Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Błąd napinacza pasów pasażera

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
16 odpowiedzi w tym temacie

#1 Golabek2424

Golabek2424
  • Forumowicz
  • 19 postów
  • Skąd:Tarnów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:19, 16.12.2017

Witam,
 
Problem jest taki, mam błąd poduszek,(odkąd pamiętam to nie pojawiło się teraz) a dokładnie błąd napinacza pasów pasażera i chciałbym się go pozbyć.
Najpierw chciałem sprawdzić same wtyczki, przeczyścić je sprayem do złączy itp.
Ale problem jest taki, że wtyczka od pasów wpięta jest prawidłowo w drugą, ale z której nie wychodzą już dalej przewody
(tzn jest wpięta w wiązkę w której tak jakby nie było pinów, a co za tym idzie przewodów odpowiadających za napinacz pasów)
I teraz tak: możliwe, że fotel pasażera jest od anglika i po prostu dlatego w wiązce brak jest tych przewodów.
Dlatego prosiłbym o wskazanie które piny odpowiadają na napinacze pasów pasażera,kierowcy na module SRS
Znalazłem schematy ale nie bardzo potrafię je rozszyfrować
Poniżej zdjęcie mojego modułu SRS i wtyczki pod fotelem
99cc286f2da67.jpg
afd09cf19bbdd.jpg
  • 0

#2 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 20:31, 16.12.2017

Podejrzana jest ta czarna taśma izolacyjna na środkowej wiązce do modułu, ciekawe co jest pod nią. Na tym większym złączu siedzenia pin po lewej stronie wygląda jakby się wysunął z kostki. 


  • 0

#3 ThinkeR

ThinkeR
  • Forumowicz
  • 85 postów
  • Skąd:SKL/SLU
  • Silnik:2.4
  • Wersja:typeS
  • KM:190 + reflash
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:55, 17.12.2017

Kolego Golobek, podaj najpierw nr błedu jaki masz odczytany to będzie łatwiej pomóc. Druga rzecz - generalnie wszystkie elementy SRS są łączone żółtymi kostkami także jeśli chodzi o zdjęcie spod fotela to raczej kostkę żółtą bierz pod uwagę. Jeśli chodzi o moduł SRS - środkowa kostka, przewody: 

 

abe50df869c30047.jpg

A to czy fotel jest od Angola to łatwo sprawdzić - jak fotel pasażera ma regulację wysokości tyłka to jest z od wersji RHD


  • 0

Volvo S40 1,9D --> Honda Prelude BB9 F20A4 --> Honda Accord CL9 K24A3 & CG4 F20B5


#4 Golabek2424

Golabek2424
  • Forumowicz
  • 19 postów
  • Skąd:Tarnów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:30, 17.12.2017

Co do nr błędu to jutro podjadę na komputer to podam, bo że to błąd napinacza pasów pasażera dowiedziałem się przy okazji sprawdzania który czujnik abs-u mam do wymiany i mechanik przy okazji powiedział, że błąd poduszki dotyczy właśnie napinacza pasów i nie spytałem o dokładny nr błędu.

A co do fotela to wychodzi na to, że jest oryginalny bo ma regulacje elektryczną przód/tył i oparcia, ale wysokości siedziska takiej jak u kierowcy już nie.


  • 0

#5 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 11:51, 17.12.2017

błędy odczytaj metodą na spinacz, żaden specjalistyczny komputer do tego nie jest potrzebny. 


  • 0

#6 Golabek2424

Golabek2424
  • Forumowicz
  • 19 postów
  • Skąd:Tarnów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:32, 17.12.2017

Takie błędy wy mrugał, prosiłbym o pomoc jakie to konkretnie.

https://www.youtube....h?v=YEgs6etkfDs


  • 0

#7 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 14:30, 17.12.2017

21-1x otwarty obwód lub wysoka rezystancja w napinaczu pasa bezpieczeństwa kierowcy
21-2x wysoka rezystancja w napinaczu pasa bezpieczeństwa kierowcy

Luknij tu:
https://honda-tech.c...e-list-3111979/
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#8 ThinkeR

ThinkeR
  • Forumowicz
  • 85 postów
  • Skąd:SKL/SLU
  • Silnik:2.4
  • Wersja:typeS
  • KM:190 + reflash
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 15:37, 17.12.2017

Tak jak Edson napisał - błędy dotyczą strony kierowcy. Pierwsze co możesz zrobić - odepnij środkową kostkę przy module SRS i zmierz rezystancję pomiędzy przewodami 3 i 4. Powinno być 2-3Ohm z tego co pamiętam. Jak będzie to problem z samym modułem, a jak rezystancja większa albo zwarcie to trzeba szukać we wiązce. Kostka pod fotelem nie ma nic do rzeczy bo tam prawdopodobnie leci tylko wyzwalanie jaśka w fotelu. Napinacz jest przy zwijaczu pasa (na dole słupka) a jego wiązka leci progiem. Musisz zdjąć osłony i dostać się do samego zwijacza, potem możesz sprawdzić ciągłość przewodów. Jak wiązka dobra i opór nie będzie ok to do wymiany w zasadzie cały pas..


  • 0

Volvo S40 1,9D --> Honda Prelude BB9 F20A4 --> Honda Accord CL9 K24A3 & CG4 F20B5


#9 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 17:20, 18.12.2017

Powinno być 2-3Ohm z tego co pamiętam. Jak będzie to problem z samym modułem, a jak rezystancja większa albo zwarcie to trzeba szukać we wiązce.

He, he... 2-3 Ohmy to w zasadzie jest zwarcie ;)

Pozdrawiam
Tomek
  • 0

#10 ThinkeR

ThinkeR
  • Forumowicz
  • 85 postów
  • Skąd:SKL/SLU
  • Silnik:2.4
  • Wersja:typeS
  • KM:190 + reflash
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 20:12, 18.12.2017

No masz rację - prawie zwarcie ;) Ale tak mówi manual, ale oczywiście mogę się mylić. Poza tym, kiedyś pracowałem u jednego elektromechanika i jak przyjechał jakiś gruz sprowadzony z wybitymi jaśkami,a a handlarz oczywiście chciał przyoszczędzić to trzebabyło wlutować rezystor 2Ohm i błędy się kasowały  ;-)  Wstyd się przyznać ale widziałem takie akcje.


Użytkownik ThinkeR edytował ten post 20:13, 18.12.2017

  • 0

Volvo S40 1,9D --> Honda Prelude BB9 F20A4 --> Honda Accord CL9 K24A3 & CG4 F20B5


#11 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 20:16, 18.12.2017

Za takie akcje to powinien być paragraf.. To jest narażenie na utratę życia i zdrowia..gratuluje temu elektromechanikowi..
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#12 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 23:41, 18.12.2017

Rozmawiałem kiedyś ze swoim blacharzem który robi generalnie drogie fury. Większość montowanych poduszek jest regenerowana. Miewał kurtyny po regeneracji związane niciami i sklejone taśmą biurową. Choć poduszki można kupić używane, to i tak handlarze decydują się na regenerację bo jest tańsza. Niestety jest to powszechne zjawisko :( Zgadzam się z Edsonem. 


  • 0

#13 Golabek2424

Golabek2424
  • Forumowicz
  • 19 postów
  • Skąd:Tarnów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:50, 06.01.2018

Rezystancja zmierzona na przewodach od prawego i lewego napinacza i wynosi 1.4Ohm na jednym i na drugim.

Jeszcze przed samym mierzeniem udało mi się kupić za grosze cały pas i nic nie pomogło.

Więc można powiedzieć że problem tkwi w samym module?

Czy ta rezystancja nie jest za mała, ale z drugiej strony jest taka sama i na napinaczu pasażera, a błąd dotyczy tylko strony kierowcy.


  • 0

#14 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 16:55, 06.01.2018

Czy błąd pojawia się od razu po jego skasowaniu czy dopiero po jakimś czasie? Na których przewodach mierzyłeś - we wtyku wpinanym w moduł SRS? 


  • 0

#15 Golabek2424

Golabek2424
  • Forumowicz
  • 19 postów
  • Skąd:Tarnów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:51, 06.01.2018

Tak, przewody mierzyłem na wtyku wpinanym w SRS,

A błąd cały czas jest nawet po odłączeniu akumulatora, a po usunięciu usterki czytałem, że samo odłączenie od aku kasuje błąd airbag.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq