Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
V

F22z2 nie wkręca się na obroty

V

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Dave8888

Dave8888
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:f22
  • Wersja:Aerodeck
  • KM:xxx
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CE2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 01:02, 29.11.2017

Accord ce2 f20b3 manual. Auto po swapie na f22z2.

 

1. Silnik na jałowym biegu nie równo pracuje, ma mocne drgania, chodzi trochę jak stary v8 muscle car. Wystarczy lekko dodać gazu (do ok. 1000-1100 rpm) i drgania ustają.

 

2. Silnik nie wkręca się na obroty. Do 3-3,5k rpm ciągnie bardzo fajnie, ale później im wyżej tym słabiej. Tak jakby vtec się nie załączał. Powyżej 5,5k nie idzie wkręcić, obroty się zatrzymują. Czyżby nie podłączony/źle podłączony zawór vtec? Żaden check się nie pali.

 

Auto ma lpg, ale odłączone, więc nie może mieć wpływu.

 

Od czego zacząć szukać przyczyn? Zna ktoś może w Białymstoku lub okolicach dobrego fachowca, który zna się na Hondach co by to zdiagnozował i ogarnął?


  • 0

#2 Brytan91

Brytan91
  • Forumowicz
  • 451 postów
  • Skąd:Tomaszów Maz.
  • Silnik:Z18
  • Wersja:Edition Plus
  • KM:140
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Vectra C Liftback
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 14:19, 29.11.2017

Regulacja zaworów i sprawdź poziom oleju 


  • 0

#3 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 22:36, 29.11.2017

ECU masz od F22Z2 z wylutowanym immo ?

 

Zacząłbym od wyregulowania wolnych obrotów śrubą na przepustnicy przy odpiętej wtyczce od krokowca żeby nie były niższe od 500 rpm.

 

Później regulacja zaworów, wymiana cewki zapłonowej (zwłaszcza jeżeli problem nasila się na rozgrzanym silniku a na zimnym jest w miarę OK) lub podmiana sondy lamda.


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#4 Dave8888

Dave8888
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:f22
  • Wersja:Aerodeck
  • KM:xxx
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CE2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:21, 05.12.2017

No to przyczyna problemu chyba znaleziona. Mam kompa 37820-P5S-G81. Z tego co się doszukałem, jest to komp od f22z2 automat (ktoś może to potwierdzić?)

 

Ten komp leżał sobie w bagażniku z resztą gratów po starym silniku, czyli ten kto ogarniał wiązkę, poszedł na łatwiznę i zostawił starego kompa. Teraz pytanie co tam za rzeźba mogła powstać z wiązką i czy jest w ogóle szansa podpiąć to tak jak trzeba, czy mam już szukać nowej wiązki?


  • 0

#5 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 19:20, 05.12.2017

Tak to jest ECU od F22Z2 AT i ma takie samo złącze "OBD1" jak ten dla F20B3, jeżeli ma immo to będziesz musiał go wylutować.

 

Konwersja ze skrzyni AT na MT jest również możliwa i zazwyczaj bardzo prosta np. przerabiałem ECU dla Civic'a D16Z6 (wylutowujesz dwa rezystory RP17 i RP18 i w miejscu RP18 robisz zworkę) i dla Preludy H22A (przelutowujesz rezystor z RP11 na RP12), bez konwersji możesz mieć problemy z wolnymi obrotami.


  • 1

Happy Owner Never Drives Anything else.






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: V

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq