Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Skrzynia automatyczna - wymiana oleju (Szewcja)

VII skrzynia biegów AT

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
38 odpowiedzi w tym temacie

#31 auriga

auriga
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:Ciechanów
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Comfort
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2013
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:48, 14.01.2023

W moim pierwszym poście witam wszystkich użytkowników.

Mam pytanie: Jakim momentem dokręcić korek spustu oleju a skrzyni automatycznej.  (30 Nm ? )

Accord 8  2013r  benzyna 2,0

Auto niedawno zakupione od handlarza i dla własnego spokoju przeprowadziłem wymianę statyczną.  Olej czysty, na korku tylko trochę szlamu, zleciało równe 3l.  Korek zakręcony bardzo  mocno, aż strzeliło przy odkręcaniu.  Wszystko nowe i ładne a  boję się przekręcić gwint.


  • 0

#32 MirekMirek

MirekMirek
  • Młodszy Forumowicz
  • 35 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance plus A/T
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:44, 14.01.2023

W moim pierwszym poście witam wszystkich użytkowników.

Mam pytanie: Jakim momentem dokręcić korek spustu oleju a skrzyni automatycznej.  (30 Nm ? )

Accord 8  2013r  benzyna 2,0

Auto niedawno zakupione od handlarza i dla własnego spokoju przeprowadziłem wymianę statyczną.  Olej czysty, na korku tylko trochę szlamu, zleciało równe 3l.  Korek zakręcony bardzo  mocno, aż strzeliło przy odkręcaniu.  Wszystko nowe i ładne a  boję się przekręcić gwint.

 

Cześć, też jestem przed pierwszą wymianą z materiałów, które znalazłem na forum jest to 36 lb/ft czyli 48,81 Nm. Podkładka pod korek spustowy  nr OEM  90471 - PX4 - 000


  • 0

#33 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 22:07, 14.01.2023

 

http://www.accordklu...iiigen-youtube/

 

Proszę Panowie. Myślę że 45Nm  będzie ok. 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#34 auriga

auriga
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:Ciechanów
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Comfort
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2013
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:10, 17.01.2023

Dziękuję za pomoc. :piwo:
Dokręciłem trochę słabiej niż podajecie.  45  Nm to już jest spora siła.  Obudowa skrzyni  aluminiowa a klucz dynamometryczny mam chiński zatem zaufania do niego jest nieco ograniczone.
Od wymiany zrobiłem   50  km i jest  sucho. 

W  pracy  skrzyni nie zauważyłem żadnych większych zmian.  Mój egzemplarz  ma taką charakterystykę,  że na  postoju i zimnym oleju  wyczuwam lekkie  drżenie całego układu na R i D.  W pozycji N wibracje  są  słabsze a po rozgrzaniu  proporcja drgań dla poszczególnych pozycji lewarka pozostaje,  tylko jest mniej odczuwalna. 

Przy zmianie  biegów 1 na 2  i  2 na 3 wyczuwam takie lekkie,  jedno sekundowe  przyhamowanie  i dopiero następny bieg zaczyna ciągnąć.  Nie określiłbym tego  jako  szarpnięcie  tylko wyraźny moment zmiany biegu na wyższy. .  Pozostałe wchodzą już płynnie, redukcje biegów także idą  gładko.

Czy to jest normalny objaw dla  automatu Hondy ?  

Pytam ponieważ wcześniej miałem  doświadczenie  tylko z automatem  w VII kolegi  ale tam z racji wieku, charakteru eksploatacji i przebiegu  400 k km  wszystko już  dzwoni. 


  • 0

#35 bobhac

bobhac
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:nowy sacz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:es
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:59, 21.03.2023

Dzień dobry

Mam pytanie dotyczące VIII generacji, a mianowicie czy jest filtr wewnątrz skrzyni biegów i kiedy go wymienić.


  • 0

#36 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 16:33, 21.03.2023

Wewnątrz nie, jeden przepływowy. Wymiana co 60/80 tysięcy wraz z olejem w skrzyni.

Tu masz wszystko kolego :

http://www.accordklu...e/#entry1039600
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#37 bobhac

bobhac
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:nowy sacz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:es
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:19, 21.03.2023

Pytam ponieważ znalazłem coś takiego

https://aparts.pl/fi...--26,60410,2vai


  • 0

#38 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 21:15, 21.03.2023

Jak pamiętam te filtry się wymienia dopiero podczas rozbiórki skrzyni, tak samo było w VI genie np skrzynia b7xa z 3.0 v6.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#39 bobhac

bobhac
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:nowy sacz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:es
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:42, 22.03.2023

Dziękuję, wątpliwości rozwiane.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, skrzynia biegów AT

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq