Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Drgania kierownicy przy 120 km/h


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
662 odpowiedzi w tym temacie

#616 quaku

quaku
  • Forumowicz
  • 50 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:34, 01.08.2019

W sumie też mam jakieś jazdy z zawieszeniem. Najpierw pojawiło się telepanie przy hamowaniu. Po wypłukaniu syfu na myjni z zacisków problemy przeszły. Po jakimś czasie zaczęło się telepanie przy 120km/h. 2 tygodnie temu byłem u mechanika i tylko prawy przegub wewnętrzny miał wg. niego za duży luz. Po tygodniu od tamtego momentu przeszło, za to z tyłu coś skrzeczy na progach zwalniających i dołach - czasami odgłos jakby ktoś gumą po lakierze tarł... Ciekawe co następne będzie :D


  • 0

#617 modlicha

modlicha
  • Forumowicz
  • 97 postów
  • Skąd:podkarpackie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 18:33, 01.08.2019

Wiam

U mnie temat drgania kierownicy był przy prędkości 110 - 130 km/h. Wyważałem koła chyba ze 4 razy ( opony nowe ). Mechanik sprawdził całe zawieszenie i nic. Po przeczytaniu wszystkich postów obstawiłem że pewnie przegub albo półoś. Jednak trafiłem na posty które mówią o wyważeniu kół z testem drogowym. Właśnie wróciłem i jestem mega zadowolony. W końcu samochód jedzie jak po stole. Polecam każdemu zacząć od takiego wyważenia. Pozdrawiam

 

Dokładnie to samo przerabiałem rok temu. W tym zakresie prędkości drgania to 95% opony. Co ciekawe zimowe Dunlopy bez problemu wyważam w każdym warsztacie "u pana Mietka" i nie mam z nimi problemu. Problemem są letnie GoodYear, nie dość że ząbkują i huczą to jeszcze są bardzo trudne do wyważenia, mechanicy tam gdzie robiłem to na Hunterze mówili, że mieszanka jest strasznie niejednorodna. Niby górna półka Premium, ale się zawiodłem. Obecnie w podanym wyżej zakresie prędkości zaczyna się lekkie mrowienie na dłoniach więc w tym roku może jakoś dociągnę do jesieni, ale w przyszłym to znowu udam się na Huntera.


  • 0

#618 Powered

Powered
  • Forumowicz
  • 72 postów
  • Skąd:TSA
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147?
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:46, 12.10.2019

w moim przypadku przekraczam granice 100km/h i drgania zaczynają się nasilać nieważne czy przyśpieszam , zwalniam , hamuję czy jadę na luzie. Obiaty takie jak u Ciebie wibruje całe auto ale na kierownicy czuć najbardziej. 

Przerabiam temat na własnej skórze i mogę dodać tyle , pojechałem na diagnostykę i gość sam nie wiedział co jest nie tak ,ale najbardziej obstawiał przeguby wewnętrzne bo jakieś tam luzy były jak szarpałeś za półoś i coś jeszcze wspominał o drążkach reakcyjnych . Później zaprowadziłem auto do mechanika i oni też nie wiedzieli ocb. mimo iż jest to najlepszy serwis w okolicy , obstawiali winę kół ( złe wyważenie , nieodpowiednie pierścienie centrujące ) tak się składało że dzień wcześniej kupiłem nowe opony i pierścienie , które nie pasowały i w końcu zostały stare , które były popękane przez idiotę , który mi wcześniej koła zmieniał , po założeniu i ponownym wyważeniu - bez wyraźniej różnicy , auto w górę i gość mówi noo że jakieś tam luzy są na przegubach , no to skoro to ma być , to wymieniłem przeguby + uszczelniacz + dolewka oleju do skrzyni = 500 zł z robotą iii nadal to samo , a nawet w pewnych sytuacjach gorzej więc już sam nie wiem co mam dalej robić , bo w przypadku tego auta nic nie jest jasne ani łatwe zawsze coś ... pojadę w poniedziałek do niego ciekawe co teraz mi wymyśli , ale wydaje mi się że winne są drążki reakcyjne ( oczywiście nowych zamienników nie ma ? ) , bo coś stuka z przodu jak się na coś najedzie mimo iż zawieszenie przetrzepane ze 3 razy na szarpakach i nic , nie mówiąc już o drganiach przy przyśpieszaniu na 2 biegu dobrze czuć i przy stałych prędkościach np. 70-80 km/h  . 

PS : jak ktoś miał problemy z drążkami w tej rdzewiejącej kupie gówna VI gen to niech napisze jakie miał objawy . 


Użytkownik Powered edytował ten post 20:50, 12.10.2019

  • 0

#619 dargo

dargo
  • Forumowicz
  • 545 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 09:30, 13.10.2019

Ja tez przerabiałem drgania kierownicy przy szybszej jeździe. I moim zdaniem wina na 90% jest po stronie kół i opon. A pozostałe 10% luzy zawieszenia m.in. dolne sworznie. Sprawdź dolne sworznie ( czy mają luz) w taki sposób
bo na szarakach to wyjdzie np. końcówka kierownicza albo łącznik stabilizatora.

Użytkownik dargo edytował ten post 09:42, 13.10.2019

  • 1

#620 ManiekPTR

ManiekPTR
  • Forumowicz
  • 29 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:40, 13.10.2019

Jeżeli macie pierścienie centrujące to koło trzeba przykręcać zanim postawicie auto na ziemi. Ja też miałem taki problem - letnie koła mam na pierścieniach centrujących. Koła wyważone z dokładnością poniżej 5gram, a nadal był problem z drganiami. Zdjąłem koła, i ponowny montaż na podnośniku i dokręcenie w powietrzu. Zniknął problem drgań.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#621 dargo

dargo
  • Forumowicz
  • 545 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 11:57, 13.10.2019

Zgadza się. Tez zależy jakie pierścienie. Bo jak dobre spasowane aluminiowe to koło nie zmieni położenia a jak plastikowe to koło traci osiowość i będzie biło.
  • 0

#622 Powered

Powered
  • Forumowicz
  • 72 postów
  • Skąd:TSA
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147?
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:52, 14.10.2019

Nie ma znaczenia jaki pierścień , jak felga siedzi ciasno i pierścień nie wystaje poza czoło to nie z nimi problemu , wiem bo już nie jedno auto miałem i czasem jeździło się nawet bez nich i większych różnic nigdy nie czułem . 


  • 0

#623 dargo

dargo
  • Forumowicz
  • 545 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 11:50, 14.10.2019

Wiem ze felga nie opiera się na piascie a jest dociskana za pomocą śrub do tarczy/ piasty, ale chodzi o to ze podczas montażu przed dokręcenie koła opuścimy auto a pierścień będzie lipny albo wogole go nie będzie to zamontujemy koło które będzie się kręcić mimosrodowo, delikatnie ale może mieć wpływ na drgania.
  • 1

#624 Blachonix

Blachonix
  • Moderator
  • 287 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:EXL Sport Utility AWD
  • KM:141
  • Paliwo:PB
  • Rok:2016
  • Nadwozie:RU6
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 00:17, 24.10.2019

W moim przypadku okazało się ze to sworznie górne były trafione i końcówki drążka. Wibracje kierownicy przy hamowaniu to najczęściej słabej jakości tarcze, ale o dziwo zmieniłem klocki na TRW i problem ustał. Myślałem że mam temat ogarnięty i lepiej być nie może aż zmieniłem koła z 15" na 17" i to był dobry strzał. Teraz jest bajka, zero bicia i kiere dosłownie paluszkiem trzymam jadąc po autostradzie, wcześniej nawet po usunięciu luzów nie było to możliwe bo przy 160km/h  było czuć wibrację, teraz goniłem do 210 (w ramach eksperymentu ;)) i pięknie się prowadzi.

Także ja widzę to tak;  80% koła -  20% luzy  no i warto mieć identyczne nakrętki, ja miałem każdą z innej parafii i przy szybkiej jeździe dało się to odczuć.


  • 0

UZw5t8Ft.jpg

Było >>>真実の光<<< a jest RU6


#625 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 19:27, 24.10.2019

Dokładnie jak piszesz... do tego co ważne przy zamienniku felg dobrze dobrane i porządnej jakości pierścienie centrujące. 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#626 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 20:55, 24.10.2019

Kolego Ślepak bardzo proszę przeczytać wiadomość na priv.
Bardzo ważne to jest!

Dajcie mu spokój. Na forum jest wszystko opisane


  • 0

#627 Blachonix

Blachonix
  • Moderator
  • 287 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:EXL Sport Utility AWD
  • KM:141
  • Paliwo:PB
  • Rok:2016
  • Nadwozie:RU6
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 21:27, 24.10.2019

Są rejony gdzie nawet on nie zagląda. Obiecałem sobie że go zwerbuję na spota ale łobuz wiadomości nie czyta.
  • 0

UZw5t8Ft.jpg

Było >>>真実の光<<< a jest RU6


#628 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 22:21, 24.10.2019

Czyta tylko łobuzy jakieś mi skrzynkę zapychają gorzkimi żalami, bo ich tematy się zamknęły he he :p że aż brak czasu odpisać wszystkim mam :)

Tyle OT
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#629 dargo

dargo
  • Forumowicz
  • 545 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 18:45, 25.10.2019

Słyszałem ze ET inne niż oryginalne może powodować drgania. Różnica w ET może wynosić 2% od oryginału. Co Wy na to?
  • 0

#630 Blachonix

Blachonix
  • Moderator
  • 287 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:EXL Sport Utility AWD
  • KM:141
  • Paliwo:PB
  • Rok:2016
  • Nadwozie:RU6
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 19:01, 25.10.2019

Słyszałem ze ET inne niż oryginalne może powodować drgania. Różnica w ET może wynosić 2% od oryginału. Co Wy na to?

Ja mam obecnie et 38 i jest zajebjaszczo ;) Co wy na to?

Wysłane z mojego międzygalaktycznego komunikatora kwantowego przy użyciu Tapatalka

Użytkownik Blachonix edytował ten post 19:03, 25.10.2019

  • 0

UZw5t8Ft.jpg

Było >>>真実の光<<< a jest RU6





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq