Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Szarpie zimny gaz (STAG)

VII gaz szarpie zimny

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
25 odpowiedzi w tym temacie

#1 exyte

exyte
  • Forumowicz
  • 130 postów
  • Skąd:Poznań
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:09, 22.11.2017

Hej.

 

Od paru dni mam tak, że na zimnym silniku, ale już po tym jak temperatura gazu (czy tam reduktora) osiągnie temperaturę wystarczającą do przełączenia na LPG - silnik szarpie. Objaw taki jakby co drugi obrót wału korbowego losowo nie było zapłonu na którymś cylindrze. Mocy to nie ma, szarpie, drga.... Ale - minie 15 minut jazdy, może 10 - ręcznie na gaz pstryknę (bo wyłączam oczywiście) i nagle wsjo rawno. Działa, jedzie, gra i pięknie. Byłem w serwisie na przegląd (bo akurat przebiegowo wyszło) to pan w serwisie w Szczecinie na Białowieskiej (podobno certyfikowany stag) najpierw chciał wtryski wymieniać (pojechałem zimnym autem) - a potem reduktor, a potem stwierdził, że nie wie bo nagle zaczął dobrze działać (brawo dla pana, powiedział mi to, co ja jemu na wstępie). W każdym razie na początku klikał w ten swój program i wyłączał gaz na poszczególnych cylindrach i jak wyłączył wszystkie i pojedynczo włączał na którymś gaz, to tylko z gazem na 3cim cylindrze nie szarpało. 

 

Znany problem? 


  • 0

#2 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 00:27, 23.11.2017

Taka uwaga może nie do końca związana z tematem - może być to objaw rozregulowanego gazu (do ustawienia tzw. autoadaptacja). Przez taką regulacją warto odpiąć aku i potem pojeździć na samej benzynie i nie włączać LPG przed jego regulacją. Jeśli LPG jest rozregulowane i na takim się jeździ, to ECU silnika ustawi swoje korekty pod źle wyregulowany gaz. 


  • 0

#3 Adam Rogowski

Adam Rogowski
  • Forumowicz
  • 385 postów
  • Skąd:Lublin-Snopków
  • Silnik:1,8
  • Wersja:limuzyna
  • KM:140
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 12:50, 23.11.2017

Według mnie wtryskiwacze są brudne i kleją się na zimnym silniku.


  • 0

#4 exyte

exyte
  • Forumowicz
  • 130 postów
  • Skąd:Poznań
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:38, 23.11.2017

Dodam, że na instalacji mam przejechane około 100 tkm. Przebieg teraz 396 tkm. Instalacja Stag.

 

Gaz raczej wyregulowany - byłem nawet na przeglądzie teraz i pan powiedział, że ładnie wyregulowany (ale objawów nie umiał zdiagnozować - chciał się najpierw za wtryski zabierać, ale stwierdził że niby ładne a potem chciał reduktor już wymieniać ale akurat się dogrzał silnik i wszystko zaczęło ładnie chodzić - w przyszłym tygodniu ma dać rejestrator, jak by to cokolwiek miało pomóc).


  • 0

#5 Adam Rogowski

Adam Rogowski
  • Forumowicz
  • 385 postów
  • Skąd:Lublin-Snopków
  • Silnik:1,8
  • Wersja:limuzyna
  • KM:140
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 17:46, 23.11.2017

Rejestrator do klejących wtryskiwaczy ????????????????....Już swoje przeżyły przez te 100 tyś.....Kombinuj dalej i tak się skończy na wymianie. Taka moja opinia i zdanie. Nie jest nic wieczne. Dla przykładu - ile par opon zmieniłaeś przez ten okres???, niby guma ale też się zużywa....


  • 0

#6 exyte

exyte
  • Forumowicz
  • 130 postów
  • Skąd:Poznań
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:55, 23.11.2017

Szanuję Twoją odpowiedź, ale czamu felgi się nie zużyły po tym przebiegu? albo wtryskiwacze benzyny? Albo tylnia szyba? Albo drzwi.... Sorry, ale argument do mnie nie trafia - upierać się nie będę, bo się nie znam. Co to znaczy klejące się wtryskiwacze? Dlaczego są klejące się? Co to znaczy? Co to powoduje? Jakie są tego objawy i czy są nagłe (bo ja jeździłem mega ilość kilometrów i temat jest nowiutki)?


  • 0

#7 awadam

awadam
  • Forumowicz
  • 78 postów
  • Skąd:kobyłka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:39, 24.11.2017

Gaz to bryndza cały czas są problemy:) a wtryskiwaczy w gazie jak masz tanie to co wymianę filtra nadają się na śmietnik. Gaz też swoje koszta generuje chyba że co 3 lata wymienisz auto. Bo po takim czasie w nie gazowej prawie wszystmo jest do wymiany i nie myśl że jest inaczej gaz jest jak tak dla silnika:) bez urazy dla nikogo :) chcesz jeździć musisz placic
  • 0

#8 Adam Rogowski

Adam Rogowski
  • Forumowicz
  • 385 postów
  • Skąd:Lublin-Snopków
  • Silnik:1,8
  • Wersja:limuzyna
  • KM:140
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 08:07, 24.11.2017

Szanuję Twoją odpowiedź, ale czamu felgi się nie zużyły po tym przebiegu? albo wtryskiwacze benzyny? Albo tylnia szyba? Albo drzwi.... Sorry, ale argument do mnie nie trafia - upierać się nie będę, bo się nie znam. Co to znaczy klejące się wtryskiwacze? Dlaczego są klejące się? Co to znaczy? Co to powoduje? Jakie są tego objawy i czy są nagłe (bo ja jeździłem mega ilość kilometrów i temat jest nowiutki)?

Spokojnie, bez napinki. Napisałem tak w przenośni, nic uszczypliwego. Po prostu po takim przebiegu na LPG wtryskiwacze mają prawo powiedzieć pa pa, bo ztego co piszesz to własnie te objawy które napisałeś na to wskazują


  • 0

#9 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 08:30, 24.11.2017

Gaz to bryndza cały czas są problemy:) a wtryskiwaczy w gazie jak masz tanie to co wymianę filtra nadają się na śmietnik. Gaz też swoje koszta generuje chyba że co 3 lata wymienisz auto. Bo po takim czasie w nie gazowej prawie wszystmo jest do wymiany i nie myśl że jest inaczej gaz jest jak tak dla silnika:) bez urazy dla nikogo :) chcesz jeździć musisz placic


Bez urazy ale głupoty piszesz.. Przez 4ry lata na lpg zrobiłem 105tkm i nic z instalacją nie robiłem oprócz wymiany filtrów i odpowiedniego strojenia, nowy właściciel zrobił już coś ponad kolejnych 35tkm i instalacja dalej hula.. Czary?
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#10 danielo333

danielo333
  • Forumowicz
  • 209 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:3.0
  • Wersja:Executive
  • KM:240
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM6
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 09:35, 24.11.2017

Kiedy regulowałeś zawory? Moim zdaniem wystarczy zregenerować reduktor.

Użytkownik danielo333 edytował ten post 09:39, 24.11.2017

  • 0

#11 awadam

awadam
  • Forumowicz
  • 78 postów
  • Skąd:kobyłka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:42, 24.11.2017

Są zwolennicy i przeciwnicy. Pisałem o najtańszych wtryskach że są z nimi problemy. Poza tym jak dbasz tak masz a o gaz rzadko kto dba... ma być tanio
  • 0

#12 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1447 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 45
Super

Napisano 10:14, 24.11.2017

Hej.
 
Od paru dni mam tak, że na zimnym silniku, ale już po tym jak temperatura gazu (czy tam reduktora) osiągnie temperaturę wystarczającą do przełączenia na LPG - silnik szarpie.
(...)
Znany problem?

Miałem tak samo, wymiana wtryskiwaczy rozwiązała problem.

Pozdrawiam
- Artur
  • 0

Pozdrawiam
- Artur
 


#13 rafalsar

rafalsar
  • Forumowicz
  • 132 postów
  • Skąd:Rypin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:50, 24.11.2017

ARTurde po jakim przelocie siadły Ci wtryski od gazu?


  • 0

#14 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 15:04, 24.11.2017

I jaki producent tych wtrysków? Mam zielone hany i się zastanawiam, czy powinienem wymieniać po 80tyś km. przebiegu


  • 0

#15 Heromin

Heromin
  • Klubowicz
  • 762 postów
  • Skąd:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 15:30, 24.11.2017

Moim zdaniem, jeśli komuś przebieg na wtryskach hany zbliża się do stu tysięcy, to profilaktycznie możnaby wymienić je, jeśli dla kogoś wydatek kilkaset złotych nie stanowi żadnego problemu.
Zależy wszystko od podejścia do tej kwestii, profilaktyka jeszcze nie zaszkodziła raczej nikomu chyba...
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, gaz, szarpie, zimny

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq