Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Olej silnikowy 0W30 C2 do I-DTEC (z DPF)

VIII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
104 odpowiedzi w tym temacie

#16 PKO

PKO
  • Klubowicz
  • 337 postów
  • Skąd:Mazowieckie
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-S
  • KM:215 KM 440 NM
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 08:27, 06.01.2018

Ten Motul taki dobry niby ? A możesz powiedzieć jeszcze jaki 

Powiem tak realnie nie jesteśmy sprawdzić faktycznie jak działa dany olej chyba że od początku będziesz lał ten sam po 200 000 zerkniesz sobie w silnik i oceni to ktoś kto ma pojęcie.

Czy jest dobry, cóż szczerze w to wierzę. Na forum tym czy innym ludzie rozpływają się w pozytywnych opiniach tego oleju. Ja obecnie na niego przechodzę i już będzie lany do końca chyba że zobaczę pobory od wymiany do wymiany wówczas będę myślał dalej.

Na TOTAL QUARTZ INEO FIRST 0W30 od wymiany do wymiany zero ubytków jeśli Motul 8100 będzie ubywał znacz że coś jest nie tak :) 


  • 0

#17 Wojto

Wojto
  • Klubowicz
  • 413 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type S
  • KM:209
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 11:58, 06.01.2018

Każdy silnik nawet w idealnym stanie ma prawo,a nawet powinien trochę oleju zużyć. Ważne żeby nie za dużo. Jak Ci nie ubywa kompletnie nic to może ubytki są uzupełniane paliwem...
  • 0

#18 PKO

PKO
  • Klubowicz
  • 337 postów
  • Skąd:Mazowieckie
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-S
  • KM:215 KM 440 NM
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 13:02, 07.01.2018

Każdy silnik nawet w idealnym stanie ma prawo,a nawet powinien trochę oleju zużyć. Ważne żeby nie za dużo. Jak Ci nie ubywa kompletnie nic to może ubytki są uzupełniane paliwem...

Z czego ma wynikać to że powinno oleju ubywać ?


Przypomnę że mówię o interwałach 10 000 km.


  • 0

#19 Wojto

Wojto
  • Klubowicz
  • 413 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type S
  • KM:209
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 14:00, 07.01.2018

Na gładziach cylindrów zostają minimalne ilości oleju, który jest spalany. Poza tym masz turbo, założę się, że układ dolotowy nie jest u Ciebie ktystalicznie czysty, zawsze jest tam jakiś ślad oleju. W sprawnym silniku ilości oleju w opisanych miejscach są znikome więc czasem trudno zauważyć zużycie. Pozostaje się cieszyć, że w i-dtec nie trzeba uzupełniać jak w 2,4... Ja też nie dolewam ale minimalny ruch na bagnecie widzę pomiędzy wymianami.
  • 0

#20 Ciapatyz

Ciapatyz
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Pasiecznik/Eitorf
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 16:04, 07.01.2018



Ja teraz przy wymianie chyba zdecyduję się na Liqui Moly Top Tec 4310 0W-30 C2, choć jest dość drogi, bo 400 zł.


Skąd takie drogie rzeczy? To już w drogich Niemczech za 55 € 5 litrów kupisz.


jeżdżem HONDOM :)
  • 0

#21 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 4997 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 25
Super

Napisano 18:17, 07.01.2018

Myślę że wrażenia to takie dość mało znaczący czynnik. Bo ja w swoim ostani sezon zrobiłem na 10w60 a teraz jeżdżę na 5w30 (oba z liqui moly). I poza tym że na 10w60 była lipa z odpalaniem przy -15 ale z kolei silnik pracował ciszej. Nawet spalanie się nie zmieniło. Oczywiście nie mogę stwierdzić rzeczywistego wpływu obu oleji na silnik.
No ale myślę że każdy z tych oleji co zaproponoeałeś będzie dobry. Myślę nawet że zalanie oleju w specyfikacji c2 o klasie lepkości 5w30 nie wpłynie źle na silnik.

No ale do niczego nie namawiam.

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka

Z tego co sie przyjmuje ..diametralne zużycie pracujących części jest przy uruchomianiu zimnego silnika zanim olej dotrze gdziekolwiek ....i taki 10w60 musiał zostwić(chociaż tego od razu nie widać) po sobie jakieś "kuku"
  • 0
                       

#22 Ciapatyz

Ciapatyz
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Pasiecznik/Eitorf
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 18:24, 07.01.2018

Z tego co sie przyjmuje ..diametralne zużycie pracujących części jest przy uruchomianiu zimnego silnika zanim olej dotrze gdziekolwiek ....i taki 10w60 musiał zostwić(chociaż tego od razu nie widać) po sobie jakieś "kuku"

Skąd ta pewność?
Myślisz że mogło się coś stać z bulgulatorem?

jeżdżem HONDOM :)

Użytkownik Ciapatyz edytował ten post 18:50, 07.01.2018

  • 0

#23 PKO

PKO
  • Klubowicz
  • 337 postów
  • Skąd:Mazowieckie
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-S
  • KM:215 KM 440 NM
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 18:56, 07.01.2018

Na gładziach cylindrów zostają minimalne ilości oleju, który jest spalany. Poza tym masz turbo, założę się, że układ dolotowy nie jest u Ciebie ktystalicznie czysty, zawsze jest tam jakiś ślad oleju. W sprawnym silniku ilości oleju w opisanych miejscach są znikome więc czasem trudno zauważyć zużycie. Pozostaje się cieszyć, że w i-dtec nie trzeba uzupełniać jak w 2,4... Ja też nie dolewam ale minimalny ruch na bagnecie widzę pomiędzy wymianami.

Ok taka informację mi pasuję i się zgodzę. Zatem mini ubytki faktycznie mogą być. 


  • 0

#24 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 4997 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 25
Super

Napisano 14:23, 08.01.2018

Skąd ta pewność?
Myślisz że mogło się coś stać z bulgulatorem?

jeżdżem HONDOM :)

Nie....myślę ,że raczej z turbooporopowrotnikiem.

Gorsze albo dużo gorsze smarowanie silnika przez olej na zimno z małymi kanałami i ciasno spasowanym silnikiem przewidzianym na 0w20 po wlaniu 10w60 jest aksjomatem.


  • 0
                       

#25 Ciapatyz

Ciapatyz
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Pasiecznik/Eitorf
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 17:41, 08.01.2018

Nie....myślę ,że raczej z turbooporopowrotnikiem.
Gorsze albo dużo gorsze smarowanie silnika przez olej na zimno z małymi kanałami i ciasno spasowanym silnikiem przewidzianym na 0w20 po wlaniu 10w60 jest aksjomatem.

Mi tam wszystko jedno co tu piszesz. I tak Ty napiszesz swoje a ja swoje. Silnikowy nic się nie stało i nic nie będzie się dziać.
No chyba że tak po prostu po polsku życzysz mi źle? :)

jeżdżem HONDOM :)
  • 0

#26 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 4997 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 25
Super

Napisano 19:29, 08.01.2018

Życzę Ci abyś zszedł chociaż na 0w40 lub 5w40
Silnik będzie Ci wdzięczny :-)

Użytkownik Wlodar edytował ten post 19:30, 08.01.2018

  • 0
                       

#27 Ciapatyz

Ciapatyz
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Pasiecznik/Eitorf
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 21:23, 08.01.2018

Życzę Ci abyś zszedł chociaż na 0w40 lub 5w40
Silnik będzie Ci wdzięczny :-)

 

 

Przy ostatniej wymianie zalałem 5W30, bo jak pisałem była lipa z odpalaniem już przy -15.
 

Jednak najciekawsze jest to, że w spalaniu nie widać różnicy tak jak jest to napisane w jednym z tematów o oleju.


  • 0

#28 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 4997 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 25
Super

Napisano 21:29, 08.01.2018

Lipa z odpalaniem ...to pikuś ..pomyśl co się działo ze smarowaniem części olejem o konsystencji miodu ..a raczej kiedy się zaczynało. Gdzie silnik kręci się ponad 1000obr/min po odpaleniu

Użytkownik Wlodar edytował ten post 21:30, 08.01.2018

  • 0
                       

#29 Tyberiusz

Tyberiusz
  • Forumowicz
  • 379 postów
  • Skąd:Elbląg
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:02, 08.01.2018


Skąd takie drogie rzeczy? To już w drogich Niemczech za 55 € 5 litrów kupisz.


jeżdżem HONDOM :)


Na stronie producenta:
http://liquimoly.skl...-4310-0W-30/292

5l - 338,90
1l - 78,90
Razem 417,80
  • 0

#30 Ciapatyz

Ciapatyz
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Pasiecznik/Eitorf
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 06:57, 09.01.2018

Lipa z odpalaniem ...to pikuś ..pomyśl co się działo ze smarowaniem części olejem o konsystencji miodu ..a raczej kiedy się zaczynało. Gdzie silnik kręci się ponad 1000obr/min po odpaleniu

Masz rację. Silnik jest już do wyrzucenia. Idę szukać innego :)

jeżdżem HONDOM :)
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq