami, a jeżeli jakieś faktycznie tam się znajdują to płukanka z łatwością je rozpuści. W nowoczesnych silnikach głównym powodem osadzania się osadów jest przedłużanie okresu między wymianami oleju. Zły wpływ ma również jazda na krótkich dystansach (szczególnie silniki diesla), która ma duzy wpływ na odkładanie się szlamu i zanieczyszczeń. Zdecydowanie najwięcej zanieczyszczeń powstaje podczas końcowego okresu przewidzianego na eksploatacje oleju. Należy pamiętać że same oleje samochodowe mają również za zadanie redukować zanieczyszczenia powstające w bloku silnika. Warto stosować oleje wysokiej jakości i klasy, zgodne z zaleceniami producenta samochodu. Silniki mocno wyeksploatowane mogą różnie znieść płukankę silnika. Tym w dobrej kondycji na pewno nie zaszkodzą. Zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem będzie regularna wymiana oleju i filtra."
http://www.motochemi...nika-n-141.html
przemkowal,
więc po co?
Co miałeś wypłukać - wypłukałeś, teraz prawidłowo eksploatujesz - obstawiam, że lejesz olej wysokiej jakości, nie przeciągasz interwałów, więc co tu płukać?
Według mnie płukać tylko wtedy jak napisał Edson:
Pozdrawiamczy faktycznie warto? opinie w internecie są mocno podzielone.. - warto, jeżeli silnik jest zasyfiony..
- Artur
Pozdrawiam
- Artur
#38
Napisano 22:11, 18.12.2017
mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock tel 690886882 - zapraszam
#39
Napisano 22:21, 18.12.2017
U mnie temperatura oleju jak się leci latem autostradą 140km/h może dojść do 130-140 stopni.
Dlatego olej nie ma lekko i dlatego chcę płukać.
Następny etap będzie BG109 robiona 3 etapowo.
Tak, że jeśli 21letni silnik to przeżyje to wszystkie VII i VIII muszą
#40
Napisano 22:22, 18.12.2017
mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock tel 690886882 - zapraszam
#41
Napisano 11:18, 19.12.2017
Bg109 3 etapy, jak dobrze pamiętam 45minut..
45 min z przerwami rozumiem? Ja BG 109 trzymałem jednorazowo przez 15 min i dużo syfu wyleciało .
Moja Honda http://www.accordklu...7-sport-rafiii/
#42
Napisano 11:23, 19.12.2017
robiłem to z 5lat temu, jeżeli chodzi o BG109 - postępowałem zgodnie z tym co Croom mi przekazał..i coś właśnie kojarzę, ze 45min było non stop z różnym zakresie obrotów biegu jałowego..
mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock tel 690886882 - zapraszam
#43
Napisano 15:41, 19.12.2017
To przy 180-190km/h ile może mieć? 190°?
Gdybyś napisał, że prędkości bliskie 200km/h, albo że całe wakacje ciągasz przyczepę, to jeszcze bym zrozumiał, ale 140 mnie nie przekonuje i uważam to za nadgorliwość, ale jak Edson napisał - każdy robi jak uważa.
Ponadto wydaje mi się, że współczesne syntetyki zachowują swoje właściwości nawet przy 140° i więcej.
Pozdrawiam
- Artur
PS
""Bo wypłucze nagar!"
To prawda, oleje syntetyczne zawierają dodatki myjące i nagar będzie stopniowo wypłukiwany (z korzyścią dla silnika)."
http://motoroils.pl/dlaczego.html
Pozdrawiam
- Artur
#44
Napisano 16:19, 19.12.2017
#45
Napisano 16:50, 19.12.2017
Jak założyłem czujnik to wracałem spokojnie do domu bo temp szła szybko powyżej 120C.
Kolektor owinięty po samą sondę i jest lepiej.
Teraz u mnie mam nadzieję że niedługo wpadnie podkładka pod filtr oleju ktora olej schłodzi latem a dogrzeje zimą.
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, Accord, CU1, R20A3
|
VIII
Mechanik →
Układ elektryczny →
Jakie żarówki HB3 do świateł długich (jako dzienne) ?Napisany przez michal750 , 18 kwi 2024 VIII, hb3 żarówki dzienne |
|
|
|
VIII
Mechanik →
Zawieszenie →
2.2 pływanie autaNapisany przez ksiądz wikary , 15 kwi 2024 VIII, zawieszenie |
|
|
||
VIII
Mechanik →
Nadwozie →
Demontaż nadkolaNapisany przez Accord2.4 , 14 kwi 2024 VIII |
|
|
||
|
VIII
Mechanik →
Zawieszenie →
Ścięte opinyNapisany przez kirsa , 13 kwi 2024 VIII |
|
|
|
VIII
Mechanik →
Opony / Felgi →
VIII generacja - felgi - opony →
Jaka dojazdówka 17 cali ?Napisany przez michal750 , 07 kwi 2024 VIII, zapas, dojazdówka |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych