Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Ciche opony zimowe

all_gen

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
133 odpowiedzi w tym temacie

#16 rem1k

rem1k
  • Klubowicz
  • 595 postów
  • Skąd:DE/PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 21:10, 15.12.2017

No nie bardzo cicha!!… ma już 71dB, a to sporo do 69dB… No chyba ze ON Ci zagłusza kapcie :-)
Pzd.

Mówię o hp1, ona ma 69.



Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#17 NEO NFS

NEO NFS
  • Forumowicz
  • 476 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 21:54, 15.12.2017

A Ok ;-) (68dB) , za to tylko E,E
  • 0

#18 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 10:46, 18.12.2017

Nokian wrd4 DOT2317.

Opony bardzo ciche, w sumie wszystko jest cichsze od 225/35/19 hah.

Prowadzenie na śniegu, błocie pośniegowym,mokrym rewelacja. Opona bardzo miękka jak to zimówka gdy temp. rośnie do około 10 stopni czuć to wyraźnie w prowadzeniu samochodu. NIe jest to wada tylko ogólna cecha opon zimowych przy wyższych temperaturach.

 

Tańszą opcją będzie nowy model sava eskimo hp2. 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#19 Bartlomiej

Bartlomiej
  • Forumowicz
  • 223 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:255KM i płaskie 537NM
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 16:07, 18.12.2017

Dunlop mam i są super ciche. 


  • 0

W poszukiwaniu mocy...


#20 kaprys

kaprys
  • Forumowicz
  • 42 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:07, 19.12.2017

Z typowo zimowych całkiem dobrze sprawują się Continental WinterContact. Muszę powiedzieć, że jest to bardzo dobra seria opon zimowych na rózne rodzaje zmrożonych nawierzchni: śnieg, lód i inne tego typu.

Wystarczy też spojrzeć na specyfikację.

Widuje się czasami też kierowców, którzy korzystają z opon całorocznych w sensie, letnich, ale posiadają homologacje zimową. Ich właściwości jezdne nie są takie jak w przypadku zimówek, ale dają rade. Chociaż z innych opracowań np tych tuaj: https://nocar.pl/blo...ony-caloroczne/

wynika, że całoroczne, wcale nie  są takie dobre. Ile ludzi tyle opinii.


  • 0

#21 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 13:25, 19.12.2017

Miałem wielosezonowe przez chwilę goodyear.

Opony zdecydowanie lepsze na okres jesienno zimowy, powyżej 20 stopni miękką guma za bardzo dawała o sobie znać, przy gwałtowniejszych manewrach auto niepewnie się zachowywało. Potem kupiłem sobie 19 na lato i do tego nowe opony, i 17 od VIII a na to nowe opony zimowe i święty spokój. 

 

Może dla "spokojniejszych" kierowców, czy mniejszych aut się sprawdzą, bynajmniej w VII z ciężkim dieslem na przedniej osi nie zdały egzaminu.


Użytkownik ślepak edytował ten post 13:26, 19.12.2017

  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#22 Czejen

Czejen
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:01, 20.12.2017

Tylko że te tabelki z dB to czasami o kant d... potłuc. Jeździłem na Nokianach WR D4 z tabelki 69dB walą niesamowicie, zwłaszcza przy większej prędkości. W służbowym mam jakieś Continentale, niby też powinny być ciche, a nie są. W tym roku założyłem Yokohamy Winter V905, na razie od miesiąca, niby z tabelki dB72, a dużo cichsze niż poprzednie. Nie wiem od czego to zależy. A jeżdżę dość sporo i potrafię to ocenić.


  • 0

#23 Pete

Pete
  • Forumowicz
  • 399 postów
  • Skąd:City 17
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 21:10, 20.12.2017

Bo "hałas" niejedno ma imię ;)
Dwie różne opony mogą być tak samo głośne ale generować różne częstotliwości, a te mogą być odbierane jako bardziej lub mniej uciążliwe. Opona "dudniąca" niskimi częstotliwościami lub "gwiżdżąca" wysokimi będzie subiektywnie bardziej męcząca niż ta, która generuje tony zbliżone do ogólnego tła spotykanego w samochodzie. I nic to, że na tych śmiesznych etykietach wartość dB będzie taka sama.
Obrazowo, zakładając że jakieś dwa silniki: R3 i V8 będą wytwarzały taki sam poziom hałasu - dźwięk którego odbierzemy jako przyjemny a który będzie męczący?
  • 0

#24 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1447 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 45
Super

Napisano 13:27, 21.12.2017

Tylko że te tabelki z dB to czasami o kant d... potłuc.

Nie tylko te z dB, ale wszystkie, i nie czasem, a zawsze ;)

"Badanie hałasu zewnętrznego opon Istnieje wiele metod mających na celu określenie poziomu hałasu i komfortu opon. Do oceny hałasu zwykle stosowane są metody zbliżone do tych, jakie są stosowane w czasie badań homologacyjnych opony. Metoda ta nazywana jest coast-by. Pomiar taki powinien odbywać się w strefie badawczej w kształcie kwadratu o wymiarach 20m na 20m, na której środku, w odległości 7,5 m od osi ruchu pojazdu umiejscowione są mikrofony. Maksymalna wielkość kruszywa z jakiego powinien być wykonany tor wynosi 8mm. Niestety ten typ nawierzchni nie odpowiada wszystkim typom dróg jakie występują w Europie. Dlatego testy przeprowadzane zgodnie z tą procedurą nie oddają całego obrazu sytuacji. Zdarza się też, że producenci optymalizują swoje opony pod kątem tych warunków i na innych nawierzchniach mogą one być trochę głośniejsze."
https://www.oponeo.p...ykul/halas-opon

"Po pierwsze to, że poziom hałasu nie wiąże się w żaden sposób z bezpieczeństwem jazdy. To jakaś wartość, którą akurat urzędnicy unijni uznali za ważną. Dla producentów opon jest ona również istotna, ale znajduje się może w pierwszej dziesiątce rzeczy istotnych. Na pewno nie na podium. Po drugie to, że mamy tu dane o emisji hałasu na zewnątrz pojazdu, nie ma mowy i nie może być o poziomie głośności w środku. Dlatego nie da się powiedzieć jednoznacznie, że ta opona na pewno będzie dla Ciebie cichsza od tej drugiej. Przecież to, jak cicho jest w Twoim samochodzie, zależy od wielu czynników; z pewnością nie usłyszysz różnicy 3 decybeli, ponieważ jazdę spędzasz w samochodzie, a nie poza nim. Po trzecie to, że w zasadzie określenie jednej fali i dwóch nakłada się na siebie. Poziom o 3 decybele niższy od jakiegoś przyszłego poziomu dla UE jest wspólny, przez co mamy niejasność.

Tak naprawdę tych niejasności w przyznawaniu fal jest znacznie więcej. Moje doświadczenie pokazuje, że są opony mające 72 decybele i jedną, dwie bądź 3 fale! Tak, aż taka duża „dowolność”. Nie wiem, z czego ona wynika. Dwie fale bywają czasami dla opon mających 69 decybeli, podobnie jak dla tych, co mają ich 75. Z reguły dwufalowa opona mieści się w przedziale 70-72 dB. Ale to tylko reguła. Stąd nieco mniej sugeruję się ilością fal, skoro mogą oznaczać aż tak wiele wartości (okazuje się, że więcej fal, a więc głośniejsza, może być ta opona, która ma mniej decybeli, a więc cichsza; głośniejsza = cichsza?"
http://podrogach.pl/...-etykiety-opon/

Pozdrawiam
- Artur

PS
Czejen, Yokohama V905 to mój wybór na przyszły sezon - jak już objeździsz na nich wszystkie warunki atmosferyczne (śnieg, deszcz, etc.), to daj znać jak wrażenia i jak wypadają w porównaniu z Nokianami.
  • 0

Pozdrawiam
- Artur
 


#25 Kubix

Kubix
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:VIII
  • KM:115
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:18, 27.12.2017

Tylko że te tabelki z dB to czasami o kant d... potłuc. Jeździłem na Nokianach WR D4 z tabelki 69dB walą niesamowicie, zwłaszcza przy większej prędkości. W służbowym mam jakieś Continentale, niby też powinny być ciche, a nie są. W tym roku założyłem Yokohamy Winter V905, na razie od miesiąca, niby z tabelki dB72, a dużo cichsze niż poprzednie. Nie wiem od czego to zależy. A jeżdżę dość sporo i potrafię to ocenić.

 

Ja mam w jednym z aut nokian hakkapeliitta tam to już nie można wytrzymać z hałasu jaki te opony generują. Fakt nie zapłaciłem za nie dużo ale już wiem, że nie były tego warte. O Yokohamie słyszałem już nie jedną pozytywną opinię ale nie miałem póki co na nich jeździć nie wykluczone, że kiedyś stanę się ich posiadaczem. Model Winter V905 są chyba nowym modelem więc opinie ich użytkowników jak najbardziej są mile widziane 


  • 0

#26 mirro32

mirro32
  • Forumowicz
  • 59 postów
  • Skąd:Silesia
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:36, 29.12.2017

Witam,

Potwiedzam iz generalnie tabelki ktore daja "jakies"informacje nie zawsze a czesto nie maja nic wspolnego z rzeczywistoscia. Bardziej sugeruje testy jak ADAC itp. I w tym przypadku Conti winrer ts 860 stety ale biora wszystko co sie da jesli chodz o testy.
Osobiscie mam Nokian serii wrd3 czyli starsza wersja obecnych wrd4 i zlego slowa nie powiem.
Na autostadzie w niemczech 210km/h i ulewa a ja spokojnie jade z usmiechem i kontola.
Alpy czy Pireneje spokojnie objechalem. Problem delikatny to koniec zimy tj >15-20C i zaczyna byc miekko co slychas i czuc. Ale jest to opona zimowa wiec taki ma charakter pracy.

Wracajac do tabelek prosze sprawdzcie nowy cichy produkt Debica serii uhp2 :)
Opona letnia 66db i A/C indeksy !! i co ?
Indeks predkosci Y => 300km/h
Prosze dajcie choc jeden podobny przyklad w podobnej cenie.
Prodykcja Niemcy !!
Czy ktos slyszal,widzial a jest tylko marketingowa cisza.

pozdr

Użytkownik mirro32 edytował ten post 14:22, 29.12.2017

  • 0

#27 Czejen

Czejen
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:03, 29.12.2017

Pete, coś w tym jest co piszesz, bo "dźwięk" emitowany przez opony nie jest taki sam, więc może i o to chodzi. Co nie zmienia faktu, że najlepiej mi się jeździ na V905. Co do warunków czekam już tylko na śnieg. Na mokrej drodze przy padającym zamarzającym deszczu egzamin zdały. Co prawda nie dało się jechać więcej jak 70-80 bo jednak respekt pozostał. Natomiast jeśli chodzi o przyczepność i trzymanie się drogi to jest nawet lepiej niż OK. Tak samo nie zauważyłem zjawiska aquaplanningu.


  • 0

#28 Etranger

Etranger
  • Forumowicz
  • 82 postów
  • Skąd:Saint-Yrieix-la-Perche
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 19:12, 29.12.2017

Potwierdzam opinie o Dunlop Wintersport 5. Bardzo ciche i komfortowe opony.

Nokian WR A3 o mniejszym rozmiarze byly nieco glosniejsze, a samochod (superb 2) byl znacznie lepiej wyciszony niz honda, ale honda oszczedza na wyciszeniu i wykonczeniu bagaznika.
  • 0
Vous vous servez là d'une parole sans le sens m'est resté jusqu'à ce jour inconnu.

#29 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1447 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 45
Super

Napisano 20:00, 29.12.2017

Czejen, te Twoje V905, to BluEarth *Winter V905 czy W.drive V905?

Pozdrawiam
- Artur
  • 0

Pozdrawiam
- Artur
 


#30 Czejen

Czejen
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:50, 02.01.2018

Czejen, te Twoje V905, to BluEarth *Winter V905 czy W.drive V905?

Pozdrawiam
- Artur

BluEarth Winter V905. Kupowałem jeszcze przed sezonem jak dopiero wchodziły i były tańsze od poprzednich V905 (pewnie ten model W.drive), a podobno miały ulepszoną mieszankę


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq