Witam.
Po półrocznej walce i odwiedzeniu 20 mechaników zwracam się z prośbą o pomoc do was. Z tego co przeczytałem wynika, że wielu z was miało podobne problemy ze swoimi Hankami jednak mój jest jeszcze bardziej "nietypowy". Problemów z Hanią jest kilka:
-spadek obrotów silnika do dolnej kreski obrotomierza (telepie silnikiem) po rozgrzaniu się silnika. Problem występuje po wciśnięciu sprzęgła lub wrzucenia na luz. Co ciekawe telepanie ustępuje po zrobieniu ok 100km i powraca po ponownym odpaleniu silnika. Objawy te są regularne i przebiegają zawsze tak samo. Problem nie występuje na PB o ile jadę na benzynie od samego początku.
-przydławienie silnika przy ok 4 tyś obr/min na każdym biegu niezależnie od rodzaju paliwa. Podczas przyśpieszania samochód po prostu na ułamek sekundy traci moc. Problem jest mniej odczuwalny na PB jednak nadal występuje. Można też odczuć ogólny spadek mocy. Co ciekawe na luzie obroty wchodzą bez żadnych problemów.
-jakieś 2 miesiące temu pokazało błąd nr 1 (sonda lambda). Kupiłem 2 używki ale podmiana nie przyniosła rezultatów. Na każdej z sond objawy były takie same. Po podpięciu komputera, pokazało błąd "zbyt niskie napięcie''.
-szarpanie przy odpuszczaniu i dodawaniu gazu (zwłaszcza przy niskich obrotach) na 1 i 2.
Seryjnie auto wyjechało z silnikiem F18B2 jednak został on zmieniony na F20B6. Osprzęt i wydech pozostał z silnika 1.8.
Do tej pory zrobione były: cewka, przewody (Bosch) oraz świece (NGK) oraz ustawianie zaworów. Tak jak napisałem wyżej wymieniane były także sondy ale bez rezultatów.
Diagnozy mechaników:
-sonda lambda
-grzałka sondy lambda
-parownik LPG
-zawory
-przepustnica
-map sensor