Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Nagła utrata mocy

VI Silnik uklad zaplonowy

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 zyziol

zyziol
  • Nowy
  • 6 postów
  • SkÄ…d:Sanok
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:liftbag
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:53, 09.12.2017

Cześć ostatnio w mojej hondzie pojawił się problem, mianowicie jadąc spokojnie nagle przy około 2000-3000 obr zaczyna się dusić traci moc i nie chce się wkręcić na obroty , po chwili moc wraca, w aucie rok temu był robiony generalny remont , niedawno zostały wymienione kable zaplonowe oraz świece, czy ktoś z was spotkał się z takim problemem ? I co było jego przyczyną?
  • 0

#2 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8875 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 21:25, 09.12.2017

Nie zaczyna mruga kontrolka immo?


Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#3 zyziol

zyziol
  • Nowy
  • 6 postów
  • SkÄ…d:Sanok
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:liftbag
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:12, 10.12.2017

Nie mroga, wczoraj miałem dalej ta sytuacje Honda nie chciała wyjechać pod górkę, a na biegu jałowym obroty normalnie się wlrecaly
  • 0

#4 Jaco3soN

Jaco3soN
  • Forumowicz
  • 21 postów
  • SkÄ…d:Lipa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:49, 11.12.2017

Miałem podobny problem w swoim accordzie, przyczyną była sonda lambda za/na katalizatorze.
Kilka pytań:
1) czy masz normalnego, oryginalnego kata, czy wstawiona przelotówka/strumiennica ? 
2) czy podczas tego zamulania zapalał ci się chcek engine ?
3) na gazie się tak dzieje, czy na benzynie także ?
W moim przypadku gdzie wstawiłem strumiennice zamiast kata sonda zaczęła wariować pomimo emulatora (na benzynie)
Gdy założyłem gaz problem ustał.
Na początku podepnij się pod kompa i sprawdź czy masz jakieś błędy (w moim przypadku był to błąd P0137)
zwiÄ…zane z sondÄ….
Sprawdź czy traci moc na obu paliwach, czy tylko na jednym.

Możesz też udać siÄ™ do gazownika, jeÅ›li traci moc tylko na gazie być może to wina któregoÅ› z elementów instalacji LPG (parownik, reduktor, filtry)
Daj znać czy coś pomogłem :) pozdr


  • 0

#5 zyziol

zyziol
  • Nowy
  • 6 postów
  • SkÄ…d:Sanok
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:liftbag
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:55, 11.12.2017

Miałem podobny problem w swoim accordzie, przyczyną była sonda lambda za/na katalizatorze.
Kilka pytań:
1) czy masz normalnego, oryginalnego kata, czy wstawiona przelotówka/strumiennica ? 
2) czy podczas tego zamulania zapalał ci się chcek engine ?
3) na gazie się tak dzieje, czy na benzynie także ?
W moim przypadku gdzie wstawiłem strumiennice zamiast kata sonda zaczęła wariować pomimo emulatora (na benzynie)
Gdy założyłem gaz problem ustał.
Na początku podepnij się pod kompa i sprawdź czy masz jakieś błędy (w moim przypadku był to błąd P0137)
zwiÄ…zane z sondÄ….
Sprawdź czy traci moc na obu paliwach, czy tylko na jednym.

Możesz też udać siÄ™ do gazownika, jeÅ›li traci moc tylko na gazie być może to wina któregoÅ› z elementów instalacji LPG (parownik, reduktor, filtry)
Daj znać czy coś pomogłem :) pozdr

Cześć u mnie w hondzie check swieci się od poczatku jak ja mam, problem jest u mnie z podpięciem pod kompa bo nie mam wejścia obd 2 i nikt nie chce sie podjąc podpięcia, te straty mocy występują tak samo na obu paliwach. Aktualnie mam założoną strumienice ale przed wymiana mialem wybebeszonego kataliatora takze to raczej tez nie przez to. Nie wiem czy to ma znaczenie ale te straty mocy pojawiają się głownie jak np. na drodze leży śnieg, bo jak jest czysta droga to w trasie sie nic nie działo.


  • 0

#6 Szczery

Szczery
  • Forumowicz
  • 83 postów
  • SkÄ…d:Wodzierady/Pabianice
  • Silnik:2.2
  • Wersja:S
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:54, 11.12.2017

Czyli zostaje sczytanie błędów za pomocą zwrotki i będzie wiadomo co dalej...
  • 0

#7 Jaco3soN

Jaco3soN
  • Forumowicz
  • 21 postów
  • SkÄ…d:Lipa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:51, 11.12.2017

Cześć u mnie w hondzie check swieci się od poczatku jak ja mam, problem jest u mnie z podpięciem pod kompa bo nie mam wejścia obd 2 i nikt nie chce sie podjąc podpięcia, te straty mocy występują tak samo na obu paliwach. Aktualnie mam założoną strumienice ale przed wymiana mialem wybebeszonego kataliatora takze to raczej tez nie przez to. Nie wiem czy to ma znaczenie ale te straty mocy pojawiają się głownie jak np. na drodze leży śnieg, bo jak jest czysta droga to w trasie sie nic nie działo.

Kurde no to przyznam szczerze, że ciężka sprawa, od śniegu to raczej nie zależy hehe. Pierwsza sprawa to musisz dowiedzieć się jakie są błędy ( dlaczego świeci się check )
Kody błędów będą wskazywać prawdopodobną przyczynę tych strat w mocy.
Dziwi mnie jednak fakt bo LPG ma własne wtryski paliwa a PB inne i sonda czytając dane ze spalin dostosowywuje mieszankę paliwowo powietrzną podawana do cylindrów i jeśli nie ma katalizatora sonda wariuje i podaje złą mieszankę przez co mogą być ubytki w mocy(zamułki), bo paliwa może być za mało albo za dużo, bądź tlenu.
W każdym bÄ…dź razie dowiedz siÄ™ w jakiÅ› sposób jakie masz bÅ‚Ä™dy, bo bez tego to ciÄ™zko cokolwiek stwierdzić. Jak bedziesz coÅ› wiedziaÅ‚ to daj znać bÄ™dziemy myÅ›leć dalej :) 
PS: być może przyczyna jest nie po stronie paliwa tylko dostarczanego tlenu ( filtr powietrza, przepustnica, kolektor dolotowy, zawory )
Przypominam także że w hondach trzeba ustawiać luzy zaworowe co okoÅ‚o 35 tyÅ›. kilometrów rÄ™cznie ( to nie jest duży koszt )  


Użytkownik Jaco3soN edytował ten post 19:54, 11.12.2017

  • 0

#8 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8875 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 21:29, 11.12.2017

Przypominam także że w hondach trzeba ustawiać luzy zaworowe co okoÅ‚o 35 tyÅ›. kilometrów rÄ™cznie ( to nie jest duży koszt )  

Przy gazie co 35?

Prędzej 10-15


  • 0

#9 zyziol

zyziol
  • Nowy
  • 6 postów
  • SkÄ…d:Sanok
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:liftbag
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:14, 14.12.2017

Kurde no to przyznam szczerze, że ciężka sprawa, od śniegu to raczej nie zależy hehe. Pierwsza sprawa to musisz dowiedzieć się jakie są błędy ( dlaczego świeci się check )
Kody błędów będą wskazywać prawdopodobną przyczynę tych strat w mocy.
Dziwi mnie jednak fakt bo LPG ma własne wtryski paliwa a PB inne i sonda czytając dane ze spalin dostosowywuje mieszankę paliwowo powietrzną podawana do cylindrów i jeśli nie ma katalizatora sonda wariuje i podaje złą mieszankę przez co mogą być ubytki w mocy(zamułki), bo paliwa może być za mało albo za dużo, bądź tlenu.
W każdym bÄ…dź razie dowiedz siÄ™ w jakiÅ› sposób jakie masz bÅ‚Ä™dy, bo bez tego to ciÄ™zko cokolwiek stwierdzić. Jak bedziesz coÅ› wiedziaÅ‚ to daj znać bÄ™dziemy myÅ›leć dalej :) 
PS: być może przyczyna jest nie po stronie paliwa tylko dostarczanego tlenu ( filtr powietrza, przepustnica, kolektor dolotowy, zawory )
Przypominam także że w hondach trzeba ustawiać luzy zaworowe co okoÅ‚o 35 tyÅ›. kilometrów rÄ™cznie ( to nie jest duży koszt )  

Cześć sprawdziłem kody błędu ale nie wiem czy dobrze je odczytałem, także w załączniku podsyłam film do zweryfikowania w linku , według mnie to blędy są następujące: -1 podgrzewany czujnik tlenu (sonda lambda) - podstawowa

-23 czujnik spalania stukowego

A co do zaworów będą ustawiane dopiero w poniedziałek.


  • 0

#10 Jaco3soN

Jaco3soN
  • Forumowicz
  • 21 postów
  • SkÄ…d:Lipa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:18, 14.12.2017

Cześć sprawdziłem kody błędu ale nie wiem czy dobrze je odczytałem, także w załączniku podsyłam film do zweryfikowania w linku , według mnie to blędy są następujące: -1 podgrzewany czujnik tlenu (sonda lambda) - podstawowa

-23 czujnik spalania stukowego

A co do zaworów będą ustawiane dopiero w poniedziałek.

 

Przy gazie co 35?

Prędzej 10-15

Możliwe że na gazie częściej, ja sugerowalem sie BP :) ale dobrze wiedzieć


Cześć sprawdziłem kody błędu ale nie wiem czy dobrze je odczytałem, także w załączniku podsyłam film do zweryfikowania w linku , według mnie to blędy są następujące: -1 podgrzewany czujnik tlenu (sonda lambda) - podstawowa

-23 czujnik spalania stukowego

A co do zaworów będą ustawiane dopiero w poniedziałek.

 

Cześć sprawdziłem kody błędu ale nie wiem czy dobrze je odczytałem, także w załączniku podsyłam film do zweryfikowania w linku https://www.youtube.com/watch?v=8eepqZWbnH4&feature=youtu.be , według mnie to blędy są następujące: -1 podgrzewany czujnik tlenu (sonda lambda) - podstawowa

-23 czujnik spalania stukowego

A co do zaworów będą ustawiane dopiero w poniedziałek.

 

Cześć sprawdziłem kody błędu ale nie wiem czy dobrze je odczytałem, także w załączniku podsyłam film do zweryfikowania w linku https://www.youtube.com/watch?v=8eepqZWbnH4&feature=youtu.be , według mnie to blędy są następujące: -1 podgrzewany czujnik tlenu (sonda lambda) - podstawowa

-23 czujnik spalania stukowego

A co do zaworów będą ustawiane dopiero w poniedziałek.

Tak jak wspominałem problem może leżeć po stronie dostarczanego tlenu, jeśli jakiś czujnik jest uszkodzony i nie zczytuje poprawnie danych to moze być róznica w dostarczaniu tlenu a co za tym idzie własnie chwilowe utraty mocy. Sonda, ciekawe która, jeśli nie masz kata ani emulatora na drugiej sondzie to załóż go (emulator) jak najszybciej, jeśli to pierwsza sonda to trzeba by ją wymienić. ( sondy sa odpowiedzialne za dostarczana do cylindrów mieszanke paliwowo-powietrzna)
Co do czujnika spalania stukowego, ta pierdółka jest dosyć kosztowna ok. 250-300 używany. WymieniaÅ‚em go u siebie, ale problemu nie rozwiÄ…zaÅ‚. ( to nie zmienia faktu że dobrze by byÅ‚o go mieć sprawnego) 
1.Upewnij się że obydwie sondy działają poprawnie.
2.Jeśłi tak to załóż emulator drugiej sondy  ( 50zÅ‚ to jest maks za emulator kÄ…towy, sÄ… również taÅ„sze)
A i jeszcze jedna kwestia ( kiedy wymieniałeś przewody i świece zapłonowe ? ( u mnie po wymianie zamułki się zmniejszyły )
Spróbuj odpiąć akumulator zrób tak zwany reset ( odepnij na 20min, po czym podepnij, uruchom auto i zaczekaj aż wÅ‚Ä…czÄ… siÄ™ wentylatory po czym przejedź siÄ™ ) WSZYSTKO RÓB NA ZIMNYM SILNIKU !!!!  


Użytkownik Jaco3soN edytował ten post 22:33, 14.12.2017

  • 0

#11 zyziol

zyziol
  • Nowy
  • 6 postów
  • SkÄ…d:Sanok
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:liftbag
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:08, 14.12.2017

Możliwe że na gazie częściej, ja sugerowalem sie BP  :) ale dobrze wiedzieć

Cześć u mnie jest tylko jedna sonda. Co do kabli i świec były wymieniane w połowie września zakładane nowe NGK także to raczej jest sprawne. Spróbuję zrobić jutro ten reset. A zawory będą ustawione dopiero w poniedziałek. Co do pierwszej sondy to jaką polecacie ?

 

 

Tak jak wspominałem problem może leżeć po stronie dostarczanego tlenu, jeśli jakiś czujnik jest uszkodzony i nie zczytuje poprawnie danych to moze być róznica w dostarczaniu tlenu a co za tym idzie własnie chwilowe utraty mocy. Sonda, ciekawe która, jeśli nie masz kata ani emulatora na drugiej sondzie to załóż go (emulator) jak najszybciej, jeśli to pierwsza sonda to trzeba by ją wymienić. ( sondy sa odpowiedzialne za dostarczana do cylindrów mieszanke paliwowo-powietrzna)
Co do czujnika spalania stukowego, ta pierdółka jest dosyć kosztowna ok. 250-300 używany. WymieniaÅ‚em go u siebie, ale problemu nie rozwiÄ…zaÅ‚. ( to nie zmienia faktu że dobrze by byÅ‚o go mieć sprawnego) 
1.Upewnij się że obydwie sondy działają poprawnie.
2.Jeśłi tak to załóż emulator drugiej sondy  ( 50zÅ‚ to jest maks za emulator kÄ…towy, sÄ… również taÅ„sze)
A i jeszcze jedna kwestia ( kiedy wymieniałeś przewody i świece zapłonowe ? ( u mnie po wymianie zamułki się zmniejszyły )

Spróbuj odpiąć akumulator zrób tak zwany reset ( odepnij na 20min, po czym podepnij, uruchom auto i zaczekaj aż włączą się wentylatory po czym przejedź się ) WSZYSTKO RÓB NA ZIMNYM SILNIKU !!!!


  • 0

#12 zyziol

zyziol
  • Nowy
  • 6 postów
  • SkÄ…d:Sanok
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:liftbag
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:04, 11.01.2018

Po wymianie czujnika spalania stukowego i sondy lambda objawy spadków mocy znikły.
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, Silnik uklad zaplonowy

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq