Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

pomiar predkosci GPS a licznik samochodow


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 tomahawk5000

tomahawk5000
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Sochaczew
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:01, 26.04.2010

wiadomo ze liczniki zawyzaja i tak sie zastanawiam a gdybym zamiast oryginalnych 195/60 r15 zalozyl 195/55 r15 to czy predkosc licznika zrownala by sie z predkoscia pokazywana przez GPS

pamietam kiedys jak moj tata zalozyl chyba wieksze opony w balonie badz kola juz nie pamietam to znowu faktyczna predkosc byla wieksza niz pokazywana na liczniku
  • 0

#2 Driv3r

Driv3r
  • Forumowicz
  • 257 postów
  • Skąd:Warszawa
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:03, 26.04.2010

tomahawk5000, możesz w ten sposób manewrować błędem pomiaru.
Sprawdź na ori oponach, ile % licznik przekłamuje. A potem zamontuj opony o odpowiedniej średnicy (zmianę policz procentowo).
  • 0
- Tato, czy ten samochód jest chory?
- Nie synku, to diesel...

#3 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7361 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 36
Super

Napisano 17:06, 26.04.2010

no teoretycznie powinno zmniejszyć się wskazanie prędkościomierza
50 - 48,36
100 - 96,73
150 - 145.09

ale czy to pokryje błąd z GPS ???

sam możesz sprawdzić różnice w prędkości - teoretyczne http://www.opony.com...imageField.y=15
  • 0

#4 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 17:08, 26.04.2010

wiadomo ze liczniki zawyzaja i tak sie zastanawiam a gdybym zamiast oryginalnych 195/60 r15 zalozyl 195/55 r15 to czy predkosc licznika zrownala by sie z predkoscia pokazywana przez GPS


Nie ustawisz tak idealnie. Do tego jeszcze dochodzą kwestie ciśnienia w oponach i ich zużycia, raczej szkoda czasu, bo co raz ustawisz i tak za jakiś czas Ci się rozjedzie.

pamietam kiedys jak moj tata zalozyl chyba wieksze opony w balonie badz kola juz nie pamietam to znowu faktyczna predkosc byla wieksza niz pokazywana na liczniku


dokładnie, tak to działa.
  • 0

#5 tomahawk5000

tomahawk5000
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Sochaczew
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:10, 26.04.2010

qurde ale widze ze im mniejszy profil tym cena rosnie, odwrotnie proporcjonalne :-)
  • 0

#6 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 2942 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 25
Super

Napisano 17:44, 26.04.2010

a co wy tak wierzycie w te wskazania gps? sam system ma celowo wprowadzony błąd. tak jak niedokładnie pokazuje pozycję, tak samo i prędkość. trzeba by ciągnąć koło pomiarowe (jak od roweru) z licznikiem i wtedy będzie wiadomo jaką odchyłkę mamy.
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#7 tomahawk5000

tomahawk5000
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Sochaczew
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:50, 26.04.2010

w cos trzeba wierzyc :)

statystyki mowia ze moja hania leci 205 ja natomiast lecialem 210

wniosek
pomiar w statystykach pokazywany jest za pomoca GPS

i to by sie zgadzalo bo zasadniczo zawsze jak urzywam navi to predkosc w navi jest tak o ok 5km/h mniejsza
  • 0

#8 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 18:08, 26.04.2010

sam system ma celowo wprowadzony błąd


system nie tyle ma błąd co mniejszą dokładność. W przypadku mierzenia niewielkich odległości to jest istotne, ale jak się przemieszczasz ze stałą prędkością przez pewną chwilę pomiar jest dokładny.
  • 0

#9 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 2942 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 25
Super

Napisano 22:28, 26.04.2010

ak się przemieszczasz ze stałą prędkością przez pewną chwilę pomiar jest dokładny.


Właśnie też o tym myślałem i to może być prawda. W moim przypadku jak mam opony z profilem 60, to prędkościomierz pokazuje o 7km/h więcej niż gps. Przy profilu 65 wskazania są takie same.
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#10 bartoszwrc

bartoszwrc
  • Forumowicz
  • 593 postów
  • Skąd:RRS/Lincolnshire
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive+
  • KM:174
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 17:31, 17.08.2010

W moim przypadku na ori kolach 205/55/16 licznik zawyza o 5% w stosunku do gpsu. Wydaje mi sie, ze to sporo, planuje pomanewrowac z rozmiarem kol. Oprocz tego i stan licznika wyzszy niz powinien byc, przy rocznym przebiegu 20 tys. mil to +1000 :shock:
  • 0

:shock:...jak dla mnie fura No.1 na UK

To szelma jest ------> http://www.accordklu...i-dirty-diesel/

www.typeaccord.co.uk


#11 radam5

radam5
  • Forumowicz
  • 250 postów
  • Skąd:WWY
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:06, 18.08.2010

i dużo zależy od samego GPS'a
kolega ma Mio moov200 później zakupił htc HD2 na obu ta sama wersja automapy i na obu różne prędkości!!!
  • 0

#12 lobuz52

lobuz52
  • Forumowicz
  • 433 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:10, 18.08.2010

U mnie różnice zaczynają się od 150km/h w górę. Niżej niemal identycznie na Garminie i fabrycznych kołach
  • 0

#13 bartoszwrc

bartoszwrc
  • Forumowicz
  • 593 postów
  • Skąd:RRS/Lincolnshire
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive+
  • KM:174
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 19:48, 18.08.2010

i dużo zależy od samego GPS'a
kolega ma Mio moov200 później zakupił htc HD2 na obu ta sama wersja automapy i na obu różne prędkości!!!

W takim razie nic tylko wystawic sie pod suszrke ;-)
  • 0

:shock:...jak dla mnie fura No.1 na UK

To szelma jest ------> http://www.accordklu...i-dirty-diesel/

www.typeaccord.co.uk





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq