Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Błąd P2647

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 michalkos

michalkos
  • Forumowicz
  • 23 postów
  • Skąd:Wrocław
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:46, 20.11.2017

Mam od dłuższego czasu problem z błędem P2647 (wysokie napięcie w obwodzie czujnika ciśnienia oleju dźwigienki zaworowej) i kontrolką check engine, która świeci i nie chce przestać ;) Czytałem już wszystkie wątki na forum na ten temat.

Wymieniłem już u mechanika (który wydaje się mieć pojęcie o temacie) czujnik oraz te siteczka, które się mogą zapchać i nic to nie dało. Po tych czynnościach mechanik sugerował, że może by zacząć od wymiany oleju, a potem to już bardziej zaawansowane rozbieranie silnika i szukanie. Nie do końca mnie to przekonało, więc może Wy pomożecie ;)

 

Oprócz tego błędu mam jeszcze błąd P0420- zbyt niska efektywność katalizatora. Katalizator miałem wycięty jakiś czas temu i był założony emulator kątowy żeby oszukać kontrolkę check engine, ale najwyraźniej nie działa, bo błąd wywala. I teraz rodzi mi się pytanie. Czy ten błąd P2647 może mieć coś z tym wspólnego i z sondą lambda? Źle działa emulator, sonda jest źle wpięta lub inne kwestie związane z katalizatorem? Czy raczej są to sprawy zupełnie niezależne?

 

Aby jeszcze trochę dodać- gdy miałem wycinany katalizator miałem też regenerowane wałki rozrządu- podobno była taka konieczność bo to auto ma taki błąd seryjny (choć mój aktualny mechanik twierdzi, że to bzdura). Może przy tej okazji gdzieś coś jakiś silikon przytkał?

 

Tryb awaryjny mi się czasami załącza, wystarczy wtedy że zgaszę i zapalę silnik i jest ok. W czasie jazdy raczej nie ma objawów innych.

 

HELP!


  • 0

#2 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:52, 20.11.2017

Od razu trzeba wykluczyć kata, to są dwie różne sprawy, sonda też nie ma nic do tego. Czy po wymianie wałków było dobrze, nie było tego błędu? Rozumiem że wymieniono sam czujnik ciśnienia na vtec-u, albo może mechanik wymienił czujnik ciśnienia w magistrali olejowej? Problemem może być też i sam zawór vtec, można podmienić na używkę. Olej jak najbardziej też można wymienić, na pewno nie zaszkodzi hehe.

Ogólnie system vtec działa tak, że po przekroczeniu jakiegoś tam progu załączania (to nie istotne jakiego), komp podaje sygnał na otwarcie elektrozaworu vtec. Po prawidłowym otwarciu, w 2 komorze zaworu vtec robi się większe ciśnienie (normalnie, czyli vtec wył., olej dostaje się przez kalibrowany otwór). Czujnik rejestruje podwyższenie ciśnienia i daje info zwrotne do kompa że wszystko jest ok. I teraz możemy kombinować, jeśli zawór otwarty, ciśnienia brak=błąd, 2 opcja zawór otwarty ciśnienie jest, czujnik błędnie podaje że ciśnienia brak =błąd, sygnał na zawór poszedł, zawór się nie otworzył-ciśnienia brak=błąd. No i tego typu możliwości, jeszcze kilka opcji można by tu dodać. Specjalnie skomplikowane to to nie jest. Mam nadzieje, że mój skrócony elaborat daje się w ogóle zrozumieć :cwaniak:.


  • 0

#3 michalkos

michalkos
  • Forumowicz
  • 23 postów
  • Skąd:Wrocław
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:47, 21.11.2017

Od razu trzeba wykluczyć kata, to są dwie różne sprawy, sonda też nie ma nic do tego. Czy po wymianie wałków było dobrze, nie było tego błędu? Rozumiem że wymieniono sam czujnik ciśnienia na vtec-u, albo może mechanik wymienił czujnik ciśnienia w magistrali olejowej? Problemem może być też i sam zawór vtec, można podmienić na używkę. Olej jak najbardziej też można wymienić, na pewno nie zaszkodzi hehe.

Ogólnie system vtec działa tak, że po przekroczeniu jakiegoś tam progu załączania (to nie istotne jakiego), komp podaje sygnał na otwarcie elektrozaworu vtec. Po prawidłowym otwarciu, w 2 komorze zaworu vtec robi się większe ciśnienie (normalnie, czyli vtec wył., olej dostaje się przez kalibrowany otwór). Czujnik rejestruje podwyższenie ciśnienia i daje info zwrotne do kompa że wszystko jest ok. I teraz możemy kombinować, jeśli zawór otwarty, ciśnienia brak=błąd, 2 opcja zawór otwarty ciśnienie jest, czujnik błędnie podaje że ciśnienia brak =błąd, sygnał na zawór poszedł, zawór się nie otworzył-ciśnienia brak=błąd. No i tego typu możliwości, jeszcze kilka opcji można by tu dodać. Specjalnie skomplikowane to to nie jest. Mam nadzieje, że mój skrócony elaborat daje się w ogóle zrozumieć :cwaniak:.

 

Dzięki za wyczerpującą informację :) Wydaje mi się, że błąd pojawił się właśnie po regeneracji wałków. Aczkolwiek pewności nie mam, bo byłem przekonany że kontrolka się świeci z powodu katalizatora i dopiero później odkryłem, że jest też drugi błąd. Aczkolwiek z warsztatu gdzie robili mi te wałki jestem ogólnie bardzo niezadowolony, więc możliwe, że coś spartolili?

 

Jak napisałeś opcji ogólnie może być sporo, więc pytanie czy jest jakiś pewny sposób na pozbycie się problemu zamiast metody prób i błędów? Bo na zasadzie "to może być to" wtopiłem już 700 zł na ten czujnik i filterki i wolałbym wydać raz nawet większą kwotę, ale mieć pewność, że będzie ok. Może np. cały większy mechanizm można wymienić, np. cały v-tec? Lub coś podobnego? 

 

A jeśli nie ma takiej opcji to od czego zacząć teraz? 


  • 0

#4 polanski

polanski
  • Forumowicz
  • 170 postów
  • Skąd:kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:22, 21.11.2017

U mnie pomogła wymiana całego zaworu na używkę, doraźnie pomogło czyszczenie zaworku ale po  roku problem wrócił. Wymiana prosta - 3 śrubki M10 tylko dostęp utrudniony .


  • 0

#5 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 16:32, 21.11.2017

U mnie pomogła wymiana całego zaworu na używkę, doraźnie pomogło czyszczenie zaworku ale po  roku problem wrócił. Wymiana prosta - 3 śrubki M10 tylko dostęp utrudniony .

i to jest prawidłowa odpowiedz na twoje pytanie. zmienić zawór VTECa cały i po temacie


  • 0

#6 michalkos

michalkos
  • Forumowicz
  • 23 postów
  • Skąd:Wrocław
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:13, 21.11.2017

Coś takiego?

 

http://allegro.pl/za...5574926822.html

 

lub 

 

http://allegro.pl/ho...5747092327.html

 

Któryś konkretnie z tych będzie lepszy? Bo jeden 2 razy droższy od drugiego, a chyba to samo? Albo jakieś inne źródło lub konkretną część/aukcję możecie podpowiedzieć?


  • 0

#7 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:46, 21.11.2017

Jeden i drugi bedzie pasowac, Twoje ryzyko od kogo kupisz :okularki:. Teoretycznie przy wymianie walkow tez mogli cos uwalic, dlatego pytalem kiedy blad wywalilo. Ale kup calego vteca i zobaczymy, koszt relatywnie niewielki a spora szansa ze zalatwi to definitywnie sprawe. Na wszelki wypadek przy pracujacym silniku odkrec korek wlewu oleju i zobacz czy na walki dostaje sie w ogole olej. Nie bedzie tego duzo, ale nie powinny byc suche.


  • 0

#8 michalkos

michalkos
  • Forumowicz
  • 23 postów
  • Skąd:Wrocław
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:03, 22.11.2017

Jeden i drugi bedzie pasowac, Twoje ryzyko od kogo kupisz :okularki:. Teoretycznie przy wymianie walkow tez mogli cos uwalic, dlatego pytalem kiedy blad wywalilo. Ale kup calego vteca i zobaczymy, koszt relatywnie niewielki a spora szansa ze zalatwi to definitywnie sprawe. Na wszelki wypadek przy pracujacym silniku odkrec korek wlewu oleju i zobacz czy na walki dostaje sie w ogole olej. Nie bedzie tego duzo, ale nie powinny byc suche.

Właśnie byłem u mechanika pogadać i się okazało, że w wakacje wymienił mi własnie cały zawór v-tec (a nie czujniki jak pisałem wcześniej), a dodatkowo jeszcze siteczka z tyłu. Więc wracam do punktu wyjścia i jestem w kropce. Jakieś inne pomysły?


  • 0

#9 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:50, 22.11.2017

Na nowy raczej nie wymienil, o ile w ogole wymienil. Najlepiej by bylo wymienic od kogos kto nie ma tego bledu. 2647 mowi nam doslownie ze vtec jest ciagle zalaczony, za duze cisnienie oleju, zaciety w pozycji otwartej zawor vtec lub bledne info z czujnika cisnienia na vtecu. Najczesciej to jednak ten czujnik. Moze warto jednak zainwestowac w ta uzywke. Zmierz rezystanje pomiedzy pinami tego czujnika przy zgaszonym silniku.


  • 0

#10 michalkos

michalkos
  • Forumowicz
  • 23 postów
  • Skąd:Wrocław
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:16, 23.11.2017

Zmienił na pewno i to na używkę z auta, które nie miało tego błędu, z silnika gdzie panewka poszła. I nawet mi pokazywał wczoraj ten stary zawór bo cały czas tam leży u niego, w miejscu gdzie leżał w wakacje jak mi go też pokazywał.

 

Te zawory na allegro drogie nie są, więc rozważam czy by nie kupić jeszcze jednej sztuki i spróbować (część plus wymiana to ok. 150 zł) zanim pójdą dalsze kroki. Bo nie bardzo mam pomysł na dalsze kroki...


  • 0

#11 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:01, 23.11.2017

Wymienic mozesz sam, to tylko bodajze 3 srubki. Gdyby to bylo blizej to na pewno bym cos wymodzil na zywym organizmie czyt. silniku.


  • 0

#12 michalkos

michalkos
  • Forumowicz
  • 23 postów
  • Skąd:Wrocław
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:48, 10.12.2017

Wracając do tematu :) Czy to nie jest tak, że ten błąd powinien załączać i pojawiać się dopiero powyżej 4-4,5k obrotów, wtedy gdy załącza sie v-tec? No bo skoro to błąd v-teca, to chyba dopier gdy v-tec się załącza i wadliwie działa powinien się błąd  i check aktywować?

 

A może źle rozumuję? Bo ostatnio tydzień się kontrolka nie świeciła i pojawiła się nagle po zapaleniu silnika...


  • 0

#13 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:14, 10.12.2017

Poczytaj wyzej, bo jednak troche zle rozumujesz ;-). Opis bledu mowi nam, ze mamy ciagle zalaczony vtec, nie tylko wtedy kiedy powinien.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq