Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

wadliwe wałki rozrządu 2.4 K24Z3// zgrzytanie - terkotanie silnika

VIII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
211 odpowiedzi w tym temacie

#1 michal_n

michal_n
  • Forumowicz
  • 62 postów
  • Skąd:śląskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:cl7
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 19:12, 25.06.2014

witam
 

borykam się z problemem zgrzytania / terkotania silnika po rozruchu zimnego silnika, na forum jest parę podobnych tematów jednakże dotyczą innych silników jak i często powodem jest bendiks... (przykłady i prawdopodobne rozwiązanie problemu - na końcu postu)
 
auto to accord VIII 2.4 k24z3 cu2
 
szerzej problem opisałem w tym wątku http://www.accordklu...imnym-rozruchu/
 

(...) na ciepłym silniku "zgrzyt" czasem występuje w bardzo nikłym stopniu, na zimnym praktycznie zawsze coś zazgrzyta (czasem zgrzyt jest umiarkowany, czasem mam wrażenie, że za chwilę silnik się rozpadnie).... jak zgaszę silnik a potem od razu odpalę to już jest w miarę ok, auto ma nalatane 140tyś i to raczej pewne....
 
początkowo stawiałem na napinacz łańcucha, wymieniłem olej (poprzedni właściciel trochę zaniedbał tę sprawę), po 1000km wymieniłem ponownie licząc na poprawę niestety rezultatów brak... odgłos jest dziwny tak jak by właśnie łańcuch był luźny i dopiero po chwili napinacz go napinał, bądź jak by zawory przez chwilę pracowały "na sucho".... kolejna sprawa to fakt, że po zgaszeniu silnika coś jak by się jeszcze przez chwilę kręciło,
 
na pewno nie jest to osprzęt, zrzuciłem już kilkukrotnie pasek osprzętu i odgłosy pozostają, więc jest to "coś" w silniku, bendiks? hmmm może ale odgłos jest inny niż ten jakie są mi znane w tym temacie... może jakiś zawór albo "coś" co jest sterowane/napędzane ciśnieniem oleju? muszę jeszcze zweryfikować napinacz na ile jest wysunięty....

 
do tej pory zrobiłem cały osprzęt tzn łożysko na klimie, łożyska alternatora, łożysko rolki napinacza, rolki prowadzącej, rozebrany i przesmarowany rozrusznik - wszystko to pomogło, jest mniej fałszywych odgłosów ale nadal powyższy irytujący zgrzyt pozostał.... próbowałem nagrać ten odgłos lecz z mizernym skutkiem....
 
dziś w sumie przypadkiem trafiłem na materiały na zagranicznych forach które dokładnie opisują mój problem jak i sądząc po prywatnych wiadomościach nie tylko mój...

 

a nie natrafiłem na wątek u nas na forum, który by to poruszał, dlatego piszę...
 
więc tak po kolei:
 
youtube:
- gość trochę gada ale idealnie słychać rzeczony dźwięk (0:38): 
https://www.youtube....h?v=TM96ks7gDBI

 

- kolejne

(0:21 - delikatnie) https://www.youtube....h?v=JLqdLEmswn4

https://www.youtube....h?v=S-zKmhwCw6U

(i wiele innych które są na yt po wpisaniu "vtc actuator noise") i wiele z nich dotyczy Accordow (USA/ EU), TSX itp z silnikami 2.4

 

 

- fora
http://honda-tech.co...d.php?t=2901871

 

i tutaj link, który pokazuje dokładnie instrukcję serwisową nr TSB 09 010

https://www.youtube....h?v=QTnufuKpp6c

http://www.learninga...start-l4-09-010

 

Pytanie czy ktoś może powiedzieć coś więcej w tym temacie? opisać dokładnie po polsku o co dokładnie chodzi (przypuszczam, że coś z vtec) i czy jest na to jakaś akcja serwisowa? bo z tego co zauważyłem serwisy nie zawsze chcą robić akcje, do czasu jak klient się o tym nie przypomni.... jakie mogą być zagrożenia jeśli się tego nie naprawi? (wiem, że pod linkiem z forum jest wszystko wyjaśnione ale techniczny samochodowy angielski trochę u mnie kuleje, a translatory czkawki dostają) :"This intake cam gear rattle noise during cold start." ??  z tego co zrozumiałem chodzi o część 14310-R40-A01 czyli koło / zawór na wałku wdechowym // edit: siłownik VTC ;) i link jak to działa https://www.youtube....h?v=OtRlQrAc5IY

 

z góry dziękuję za pomoc i mam nadzieję, że niektórym z nas to pomoże w naprawieniu naszych dupowozów :D i sorry za przydługi opis


Użytkownik michal_n edytował ten post 20:39, 25.06.2014

  • 0

so Have a nice day :)


#2 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 23:26, 25.06.2014

Zadzwoń do swojego najbliższego ASO. Oni powinni wiedzieć o tym problemie i wyjasnić po polsku. Akcji serwisowej za darmo nie ma.

Kolesie piszący na Honda-tech próbowali załatwić to w ramach gwarancji i nic nie wskórali, jesli gwarancja juz wygasła.

Popracuję nad tłumaczeniem tekstu kolegi, który to ładnie ogarnął w swoim zakresie


  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#3 marioUT

marioUT
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:coupe
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:57, 26.06.2014

Jak to nie było podobnego tematu:)? http://www.accordklu...zimnym-silniku/ Mogę jeszcze dodać że następny mechanik, tym razem z Łodzi też nie wiedział co to jest.


  • 0

#4 michal_n

michal_n
  • Forumowicz
  • 62 postów
  • Skąd:śląskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:cl7
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 17:17, 26.06.2014

Jak to nie było podobnego tematu:)? http://www.accordklu...zimnym-silniku/ Mogę jeszcze dodać że następny mechanik, tym razem z Łodzi też nie wiedział co to jest.

 

hehe, o widzisz kolego :) ja szukałem miesiąc temu archiwalnych tematów nt zgrzytów, terkotania itp a w tedy jeszcze Twojego postu nie było, a nie zauważyłem Twojego tematu przeglądając na bieżąco forum ;) w każdym razie mam nadzieję, że powyższe materiały pomogą nam i innym w jednoznacznej diagnozie i naprawie bo jak widać problem jest znany...

 

mnie też mechanik powiedział tak jak i Tobie łańcuch / napinacz (co kłoci się z opinią silnika nie do zajechania i bezproblemowego w kwestii rozrządu) bądź właśnie jakiś zawór / siłownik coś co jest sterowane olejem... a nie chce / chciałem wymieniać w ciemno czy to łańcuch czy czegoś innego bo nie tędy droga...

 

byłem dziś w ASO i jak to ASO, nic nie wie / nie chce wiedzieć, nic nie słyszało, nic nie znalazło w swoim magicznym komputerku a klient najlepiej jak by sobie poszedł zadowolony... standardowo sugerują bendiks, łożyska, zawory czyli na pewno nie to bo już jest to wyeliminowane... żadnej akcji serwisowej Pan nie znalazł, i standardowo auto zostawić...

 

cena w ASO siłownika (wariatora) bez zniżek około 744 zł z vat na stronach amerykańskich / ebay około 120/130 $ + wysyłka

 

kolego marioUT odpowiadając na Twoje pytanie z Twojego wątku rozrząd w ASO (łańcuch, napinacz, ślizgi i teraz nie pamiętam czy łańcuch pompy oleju też i reszta rzeczy z tych okolic) około 1600 zł sam napinacz około 350 zł (ceny bez zniżek)... kompletu do k24z3 na allegro nie widziałem na ebay 180$ ale też bez wariatora / koła zmiennych faz rozrządu / siłownika VTC (zwał jak zwał) http://www.ebay.com/...34aad85&vxp=mtr


Użytkownik michal_n edytował ten post 17:32, 26.06.2014

  • 0

so Have a nice day :)


#5 smirnov0

smirnov0
  • Forumowicz
  • 76 postów
  • Skąd:Siedlce
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:36, 01.07.2014

a czy to nie jest przypadkiem bendix w rozruszniku bo ja bym na to stawiał ja mam podobnie tylko dzieje się tak jak samochód jest zimny czyli rozrusznik ma ciężej zakręcić i nie schowa się szybko i trze o kolo zamachowe silnika już pracującego


Użytkownik smirnov0 edytował ten post 07:38, 01.07.2014

  • 0

#6 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 11:01, 01.07.2014


 

 
do tej pory zrobiłem cały osprzęt tzn łożysko na klimie, łożyska alternatora, łożysko rolki napinacza, rolki prowadzącej, rozebrany i przesmarowany rozrusznik - wszystko to pomogło, jest mniej fałszywych odgłosów ale nadal powyższy irytujący zgrzyt pozostał.... próbowałem nagrać ten odgłos lecz z mizernym skutkiem....
 

 

Smirnov0, sugerujesz ponowne przesmarowanie rozrusznika ?


  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#7 bryll

bryll
  • Forumowicz
  • 99 postów
  • Skąd:warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 18:45, 01.07.2014

Też mam ten wkużający dźwięk, patrząc na ten wariator to za bardzo nie ma się tam co zepsuć. Może ma to związek ze zbyt niskim ciśnieniem oleju przy rozruchu, a tak przy okazji czyścił ktoś te filtry jak na filmiku


  • 0

#8 marioUT

marioUT
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:coupe
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:40, 01.07.2014

Też się nad tym ciśnieniem zastanawiam. Może wymiana oleju na 0w20 oraz filtra o zmniejszonym oporze przepływu by pomogła.


  • 0

#9 hangie

hangie
  • Forumowicz
  • 422 postów
  • Skąd:Londyn
  • Silnik:3.5
  • Wersja:Lexus GS 450h
  • KM:340
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 22:07, 03.07.2014

Mam u siebie ten sam problem juz od dluzszego czasu.

Dzieki za podsuniecie rozwiazania problemu.

 

Z tego co sie orientowalem uszkodzeniu ulega blokada. Gdy samochod postoi kilka godzin olej splywa do miski i tworza sie puste przestrzenie w komorach pomiedzy elementami. W tym momencie wydaje mi sie ze blokada powinna zaskoczyc i zespolic dwie czesci. To sie jednak nie dzieje i jak odpalamy silnik i wewnatrz nie ma oleju obydwie czesci lataja luzem miedzy soba i wydaja ten odglos dopoki swiezy olej nie wypelni komor i ustawi pozycji. Jak obydwie czesci obracaj sie wzgledem siebie mamy ciagle niekontrolowane zmiany wyprzedzenia zaplonu od 0 do 50st  :) Na szczescie 50st to za malo aby tlok uderzyl w zawory a przez ta sekunde silnik moze pracowac nie optymalnie.

 

Osobna kwestia to jak te uderzania wewnetrzne wplywaja na zywotnosc calego elementu. Teoretycznie nic sie nie powinno stac bo to prosta solidna konstrukcja ale ktos zglaszal problem ze calosc sie rozpadla i doszlo do kolizji.

 

Ja w kazdym razie jak wiem co jest przyczyna zamierzam wymienic na nowy przy najblizszej wizycie w PL. Cena nie kosmiczna a i pracy duzo nie wymaga. Honda zaleca wyciagniecie walka dolotowego bez demontazu oslony lancuaha. Calosc okolo 2h.

 

PS. Wymiana oleju na 0w20 raczej tylko zmieni charakterystyke. Krotszy postoj bedzie powodowal stuki bo olej szybciej odplynie ale tez beda krotsze bo szybciej go dopompuje.


Użytkownik hangie edytował ten post 22:08, 03.07.2014

  • 0

#10 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5247 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 09:18, 04.07.2014

OK. Tylko nie rozumiem co ma wyprzedzenie zapłonu do uderzenia tłoka w zawory
  • 0
                       

#11 hangie

hangie
  • Forumowicz
  • 422 postów
  • Skąd:Londyn
  • Silnik:3.5
  • Wersja:Lexus GS 450h
  • KM:340
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 10:20, 04.07.2014

Wyprzedzenie zaplonu regulowane jest przez jakkolwiek po polsku sie zwie to wadliwe kolko zebate.

W momencie jak czesc mocowana na walku zacznie krecic sie niezaleznie od tej na lancuchu tracimy synchronizacje na walku dolotowym - efekt jak z zerwanym paskiem rozrzadku. W tym momencie zgodnie z moja wiedza tlok moze uderzyc w zawory. Oczywiscie moge sie mylic wiec jak by co prosze o wyprowadzenie z bledu.

 

Oczywiscie patrzac na sam element trudno mi wyobrazic sobie jak moglo dojsc az do takiego uszkodzenie ze wewnetrzna czesc krecila sie niezaleznie od zewnetrznej.

Tak czy inaczej koszty czesci jak I robocizny nie sa kosmiczne wiec moim zdaniem warto wymienic.


  • 0

#12 michal_n

michal_n
  • Forumowicz
  • 62 postów
  • Skąd:śląskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:cl7
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 21:44, 13.07.2014

witam,

 

kolego Smirnov0 to na pewno nie bendiks :) smarowałem już go dwa razy i efekt taki sam, zresztą to nie jest odgłos bendiksa (jak słychać w linkach na yt dźwięk bardziej przypomina stukanie z dużą częstotliwością a jak bendiks jest zastany (nie odbija etc) to jest to krótki zgrzyt tak jak byś chciał wbić bieg bez sprzęgła albo chciał wrzucić wsteczny w trakcie jazdy) :)

 

co do słów kolegi hangie to w sumie wszystko się potwierdza i zgadza, w instrukcji serwisowej czy filmiku zwracają uwagę żeby nie dokręcać tego wariatora kluczem pneumatycznym bo właśnie może doprowadzić to do uszkodzenia tej blokady i problem pozostanie.

 

martwi mnie jedynie fakt, iż na forach można znaleźć głosy iż ludzie wymieniali po 3 razy te koła i odgłos pozostał (może nie fachowy montaż?), ponadto martwi też fakt, że ten problem nie dotyczy tylko accordów z lat 2008/2009 ale wszystkich hond z tym silnikiem nawet z bieżącego rocznika, aut po przebiegu kilkunastu tysięcy km (można znaleźć filmik na yt z crv z 2013r.) czyli honda nadal nie uporała się z tym problemem...

 

według mnie uszkodzenie zaworu to jest skutek a nie przyczyna, przyczyną jest "coś" z układem olejowym... przed wyjazdem na wakacje sprawdziłem poziom oleju, uzupełniłem go do stanu maksymalnego, w efekcie terkotanie zelżało tzn nadal jest ale zdecydowanie cichsze i krótsze.


Użytkownik michal_n edytował ten post 03:18, 14.07.2014

  • 0

so Have a nice day :)


#13 loczek

loczek
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:OSTRYOŁÓWEK
  • Silnik:1.6
  • Wersja:EE9
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:1991
  • Nadwozie:EE9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:27, 15.07.2014

To może i ja dodam od siebie swoje 5 gr

 

ostatnio trafił mi się na reklamację zerwany łańcuch rozrządu z k-serii 2.4

 

Na łańcuchu widać nieosiową pracę układu rozrządu , podejrzewam że koło VTC może wprowadzać niekorzystne drgania , przeciążenia w tum układzie

 

także przestrzegam kolegów bo efekt jest bardzo kiepski


  • 0

www.baeer.pl Części do samochodów japońskich

Potrzebujesz czegoś ? pisz !

Kontakt: kontakt@baeer.pl


#14 kornik1981

kornik1981
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:Sokołów Podlaski
  • Silnik:1.4
  • Wersja:Opel Astra III Classic
  • KM:90
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:36, 15.07.2014

Czy jest to wada konstrukcyjna 2.4 i dotyczy każdego silnika, czy też jakiejś trefnej partii? Czy w 2.0 problem też występuje? Pytam, ponieważ bardzo powoli przymierzam się do zakupu Accorda i myślałem o 2.4 mając na uwadze dotychczasowe dobre opinie o tym silniku.


  • 0

#15 marioUT

marioUT
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:coupe
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:39, 15.07.2014

No tak, wszystko pięknie, ale czy wiemy co dokładnie mamy wymienić żeby terkotanie ustało? Na zagranicznych forach nie ma jednoznacznej odpowiedzi a mechanicy i ASO też nie są pewni przyczyny. Ode mnie jeszcze mogę dodać, że wymiana oleju na 0w20 nie wyeliminowała problemu, jedynie może go zmniejszyła ( krócej i rzadziej a może to zbieg okoliczności). Nie widzi mi się wymieniać całego rozrządu razem z kołem i zaworem VTC a potem się okaże, że to nie pomogło, albo pomogło na krótko. Dziwi mnie też stanowisko ASO, bo nie wieżę, że nie mieli podobnych przypadków z silnikiem K24Z3. Na zagranicznych forach jest sporo tematów dotyczących tego typu problemu, nawet w prawie nowych Hondach.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq