Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

spadające obroty na LPG

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Hugo_RPR

Hugo_RPR
  • Forumowicz
  • 32 postów
  • Skąd:Podkarpacie
  • Silnik:1,8
  • Wersja:s
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:53, 30.11.2017

Witam, mam problem ze swoją instalacją gazową, po przełączeniu auta na gaz obr spadają prawie do zera telepie budą, i albo się podniosą albo auto zgaśnie (tu też jest wtedy problem z odpaleniem) podobnie się dzieje podczas hamowania np dojazd do świateł, oczywiście po iluś tam km tak jakby jest okej bo albo obr nie lecą w dół albo lecą ale minimalnie i auto się podniesie jedynie telepie budą ... kolejną sprawą jest to że są dni że auto jedzie na wyższych obrotach jak nigdy zero zamuły itp itd  a są dni że czuć szarpnięcie i auto staje się przymulone... 

 

dodam że auto nie przejdzie u gazownika auto kalibracji zgaśnie i wywala komunikat że dysze są za duże, mam założone 2.0 które pasują do mocy, zresztą na mniejszych chyba 1,8 wyskakuje podobny komunikat i auto wgl nie chce jechać... 

 

na benzynie po skasowaniu sterownika (przez odłączenie  akumulatora), problem nie występuje auto pracuje ładnie przyśpiesza dobrze i jedzie płynnie bez szarpnięć, po przełączeniu na gaz problem ze spadkiem obr na benzynie pojawia się lecz szybko podnoszą się do tych 740.... 

 

przed wymianą sterownika benzynowego, na gazie wyrzucało często check i było szarpnięcie i auto zamulało, delikatnie szarpało przy puszczeniu pedału gazu, teraz po wymianie sterownika check świeci cały czas ale pojawia się moment szarpnięcia i dzieje się co bądź 

 

myślałem że przyczyną jest sterownik benzyny że ma złą mapę ale wyczytałem że ta zła mapa benzyny ustawia się tak bo coś nie tak jest z gazem, więc spokojnie chyba mogę włożyć swój stary sterownik, bo to nie tu problem. 

 

co było zrobione:

luzy zaworowe 

czyszczona przepustnica, silniczek krokowy 

filtry od gazu wymienione 

filtr powietrza wymieniony

nowa listwa wtryskowa 

 

i teraz pytanie co jest przyczyną ? brak regulacji ciśnienia gazu ? bo skoro na nowej listwie jest dalej to samo, sterownik od gazu był podmieniany i nic nie pomógł.... a może sam czujnik ciśnienia gazu paskudzi wszystko... raz pewien gość odłączył mi jakiś wężyk od gazu i stwierdził że reduktor do wymiany bo na wolnych obr wali gazem bardziej niż jak jest wciśnięty gaz, że po prostu reduktor nie reguluje ciśnienia 

 

tak na oko biorąc pod uwagę że gazu wchodzi około 38 litrów na jednej butli zrobię 280 km /+-10km w zależności gdzie tankuje to spalanie wychodzi w granicy 14 litrów... codziennie pokonuje 40 km i czy jadę spokojnie do 100km czy agresywnie szybo to autem zrobię tyle samo kilometrów więc jak te 280 nie zrobię, w trasie wypada lepiej ale tam jest spalanie 9-10 litrów więc nie znaczna ta różnica... 

nie mam pojęcia co jeszcze może być przyczyną, możliwe że ten reduktor ? 

 

instalacja Staga 4000 

sterownika Stag eco 

listwa hercules blue

reduktor dokładnie nie wiem jakiś z ag 

 

może ktoś podoła temu wyzwaniu, bo mi już ręce opadają 


  • 0

#2 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 13:05, 01.12.2017

Wytryski masz valteko-podobne. Ma być ciśnienie 1.2 Bar i dysze 2.4 mm. Przy dyszach 2.0 mm wtryskiwacze nie wyrabiają (nie mogę krócej się otwierać) i silnik jest zalewany.
Jak gazmen poległ na Twoim aucie, to dopłać mu różnice i niech założy barracudy i reduktor zavoli albo kme i uciekaj od niego. Znajdź fachowca i niech ustawi.
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#3 Hugo_RPR

Hugo_RPR
  • Forumowicz
  • 32 postów
  • Skąd:Podkarpacie
  • Silnik:1,8
  • Wersja:s
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:52, 01.12.2017

auto miałem z gazem, więc gazownik wymienił mi tylko listwę bo to była niby przyczyna, czyli równie dobrze mogę spróbować sam wymienić dyszę? i zobaczyć co się dzieje, bo akurat mam dostęp do możliwości ustawienia gazu nie odpłatnie.

ciśnienie na reduktorze program od gazu pokazuje że jest 1.1 

 

możliwe że dysze pierniczą robotę ? 


  • 0

#4 Punowy

Punowy
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:05, 01.12.2017

Mam podobny problem. Może nie telepie niewiadomo jak, ale na postoju czasem jest te 700-800 obrotów i lekko trzęsie, a czasem 1200 obrotów na postoju i wszystko gra. Honde kupiłem od Niemca w kwietniu, już z BRCowskim LPG i do teraz nic z tym nie zrobiłem. Odwlekam ten temat póki co. Nie mniej jednak, zobaczywszy ten temat od razu się zainteresowałem i chętnie dowiem się, jak rozwiązałeś ten problem.


  • 0

#5 toki

toki
  • Forumowicz
  • 1532 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 24
Super

Napisano 00:32, 02.12.2017

Punowny, pojedz na gazownie, podłącz pod kompa, wymień filtry  i szukaj przyczyny dopiero. Zawory, świece,filtry oczywiście zrobiłeś?


  • 0

#6 Punowy

Punowy
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:45, 02.12.2017

Tak jak wspomniałem, za dużo w tym temacie nie robiłem. Musiałem nadrobić układ hamulcowy, konserwacje podwozia i inne pierdoły. Autko teraz bez potrzeby inwestowania to zacząłem rozmyślać o niskich obrotach. Filtry i świece wymieniłem na początku. Czas na regulacje zaworów.


  • 0

#7 jotef

jotef
  • Nowy
  • 1 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:lift
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:23, 17.05.2018

Witam, mam problem ze swoją instalacją gazową, po przełączeniu auta na gaz obr spadają prawie do zera telepie budą, i albo się podniosą albo auto zgaśnie (tu też jest wtedy problem z odpaleniem) podobnie się dzieje podczas hamowania np dojazd do świateł, oczywiście po iluś tam km tak jakby jest okej bo albo obr nie lecą w dół albo lecą ale minimalnie i auto się podniesie jedynie telepie budą ... kolejną sprawą jest to że są dni że auto jedzie na wyższych obrotach jak nigdy zero zamuły itp itd  a są dni że czuć szarpnięcie i auto staje się przymulone... 

 

dodam że auto nie przejdzie u gazownika auto kalibracji zgaśnie i wywala komunikat że dysze są za duże, mam założone 2.0 które pasują do mocy, zresztą na mniejszych chyba 1,8 wyskakuje podobny komunikat i auto wgl nie chce jechać... 

 

na benzynie po skasowaniu sterownika (przez odłączenie  akumulatora), problem nie występuje auto pracuje ładnie przyśpiesza dobrze i jedzie płynnie bez szarpnięć, po przełączeniu na gaz problem ze spadkiem obr na benzynie pojawia się lecz szybko podnoszą się do tych 740.... 

 

przed wymianą sterownika benzynowego, na gazie wyrzucało często check i było szarpnięcie i auto zamulało, delikatnie szarpało przy puszczeniu pedału gazu, teraz po wymianie sterownika check świeci cały czas ale pojawia się moment szarpnięcia i dzieje się co bądź 

 

myślałem że przyczyną jest sterownik benzyny że ma złą mapę ale wyczytałem że ta zła mapa benzyny ustawia się tak bo coś nie tak jest z gazem, więc spokojnie chyba mogę włożyć swój stary sterownik, bo to nie tu problem. 

 

co było zrobione:

luzy zaworowe 

czyszczona przepustnica, silniczek krokowy 

filtry od gazu wymienione 

filtr powietrza wymieniony

nowa listwa wtryskowa 

 

i teraz pytanie co jest przyczyną ? brak regulacji ciśnienia gazu ? bo skoro na nowej listwie jest dalej to samo, sterownik od gazu był podmieniany i nic nie pomógł.... a może sam czujnik ciśnienia gazu paskudzi wszystko... raz pewien gość odłączył mi jakiś wężyk od gazu i stwierdził że reduktor do wymiany bo na wolnych obr wali gazem bardziej niż jak jest wciśnięty gaz, że po prostu reduktor nie reguluje ciśnienia 

 

tak na oko biorąc pod uwagę że gazu wchodzi około 38 litrów na jednej butli zrobię 280 km /+-10km w zależności gdzie tankuje to spalanie wychodzi w granicy 14 litrów... codziennie pokonuje 40 km i czy jadę spokojnie do 100km czy agresywnie szybo to autem zrobię tyle samo kilometrów więc jak te 280 nie zrobię, w trasie wypada lepiej ale tam jest spalanie 9-10 litrów więc nie znaczna ta różnica... 

nie mam pojęcia co jeszcze może być przyczyną, możliwe że ten reduktor ? 

 

instalacja Staga 4000 

sterownika Stag eco 

listwa hercules blue

reduktor dokładnie nie wiem jakiś z ag 

 

może ktoś podoła temu wyzwaniu, bo mi już ręce opadają 

Hej! Czy udało Ci się usunąć ten Problem? Co było przyczyną? Pytam bo mam taki sam problem.

Dzięki za odpowiedź.


  • 0

#8 tymbark14

tymbark14
  • Forumowicz
  • 27 postów
  • Skąd:Rejowiec
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Hatchback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:51, 30.01.2019

Kurczę dołączę się do pytania ale ja mam tak samo i na benzynie jadę jadę wciskam sprzęgło obroty spadają na 300-400 po czym się podnoszą powoli do 900 myślę nad silnikiem krokowym ale nie wiem czy to na pewno to może pomożecie  :hmmm:


  • 0

#9 kratom

kratom
  • Klubowicz
  • 110 postów
  • Skąd:podlaskie-Szepietowo
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S/LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:57, 31.01.2019

Witam, mam problem ze swoją instalacją gazową, po przełączeniu auta na gaz obr spadają prawie do zera telepie budą, i albo się podniosą albo auto zgaśnie (tu też jest wtedy problem z odpaleniem) podobnie się dzieje podczas hamowania np dojazd do świateł, oczywiście po iluś tam km tak jakby jest okej bo albo obr nie lecą w dół albo lecą ale minimalnie i auto się podniesie jedynie telepie budą ... kolejną sprawą jest to że są dni że auto jedzie na wyższych obrotach jak nigdy zero zamuły itp itd  a są dni że czuć szarpnięcie i auto staje się przymulone... 

 

 

przed wymianą sterownika benzynowego, na gazie wyrzucało często check i było szarpnięcie i auto zamulało, delikatnie szarpało przy puszczeniu pedału gazu, teraz po wymianie sterownika check świeci cały czas ale pojawia się moment szarpnięcia i dzieje się co bądź 

 

Witam. Było sprawdzane od czego świeci się check ?

U mnie podobne zachowanie silinika wywołane było odłączeniem się przewodu od podciśnienia (falowanie obrotów przy dojeżdżaniu do skrzyżowania i losowe gaśnięcie silnika) a spadki obrotów (ale również na benyznie) to zanieczyszczony EGR (od tego też świecił się check).


  • 0
<p>-----------------</p>
<p>Pozdrawiam<br>
Tomek</p>

#10 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 12:17, 31.01.2019

Jeśli gaśnięcie silnika występuje gdy nie jest jeszcze dobrze rozgrzany ( powiedzmy do 10km jazdy) to jest to typowy objaw za małych luzow zaworowych.
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq