Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

PÅ‚ukanie silnika przed wymianÄ… oleju?

VIII Accord CU1 R20A3

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
94 odpowiedzi w tym temacie

#1 Uzumymw

Uzumymw
  • Forumowicz
  • 118 postów
  • SkÄ…d:PL
  • Silnik:Ma
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 20:28, 16.12.2017

Witam,
temat tworzę, aby dotyczył konkretnej serii silnika R20A3. Liczę na wypowiedzi osób, które mają już tą czynność za sobą i chcą podzielić się swoimi doświadczeniami.
Na forum znajdują się różne tematy związane z płukanką silnika tuż przed wymianą oleju, jednak dotyczą starszych modeli i innych serii silników - a jak wiadomo seria serii nie równa :cwaniak: .

Nie owijając bawełnę, zastanawiam się nad wykonaniem "płukanki" silnika tuż przed wymianą oleju w Hance, jednakże mam kilka pytań:
- czy ta czynność nie rozszczelni silnika?
- czy po spuszczeniu oleju trzeba również demontować i oczyszczać miskę olejową?
- czy faktycznie warto? opinie w internecie sÄ… mocno podzielone..
- lub w skrócie czy ma jakikolwiek negatywny wpływ na R serię?

Liczę na dużą ilość wypowiedzi.


  • 0

#2 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 20:39, 16.12.2017

wykonywałem już kilkanaście razy w R-serii...

 

nic się nie stanie..nie szukaj dziury w całym..

 

odp

- czy ta czynność nie rozszczelni silnika? - nie rozszczelni, nie spotkałem takiego przypadku
- czy po spuszczeniu oleju trzeba również demontować i oczyszczać miskę olejową? - nie trzeba demontować
- czy faktycznie warto? opinie w internecie są mocno podzielone.. - warto, jeżeli silnik jest zasyfiony..
- lub w skrócie czy ma jakikolwiek negatywny wpływ na R serię? - nie odnotowałem takowego

 

reasumujÄ…c

czyli tak samo jak w K,F,H-serii, niczym innym się ta czynność nie różni, nie ma co rozbijać na czynniki pierwsze..


  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, pÅ‚ynów, sprzÄ™gÅ‚a, rozrzÄ…du, silników, naprawa silników, skrzyÅ„ MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#3 Uzumymw

Uzumymw
  • Forumowicz
  • 118 postów
  • SkÄ…d:PL
  • Silnik:Ma
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 20:52, 16.12.2017

Dzięki za odp. Nie chciałbym w takim aucie, gdzie części / cały silnik do tanich nie należą przez jedną głupotę narobić sobie kosztów.

Dla mnie serie silników D,B,H,K to stare dobre konstrukcje z którymi R nie ma za dużo wspólnego - stąd mój wątek.


  • 0

#4 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 20:54, 16.12.2017

akurat silniki R-serii sÄ… stosunkowo tanie ;) podobnie jak L-seria...;)

 

poważnie, nie ma co panikować i rozbijać tego na atomy..


  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, pÅ‚ynów, sprzÄ™gÅ‚a, rozrzÄ…du, silników, naprawa silników, skrzyÅ„ MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#5 Uzumymw

Uzumymw
  • Forumowicz
  • 118 postów
  • SkÄ…d:PL
  • Silnik:Ma
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:01, 16.12.2017

Mimo wszystko nie chciaÅ‚bym przez produkt wart 30zÅ‚ zafundować sobie wymiany / remontu silnika :cwaniak: 
Dlatego też liczę na więcej ocen użytkowników.


  • 0

#6 danielo333

danielo333
  • Forumowicz
  • 209 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:3.0
  • Wersja:Executive
  • KM:240
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM6
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:15, 16.12.2017

Jeżeli użyjesz płukanki i silnik zacznie puszczać soki to znaczy ze już dawno był zepsuty a tylko laki i syf trzymał jeszcze nieszczelności w ryzach.
  • 0

#7 rhaegar

rhaegar
  • Forumowicz
  • 388 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive + Aero Kit
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 21:19, 16.12.2017

Ale jakiego remontu? Płukanka jest produktem, który ma na celu usuwanie osadów i szlamu. Jeśli tylko silnik nie pracował wcześniej na jakimś oleju mineralnym i nie jest tak zapuszczony glutami, że mogłyby one zatkać kanały olejowe lub filtr, to w ogóle nie ma się czym przejmować. Robiłem raz płukankę przed zmianą na 0w20 po Castrolu, który był lany przez poprzedniego właściciela i żadnych efektów ubocznych. Aczkolwiek uważam też, że nie ma sensu robić tego corocznie, a tylko w razie potrzeby, np. kiedy zmieniamy olej na klasę lepszy lub są osady w silniku.


  • 0

#8 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 21:23, 16.12.2017

Ja obecnie żaÅ‚ujÄ™, że przy każdej wymianie nie robiÅ‚em pÅ‚ukanki. 

Wracam do tego procederu - ostatnia płukanka była jakieś 7-8 zmian oleju do tyłu.

Wcześniej 4 płukanki pod rząd od razu po zakupie auta i miało co robić.

 

W tym roku zrobiłem i to co widziałem to jeden glut a oleje do badziewia nie należały, motul, valvo, nestee obecnie.

Może nie co każdą, ale co drugą zmianę będzie płukanka.


  • 0

#9 Uzumymw

Uzumymw
  • Forumowicz
  • 118 postów
  • SkÄ…d:PL
  • Silnik:Ma
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:32, 16.12.2017

A w sytuacji, gdy kupiliśmy dopiero auto i nie mamy pewności co do zalanego oleju (gdybam), lepiej wymienić olej i dopiero za jakiś czas zrobić płukankę czy nie ma to znaczenia ?


  • 0

#10 rafalsar

rafalsar
  • Forumowicz
  • 132 postów
  • SkÄ…d:Rypin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:33, 16.12.2017

Ja też tak sobie założyłem że co drugą wymianę będę robił płukankę. Myślę że po olejach 5w30 czy 5w40 zostaje jakiś syf w silniku, a po 0w20 czy 0w30 z racji że są bardzo rzadkie pewnie nic nie syfią silnika, ale ja takiego niestety boję się zalać.


  • 0

#11 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 21:35, 16.12.2017

A w sytuacji, gdy kupiliśmy dopiero auto i nie mamy pewności co do zalanego oleju (gdybam), lepiej wymienić olej i dopiero za jakiś czas zrobić płukankę czy nie ma to znaczenia ?

Jak chcesz żyć spokojnie to zalej jakiś sensowny olej, zobacz jakie jest jego spalanie i rób płukankę.

Nie obawiaj się że coś płukanka zwiększy. Jedynie może pomóc.


  • 0

#12 lajsta

lajsta
  • Forumowicz
  • 573 postów
  • SkÄ…d:SL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 22:12, 16.12.2017

Od dawna stosuję płukanki przy każdej wymianie oleju. Nie odnotowałem żadnych skutków ubocznych, wręcz przeciwnie. Kiedy jeszcze jeździłem Civic'em (a miałem go od nowości) lałem Motula 5W40. Po każdych 20kkm na klawiaturze widoczny był nalot w kolorze miodu, whisky (co tam kto woli). Po zastosowaniu Motul Engine Flush (15 minut na wolnych obrotach) klawiatura lśniła jak nowa, więc efekt potwierdzał skuteczność. Przy przebiegu 160kkm i 10 latach silnik w Cifie (D14Z6) nie wykazywał żadnych oznak zużycia. Teraz w Hani również stosuję płukanki, z tym, że z Amsoila. Fotkę klawiatury po wymianie oleju zanieszczałem jakiś czas temu (zdaje się w temacie regulacji zaworów).

Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka

Użytkownik lajsta edytował ten post 22:14, 16.12.2017

  • 0

CB->CC7->EU7->CU1....H O N D A

 

ivtec%2Bsohc1.jpg


#13 Burzowy

Burzowy
  • Forumowicz
  • 201 postów
  • SkÄ…d:Ciechanów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 12:26, 17.12.2017

Jest jakiś temat jak te płukanie robi bo czeka mnie wymiana oleju w następnym miesiącu
  • 0

#14 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 12:30, 17.12.2017

Czytaj instrukcje na opakowaniu.
Nic więcej nie trzeba jak zastosowanie się do niej.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#15 lajsta

lajsta
  • Forumowicz
  • 573 postów
  • SkÄ…d:SL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 12:36, 17.12.2017

Jest jakiś temat jak te płukanie robi bo czeka mnie wymiana oleju w następnym miesiącu

Do rozgrzanego silnika wlewasz płukankę, uruchamiasz silnik i pozostawiasz go na wolnych obrotach (nie wolno jeździć) przez 10-15 minut (zależnie od rodzaju płukanki). Potem wyłączasz silnik, zlewasz zużyty olej z zawartością płukanki, wymieniasz filtr oleju (obowiązkowo) i nalewasz nowy olej. Ot cała procedura.

Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka
  • 0

CB->CC7->EU7->CU1....H O N D A

 

ivtec%2Bsohc1.jpg






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, Accord, CU1, R20A3

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq