Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Drgania kierownicy przy 120 km/h


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
662 odpowiedzi w tym temacie

#1 olek1305

olek1305
  • Forumowicz
  • 404 postów
  • Skąd:NWW
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:43, 29.04.2010

Jak w temacie tylko co jest dziwne raz auto jedzie jak po szynach bez najmniejszych drgań, czasem lekko drży a czasem kierownica trzęsie się jak głupia. Myślałem że to stare opony bo były mocno i nierówno wytarte i przełożone na nowe felgi także założyłem nowe Continentale a tu to samo. Już nie wiem co z tym zrobić. Dodam że koła wyważone, ciśnienie ok, w zawieszeniu nie ma żadnych luzów. Nie wiem czy to wina nowych felg bo od oryginalnych różnią się tylko ET 45 (oryginał ET 55). Najdziwniejsze w tym wszystkim jest właśnie to o czym wspomniałem wcześniej, że ten objaw raz występuje a raz nie także gdyby byłaby to wina opon czy felg objaw występowałby zawsze. Może ktoś miał podobny przypadek i wie jak temu zaradzić?
  • 0

#2 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5946 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 98
Wzorowa

Napisano 08:57, 29.04.2010

coś w ukłądzie napędowym? Przegub? Albo krzywa felga lub opona wadliwa.
Luzy w zawieszeniu sprawdz jeszcze raz, mi sprawdzali 3 razy i było ok, dopiero za 4 razem inny diagnosta wykrył niedokręconą śrubę :k
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#3 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3065 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 41
Super

Napisano 10:12, 29.04.2010

Jeżeli pojawia się i znika to stawiam na przeguby. Identycznie miał ojciec w Vectrze.
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#4 olek1305

olek1305
  • Forumowicz
  • 404 postów
  • Skąd:NWW
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:05, 30.04.2010

Dzięki za podpowiedź. Dzisiaj jadę do mecha żeby obadał sprawę.
  • 0

#5 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
  • Skąd:Lubelskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 13:53, 03.05.2010

olek1305, a czy drżenie może zanika po przejechaniu iluś tam km ?? Jak opona nabierze trochę temp ??
  • 0

Całe forum pozdrawia Cię Siwy.


#6 olek1305

olek1305
  • Forumowicz
  • 404 postów
  • Skąd:NWW
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:57, 03.05.2010

Też myślałem że może to wina rozgrzanych opon ale zjawisko występuje i po krótkim i po długim odcinku trasy. W piątek byłem u mecha i nic nie stwierdził tylko przerzuciliśmy koło z tyłu na przód bo wydawało się bardziej proste. Jeszcze nie miałem okazji jechać gdzieś dalej także nie wiem czy pomogło.
  • 0

#7 Maryś

Maryś
  • Forumowicz
  • 91 postów
  • Skąd:Bytom
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Prelude
  • KM:200?
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:BB8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:38, 03.05.2010

olek1305, - autko na podnośnik, albo lewarek i poruszaj przegubami wewnętrznymi. Powinien mieć delikatny luz na półośce, bo ona musi pracować. Ale jak można nią ruszać na każdą stronę ( góra dół, na boki ) to znaczy, że przegub powoli daje dupy. Ale ważne, żeby auto było podniesione.
Ja właśnie przerabiam ten temat.. Czasem nic nie drży, czasem mocno wali, czasem stuka przy dodawaniu gazu. Ciężko jest sprecyzować ;) I właśnie przegub od strony kierowcy wydaje się być nadmiernie rozbiegany. Oczywiście mówię o przegubie wewnętrznym.
  • 0

#8 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 19:08, 05.05.2010

Podczepie się:

A wiec odczuwam drgania kierownicy w zakresie 110 - 130 km/h... Przy prędkościach ok 150-160 km/h drgania nie odczuwalne - jedynie na łukach na autostradzie powracają... Tarcze, klocki wymienione, potem okazało się, ze felgę mam krzywą -> wyprostowałem, kola wyważyłem i nadal bez zmian... może odrobinę lepiej... Byłem dziś u machera i poddał pod wątpliwość maglownicę - ruszając energicznie kierownicą prawo <=> lewo słychać delikatne stuki dobiegające spod silnika (wykluczam chyba końcówki drążków)... ale one były zawsze... i z tego co pamiętam każde auto, którym jeździłem miało słyszalne delikatne stuki... dodam tylko, ze przekładnia sucha... czy to może być maglownica? czy czasem nie powinna ona mieć minimalnego luzu? za niewiele ponad tydzień jadę na przegląd mam nadzieje ze się wyjaśni ten temat...
  • 0

#9 eXtReMeDMG

eXtReMeDMG
  • Forumowicz
  • 230 postów
  • Skąd:WR
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:38, 06.05.2010

Mam to samo... Powyżej 120km/h zaczynają się drgania. Doprowadza mnie to do furii. Wyważyłem koła i nic to nie dało. Chyba pojadę do ASO i zbadam zawieszenie... Może ktoś się z tym uporał?
  • 0

#10 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 12:55, 07.05.2010

Panowie moderatorzy, może któryś połączy te tematy w jeden, bo już są takie trzy:

http://www.accordklu...topic.php?t=118

http://www.accordklu...opic.php?t=6476

a to tylko na pierwszej stronie Układu Kierowniczego :k
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#11 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 16:00, 07.05.2010

Mam to samo... Powyżej 120km/h zaczynają się drgania. Doprowadza mnie to do furii. Wyważyłem koła i nic to nie dało. Chyba pojadę do ASO i zbadam zawieszenie...


daj znac co Ci powiedzieli...
  • 0

#12 eXtReMeDMG

eXtReMeDMG
  • Forumowicz
  • 230 postów
  • Skąd:WR
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:43, 07.05.2010

Mam to samo... Powyżej 120km/h zaczynają się drgania. Doprowadza mnie to do furii. Wyważyłem koła i nic to nie dało. Chyba pojadę do ASO i zbadam zawieszenie...


daj znac co Ci powiedzieli...


Oka, tylko planuję wizytę jakoś po 20-tym.
Pozdrawiam
  • 0

#13 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8692 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 12:34, 08.05.2010

Podczepie się:

A wiec odczuwam drgania kierownicy w zakresie 110 - 130 km/h... Przy prędkościach ok 150-160 km/h drgania nie odczuwalne - jedynie na łukach na autostradzie powracają...


A czy drgania się nasilają jeśli delikatnie naciśniesz hamulec?

Kumpel walczyl z drganiami na kierownicy w xarze - pomogło dopiero doważanie kół na aucie.
  • 0

#14 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:06, 08.05.2010

A czy drgania się nasilają jeśli delikatnie naciśniesz hamulec?

Kumpel walczyl z drganiami na kierownicy w xarze - pomogło dopiero doważanie kół na aucie.


Nasilają się gdy hamuje... szczegolnie jak z większych prędkości... masz jakiś pomysł ?

Gdzie we Wrocławiu wyważają koła na aucie ?
  • 0

#15 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8692 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 22:29, 08.05.2010

Mogą być 3 rzeczy:
- bicie na tarczy
- bicie na klockach (jakie masz założone, czy przypadkiem nie są nierówno zużyte - miałem taki przypadek w poprzednim aucie. Klocek się zeszklił z jednej strony i skakał po zacisku. Biło wówczas głównie przy hamowaniu),
- bicie felg.

Na początek pasowałoby sprawdzić bicie tarcz hamulcowych. Można albo użyć specjalnego przyrządu - nie pamiętam jak się nazywa. Mocujesz magnesem (mocowanie przyrządu) gdzieś na aucie i końcówkę pomiarową do tarczy. Obracając tarczą widzisz jakie ma bicie.
A metodą domową - auto na lewarek, zdjąć koło wziąć wkrętak, zamocować go pewnie - żeby się nie odchylał i obrócić tarczą. Trochę słaby pomiar, ale jak dobrze zrobisz, to będziesz w stanie stwierdzić czy biją.

Co do doważania kół, to gdzieś na Krakowskiej - ale nie powiem dokładnie gdzie. Jak nie zapomnę to się jutro zapytam.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq