Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Olej silnikowy 0W30 C2 do I-DTEC (z DPF)

VIII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
104 odpowiedzi w tym temacie

#1 Tyberiusz

Tyberiusz
  • Forumowicz
  • 379 postów
  • Skąd:Elbląg
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 23:24, 24.11.2017

Jako że temat jaki olej zalać, widzę, że jest zamknięty, a szukam opinii o pewnym Millersie i tego nie znalazłem, to zakładam temat. Chyba że mi umknęło, to przepraszam moderatorów za przeoczenie.

Generalnie do naszych diesli z filtrem czastek nie ma za dużego wyboru, glownie:

CASTROL EDGE 0W30 C2 C3 SN/CF
MOTUL 8100 ECO-CLEAN C2 0W30
TOTAL QUARTZ INEO FIRST 0W30 C1 C2
VALVOLINE SYNPOWER DT C2 0W30
Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0w30

Natomiast ostatnio trafiłem na:
Millers Oils XF Longlife C2 0w30

I tu moje pytanie, czy ktoś jeździ albo jeździł na tym konkretnym oleju?

Obecnie jeżdżę na MOTULu tym wyżej, ale być może wypróbuję ww olej, chyba że ktoś już go próbował i podzieli się wrażeniami.

Pozdrawiam.

Użytkownik Tyberiusz edytował ten post 23:25, 24.11.2017

  • 0

#2 Ciapatyz

Ciapatyz
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Pasiecznik/Eitorf
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 06:56, 25.11.2017

Masz jeszcze całą gamę produktów od liqui moly z normą c2

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#3 Tyberiusz

Tyberiusz
  • Forumowicz
  • 379 postów
  • Skąd:Elbląg
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 09:29, 25.11.2017

A rzeczywiście jest Top Tec 4310 0W30. Ciężko tylko znaleźć o nim opinie.
  • 0

#4 Ciapatyz

Ciapatyz
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Pasiecznik/Eitorf
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 22:21, 25.11.2017

Myślę że wrażenia to takie dość mało znaczący czynnik. Bo ja w swoim ostani sezon zrobiłem na 10w60 a teraz jeżdżę na 5w30 (oba z liqui moly). I poza tym że na 10w60 była lipa z odpalaniem przy -15 ale z kolei silnik pracował ciszej. Nawet spalanie się nie zmieniło. Oczywiście nie mogę stwierdzić rzeczywistego wpływu obu oleji na silnik.
No ale myślę że każdy z tych oleji co zaproponoeałeś będzie dobry. Myślę nawet że zalanie oleju w specyfikacji c2 o klasie lepkości 5w30 nie wpłynie źle na silnik.

No ale do niczego nie namawiam.

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka

Użytkownik Ciapatyz edytował ten post 09:50, 26.11.2017

  • 0

#5 PKO

PKO
  • Klubowicz
  • 337 postów
  • Skąd:Mazowieckie
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-S
  • KM:215 KM 440 NM
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 13:12, 04.12.2017

 Motul 8100 Eco-clean C2 5W30  - realnie powinien bardziej chronić motor niż 0W30 w naszych Polskich warunkach. Oczywiście mam gdzieś spalanie bo czy 0,2 czy 0,5 l spali mi więcej na 100km nie ma to dla mnie znaczenia ale w opinii mechaników dobrych nie Januszów od wymiany klocków w Polskich warunkach lanie 0W20 wiąże się z dość ciekawymi przypadkami nie koniecznie pozytywnymi. 

TOTAL QUARTZ INEO FIRST 0W30 C1 C2 ten olej mnie też trochę ciekawi ..... ktoś coś ......


  • 0

#6 mike_dh

mike_dh
  • Klubowicz
  • 56 postów
  • Skąd:śląsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 00:44, 05.12.2017

Tyberiusz też zalewam MOTUL'a 8100 ECO-CLEAN C2 0W30. Uważam że to dobry olej.

 

Też zainteresował mnie ten Millers ale w wersji Millers Oils XF Longlife C3 0w30 (a dlaczego C3 to poniżej)

 

Hankę mam od nowości, długi czas  jeździłem na OEM Honda 0W-30 C2 (do momentu zaprzestania produkcji) ,potem przesiadka na Castrola Edga 0W-30 C3 i od dwóch zalań Motul.

Accord to pierwsze auto w którym tak mocno zainteresowałem się olejem silnikowym bo miałem w tym temacie małą przygodę. 

 

W nowym aucie po ok 5 tyś chciałem wymienić olej wiec nie świadomy pojechałem do ASO. Myślałem że wleją ten sam a wlali  Castrola Magnatec 5W-30 C3 i przypięli kartkę od Shella Raicing 10W-60. Po  awanturze  zostałem zapewniony na 1000% że olej jest właściwy (czyli Castrol  5W-30).  Kilka dni później mrozy -20 i auto ciężko odpala , błąd czujnika położenia regulatora doładowania (tzw. gruszki, P00AF). Nie przedłużając opowiadania zmieniłem ASO i wróciłem do Oleju Hondy 0W-30 C2 na którym auto zawsze w największe mrozy paliło na dotyk.

 

Od tej historii szukam olei OW-30 .

 

PKO trochę błędnie. Różnica w 0W a 5W najbardziej widoczna będzie przy rozruchu i niskich temperaturach (teoretycznie bo te klasy lepkości nie do końca mają odzwierciedlenie w realnych parametrach lepkości oleju).

 

Bardziej na ochronę silnika ma wpływ parametr HTHS.

 

Dla naszych diesli z DPF ma być mid SAPS (popioły) i  w zależności:

 

C2 - "Eco" - oszczędzanie paliwa, HTHS 2,9-3,5 mPa*s

C3 - High HTHS >=3,5 mPa*s = wysoka lepkość wysokotemperaturowa, lepsza ochrona przez ścieraniem/ zużyciem.

 

 

Dlatego myślę o tym Millers Oils XF Longlife C3 0w30 przy nastepnej wymianie.

 

 

 


  • 0

#7 PKO

PKO
  • Klubowicz
  • 337 postów
  • Skąd:Mazowieckie
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-S
  • KM:215 KM 440 NM
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 13:46, 05.12.2017

Lepkość HTHS w temperaturze 150 ° C (302 ° F) ASTM D4741 ................3,0 mPa.s   motul 5w30

Lepkość HTHS w temperaturze 150 ° C (302 ° F) ASTM D4741..........2,9 mPa.s motul 0w30

Pytanie u więcej tym ochorna lepsza ? ? ? 


  • 0

#8 Tyberiusz

Tyberiusz
  • Forumowicz
  • 379 postów
  • Skąd:Elbląg
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 14:51, 12.12.2017

Tyberiusz też zalewam MOTUL'a 8100 ECO-CLEAN C2 0W30. Uważam że to dobry olej.

Też zainteresował mnie ten Millers ale w wersji Millers Oils XF Longlife C3 0w30 (a dlaczego C3 to poniżej)

Hankę mam od nowości, długi czas jeździłem na OEM Honda 0W-30 C2 (do momentu zaprzestania produkcji) ,potem przesiadka na Castrola Edga 0W-30 C3 i od dwóch zalań Motul.
Accord to pierwsze auto w którym tak mocno zainteresowałem się olejem silnikowym bo miałem w tym temacie małą przygodę.

W nowym aucie po ok 5 tyś chciałem wymienić olej wiec nie świadomy pojechałem do ASO. Myślałem że wleją ten sam a wlali Castrola Magnatec 5W-30 C3 i przypięli kartkę od Shella Raicing 10W-60. Po awanturze zostałem zapewniony na 1000% że olej jest właściwy (czyli Castrol 5W-30). Kilka dni później mrozy -20 i auto ciężko odpala , błąd czujnika położenia regulatora doładowania (tzw. gruszki, P00AF). Nie przedłużając opowiadania zmieniłem ASO i wróciłem do Oleju Hondy 0W-30 C2 na którym auto zawsze w największe mrozy paliło na dotyk.

Od tej historii szukam olei OW-30 .

PKO trochę błędnie. Różnica w 0W a 5W najbardziej widoczna będzie przy rozruchu i niskich temperaturach (teoretycznie bo te klasy lepkości nie do końca mają odzwierciedlenie w realnych parametrach lepkości oleju).

Bardziej na ochronę silnika ma wpływ parametr HTHS.

Dla naszych diesli z DPF ma być mid SAPS (popioły) i w zależności:

C2 - "Eco" - oszczędzanie paliwa, HTHS 2,9-3,5 mPa*s
C3 - High HTHS >=3,5 mPa*s = wysoka lepkość wysokotemperaturowa, lepsza ochrona przez ścieraniem/ zużyciem.


Dlatego myślę o tym Millers Oils XF Longlife C3 0w30 przy nastepnej wymianie.

Ja teraz przy wymianie chyba zdecyduję się na Liqui Moly Top Tec 4310 0W-30 C2, choć jest dość drogi, bo 400 zł.

Korci mnie żeby go wypróbować, choć cena dość spora, jak powiem żonie ile ten olej, to popuka się w czoło :)

Chociaż ASO sprzedaje 5,5 litrów Castrola za 527 zł :D

Użytkownik Tyberiusz edytował ten post 14:52, 12.12.2017

  • 0

#9 Seth

Seth
  • Administrator
  • 5830 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 55
Super

Napisano 15:13, 12.12.2017

Ja Jazza zalałem Amsoil 0W30 Signature Series

 

bo z tego co zmienolej.pl mówił to najlepszy olej 0w30 na rynku

 
AMSOIL Signature Series Synthetic 0W-30 Motor Oil (AZO)
Kinematic Viscosity @ 100°C, cSt (ASTM D445)
10.5
Kinematic Viscosity @ 40°C, cSt (ASTM D445)
58.2
Viscosity Index (ASTM D2270)
171
CCS Viscosity, cP @ (°C) (ASTM D5293
5219 (-35)
Flash Point °C (°F) (ASTM D92)
226 (439)
Fire Point °C (°F) (ASTM D92)
248 (478)
Pour Point °C (°F) (ASTM D97)
-51 (-60)
NOACK Volatility, % weight loss (g/100g) (ASTM D5800)
8.4
High Temperature/High Shear Viscosity
@ 150°C, 1.0 X 106 s.-1), cP (ASTM D5481)
3.1
Four-Ball Wear Test @ 40 kgf, 75?C,
1200 rpm, 1 hr, scar diameter, mm (ASTM D4172)
0.35
Total Base Number (ASTM D2896)

 

Mi od 5 tys km nie ubyło go nic - ale wiadomo inny silnik nic acco


  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#10 PKO

PKO
  • Klubowicz
  • 337 postów
  • Skąd:Mazowieckie
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-S
  • KM:215 KM 440 NM
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 11:31, 28.12.2017

W kwestiach zakupów oleju Motul 8100 wypada w opiniach najlepiej pytanie tylko gdzie kupić żeby nie dostać ładnego opakowania z niskiej jakości podrobioną zawartością. Motul jak wiadomo jest jednym z częściej podrabianych olei. 


  • 0

#11 Wojto

Wojto
  • Klubowicz
  • 413 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type S
  • KM:209
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 17:29, 28.12.2017

Instrukcja wskazuje zarówno oleje C2 oraz C3. Na korku jest tylko C2. Ja po zmianie z zalewane w aso shell helix ultra na motul eco clean C2 mogę potwierdzić cichszą pracę silnika, a zwłaszcza charakterystycznego dla i-dtec,a "miauczenia" rozrządu.
Wszystkie wspomniane tutaj oleje są niewątpliwie wysokiej jakości i pewnie nawet najgorszy z nich jest wystarczający. Ważniejsze od marki oleju według mnie jest odpowiednio wczesna wymiana (według mnie max to 15 tkm) oraz pilnowanie,żeby olej nie był rozrzedzony przez paliwo.
  • 0

#12 Jarocin81

Jarocin81
  • Nowy
  • 13 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive Navi ACC/CMBS
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:45, 05.01.2018

Podpinam się do tematu, Hondę kupiłem 3 miesiące temu i jeździ na Mobil Super 3000 XE 5W-30 i wydaję się być wszystko ok ale bardziej chodzi mi o wymianę oleju. W książce ser. jest napisane ze wymieniać co 10000 lub co 5000 dla trudnych warunków (i tu odsyła nas do strony xxx gdzie jest specyfikacja trudnych warunków itp). Co ile Wy wymieniacie w dizlach ? 


  • 0

#13 PKO

PKO
  • Klubowicz
  • 337 postów
  • Skąd:Mazowieckie
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-S
  • KM:215 KM 440 NM
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 21:24, 05.01.2018

Co 10 000 maks albo 1x na rok innego interwały nie uznaję. Dodatkowo filtr paliwa i oleju. 


Ja miałem zalany wcześniej TOTAL QUARTZ INEO FIRST 0W30 C1 C2 teraz będzie leciał Motul 8100. Zmieniam tylko dla tego aby poprawić sobie samopoczucie.


  • 0

#14 Jarocin81

Jarocin81
  • Nowy
  • 13 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive Navi ACC/CMBS
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:39, 05.01.2018

Ten Motul taki dobry niby ? A możesz powiedzieć jeszcze jaki 


Użytkownik Jarocin81 edytował ten post 21:44, 05.01.2018

  • 0

#15 Tyberiusz

Tyberiusz
  • Forumowicz
  • 379 postów
  • Skąd:Elbląg
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:58, 05.01.2018

Bardzo dobry.

Przeczytaj wątek od początku, to zobaczysz, jakie dobre oleje można wlać do tego silnika.

U siebie wymieniam co około 10 tys. km.
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq