Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Układ hamulcowy grzejąca się raz prawa strona raz lewa z tyłu.

VII Honda Accord VII generacji

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
16 odpowiedzi w tym temacie

#1 Tomkie1000

Tomkie1000
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:VII
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:52, 24.11.2017

Witam.Posiadam Honde Accord VII 2.0 155 benzynka. Ostatnio zauważyłem ,że grzeje się prawa tylnia strona tarcze,pojechałem do mehanika wyczyścił zaciski.Po czym z prawej strony cisza natomiast lewa zaczęła się grzać ,mechanika kupił zestaw naprawczy wyczyścił i przez chwile była cisza i teraz znów ten sam problem.Czy ktoś miał podobny problem i czy może to wynikać z uszkodzenia pompy czy raczej nie?


  • 0

#2 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 502 postów
  • Skąd:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 20
Super

Napisano 08:49, 25.11.2017

Ja ostatnio miałem taki problem, co prawda w VI genie i tylko z jednego nej strony. Czyszczenie nic nie pomagało. Ślizgi chodziły niby luźno a ja wszystko złożyłem to zacisk się przekrzywiał delikatne i klocki nie równo przylegały do tarczy. Po kilkukrotnym wciśnięciu hamulca koło juz nie obracał się luźno Dopiero nowe jażmo załatwiło sprawę.
  • 0

#3 nie2dampi

nie2dampi
  • Forumowicz
  • 192 postów
  • Skąd:zielona góra
  • Silnik:2.2
  • Wersja:i-CTDI
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer CN2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:24, 27.11.2017

Standardem jest fakt że tłoczki często stoją w zacisku, dlatego potrzebna jest pelna regeneracja zacisku a nie tylko czyszczenie i wymiana uszczelnienia.

Jeżeli ręczny masz dobry to wymiana tłoczka i z dodaniem smaru to tłoczków powinna w 99% załatwić sprawę. Sam to przerabiałem zeszłej jesieni.

 

Niestety jeśli chcesz to zrobić dobrze czesto musisz to zrobić sam, bo mechanicy zazwyczaj nie przykładają się do tej operacji .

 

Powodzenia

 

PS. Przy tej okazji wymienianiaj płyn hamulcowy , bo to zawarta w nim wilgoć powoduje rdzewienie wewnetrznych elementów zacisku czyli tłoczka i to tylko kwestia czasu jak tłoczek stanie w zacisku i gotuje płyn hamulcowy. :cwaniak:


Użytkownik nie2dampi edytował ten post 09:29, 27.11.2017

  • 0

#4 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 10:52, 27.11.2017

mechanik wykonał tzw pseudo regenerację, czyli pewnie wyjął tłoczek wymienił dwie gumki i złożył 

 

tylne zaciski jeśłi się coś z nimi dzieje wymagają pełnej regeneracji, rozebrania na cześci pierwsze i wymiana wszystkich gumek jakie są w zestawie

trzeba też sprawdzić mechanizm ręcznego który najczęściej jest już bardzo skorodowany


  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#5 Tomkie1000

Tomkie1000
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:VII
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:02, 28.11.2017

Czyli Panowie mówicie,że ryzyko złej pracy pompy hamulcowej i jej uszkodzenia w tym przypadku raczej nie wchodzi w grę?
  • 0

#6 NEO NFS

NEO NFS
  • Forumowicz
  • 476 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 19:55, 28.11.2017

Dodam jeszcze że przy regeneracji zacisków powinno się wymienić złącza elastyczne. Potrafią puchnąć od środka i nieco blokować na cofaniu płynu.
Gdybys miał walnięta pompę to odbiło by się to na skuteczności hamowania. Można to sprawdzić dokładnie na stacji diagnostycznej. I tak jak kolega napisał wcześniej zbyt duży boczny luz na prowadnicach lub odkształcenie się jarzma powoduje częściowe przytrzymywanie tarczy przez klocki. Łatwo to też stwierdzić po stożkowym zużyciu tarczy i klocków.
Pzd.
  • 0

#7 Tomkie1000

Tomkie1000
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:VII
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:03, 09.03.2018

Panowie czyli wracam do tematu. Wymieniłem pompę hamulcowa( miałem nowa w zapasie więc bez kosztów się obeszło) przewody elastyczne też wymienione zaciski zregenerowane gumki nowe ,a hamulce z tyłu dalej grzeją raz prawa strona raz lewa. Coś ktoś ma jakiś pomysł ?


  • 0

#8 ubek

ubek
  • Forumowicz
  • 415 postów
  • Skąd:Łańcut & UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:kto to wie..
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 18:22, 09.03.2018

A ręczny masz ok bo same gumki to nie jest pełna regeneracja tylnych zacisków?
  • 0

#9 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 19:26, 09.03.2018

Rozbierane byly calkowicie tylne zaciski?
Wogole to potem dobrze to bylo zalozone?
Ostatnio zmienialem zaciski w 7 henie patrze a tam wogole tloczki zle ustawione dziwne ze ic nie blokowalo
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#10 Tomkie1000

Tomkie1000
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:VII
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:53, 13.03.2018

Gdyby to była kwestia zacisków to działo by się to na dwie strony z tyl ? Raz lewa raz prawa ? Raz mi grzeją po prawej stronie raz grzeją po lewej a raz w ogóle. Czy może być to kwestia ABS mimo że mi kontrolka nie świeci z błędem ?
Bo chodzi Panowie oto czy jest sens się męczyć z tym czy nie lepiej kupić nowe zaciski tylko nie wiem czy mam gwarancję że to tylko i wyłącznie kwestia zacisków skoro objawy się naprzemienne.
Ręczny i zaciski były sprawdzane testowane przez dobrego mechanika i zarazem mojego kumpla i nie stwierdził żadnych wad w zacisku a tłoczki jak i cały zacisk ładnie chodzą :)
  • 0

#11 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 20:30, 13.03.2018

No skoro byly sprawdzane i ten ktos sie na tym zna ( czy to kumpel czy nie kumpel kompletnie nie ma znaczenia) to problem musi byc po stronie pompy ABS .
Plyn hamulcowy byl zmieniany?
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#12 Tomkie1000

Tomkie1000
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:VII
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:23, 14.03.2018

Wszystko było zmieniane :) Dzisiaj zakłada nowe zaciski i podzielę się z Wami rezultatem jaki uzyskałem
  • 0

#13 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 09:27, 14.03.2018

Nowe zaciski NTY?
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#14 petez

petez
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • Skąd:Krakow
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:37, 30.05.2018

Nowe zaciski NTY?

 

Czesc,

 

Seth co z tymi zaciskami NTY ? Cos z nimi nie tak ?


  • 0

#15 mln

mln
  • Forumowicz
  • 17 postów
  • Skąd:Warszawa/Łomża
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:04, 22.02.2020

Podbijam temat.

 

Mam już wymienione wszystko po kolei (jarzmo, zacisk, przewody) - następna w kolejności jest już pompa ABS. Prześledziłem kawał forum, ale nie znalazłem przypadku, by w niej był problem - była taka sytuacja? Problem nawraca cały czas i już się pomysły na naprawę kończą.


  • 0

Jeśli nie oglądasz się, by spojrzeć na swój zaparkowany samochód, to znaczy, że to nie ten samochód.






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, Honda Accord VII generacji

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq