Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Zastanawiam się nad kupnem VII kombi. Jak z korozją?

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
20 odpowiedzi w tym temacie

#1 pbskarpy

pbskarpy
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Gdańsk
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:55, 12.12.2017

Hej.
Przymierzam się do zakupienia auta do 20k zl. Musi być kombiak. Na razie zastanawiam sie nad Accordem i Avensis. Accorda (silnik) troche znam, bo jezdzilem Roverem i 2,0 byla dobrą jednostką. Wiem, ze teraz też ma taką opinię. Jednak jak sie ma sprawa z rudą? Czy w polskich warunkach to duży problem?

Dziekuje.

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#2 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 09:01, 12.12.2017

Hej :)
Wszystko zależy od tego jak poprzedni właściciel dbał (np. czy często mył/opłukiwał auto zimą) i czy dodatkowo zabezpieczył antykorozyjnie podwozie... jeśli nie to na 99,99% tylne nadkola trzeba będzie robić (kwestia czasu)... z Avensisem nie będzie lepiej...
Także szukaj dobrego egzemplarza, a nie będzie to proste zadanie - powodzenia.

Pozdrawiam
Tomek
  • 0

#3 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 10:32, 12.12.2017

Dokładnie, jw

Z tym, że w kwocie 20k ciężko będzie kupić bez rudzielca..
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#4 sky83

sky83
  • Forumowicz
  • 802 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CM1 Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 11:38, 12.12.2017

    Ja kupiłem kombiaka za trochę więcej, z Niemiec (gdzie raczej soli się drogi) i powiem szczerze,że miło jestem zaskoczony, bo auto pod względem korozji wypadło bardzo dobrze, a nie było wcześniej dodatkowo zabezpieczane. Widywałem również z tego samego rocznika auta również sprowadzone, w zupełnie odmiennym stanie (korozja błotników i podwozia).  Wystarczy sprawdzić pod maską stan przednich sanek, jeśli widać na nich zaawansowaną korozję to reszta podwozia też nie będzie lepsza. Dodatkowo sprawdź dolne ranty drzwi, nadkola tylne (połączenia ze zderzakiem z progami), na pewno będzie lekki nalot korozji przy uchu od zamykania maski (ale to tzw. pierdoła). 


Użytkownik sky83 edytował ten post 11:45, 12.12.2017

  • 0

#5 paka

paka
  • Forumowicz
  • 87 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 12:11, 12.12.2017

Niestety rdza będzie, ale nie jest to aż taki problem jak przy Fordach przykładowo. Koniecznie do sprawdzenia na kanale i tylne nadkola jak koledzy wyżej piszą. O ile podwozie z reguły da się oczyścić i zakonserwować (koszt około 1000) to jak nadkola zjedzone, to tylko wymiana zostanie. A wiadomo - jak raz się ruszy blacharkę, to i tak wcześniej czy później znowu wyjdzie :depresja:. Niestety ten problem będziesz miał też i w innych samochodach, w tym avensis. Tylko młodszy wiek auta może Cię uratować.


  • 0

#6 tomazi78

tomazi78
  • Klubowicz
  • 752 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 13:19, 12.12.2017

Accorda (silnik) troche znam, bo jezdzilem Roverem i 2,0 byla dobrą jednostką. Wiem, ze teraz też ma taką opinię.

Zdaje się że VII-gen ma całkiem inną konstrukcję, ale to akurat na plus. Oczywiście pod warunkiem, że nie trafisz na wadliwy motor z początków lat produkcji (wałek rozrządu i zacierający się tłok). Ja akurat VII w kombi jeżdżę już ósmy rok i nie narzekam, a bardziej chwalę. Mam rocznik 2003, ale z wałkami się udało (nie wyżera) a silnik, jak dbasz - tak masz. Jak ktoś zalał gęstszy olej bo mu "brał" albo mechanik doradził, to jest ryzyko sporo większe że go trafi, zwłaszcza na autostradzie w okolicach 200 km/h. Nadkola oczywiście już chwyciło rudą, ale tragedii nie ma. Kolejna sprawa to skrzynia - łożyska mogą być już dobrze grzechoczące (bolączka hondy i to w civic, jazz, accord) 


  • 0

#7 sky83

sky83
  • Forumowicz
  • 802 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CM1 Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 14:16, 12.12.2017

Pierwsze słyszę z tymi łożyskami w Acco? Civic VII oprócz Typer to fakt, ale Accord?  Co do silnika , to posiadam K20Z2 i najlepsza jest w nim kultura pracy, w połączeniu z krótką skrzynią w Tourerze po mieście podróżuje się bardzo komfortowo (cichutko i bez żadnych niepożądanych wibracji) Na trasie to mam wrażenie ,że silnik jest cichszy przy 160 km/h (4500 obr/min) niż przy powiedzmy 140 km/h. Po przesiadce z tzw. "kulturalnego" diesla 1,6 HDI to poczułem przeskok jakbym Mercem S-klasy jechał ;-) 


Użytkownik sky83 edytował ten post 14:24, 12.12.2017

  • 0

#8 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 14:27, 12.12.2017

Z tymi skrzyniami to samo miałem napisać.. To nie Civic 7gen..
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#9 Vein

Vein
  • Forumowicz
  • 241 postów
  • Skąd:H3M Gdańsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type - S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 08:44, 14.12.2017

Jesli chodzi o tylnie nadkola, to kompletnie sie tym nie przejmuj, bo kupujac Honde masz 99,9% szansy ze tam byla/jest/bedzie ruda( 3 Hondy w zycieni kazda miala). Kwestia obejzenia i sprawdzenia jak bardzo jest zaawansowana.
Sprawdzic pas przedni, oraz obejzec maske, bo ja tez lubi brac. Maska najczesciej koroduje w miejscach odpryskow.
Jesli tej rdzy jest sporo w innych miejscach to raczej szukalbym oznak dzwona.

Wysłane z mojego SM-C115 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#10 crony

crony
  • Forumowicz
  • 267 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EXE
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 10:09, 14.12.2017

dokladnie, mam swoja w ori lakierze 2003 rok i dopiero rudy nalot na jednym nadkolu a na drugim male bomble od spodniej strony plus delikatny nalot na uchu od zamykania maski i tyle, wiec jak na 15letnie prawie auto mysle, ze jakiejs tragedii nie ma, tak jak pisał sky kwestia poszukania i odrzucenia padluchow , no i kasy oczywiscie ;)


  • 0

#11 tomazi78

tomazi78
  • Klubowicz
  • 752 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 10:49, 14.12.2017

Z tymi skrzyniami to samo miałem napisać.. To nie Civic 7gen..

Może oficjalnie boją się przyznać niektórzy. Ja spotkałem już kilka osób, ale dobra...nieważne. Może ja coś przewrażliwiony 


  • 0

#12 Broock

Broock
  • Forumowicz
  • 42 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 11:41, 14.12.2017

Nadkola - standard. Też już miałem zrobione


  • 0

#13 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 12:32, 14.12.2017

To zależy też od wielu czynników..
Polskie accordy mają zazwyczaj więcej rdzy niż niemieckie chyba, że niemiecki ma na blacie 180 tyś a w rzeczywistości 450.Skandynawia wiadomo - Belgia, Holandia i klimat morski. Widziałem ostatnio accorda sprowadzonego z Włoch. Oczywiście zderzaki na dzień dobry do malowania Ale jeśli chodzi o rudą... zero a przejechane 280 tyś 2004r.
  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#14 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 12:47, 14.12.2017

Włochy, Francja, Hiszpania i niektóre kanony w Szwajcarii - zero rdzy..
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#15 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 12:53, 14.12.2017

Moja 1 VI którą do tej pory jeździ mój brat przywieziona była z Włoch w 2008r... do dzisiaj jest zdrowa i to bardzo
  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq