Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Duży problem z ksenonami

VII ksenon usterka

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
29 odpowiedzi w tym temacie

#1 buczo7

buczo7
  • Klubowicz
  • 10 postów
  • Skąd:zgorzelec
  • Silnik:2,4
  • Wersja:executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:27, 24.11.2017

Zakładam nowy temat w związku z tym iż od chwili kupna Hani dużo czasu spędzam na czytaniu forum(żona wręcz twierdzi że za dużo), dużo już przeczytałem ale jeszcze bardzo dużo mi zostało ;-), być  może temat był już omawiany ale puki co nie natknąłem się (jak by co to proszę mnie nie linczować). A tym czasem do rzeczy- Mam taki problem, a nawet kilka problemów mianowicie:

 

 

- po pierwsze – jeden ksenon świeci jaśniej (oryginalna przetwornica i palnik),  drugi świeci dużo gorzej (przetwornica  marki Tech Canbus pro, zapłonnik nie wiem jaki zamontowany obok, oryginał znajduje się nadal pod lampą). Żarówki zamieniłem miejscami i nadal jest tak jak było. Ta która świeci jaśniej po włączeniu świateł praktycznie od razu robi się jasna, a ta druga rozgrzewa się powoli ale i tak nie osiąga takiej jasności jak pierwsza. Żarówki Osram D2S Xenarc. Co może być przyczyna takiej sytuacji?

 

 

Załączony plik  DSC_1571zmniejszpne.jpg   67,2 KB   41 Ilość pobrań

 

-Po drugie – światła w ogóle słabo świecą (moje pierwsze auto z ksenonami, nie mam porównania), ale porównując do zwykłych lamp które miałem w Toyocie Avensis H7 to te ksenony bardzo słabo wypadają (ale domyślam się że tak być nie powinno).

 

 

Dodatkowo wydaje mi się że poziomowanie ksenonów nie działa (przynajmniej jednego tego który gorzej świeci) , robiłem test z obciążaniem bagażnika 2 worki ziemniaków rzuciłem ok 50 kg i jeszcze sam wsiadałem do bagażnika.

 

 

Doradzą koledzy jak temat ugryźć ? :depresja:


  • 0

#2 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 06:57, 25.11.2017

pierwsza rzecz to na pewno nie oryginalna przetwornica. Stąd problemy o których mówisz jeśli chodzi o jasność świecenia i strumień świetlny. Jeśli chodzi zaś o ilość światła na drodze najpewniej masz a. brudne soczewki, b. wypalone odbłyśniki


  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#3 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 07:03, 25.11.2017

Nie tyle ze nie oryginalna przetwornica co kiepska.
Skoro zamieniles palniki miejscami to oczywiste ze ta przetwornica jest do d...
Ale tez nie chodzi o to zase musi byc oryginal bo ja mam jakas co zamontowal niemiec i swieci wszystko jak ori u brata.
Nie musi byc ori ale musi byc dobrej jakosci.
Xenon w ac co 7 szalu nie robi nie ma co sie oszukiwac i oczekiwac super swiecenia.
Ale zobacz podczas swiecenia czy soczewka jest krystalicznie przezroczysta czy taka zamglona jakby mlekiem.
Jesli jest taka troche matowa i mleczna to trzeba umyc to wszystko a duzo sie polepszy.
Do tego klosz zewnetrzny czy nie jest zadziadowany bo to tez duzo psuje

Użytkownik slasz129 edytował ten post 07:05, 25.11.2017

  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#4 iwan

iwan
  • Forumowicz
  • 640 postów
  • Skąd:BBłota
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Latajacy Dywan
  • KM:155 reszta pasie sie w przydrożnym rowie
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL 7
Reputacja: 22
Super

Napisano 20:00, 25.11.2017

Ktos z forum polecal te przetwornice AC 55W nie inne. Byl ciekawy temat jak znajde to wkleje.

Na Alledrogo za 98zł

http://allegro.pl/ac...6977189228.html

a na Aliexpress znalazlem chyba takie same za 55zł

https://www.aliexpre...2368747774.html

 

A z palnikow osobiscie polecam VISION mozna kupic na Alledrogo. Polecil mi elektryk i jezdze na nich 3 lata. Podlaczone sa do oryginalnych hondowskich przetwornic.


Użytkownik iwan edytował ten post 17:34, 26.11.2017

  • 0

#5 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 10:48, 26.11.2017

ktoś z forum czyli ja. Polecałem i polecam dalej 


  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#6 buczo7

buczo7
  • Klubowicz
  • 10 postów
  • Skąd:zgorzelec
  • Silnik:2,4
  • Wersja:executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:09, 26.11.2017

Rozumiem że wpływ na jasność świecenia ma przetwornica (oczywiście i palnik) ale czy zapłonnik też ma jakiś wpływ - bo też jest nie oryginalny?

 

Jeżeli chodzi o zabrudzenia lampy (soczewki i odbłyśnika) to z tego co mi poprzedni właściciel mówił to jedna lampa (ta co lepiej świeci) była wymieniana (tylko nie wiem czy na nową czy na inną, ale była to naprawa po kolizji z ubezpieczenia sprawcy w ASO Hondy  2015 rok, więc obstawiam że była wymieniona na nową). Tak więc ta lampa chyba nie powinna mieć jeszcze problemów z odbłyśnikiem i z zabrudzeniami. Druga lampa prawa - sprawdzałem wizualnie soczewkę i nie widać zabrudzeń, jest czysta. Tak więc wykluczam zabrudzenie, nie wiem w jakim stanie w tej lampie jest odbłyśnik.

 

A czy ktoś z kolegów ma wiedzę czy sprawdza się regeneracja przetwornicy znalazłem takie ogłoszenie i firmę. http://allegro.pl/xe...7055890654.html


Użytkownik buczo7 edytował ten post 14:16, 26.11.2017

  • 0

#7 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6024 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 22:57, 04.12.2017

http://www.accordklu...china/?p=810861

 

Mam nadzieje że ten temat cały przeczytałeś.

Wszystkie zamienniki czy to Chińskie czy inne sobie odpuść miałem 35w, potem 55w i przy mocniejszych było lepiej, ale nadal oryginalna żarówka Osram Xenarc Blue Intense D2S świeciła na niebiesko... zamiast białym światłem, z resztą twoje zdjęcie z pierwszej wiadomości dokładnie pokazuję co mam na myśli. Firma koito-denso robi dobre przetwornice na pierwszy montaż do mazd itp. Dopiero wtedy żarówka pokazała jak potrafi świecić i tak jak pisałem w temacie przetwornice koito świecą lepiej od oryginalnych przetwornic mitsubishi, a do tego przetwornica jest razem z zapłonnikiem.

Temat:

http://www.accordklu...nda-accord-vii/

 

Także temat oświetlenia przerobiłem dość dokładnie, z kilkoma producentami d2s czy przetwornic. Śmigam na zestawie z mazdy już rok i wszystko nadal świeci tak jak powinno. Może i nie jest to poziom xenona co w audi a6 itp. autach, ale można poprawić fabrykę żeby być zadowolonym ze świateł w VII pod d2s i nie wydawać w kółko kasy na zapłonniki czy to przetwornice oryginalne za chore pieniądze nawet w używkach.

Tak jak koledzy napisali to podstawa to czyste soczewki/lampa i sprawne odbłyśniki, potem porządna przetwornica i żarówka, a na samym końcu sprawdzenie regulacji świateł bo bez tego to nigdy nie będziesz miał dobrego oświetlenia drogi, a wiele osób o tym zapomina. Obstawiam że masz uszkodzony jeden z dwóch czujników od poziomowania i światła są opuszczone maksymalnie na dół, przez co jasno jest tylko przed samochodem na parę metrów.

 

 

Do świateł drogowych polecam General Electric H1 MegaLight Ultra +120% lub TUNGSRAM MEGALIGHT ULTRA +120% H1 bo to jedna i ta sama firma tylko w spółce:) , jedne z mocniejszych 55w żarówek:

 

9041093400_1512424481_thumb.jpg 

 

Jako że długich nie używa się często to też już rok siedzą w lampach i żadna się nie przepaliła, pewnie w światłach mijania żywotność z racji wysilenia była by znacznie mniejsza.

 

Pozdrawiam


Użytkownik ślepak edytował ten post 23:02, 04.12.2017

  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#8 buczo7

buczo7
  • Klubowicz
  • 10 postów
  • Skąd:zgorzelec
  • Silnik:2,4
  • Wersja:executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:17, 05.01.2018

Temat ze światłami ogarnięty.

- Po pierwsze nie działało poziomowanie ksenonów, (rdza w tylnym czujniku, naprawa według instrukcji z forum). 

- Po drugie prawa lampa, (wypalony odbłyśnik wymiana na inny za sprawą kolegi Wolek), wymiana przetwornicy na koito -denso, czyszczenie soczewki - jednak była zabrudzona  :zoltek:

- Dodatkowo rozklejałem prawy reflektor, ponieważ przy usuwaniu woreczka pochłaniacza rozsypał się proszek i zasyfiło cało lampę. 

- W obu lampach wymieniłem pochłaniacze wilgoci, (zobaczymy czy będzie poprawa, bo obie lampy mi parowały).

-Zamówiłem żarówki do świateł drogowych GE H1 55W megalight ultra +130%, zobaczy się czy dadzą radę.


Użytkownik buczo7 edytował ten post 22:21, 05.01.2018

  • 0

#9 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6024 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 23:09, 05.01.2018

No to jak teraz lampy świecą? :> W temacie zrób to sam możesz napisać opinie :) 

Woreczki w lampach wsadziłeś oryginalne jakieś używane czy dopasowałeś jakiś zamiennik ? Bo ja myślę co tam wepchnąć, bo będę rozbierał lampy ponownie bo jeden kpl od acury tsx mi leży z czarnymi środkami i wejściem na kierunek w pozycje,oraz montował oryginalne kostki pod te przetwornice koito i całkowicie zaślepiał dolne otwory między lampą a przetwornicą żeby wilgoć nie miała się jak dostać do lampy i czyścił przy okazji soczewki.

Pozdrawiam.


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#10 buczo7

buczo7
  • Klubowicz
  • 10 postów
  • Skąd:zgorzelec
  • Silnik:2,4
  • Wersja:executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:39, 07.01.2018

Jutro wybieram się jeszcze na stację diagnostyczna aby ustawić prawidłowo światła, bo teraz jeszcze lewa lampa świeci jak by w dół ( regulacja ksenonu działa). Ale i tak już widzę dużą różnicę.

- woreczki kupiłem na allegro o takie http://allegro.pl/si...7120026479.html jeszcze nie miałem okazji jeździć przy dużej wilgotności więc nie wiem jaki efekt osiągnąłem. Jak trochę pojeżdżę w różnych warunkach to się pochwalę jak się sprawują.

Juto spodziewam się paczuszki z nowymi żarówka H1 jw. jak znajdą się już w lampach to dam znać jak świecą.

Dziękuje kolego ślepak za dobre rady.

Pozdrawiam


  • 0

#11 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1447 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 45
Super

Napisano 09:23, 08.01.2018

Czyli masz teraz różne przetwornice:
z lewej MITSUBISHI 🆚 z prawej KOITO?
Jarzniki są te same?

Jeśli możesz to wrzuć jakieś zdjęcia - jak to świeci, dla porównania.

Pozdrawiam
- Artur
  • 0

Pozdrawiam
- Artur
 


#12 buczo7

buczo7
  • Klubowicz
  • 10 postów
  • Skąd:zgorzelec
  • Silnik:2,4
  • Wersja:executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:03, 14.01.2018

 

 

ARTurde - tak mam dwie różne przetwornice (z prawej koito- denso, a w lewej lampie oryginalną). Na tą chwilę nie mogę jeszcze wiarygodnie porównać jakości świecenia ponieważ: poprzedni właściciel auta wspominał że wymienił jeden żarnik. Nowy żarnik jest zamontowany prawdopodobnie w prawej lampie (ale głowy nie dam). Do czego zmierzam, a mianowicie podczas ustawiania świateł na stacji diagnostycznej, wyszły duże różnice w  jasności świecenie (nie wiem w jakich jednostkach jest to mierzone) ale prawa lampa miała wartość coś ok 2,4 a lewa ok 1,5. Moje odczucie podczas jazdy w nocy jest takie że prawa lampa daje  rozproszony i równo odcięty strumień światła , a lewa równo odcięty strumień światła, ale w odległości ok 3 m widzę jakby taką plamę światła, i barwa jest tak jak by w kierunku cieplejszej żółtej. Więc prawdopodobnie zdecyduję się na wymianę obydwu żarników na nowe. Jak to zrobię to oczywiście opiszę jak wyszło.

 

Przy okazji powiem że po przejechaniu już ok 1.5 tyś km lampy już nie  parują, więc te pochłaniacze które zamontowałem chyba się sprawdzają.


  • 0

#13 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5249 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 11:29, 14.01.2018

Musisz zacząć od tego ,że potorzebujesz nowych żarników aby cokolwiek można było porównywać.
Budżetowo ale dobrze możesz kupić Bosmę 4300K lub 6000K .Jam tą 6000K i bardzo ładnie świeci

Użytkownik Wlodar edytował ten post 11:30, 14.01.2018

  • 0
                       

#14 drapiezny1

drapiezny1
  • Forumowicz
  • 110 postów
  • Skąd:Kielce
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:11, 14.01.2018

Mozesz opisac w ktore miejsce wlozyles pochlaniacz wilgosci? moze jakies zdj dolaczysz


Użytkownik drapiezny1 edytował ten post 12:12, 14.01.2018

  • 0

#15 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1447 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 45
Super

Napisano 15:02, 14.01.2018

Ok, to daj cynk jak załatwisz sprawę, bo jestem ciekaw ;)

Pozdrawiam
- Artur
  • 0

Pozdrawiam
- Artur
 






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, ksenon, usterka

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq