Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Lampka CHECK SYSTEM

VIII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
27 odpowiedzi w tym temacie

#1 gigi6

gigi6
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:Katalogowo - 201, realnie - ???
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:36, 01.12.2017

Auto odebrane w środę z warsztatu montującego LPG - śmiga jak szalone; mam wrażenie, że lepiej zbiera się na gazie niż na benzynie. Dziś stoję na światłach i zapala się komunikat CHCECK SYSTEM i symbol silnika. Wg instrukcji oznacza to, cytuję: "Zapalenie się tej lampki w trakcie jazdy może oznaczać usterkę jednego z układów kontroli emisji spalin". Po zapaleniu się tego komunikatu auto przyspiesza tak jak przed zapaleniem się komunikatu.

 

Co z tym zrobić? Rozumiem, że podpiąć auto pod kompa i... - poproszę o sugestie


  • 0

#2 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 22:48, 01.12.2017

Podepnij pod kompa.. Obstawiam instalacje do regulacji.. Ubogo/bogato..
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#3 iwan

iwan
  • Forumowicz
  • 640 postów
  • Skąd:BBłota
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Latajacy Dywan
  • KM:155 reszta pasie sie w przydrożnym rowie
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL 7
Reputacja: 22
Super

Napisano 01:13, 02.12.2017

Do gazownikow niech dostroja LPG

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
  • 0

#4 gigi6

gigi6
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:Katalogowo - 201, realnie - ???
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:05, 08.12.2017

Po kilku dniach "bojów" z lampką CHECK SYSTEM postaram się opisać sprawę znacznie szerzej:

 

Auto kupione bez LPG jeździło aż miło. Czy ostro przyspieszałem czy wlokłem się w korku żadnego CHECK SYSTEM nie wyrzucało. Od czasu do czasu podczas dynamicznego przyspieszania - raz na jakieś dziesięć depnięć gazu do podłogi - miałem wrażenie, że auto się "dusi". Postaram się wyjaśnić owe "duszenie": Przyspieszam na każdym biegu do 7500 rpm i na każdym biegu auto rwie do przodu. Czasami jednak zdarzało się tak, że 1, 2 auto ciągnie, zapinam 3, pedał w podłodze - zero reakcji; po 1 - 2 sekundach auto znów przyspiesza. Zdarzało się, że 1, 2, 3 auto jedzie, a na 4 dostawało zadyszki. Żaden komunikat/alarm nie wyświetlał się. Auto się nie trzęsło.

 

Decyduję się założyć LPG. Wybór pada na jeden z polecanych na tym forum warsztat w Łodzi. Gość, z którym uzgadniam co i jak jest bardzo rzeczowy, odpowiada na moje wszystkie - być może z jego punktu widzenia głupie (ale nie daje tego po sobie poznać) - pytania. Sprawia bardzo dobre wrażenie. Prosi mnie, abym przed oddaniem do niego auta zrobił regulację zaworów i wymienił świece. Robi to znany z tego forum Edson. Instalacja LPG ląduje w aucie. Kiedy odbieram auto pan instalator/stroiciel mówi mi, że auto czasami łapie zadyszkę w trakcie przyspieszania i wg niego psuje się któraś z cewek zapłonowych. Jeżdżę dosłownie jeden dzień na nowym paliwie i jadąc 20-25 km/h na 3 biegu zapala się CHECK SYSTEM. Podjeżdżam do pana gazownika - kasuje alarm P0420 i każe jeszcze pojeździć i sprawdzić czy wywali ponownie. Drugi raz wywala w podobnych okolicznościach - toczę się 5 - 10 km/h na luzie. Kolejne kasowanie u pana od gazu i wywala trzeci raz. Tym razem 50 km/h na 5 biegu. Kod alarmu P0420 sugerowałby zapchany katalizator. Przed montażem LPG, a po regulacji zaworów by Edson miałem koniec ważności badań technicznych, więc podjechałem na OSKP na przegląd i gość powiedział, że spaliny są tak czyste jakby auto wyjechało z fabryki. Był pod wielkim wrażeniem. Czy zatem możliwe jest, że katalizator jest faktycznie u kresu swego żywota? Czy sugerowana przez instalatora LPG umierająca cewka zapłonowa może powodować zapalenie błędu katalizatora? Stojąc na światłach z rozgrzanym silnikiem auto na chwilkę zaczyna drgać - wydaje mi się, że trzęsie się silnik. po kilku sekundach pracuje cicho i równo - niezauważalnie aż do kolejnego drgania.

 

Pan od gazu zapina kompa do auta, jeździmy, jeździmy i jeździmy i... przy dowolnym biegu i obciążeniu korekty gazowe są rzędu 2-3%. Wg niego nie jest to wina złego wyregulowania instalacji.

 

Gdzie szukać przyczyny takiego stanu rzeczy, że CHECK SYSTEM zapala się jadąc wolno na zbyt wysokim biegu? Przeczytałem to forum i jedni radzą, aby wymienić katalizator. Inni piszą o tulejce na drugą sondę. Jeszcze inni o nieprzejmowaniu się CHECK SYSTEM i jeździe z tą denerwującą kontrolką. JAK PODEJŚĆ DO TEMATU? 

 

Dziękuję z góry z porady.


Użytkownik gigi6 edytował ten post 23:09, 08.12.2017

  • 0

#5 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 08:03, 09.12.2017

Jeżdżąc na pb nie było takich objawów? To już któryś z rzędu cu2 w którym są problemy z katalizatorem..
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#6 gigi6

gigi6
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:Katalogowo - 201, realnie - ???
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:32, 09.12.2017

Siemka Edson,

 

Tak jak napisałeś - jeżdżąc na Pb nie było absolutnie żadnych zastrzeżeń do pracy silnika. Coś się zaczyna sypać po włożeniu LPG. Co sugerujesz zrobić?


  • 0

#7 iwan

iwan
  • Forumowicz
  • 640 postów
  • Skąd:BBłota
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Latajacy Dywan
  • KM:155 reszta pasie sie w przydrożnym rowie
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL 7
Reputacja: 22
Super

Napisano 16:20, 09.12.2017

Forda fieste i Kia venge z bledami tylko P0420 wyleczylem przez zastosowanie tulejki w 2 sonde.

Piales ze na stacji kontroli sprawdziles spaliny i wyszlo ze katalizator sprawny to polecam zastosowac tulejke

 

Czy uklad wydechowy jest w 100% szczelny ???  To jest bardzo wazne.

 


Użytkownik iwan edytował ten post 16:42, 09.12.2017

  • 0

#8 gigi6

gigi6
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:Katalogowo - 201, realnie - ???
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:31, 09.12.2017

Ford fiesta i Kia venga z bledami tylko P0420 wyleczylem przez zastosowanie tulejki w 2 sonde.

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
Czy uklad wydechowy jest w 100% szczelny ?

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka

Cześć iwan,

 

Prawy tłumik "pierdzi". Dlaczego taka nieszczelność może powodować CHECK SYSTEM?


  • 0

#9 iwan

iwan
  • Forumowicz
  • 640 postów
  • Skąd:BBłota
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Latajacy Dywan
  • KM:155 reszta pasie sie w przydrożnym rowie
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL 7
Reputacja: 22
Super

Napisano 17:15, 09.12.2017

Mialem na mysli szczelnosc wydechu w szczegolnosci przed 2 sonda. Nieszczelnosc moze powodowac zaburzenia w skladzie spalin.

Obadaj dokladnie szczelnosc plecionki-zlacze elastyczne.

Gdy bedziesz mial naprawiony tlumik to na pracujacym silniku druga osoba niech zatyka szmata koniec rury wydechowej a ty obserwujesz (jezeli uklad jeszcze zimny to w niewidocznych miejscach macasz reka) gdzie sa przedmuchy spalin.

P.S.

Po wymianie, naprawie wydechu lub wymianie sondy zaleca sie reset kompa.

1sza sonda bierze udzial w ustalaniu skladu mieszanki poliwowo powietrznej-"wącha" ile jeszcze tlenu jest w spalinach i na tej podstawie ile jeszcze mozna zwiekszyc dawke paliwa aby w 100% wykozystac tlen pobrany do cylindra.

2ga sonda to diagnostyczna sprawdz tylko czy katalizator jest sprawny. Ponoc 5% niesprawnosci kata powoduje blad P0420.

A wymiana kata na nowy uniwersalny pomoze ale na krotko.

 

Jeszcze jedno - badanie skladu spalin na OSKP przy dziurawym wydechu mozna sobie wsadzic w buty !


Użytkownik iwan edytował ten post 18:41, 09.12.2017

  • 0

#10 gigi6

gigi6
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:Katalogowo - 201, realnie - ???
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:56, 11.12.2017

iwan - układ wydechowy sprawdzony - całkowicie szczelny. Co dalej?


  • 0

#11 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 15:06, 11.12.2017

Tulejka na drugą sondę..
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#12 iwan

iwan
  • Forumowicz
  • 640 postów
  • Skąd:BBłota
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Latajacy Dywan
  • KM:155 reszta pasie sie w przydrożnym rowie
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL 7
Reputacja: 22
Super

Napisano 16:43, 11.12.2017

Na sam blad P0420 bez zadnych innych bledow i niesprawnosci to tulejka za 12zł, ale u Ciebie po montazu gazu pojawia sie nie zalezne niby od niczego krotkotrwale zadlawienie silnika. Moze pojezdzic z kompem albo skanerem i odczytac zamrozone ramki w czasie drgania silnika. Moze pojsc tropem gazownika-cewka zaplonowa. Z lpg jest tak ze jezeli cos z ukladu zaplonowego jest na wykonczeniu to na pb nie bedzie objawow to gaz niesprawnosci nie bedzie tolerowal.

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
  • 0

#13 gigi6

gigi6
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:Katalogowo - 201, realnie - ???
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:25, 11.12.2017

Edson i iwan oraz wszyscy, którzy chcecie/możecie pomóc - dziś pojawiły się nowe okoliczności, które być może wyklarują sytuację.

 

PO PIERWSZE -  wyczaiłem dlaczego silnik/buda drży. Niezależnie czy silnik pracuje na Pb czy na LPG auto nie drży jeśli wyłączony jest nawiew/klimatyzacja. Gdy załączę nawiew/klimę silnik/buda trochę drży, a trochę nie drży - tak na zmianę. Swoją drogą CIEKAWE CO SIĘ SPIER.....O, że nawiew/klima powoduje drgania? Ktoś coś podpowie?

 

PO DRUGIE - podjechałem do znajomka na hamownię obciążeniową i oto co wyszło po dwóch próbach na Pb i na LPG:

 

- fabrycznie w K24Z3 jest 201 KM przy 7000 obr/min i 234 Nm przy 4300 obr/min,

- u mnie na Pb jest 182,8 KM przy 7132 obr/min i 214,4 Nm przy 4468 obr/min,

- natomiast na LPG jest 175,7 KM przy 7137 obr/min i 208,9 Nm przy 4548 obr/min.

 

Koleżka z hamowni twierdzi, że to bardzo dobry wynik. Jak dla mnie - niekoniecznie. Czy uzyskane wyniki potwierdzają to, że kat jest uwalony i nadaje się tylko i wyłącznie do wymiany, czy faktycznie tak jest, że "ten typ tak ma" (czytałem gdzieś na anglojęzycznym forum, że silnik K24Z3 wybitnie nie trzyma mocy) i uzyskany wynik jest jak najbardziej zadowalający? Jeśli wg Was kat jest do wymiany, to co włożyć: ceramikę czy metalowy (metalowy cena x 2 ceramiczny)? Jeśli tak jest OK i nie ma potrzeby wywalać kata, to jaką tulejkę na drugą sondę i czy sam - nie mam dwóch "lewych rąk" - jestem to w stanie wykręcić/wkręcić i ogarnąć?

 

Dzięki serdeczne czytanie moich wypocin, ale chciałbym wreszcie wyłączyć cholerny CHECK SYSTEM!!!!!!!! :ckm:  


Użytkownik blow edytował ten post 07:08, 12.12.2017
zmieniam kolory czcionki.

  • 0

#14 iwan

iwan
  • Forumowicz
  • 640 postów
  • Skąd:BBłota
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Latajacy Dywan
  • KM:155 reszta pasie sie w przydrożnym rowie
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL 7
Reputacja: 22
Super

Napisano 05:48, 12.12.2017

Wracajac do KIA Venga i FORD Fiesta z bledami P0420.

KIA przed wywalaniem bledu miala walnieta 1 cewke zaplonowa.

FORD nie pamietam dokladnie ale chyba byl krotko uzywany-dojazd do celu podrozy na 3 pracujacych cylindrach.

W obu autach katalizator dostal nie spalone paliwo. Co pozniej wywalalo CORAZ CZESCIEJ  blad P0420.

 

Z lpg jest tak ze jezeli cos z ukladu zaplonowego jest na wykonczeniu to na pb nie bedzie objawow

ALE

gaz niesprawnosci nie bedzie tolerowal !


Użytkownik iwan edytował ten post 05:57, 12.12.2017

  • 0

#15 blow

blow
  • Forumowicz
  • 1733 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 23
Super

Napisano 07:12, 12.12.2017

no chyba sprawa się trochę rozjaśniła - sprężarka klimy przy cyklicznym załączeniu powoduje drgania... widać zbyt mocno obciąża motor - jest trochę tematów na forum o takich problemach.

 

 

co do mocy - również był niedawno ciekawy temat, gdzie VIII gen w 2.4 wybitnie nie trzymał serii na hamowni...powodów może być masa - ale na pewno nie jest to "ten typ tak ma".


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq