Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

F18B2 dziura w tloku

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
23 odpowiedzi w tym temacie

#1 Tomaszek998

Tomaszek998
  • Forumowicz
  • 21 postów
  • Skąd:Nidzica
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:52, 14.12.2017

Witam . W niedziele wracałem z dłuższej trasy i po krótkiej przerwie odpalam auto i nagle zaczyna chodzić na 3 cylindry . Jakos dojechalem do domu , w domu zczytanie błędów - nic . Biorę sie za świece i zastaje obraz widoczny na 1 zdj.(świece wymieniane niecale pół roku temu) Zalozylem druga swiece , zero poprawy . Biore wiec miernik ciśnienia sprężania i na tym cylindrze na ktorym wyciągnąłem świece pomiar wskazuje 0 bar . . . Wpuscilem przez otwór swiecy do cylindra kamerke , okazuje sie że dziura w tloku . Juz jestem po zdjeciu glowicy i okazuje sie iż jest ona obecna , glowica i zawory całe . Możecie mi wytlumaczyc dlaczego to sie stalo ? Czy z uszkodzonej swiecy byl taki przeskok iskry ze dopalo paliwo na cylindrze i przepalilo ? Nie mam jakiegoś rozsadnego wytlumaczenia do tego przypadku .

6bf04ec76a32c792.jpg
35ecca599c86964bmed.jpg
  • 0

#2 arkus

arkus
  • Forumowicz
  • 77 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 09:59, 14.12.2017

ciekawe, 

pierwsze co wyskoczylo w googlach: 

https://www.autoexpe...lokowych,3094,1

 

WIDOCZNE OBJAWY
Opisany tu obraz uszkodzeń obejmuje więcej stadiów, od nadtopienia aż do dziury w denku tłoka:
· Powierzchnia jest chropowata, a na krawędzi denka tłoka znajdują się lekkie ślady erozji (rys. 4).
· Próg pierścieni tłokowych jest złamany (rys. 5a+b).
· Na główce tłoka można zobaczyć nadtopienia (rys. 6) - aż do kompletnego stopienia denka tłoka - w tym także pęknięcie progu pierścienia tłokowego (rys. 7).
· Tłok ma otwór w denku lub w obszarze główki.

PRZYCZYNY
Takie uszkodzenia można odnieść do usterek w procesie spalania. Może być wiele przyczyn tego stanu rzeczy:
Spalanie odbywa się przy ubogiej mieszance paliwowo-powietrznej, czego powody mogą być następujące:
- zasysane jest obce powietrze,
- istnieje problem w zarządzaniu pracą silnika, np. co do ilości dostarczanego paliwa,
- nastawa w gaźniku jest wadliwa,
- został uszkodzony czujnik (miernik ilości powietrza, sonda Lambda, przetwornik OT (górne położenie zwrotne itd.).

Zastosowano niewłaściwe paliwo (zbyt niskooktanowe, olej napędowy zamiast benzyny).
Świeca zapłonowa ma zbyt niską wartość cieplną.
Źle ustawiono czas zapłonu.
Ciśnienie ładowania jest zbyt wysokie (na przykład przez tuning silnika).
Pojedyncze elementy albo cały silnik są przegrzane.

Wywołują to na przykład: dysza chłodzenia olejem jest wygięta, zerwana albo nie została zamontowana (wada montażowa).


  • 0

był Accord VIgen, obecnie Mazda 6 GH ,2.0PB


#3 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4466 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 133
Wzorowa

Napisano 11:25, 14.12.2017

Jakiej mki świece?
  • 0

wyszukanie aut typowo pod zamówienie - specjalizacja japończyki tu kliknij http://www.accordklu...-na-zamówienie/ https://www.yamamoto...zedazsamochodow

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji, wulkanizacja - etc Warszawa ul. Jeleniogórska 8 - 4Performance, tel.: 690 886 882.


#4 lipson

lipson
  • Klubowicz
  • 898 postów
  • Skąd:KUJ-POM
  • Silnik:mam
  • Wersja:LS, AP1
  • KM:220, 240
  • Paliwo:PB
  • Rok:9700
  • Nadwozie:CE7, AP1
Reputacja: 25
Super

Napisano 11:39, 14.12.2017

U mnie świeca wyglądała tak samo.

1d68e0c23fc69772.jpg

Natomiast tłok był przepalony na krawędzi no i gładzi cylindra też się dostało.

Winny okazał się wtryskiwacz.

7c3ccae9e854455e.jpg

e60f3e8099031832.jpg

 

Ale zawsze możesz zrobić statuetkę ;) Ja zrobiłem koledze, który akurat prowadził moje auto.

0bd0bd14319c0dae.jpg


Użytkownik lipson edytował ten post 11:54, 14.12.2017

  • 0
<p><a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu...ahondas</a></p>

#5 Tomaszek998

Tomaszek998
  • Forumowicz
  • 21 postów
  • Skąd:Nidzica
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:19, 14.12.2017

NGK . Takie jak u kolegi w poscie wyżej
  • 0

#6 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5945 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 78
Wzorowa

Napisano 14:08, 14.12.2017

zla mieszanka paliwowa, swieca nie ma tu nic do rzeczy

niestety ale instalacje LPG trzeba dbać

sprawdzać mapę  i wychwytywać wszelkie niepoprawności przy jeździe na LPG

 

mogło być tak ,że od dawna już była zła mieszanka

jaka instalacja, gdzie zakłądana i kiedy ostatnio sprawdzana była mapa?


  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#7 lipson

lipson
  • Klubowicz
  • 898 postów
  • Skąd:KUJ-POM
  • Silnik:mam
  • Wersja:LS, AP1
  • KM:220, 240
  • Paliwo:PB
  • Rok:9700
  • Nadwozie:CE7, AP1
Reputacja: 25
Super

Napisano 14:26, 14.12.2017

Zapomniałem napisać, że jeżdżone było na benzynie i to wtrysk benzynowy padł.


  • 0
<p><a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu...ahondas</a></p>

#8 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4466 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 133
Wzorowa

Napisano 14:32, 14.12.2017

Tak samo było u kolegi Jarek, też pb, i też wtrysk benzynowy padł..
  • 0

wyszukanie aut typowo pod zamówienie - specjalizacja japończyki tu kliknij http://www.accordklu...-na-zamówienie/ https://www.yamamoto...zedazsamochodow

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji, wulkanizacja - etc Warszawa ul. Jeleniogórska 8 - 4Performance, tel.: 690 886 882.


#9 Tomaszek998

Tomaszek998
  • Forumowicz
  • 21 postów
  • Skąd:Nidzica
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:45, 14.12.2017

Auto kupilem ok.0.5 roku temu, od tamtej pory nie bylem u gazownika . instalacja jak pamietam to stag300 . W sumie jakis czas temu po zakupie padł mi jeden wtrysk benzynowy. Rozgladalem sie za wtryskami ale co sie pojawiaja to za chwile znikaja. Moze ktos z was cos posiada ?
  • 0

#10 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8344 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 90
Wzorowa

Napisano 20:36, 14.12.2017

Auto kupilem ok.0.5 roku temu, od tamtej pory nie bylem u gazownika . instalacja jak pamietam to stag300 . W sumie jakis czas temu po zakupie padł mi jeden wtrysk benzynowy. Rozgladalem sie za wtryskami ale co sie pojawiaja to za chwile znikaja. Moze ktos z was cos posiada ?

Zaglądnij do działu giełda a na pewno tam znajdziesz.


  • 0

#11 Szczery

Szczery
  • Forumowicz
  • 83 postów
  • Skąd:Wodzierady/Pabianice
  • Silnik:2.2
  • Wersja:S
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:42, 14.12.2017

Lub napisz w "kupię"
  • 0

#12 Tomaszek998

Tomaszek998
  • Forumowicz
  • 21 postów
  • Skąd:Nidzica
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:43, 17.12.2017

Okk , już wszystko ogarnięte . Tłok idzie wraz z wtryskami , panewki póki co zostawię , wymienie pierscienie na wszystkich tłokach , uszczelniacze zaworowe (trochę pobierała oliwy ) no i wszystkie możliwe uszczelki .


  • 0

#13 ats6

ats6
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:39, 27.12.2017

Okk , już wszystko ogarnięte . Tłok idzie wraz z wtryskami , panewki póki co zostawię , wymienie pierscienie na wszystkich tłokach , uszczelniacze zaworowe (trochę pobierała oliwy ) no i wszystkie możliwe uszczelki .

U mnie to samo się stało wczoraj. Dziura w tłoku. Pytanie teraz.

Rozumiem, że wymieniłeś tłok, wtryski, pierścienie, uszczelniacze, upg, coś jeszcze? w jakim stanie miałeś gładzie cylindrów ? 

Jak po tym połowicznym remoncie? 

Bo zastanawiam się czy szukać słupka czy wymienić w.w. części


  • 0

#14 DaRoN

DaRoN
  • Klubowicz
  • 299 postów
  • Skąd:Cracovia
  • Silnik:2.0
  • Wersja:euroR
  • KM:190?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 09:02, 29.12.2017

powiem Wam, ze jestem zaskoczony tym co tu czytuję :)
ciekawe kiedy u mnie wypali dziurkę. co prawda zmienione są świece i zmienione są wtryski, bo szukaliśmy dziwnego stukotu, który pojawia się w lekko obciążającej jeździe przy jakiś 3800RPM, ale nic nam nie dała podmianka.
Natomiast tu chyba bym zmieniał juz motor, na F23. generalnie wszystko to samo, ale troche mocy więcej.
  • 0

#15 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2639 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 09:15, 29.12.2017

tak ze słyszenia, to dziurę w tłoku potrafi zrobić lejący wtrysk paliwa, bo tryska cały czas w jedno miejsce na tłok i robi dziurę.


Użytkownik Maxell edytował ten post 09:16, 29.12.2017

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq