Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

R20A3 bardzo ciężko odpala na zimnym silniku

VIII odpalanie silnik benzyna gaz rozruch zimny ciężko kręci

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
30 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bulldog

Bulldog
  • Nowy
  • 14 postów
  • Skąd:Centrum Polski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:08, 26.11.2017

Witam wszystkich :) Mam problem z Accordem 2008r. Silnik R20A3 + gaz STAG. Przebieg 95 tys. km.  Jest to VIII generacja. Ostatnio rano przy temp. 2 stopni C, hania nie chciała odpalić. Kręciła rozrusznikiem i czasami przyśpieszała tak jakby miała już zapalić i po chwili znowu zwalniała z kręceniem. Za 4 razem kręcenia w końcu odpaliła. Jak już odpali to jeździ bez zarzutów, z silnika nie wydobywają się żadne dziwne odgłosy i można w każdej chwili zgasić i odpalić ponownie. Problem jest tylko jak stoi dzień lub dłużej nieodpalana. Miesiąc temu został wymieniony filtr oleju i olej silnikowy, regulacja zaworów + filtr silnikowy.
Nagrałem film z wczorajszego odpalania:

 

Akumulator dla pewności naładowałem przez 1 dzień i problem dalej.
Pompe słychać po przekręceniu stacyjki więc paliwo raczej dochodzi do układu.


  • 0

#2 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 17:10, 26.11.2017

Gdzie robiłeś zawory?
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#3 Bulldog

Bulldog
  • Nowy
  • 14 postów
  • Skąd:Centrum Polski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:12, 26.11.2017

Gdzie robiłeś zawory?

U elektromechanika u mnie w mieście. Sam jeździ Honda CRV i mówił, że bez problemu zrobi regulacje zaworów. Zapłaciłem 120 zł z wymianą uszczelki.


  • 0

#4 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 17:15, 26.11.2017

Hmmm.. Znajomy miał podobne problemy z odpalaniem w crv, też tam jest R-seria .. Też miał lpg.. Po regulacji zaworów, która mu zrobiłem problem znikł..
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#5 Bulldog

Bulldog
  • Nowy
  • 14 postów
  • Skąd:Centrum Polski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:17, 26.11.2017

Hmmm.. Znajomy miał podobne problemy z odpalaniem w crv, też tam jest R-seria .. Też miał lpg.. Po regulacji zaworów, która mu zrobiłem problem znikł..

Ja mam wrażenie, że jakby lepiej kręcił gdy temp. na zewnątrz jest koło 8 stopni a już dużo gorzej jak jest koło 2-3, ale może już świruje bo męczę się ponad tydzień z problemem.


  • 0

#6 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 17:18, 26.11.2017

Filtr paliwa kiedy wymieniony.? Jaki masz przelot? I ile na lpg..
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#7 grinmint

grinmint
  • Forumowicz
  • 473 postów
  • Skąd:Błonie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 17:33, 26.11.2017

Gaz nie zbiera sie w kolktorze? Pojeździj na benzynie 2 dni i zobacz jak odpala. Wygląda jakby jakiś wtrysk gazowy albo podciśnienie parowninka gaz puszczała i to może być problemem
  • 0

#8 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 17:36, 26.11.2017

Bardziej reduktor puszcza niż wtryski - słuszna uwaga
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#9 Bulldog

Bulldog
  • Nowy
  • 14 postów
  • Skąd:Centrum Polski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:46, 26.11.2017

Filtr paliwa kiedy wymieniony.? Jaki masz przelot? I ile na lpg..

Filtra paliwa nie wymieniałem, Przebieg ma 95 tys. km. Na gazie około 11 tys.km i filtry fazy ciekłej i lotnej wymienione miesiąc temu. Instalacja gazowa jeszcze na gwarancji. W piątek byłem u gazownika z podejrzeniem że to reduktor właśnie daje podciśnienie i jeden wężyk odpiął i go zaślepił żeby być pewnym że to jest to. Na gazie normalnie mogę jeżdżić ale jeden wężyk zaślepiony. Jak dojeżdżam na parking to zostawiam z 30 sekund na benzynie i dopiero gaszę.


  • 0

#10 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 17:48, 26.11.2017

Gdzie mieszkasz?
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#11 Bulldog

Bulldog
  • Nowy
  • 14 postów
  • Skąd:Centrum Polski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:50, 26.11.2017

Gdzie mieszkasz?

Sieradz, woj. łódzkie


  • 0

#12 Bulldog

Bulldog
  • Nowy
  • 14 postów
  • Skąd:Centrum Polski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:43, 29.11.2017

Gaz nie zbiera sie w kolktorze? Pojeździj na benzynie 2 dni i zobacz jak odpala. Wygląda jakby jakiś wtrysk gazowy albo podciśnienie parowninka gaz puszczała i to może być problemem

Dla pewności zakręciłem główny zawór przy butli aby mieć pewność, że to nie gaz. Dodatkowo przełączyłem ze 3 razy na gaz żeby wypalić resztę gazu w przewodach. Jeździłem cały dzień tylko na benzynie. Dzisiaj z rana faktycznie auto odpaliło za pierwszym razem, więc wiem napewno, że gaz przepuszcza gdzieś do kolektora. Instalacja na gwarancji więc jutro jadę na serwis gazu. 

Jednak mimo odpalenia za pierwszym razem potrzebował z 2-3 sekundy kręcenia żeby odpalić. Nie było to odpalenie jak to mówią od "strzała" . Co może być jeszcze przyczyną gorszego (dłuższego odpalania) na zimnym silniku. 


  • 0

#13 Bulldog

Bulldog
  • Nowy
  • 14 postów
  • Skąd:Centrum Polski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:12, 01.12.2017

Niestety za wcześnie się cieszyłem. Tu macie kolejny filmik z dzisiejszego odpalania Hondy. Jednak nie gaz będzie problemem gdyż jest on całkowicie zakręcony na głównym zaworze w butli i jeżdżę tylko na benzynie.

 


  • 0

#14 Daniel_wafel

Daniel_wafel
  • Forumowicz
  • 530 postów
  • Skąd:Otwock/Wawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 14:55, 01.12.2017

Ja mam / miałem  identyczny problem, z którym walczyłem zeszłej zimy i do końća nie udało się go wyeliminować.  

 

Zawory regulowałem dwukrotnie u polecanych na forum speców, wymieniany filtr paliwa + pompa, sprawdzany gaz itp.  

Nic to nie pomogło. 

 

Dopiero z Muzyczką przeregulowaliśmy luźniej zawory tzn.  0,25 i 0,30  + czyszczenie przepustnicy i problem się znacznie zmniejszył, aczkolwiek nie ustał całkowicie  :)

 

Po tych zabiegach do  temp. powiedzmy - 5 odpala mi za pierwszym razem (ale również nie tak jak powinien - ma chwile zawachania).

W niższych temperaturach odpala za drugim razem.  Za pierwszym nie odpali chociaż nie wiem jak długo bym go kręcił. 

 

Moja rada: 

Przereguluj luźniej zawory i wyczyść przepustnice - przy niskich temperaturach może się kleić. 

Dodatkowo jak nie zapali za pierwszym, to odrazu po 1-2 sek. kręć ponownie ( u mnie to pomaga). 

 

Poniżej link do filmiku jak to u mnie wyglądało w zeszłą  w zimę po wszystkich  zabiegach. 

 

https://youtu.be/qykS9J5B2u4


Użytkownik Daniel_wafel edytował ten post 16:42, 01.12.2017

  • 0

#15 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 15:02, 01.12.2017

Cyt. Kolegę gebek

"Ja tylko dodam od siebie,ze ustawienie prawidlowego luzu zaworowego 0,2 i 0,25...niekoniecznie musi wyjsc naszemu motorkowi na dobre.
Taka moja krotka historia.
Zaraz po kupnie fabrycznie nowego auta,przy przebiegu 200 km,mialem pierwsze duze problemy z uruchamianiem zimnego silnika.
Problemy pojawialy sie co kilka dni...trzeba bylo bardzo dlugo krecic,potrafil natychmiast zgasnac,lub krecil jak podczas pomiaru sprezania,jakby mial podparte zawory.
Wymienilismy kupe czesci,ale nic nie pomagalo.Z czasem problem zanikal,az przy przebiegu okolo 70 kkm,zniknal calkowicie.
Nikt nawet nie pomyslal,ze to moga byc zawory. Dopiero teraz po osiagnieciu 100 kkm,regulacji zaworow i ponownym powrocie tych samych problemow z rozruchem na zimno,skojarzylismy te dwa fakty.
Przeregulowalismy zawory na 0.25 i 0.30...i problem zniknal jak za dotknieciem czarodziejskiej rozdzki.
Nie wiem,czy tylko moj egzemplarz tak ekstremalnie reaguje,ale wielokrotnie juz spotkalem sie w autach klientow, z problemami z odpalaniem.
Mam taka prywatna teorie.
Chlopaki wydluzyli regulacje zaworow w silnikach R20 do 100 kkm,z 40 kkm w silnikach K20...wiec poczatkowy luz jest ustawiony,na ekstremalne minimum,aby po 100 kkm sie nie rozklepaly.
Moze to powoduje w niektorych egzemplarzach,jak moj problemy z odpalaniem.
Ale to tylko moje przemyslenia."

Więc faktycznie coś może być na rzeczy ..
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, odpalanie, silnik, benzyna, gaz, rozruch, zimny, ciężko, kręci

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq