Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Wypadanie zapłonu accord R20A3

VIII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 Przemo11

Przemo11
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Koło
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:57, 24.11.2017

Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem w moim aucie slabo wyczuwalne wypadanie zapłonu na kazdym z cylindrów. Na wolnych obrotach komputer pokazuje,że jest wszystko ok. Po trzymaniu silnika na obrotach ok. 2000 są wyczuwalne bardzo lekkie szarpniecia i tak na kazdym z cylindrów. Podczas jazdy w ogóle nic nie czuć. Samochód ma założona instalację lpg i przejechane na niej około 10tys.km. Świece z irydowych zmieniłem na inne bo takie mi polecił gazownik. Co najdziwniejsze do zaworów było już zaglądane 3 raz odkąd posiadam to auto i za kazdym razem zaworów nie trzeba regulować. Przebieg 147000. Czy to wypadanie zapłonu to jakaś oznaka,że coś się kończy. Można tak jeździć,czy lepiej to konkretnie zdiagnozować?
  • 0

#2 qronax

qronax
  • Forumowicz
  • 389 postów
  • Skąd:Waw
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 18:36, 24.11.2017

u siebie regulowałem zaworki pierwszy raz po 6k, potem 8k i ostatecznie już co 10k i zawsze było co robić. może daj auto innemu mechanikowi 

nie wiem dlaczego nie brałeś świec irydowych - te przy LPG są wręcz wskazane. 

możesz sprawdzić też cewki

no i pytanie czy gaz nie potrzebuje regulacji

podłącz sobie jakiś skaner elm327 po bluetooth, zainstaluj na androidzie apkę piston i sprawdź błędy komputera. Wypadanie zapłonu nie jest sygnalizowane na desce, ale w komputerze zapisują się błędy


  • 0

#3 Przemo11

Przemo11
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Koło
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:35, 24.11.2017

Irydowe świece były Denso tylko gazownik polecił mi inne z dłuższym gwintem(podobno mniejsze spalanie lpg) Zamienię z powrotem na Denso. Co do zaworów to pojadę do innego mechanika dla pewności. Wypadanie zapłonu na moim kompie było już przed założeniem lpg i wymianą świeć. Tylko było mniejsza ilość wypadania. Może akumulator który jest już trochę słaby jest temu winny?
  • 0

#4 qronax

qronax
  • Forumowicz
  • 389 postów
  • Skąd:Waw
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 00:33, 25.11.2017

Nie sądzę. W pierwszej kolejności cewki do sprawdzenia
  • 0

#5 Irrrvv

Irrrvv
  • Forumowicz
  • 93 postów
  • Skąd:Puławy
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Tourer CM
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:20, 02.12.2017

Podepnę się do tematu. Jak też mam lekkie szarpnięcia bardzo rzadko i problem z rozruchem (kilka sekund) to od czego zacząć?

Biorę pod uwagę:

- stare świece - poprzedni właściciel nie wiem kiedy wymieniał, ja przejechałem na nich 30 tys. na LPG

- palec i kopułkę aparatu zapłonowego -nie wiem za ile i gdzie kupić, jaki numer części

- cewki


  • 0

#6 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 20:09, 02.12.2017

Podepnę się do tematu. Jak też mam lekkie szarpnięcia bardzo rzadko i problem z rozruchem (kilka sekund) to od czego zacząć?
Biorę pod uwagę:
- stare świece - poprzedni właściciel nie wiem kiedy wymieniał, ja przejechałem na nich 30 tys. na LPG
- palec i kopułkę aparatu zapłonowego -nie wiem za ile i gdzie kupić, jaki numer części
- cewki

Jesteś pewny z masz palec i kopułke? Masz 8gena, silnik R20?
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#7 Irrrvv

Irrrvv
  • Forumowicz
  • 93 postów
  • Skąd:Puławy
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Tourer CM
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:42, 03.12.2017

Jesteś pewny z masz palec i kopułke? Masz 8gena, silnik R20?

 

Nie przyglądałem się także pytałem na podstawie poprzednich tematów. Jeśli nie świece i cewki, a reduktor LPG jest ok to co może być przyczyną? W poprzednich tematach to właśnie często aparat zapłonowy był winny...


  • 0

#8 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 11:01, 04.12.2017

Seria K i R nie posiada  aparatów zapłonowych , czyli tak od 2003 roku .
Pytanie zasadnicze  na którym cylindrze i jak często wypada zapłon na minute, dodam ze na kompie to widać.  Subiektywne odczucia pozostawiam wróżbitom.


  • 0

#9 Irrrvv

Irrrvv
  • Forumowicz
  • 93 postów
  • Skąd:Puławy
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Tourer CM
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:34, 15.12.2017

To ja odpiszę jak został rozwiązany problem założyciela tematu żeby to tak nie wisiało bez rozwiązania:

 

Zmniejszona została tylko przerwa w starych świecach do około 0,7 bo oryginalnie jest większa a do lpg musi być trochę mniejsza.


  • 0

#10 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 13:39, 15.12.2017

Czyli z 1.1 na 0.7 mm.. Ja na lpg nigdy nie zmniejszalem przerwy, zawsze było ok..
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#11 Irrrvv

Irrrvv
  • Forumowicz
  • 93 postów
  • Skąd:Puławy
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Tourer CM
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:46, 15.12.2017

Czyli z 1.1 na 0.7 mm.. Ja na lpg nigdy nie zmniejszalem przerwy, zawsze było ok..

 

Taką informację dostałem od autora wątku na priv, ale sprawdzę tę metodę u siebie i dam znać.


  • 0

#12 grinmint

grinmint
  • Forumowicz
  • 473 postów
  • Skąd:Błonie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 18:27, 15.12.2017

Potwierdzam ja również nigdy nie zmieniałem przerwy, a mam lpg i jest zawsze ok.
  • 0

#13 Irrrvv

Irrrvv
  • Forumowicz
  • 93 postów
  • Skąd:Puławy
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Tourer CM
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:10, 19.01.2018

U mnie problem z rozruchem skończył się po czyszczeniu przepustnicy, a potem reset oprogramowaniem.


  • 0

#14 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5249 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 00:14, 20.01.2018

Irydowe świece były Denso tylko gazownik polecił mi inne z dłuższym gwintem(podobno mniejsze spalanie lpg) Zamienię z powrotem na Denso. Co do zaworów to pojadę do innego mechanika dla pewności. Wypadanie zapłonu na moim kompie było już przed założeniem lpg i wymianą świeć. Tylko było mniejsza ilość wypadania. Może akumulator który jest już trochę słaby jest temu winny?

Strzeż nas przed takimi specami ..
Jak to z dłuższym gwintem ?Wystaje w komorze ? Ma być z prawidłowym ...i z przerwą 1.1 mm .Możesz dla polepszenia zapłonu i żywotności dać świece irydowo-platynowe ..nie zmniejszać przerwę na elektrodach .Prawidłowo wysterowany gaz powinien cykać jak ta lala bez kombonacji
..
  • 0
                       





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq