Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Drgania kierownicy przy 120 km/h


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
662 odpowiedzi w tym temacie

#646 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 12:30, 04.05.2021

Moje zdanie jest takie że te 300/400 wolałbym zaryzykować na OEM używkę i to za kompletną pół oś.

Anglików CM1 jest bardzo dużo, szukałbym od auta z jak najmniejszym przebiegu całej kompletnej półosi, bo wymiana samego przegubu to ruletka, może się okazać że to sama pół oś ma "bicie" lub przegub zewnętrzny odpowiada za wibracje. 

 

Regeneracja? Jest firma moto max Toruń o której pisałem już kilka razy, jedni zadowoleni, drudzy mniej, a trzeci odradzają, także podobnie duży znak zapytania. 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#647 niemcu

niemcu
  • Moderator
  • 484 postów
  • Skąd:Myślenice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 21:11, 05.05.2021

Też właśnie miałem nadmienić, że miałem spore bicie przy 120 km/h. Byłem pewny, że to półoś. Natomiast okazało się, że przy zakładaniu opon wulkanizator nałożył sporo smaru i przy hamowaniu obróciła się opona względem felgi. Ponowne wyważenie kompletu załatwiło sprawę. Warto o tym pamiętać.
  • 0

#648 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 21:30, 05.05.2021

No 24h minimum od zmiany kół to lepiej nie hamować za mocno, właśnie z powodu pasty do montażu opon, opona może się po prostu przekręcić na feldze i koła do ponownego wyważenia. 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#649 niemcu

niemcu
  • Moderator
  • 484 postów
  • Skąd:Myślenice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 05:46, 06.05.2021

Mi odczekały cały sezon zimowy w piwnicy i prawdopodobnie i tak się obróciły. Chyba, że źle wyważyli w warsztacie już. Koła były na stojaku w poziomie.
  • 0

#650 rafal86

rafal86
  • Forumowicz
  • 150 postów
  • Skąd:DOA
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+ reflash
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9 Mugen
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 16:17, 06.05.2021

pokładam nadzieję że wyważenie na hunterze pomoże :) w maju muszę znaleźć termin i wybrać się. Jak nie pomoże to szukam używki półosi 


  • 0

Civic EG3--> Civic EK3--> Prelude H22A--> Civic EP2 -->Accord CL9


http://www.accordklu...lack-mugen-k24/


#651 rafal86

rafal86
  • Forumowicz
  • 150 postów
  • Skąd:DOA
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+ reflash
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9 Mugen
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 14:46, 08.06.2021

Byłem na hunterze i nic nie znaleziono, felga prosta, opony też - wszystko cacy wyważone. Mam niewielki luz na półosi prawej, szukam używki wleci też nowe łożysko podpory i mam nadzieję że to zakończy temat wibracji


  • 0

Civic EG3--> Civic EK3--> Prelude H22A--> Civic EP2 -->Accord CL9


http://www.accordklu...lack-mugen-k24/


#652 rafal86

rafal86
  • Forumowicz
  • 150 postów
  • Skąd:DOA
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+ reflash
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9 Mugen
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 20:14, 26.06.2021

info może dla kogoś się przyda, na wibracje w przedziale 100-120 km/h czyli w teorii wyważenie kół - pomogła wymiana półosi oraz łożyska podpory.


  • 0

Civic EG3--> Civic EK3--> Prelude H22A--> Civic EP2 -->Accord CL9


http://www.accordklu...lack-mugen-k24/


#653 lbx3046

lbx3046
  • Forumowicz
  • 368 postów
  • Skąd:Puławy
  • Silnik:K20
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 23:22, 26.06.2021

Kupiłeś używki czy nowe zamienniki półosi?
  • 0

Accord II 85r ->Accord III 87r->Accord CB7 91->Accord CC7 94r->Accord CG8 99r ->Accord CM1 + Civic EP2 01r->CM1+ Civic IX 16r


#654 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 11:45, 27.06.2021

info może dla kogoś się przyda, na wibracje w przedziale 100-120 km/h czyli w teorii wyważenie kół - pomogła wymiana półosi oraz łożyska podpory.

U mnie identyczne objawy dawał uszkodzony przegub wewnętrzny lewy.


  • 0

#655 pawel.odenwald

pawel.odenwald
  • Forumowicz
  • 5 postów
  • Skąd:Jarosław
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Cu3
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:17, 21.08.2021

Panowie ja też już wiele nerwów straciłem szukając przyczyny wibracji przy wyżej wspomianych prędkościach.
Na tą chwilę doszedłem do tego że przyczyną są zjedzone przez rdze piasty.. U mnie mają na tą chwilę 63.9mm gdzie nominalny wymiar to 64.1mm
Mam felgi z pierścieniem centrujacym który miał spory luz. Na tą chwilę luz pierscienia skasowalem taśma stalowa 0.09mm, w poniedzialek robię nowe pierścienie na wymiar z Alu.


Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#656 lbx3046

lbx3046
  • Forumowicz
  • 368 postów
  • Skąd:Puławy
  • Silnik:K20
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 17:27, 21.08.2021

U mnie na te zjedzone piasty wcisnąłem pierścień 63,4 który jest dostępny w internetach.
  • 0

Accord II 85r ->Accord III 87r->Accord CB7 91->Accord CC7 94r->Accord CG8 99r ->Accord CM1 + Civic EP2 01r->CM1+ Civic IX 16r


#657 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 21:40, 21.08.2021

pierścienie centrujące nie ustalają pozycji koła "centrycznie"  w osi piasty. Koło ustawia się i tak na śrubach, to one ustawiają je w osi. 

Pierścienie centrujące są tylko po to by z grubsza je wycentrować na czas dokręcania kół. 

W jednym ze swoich aut nie mam w ogóle pierścieni a luz pomiędzy felgą a piastą wynosi równo 2x1mm. Sprawdziłem wszystkie 4 koła czujnikiem zegarowym, wszystkie po dokręceniu były idealnie w osi. 


  • 0

#658 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5247 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 22:23, 21.08.2021

No nie wiem czy do końca tak jest.
W infiniti czy innych samochodach albo felgach nie mają gniazd stożkowych.

Użytkownik Wlodar edytował ten post 22:25, 21.08.2021

  • 0
                       

#659 pawel.odenwald

pawel.odenwald
  • Forumowicz
  • 5 postów
  • Skąd:Jarosław
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Cu3
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:48, 23.08.2021

pierścienie centrujące nie ustalają pozycji koła "centrycznie" w osi piasty. Koło ustawia się i tak na śrubach, to one ustawiają je w osi.
Pierścienie centrujące są tylko po to by z grubsza je wycentrować na czas dokręcania kół.
W jednym ze swoich aut nie mam w ogóle pierścieni a luz pomiędzy felgą a piastą wynosi równo 2x1mm. Sprawdziłem wszystkie 4 koła czujnikiem zegarowym, wszystkie po dokręceniu były idealnie w osi.

No jednak u mnie ciasne wycentrowanie na piascie w osi rozwiązało problem wibracji, także niekoniecznie musi się zawsze udać wycentrowac tylko poprzez nakrętki.

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#660 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5247 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 10:24, 23.08.2021

Też mam przednie pierścienie aluminiowe zrobione na ciasno.. Nowe (wtedy opony) plus wyważarka Hunter i wreszcie wibracje zginęły. Choć podejrzewam, że główną przyczyną drgań były ówczesne Falkeny model 912 i później 914, a właściwie ich niejednorodność w sztywności na całym obwodzie

Użytkownik Wlodar edytował ten post 10:25, 23.08.2021

  • 0
                       




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq