Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

wadliwe wałki rozrządu 2.4 K24Z3// zgrzytanie - terkotanie silnika

VIII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
211 odpowiedzi w tym temacie

#16 hangie

hangie
  • Forumowicz
  • 422 postów
  • Skąd:Londyn
  • Silnik:3.5
  • Wersja:Lexus GS 450h
  • KM:340
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 21:36, 15.07.2014

Problemem jest samo kolo VTC a dokladniej blokada w nim ktora nie zawsze zaskakuje.

Podczas montazu mozna latwo uszkodzic nowy element I najprawdopodobniej to jest przyczyna duzej ilosci powrotow dzwieku.

 

Na co zwrocic uwage:

-Nowe kolo przychodzi odblokowane. Tak ma zostac nie bawic sie, nie krecic. Jeden ruch w lewo I sie blokuje. Aby ponownie odblokowac trzeba na walek rozrzadu zalozyc I sprezonym powietrzem cisnienie oleju udawac aby blokada puscila

-Odblokowane kolo montujemy na walek I dokrecamy recznie - sila do znalezienia w necie.

-Po montazu blokujemy kolo I zakladamy lancuch

 

Znajac specow z ASO jak I zwyklych mechanikow obstawiam iz wiekszsc zrobi cos zle glownie z braku wiedzy jak to zamontowac. Jak przy montazu uszkodza blockade to po kilku tys problem powraca.

 

Ja swoje planuje w grudniu zmienic jak bede w Polsce. Stare rozbiore I zobaczymy co tam sie dzieje I czy sa objawy zuzycia.


Użytkownik hangie edytował ten post 21:37, 15.07.2014

  • 0

#17 marioUT

marioUT
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:coupe
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:47, 16.07.2014

Załóżmy że masz rację i mechanicy źle wykonują wymianę. Tylko z tego co czytałem problem występuje też w nowych Hondach, czyli możemy wymienić wadliwą część starą na wadliwą część nową lub jednak przyczyna terkotania leży gdzie indziej.

 

Dodałem:

 

 

http://www.crvowners...zing-temps.html

http://www.driveacco...t=40651&page=13

 

I jeszcze filmik

 

https://www.youtube....h?v=_0NlwfTPcT0

 

A teraz moje

 

https://www.youtube....h?v=ALGaVhqrT4Q https://www.youtube....h?v=XONVK0U5xuE

 


Użytkownik marioUT edytował ten post 14:29, 25.08.2014

  • 0

#18 bender26

bender26
  • Forumowicz
  • 842 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 08:48, 14.10.2014

dziwi mnie że problem jest tutaj tak olewany, przecież tą przypadłość ma większość accordów 2.4 VIII gen. (przynajmniej z tego co czytam w internecie) dokładniej dotyczy silnika k24z3
W stanach i w rosji byla akcja serwisowa która za darmo wymieniała tą część - VTC Actuator. czyli sprzegiełko VTC ? Powów trzasku podczas odpalania - niedotarcie tej częsci.

Generalnie z tego co sie dowiedziałem to pomaga zamiana jej na tą z CRV


  • 0

#19 hangie

hangie
  • Forumowicz
  • 422 postów
  • Skąd:Londyn
  • Silnik:3.5
  • Wersja:Lexus GS 450h
  • KM:340
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 09:07, 14.10.2014

Tych silnikow poprstu duzo nie ma - szczegolnie w UK.

Takze Honda troche zamiata temat pod dywan szczegolnie ze poza dzwiekiem nic zlego sie nie dzieje.

 

Ja mimo wszytsko planuje wymiane u siebie w grudniu jak bede w polsce na swieta. Dam znac czy pomoglo :)

 

A problemem jest tak jak pisalem blokada ktora nie zawsze zaskakuje.


Użytkownik hangie edytował ten post 09:08, 14.10.2014

  • 0

#20 owsikk

owsikk
  • Forumowicz
  • 113 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-R
  • KM:250+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:ep3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:31, 22.10.2014

Przypadkiem natrafiłem na ten wątek. Mam w ep3 silnik K24a3 z głowicą k20a2. Co jakiś czas słyszę dźwięk o którym piszecie:

http://youtu.be/jdM6kUjBsEw

Czasem taki długi jak na filmiku, czasem dużo ciszej i krócej.

Dla mnie ewidentnie dźwięk pochodzi z góry, ale skąd dokładnie... nie wiem.

 

Moje auto nie wyrzuca żadnego błędu, a hamownia pokazała moc 234 KM, więc typowo dla takiej konfiguracji. Póki co zupełnie się tym nie przejmuję, bo moc w normie, a dźwięk słychac czasami, oraz tylko i wyłącznie po postoju minimum 8 godzin. Dodam jeszcze, że mam założoną nową OEM pompę oleju k20a2, więc to na pewno nie wina niskiego ciśnienia oleju.

 

Piszecie o kółku VTC, no może. Mam jeszcze jeden pomysł, który może powodować dźwięk jak na filmikach. Proszę o wypowiedzi.

Silniki k24a3 i k20a2 miały pełnego VTECa, czyli na sekcji ssącej cylindra i wydechowej jest po trzy dźwigienki. Dwie normalne i trzecia środkowa od VTEC. Środkowe dźwigienki mają dodakowe sprężynki kasujace luz - wkładane w głowicę. Jak to działa? Przy jeździe bez VTECa pracują dwie krzywki na danej sekcji. Wtedy środkowa dźwigienka VTEC jest dopychana do krzywki przez sprężynkę kasującą luz. Po zapięciu VTEC wszystkie 3 dźwigienki spinają się wałeczkami i pracują po wzniosie krzywki VTEC. 

Co myślicie, sprężynki kasujące luz są wyklepane, a cały olej spłynął na dół, może zaistnieć sytuacja, że tarcie suche między wałeczkami blokującymi VTECa, powodują większy ruch dźwigienki VTEC, bo wymuszają jej ruch, ściągają ją w dół a później odpychają aż do sprężynek. Zaczyna się terkotanie bo jest większy luz od strony sprężynki kasujacej luz, a ponadto wałeczek środkowej dźwigienki może wyjść poza obszar sąsiedującego wałeczka, i na powrocie kiedy już wskakuje na swoje miejsce słuchać tyknięcie. Tyknięcia słychać na wszystkich sekcjach ssących i wydechowych co w sumie przekłada się na terkotanie. Terkotanie utrzymuje się dopóki wszystkie elementy nie złapią oleju. Wtedy już norma.

 

Proszę o komentarze.


Użytkownik owsikk edytował ten post 19:34, 22.10.2014

  • 0

#21 marioUT

marioUT
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:coupe
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 01:16, 12.12.2014

Po potwierdzeniu przez michala_n że po wymianie wariatora problem zgrzytania ustąpił, sam zdecydowałem się na wymianę tego koła.

Mogę potwierdzić że po wymianie  części o numerze zależnie od silnika 14310-R40-A01/A02 lub jak u mnie 14310-R44-A01 terkotanie ustąpiło. Nie wiem czy poprawa będzie długotrwała czy też na kilka tysięcy km przebiegu.

Ponieważ mnie i mojego kolegę zastanawiała przyczyna nieszczęsnego zgrzytu rozebraliśmy wariatorek i po oględzinach doszliśmy do wniosku że problem tkwi w zatrzasku ze sprężyną. Albo sam zatrzask ślizga się w otworze zasprzęglającym albo sprężyna z czasem za słabo go dociska. Możliwe że wymiana samej sprężyny lub jej wyciągnięcie rozwiązało by sprawę. I co najważniejsze po odpowiednim zabezpieczeniu można by to zrobić samemu nie wyjmując koła zmiennych faz z silnika. 


  • 0

#22 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:51, 18.01.2015

Przypadkiem natrafiłem na ten wątek. Mam w ep3 silnik K24a3 z głowicą k20a2. Co jakiś czas słyszę dźwięk o którym piszecie:

http://youtu.be/jdM6kUjBsEw

 

 

Dziś oglądałem dwa akordy 8 gen z silnikiem 2.4 i był ten dźwięk. W pierwszym był długo i zauważalny. W drugim też był tylko bardzo krótko.

Czyli jakaś wada tych 2.4 8 gen. Pytanie czy trzeba coś z tym robić czy można z tym jeździć ?


  • 0

#23 marioUT

marioUT
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:coupe
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:10, 19.01.2015

Takie pytanie już padało wcześniej i nikt jednoznacznej odpowiedzi nie dał. Wszystko praktycznie to co ja i inni robili z tym terkotaniem jest opisane wyżej i na poprzedniej stronie. Serwisy Hondy umywają ręce i twierdzą że problem nie jest im znany co w/g mnie jest mało prawdopodobne.


Użytkownik marioUT edytował ten post 00:12, 19.01.2015

  • 0

#24 marioUT

marioUT
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:coupe
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:49, 19.01.2015

Seiko do tego samego doszliśmy w tym temacie co osoby z twojego linka. Fajnie jednak, że można to potwierdzić gdzie indziej. Samo koło po rozebraniu wygląda solidnie i nie wydaje mi się, że terkocząc przez chwilę przy odpalaniu może się uszkodzić lub uszkodzić coś w pobliżu. Ciekawi mnie jeszcze to, czy można go skutecznie zregenerować samemu (mam nadzieję, że nie będę musiał tego sprawdzać).


  • 0

#25 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:05, 14.12.2017

Witam

 

1. Czy ktoś ma informację w jakich latach były wadliwe wałki rozrządu ? Mój oryginalny wałek wydechowy wytarł się  i wymieniłem na drugi używany oryginalny z małym przebiegiem około 100 tys km w idealnym stanie i po 23 tys km wytarł się znowu. Wada podobna jak w VII gen w silnikach 2.0 przedlift.

2. Czy jest jakaś godna polecenia firma która zregeneruje wałek rozrządu i wytrzyma od dłużej niż 20 tys km ?

 

Normalnie silniki Hondy zeszły na psy. Co nowszy gen to gorszy silnik.

 

 

 

 


  • -2

#26 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 14:59, 15.12.2017

O kurczaki myślałem że Honda ma to już za sobą
Twój przypadek pierwszy czy już słyszałeś o podobnych problemach w VIII generacji.ASO milczy w tej sprawie?
  • 0

#27 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 15:57, 15.12.2017

Twój przypadek pierwszy czy już słyszałeś o podobnych problemach w VIII generacji.ASO milczy w tej sprawie?

 

Mechanik mówił że miał już kilka takich przypadków w VIII więc mocno się nie zdziwił widząc wytarty wałek wydechowy u mnie. Wałek ssący jest natomiast u mnie w idealnym stanie.

 

Do ASO nie dzwoniłem bo oni za przeproszeniem *cenzura* wiedzą.


Użytkownik flashmaniac edytował ten post 16:41, 15.12.2017

  • 0

#28 M_E

M_E
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:NDZ
  • Silnik:1.0
  • Wersja:gsxr
  • KM:180
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:53, 15.12.2017

Ty masz 2008 rok? jak w profilu?


  • 0

#29 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 17:03, 15.12.2017

Ty masz 2008 rok? jak w profilu?

 

Tak.


  • 0

#30 iwan

iwan
  • Forumowicz
  • 640 postów
  • Skąd:BBłota
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Latajacy Dywan
  • KM:155 reszta pasie sie w przydrożnym rowie
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL 7
Reputacja: 22
Super

Napisano 13:15, 17.12.2017

W Bydgoszczy jest firma specjalizujaca sie w napawaniu krzywek walka rozrzadu. Robia tez modyfikacje walkow. Świątek ul.Żywiecka.


Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
  • 1





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq