Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Wskaźnik temperatury oleju - wyświetlacz.

VIII temperatura oleju wskaźnik tuning

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 Etranger

Etranger
  • Forumowicz
  • 82 postów
  • Skąd:Saint-Yrieix-la-Perche
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 14:20, 15.11.2017

Jedną z wielu wad konstrukcyjnych Honda Accord 8 generacji jest brak informacji na temat aktualnej temperatury oleju, która powinna być wyświetlana na desce rozdzielczej lub w opcjach komputera pokładowego. Byłem przekonany, że większość samochodów zaprojektowanych w ciągu ostatniej dekady posiada tak elementarne wskaźniki.

 

W przypadku tego modelu, komputer pokładowy nie posiada funkcji prezentowania aktualnej temperatury oleju, ku mojemu zgorszeniu - nie można jej aktywować w Serwisie/ASO. Rozwiązaniem, które wskazuje wiele osób jest zainstalowanie odpowiedniej aplikacji oraz wpięcie chińskiego czujnika do wiązki OBD. Takie rozwiązanie traktuję jako nieudolną protezę, gdyż nie bez podstaw wątpię w jakość chińskich urządzeń oferowanych na rynku. Stawiam pod znakiem zapytania dokładność odczytów jakichkolwiek chińskich urządzeń pomiarowych. Z moich doświadczeń wynika, że Chińczycy nie potrafią zbudować żadnych dokładnych urządzeń metrologicznych.

 

Jak do tej pory każdy mój pojazd był wyposażony w taki wskaźnik – czy to w menu komputera pokładowego, czy też jako odpowiedni wskaźnik na tablicy rozdzielczej. Jego brak wpisuje się to w jakiś niepojęty dla mnie globalny trend ograniczania informacji na temat parametrów pracy silnika, który trudno motywować pogonią za zyskiem i wywiązywaniem się managerów z obietnic rzucanych właścicielom kapitału. Ubolewam nad faktem, że większość producentów odchodzi od wskaźnika naładowania akumulatora (a to przecież prosty amperomierz, który powinien umieć zbudować student I roku elektrotechniki – tak wiem, większość młodych ludzi studiuje biznes i nauki humanistyczne, ponieważ nauki techniczne nie są potrzebne w kraju monterów – gdzie jak pisał o Polsce Adam Smith od XVIII wieku „nie produkuje się niczego wartościowego, poza prostymi przedmiotami codziennego użytku.”).

 

Nie potrafię pogodzić się z faktem braku wskaźnika temperatury oleju, gdyż:

  1. Dzięki niemu można uniknąć przegrzania silnika.
  2. Można oceniać jakość oleju obserwując w połączeniu z chronometrem krzywą wzrostu temperatury.
  3. Idealnie, gdyby kreślił krzywą lub wyznaczał punkty odczyty zależne od czasu.
  4. Analizując zebrane za jego pomocą dane można nawet określać krytyczną datę wymiany oleju (Reliability Index).
  5. Mamy na forum wybitnego znawcę techniki smarowania silników, który być może posiada dane nt. optymalnego punktu smarowania danego oleju.
  6. Powyższa informacja jest potrzebna, aby określić punkt, kiedy można wprowadzić motor na wyższe zakresy obrotów.
  7. Wiele starszych osób ma po prostu takie dziwactwo, że musi monitorować temperaturę oleju. Jest to niegroźne dziwactwo nie wymagające hospitalizacji.

Stąd też moje pytanie: W jakiś sposób mogę wyświetlać na desce rozdzielczej aktualne wskazania czujnika temperatury oleju? Czy istnieje urządzenie zbierające dane z tego czujnika, tak abym mógł dokonać analizy i odnosić je do różnych innych parametrów pracy motoru?  

 

W końcu: czy ktokolwiek posiada praktyczną wiedzę, jak można wyświetlać dane z czujnika temperatury oleju i byłby uprzejmy się nią z zainteresowanymi podzielić?

 

Uprzejmie liczę na merytoryczne wypowiedzi na wysokim technicznym poziomie.

 

Z pozdrowieniami.


Użytkownik Etranger edytował ten post 14:21, 15.11.2017

  • 0
Vous vous servez là d'une parole sans le sens m'est resté jusqu'à ce jour inconnu.

#2 lajsta

lajsta
  • Forumowicz
  • 573 postów
  • Skąd:SL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 21:05, 18.02.2018

Może takie cuś https://www.ebay.com...R-/292077935296


  • 0

CB->CC7->EU7->CU1....H O N D A

 

ivtec%2Bsohc1.jpg


#3 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 21:56, 18.02.2018

Słabo to widzę aby ten ,,adapter,, zainstalować w R20A3. Mało miejsca przy filtrze.Wykręcenie filtra jest nawet utrudnione i trzeba to robić odpowiednią nasadką na filtr.

W 2.4 to co innego


  • 0

#4 lajsta

lajsta
  • Forumowicz
  • 573 postów
  • Skąd:SL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 23:45, 18.02.2018

Te fotki chyba temu przeczą - produkt jest dedykowany. 8ee2afb84c2385c352903ebfda57cec7.jpge7da4f22b3f54bc7a713e1dd2d265c8c.jpg
A tu oferta z Polski
https://inter-rally....Auto-Gauge.html

Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka

Użytkownik lajsta edytował ten post 23:50, 18.02.2018

  • 0

CB->CC7->EU7->CU1....H O N D A

 

ivtec%2Bsohc1.jpg


#5 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 00:42, 19.02.2018

No chyba że ,,dedykowane,, pod konkretny silnik to wtedy się zgodzę :)

Tylko jak wizualnie ładnie wkomponować taki wskaźnik w deskę


Użytkownik backdraft998 edytował ten post 00:46, 19.02.2018

  • 0

#6 lajsta

lajsta
  • Forumowicz
  • 573 postów
  • Skąd:SL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 11:09, 19.02.2018

Otóż to. Biorąc pod uwagę dostępne wskaźniki, każdy będzie wyglądał jak kwiatek na kożuchu.

Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka
  • 0

CB->CC7->EU7->CU1....H O N D A

 

ivtec%2Bsohc1.jpg


#7 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 15:59, 21.02.2018

Co do pierwszego postu - nie ma takiego czujnika a więc nie można w żaden sposób tego odblokować, nie da się tego też pokazać przez OBD2.

Co więcej nie wydaje mi się aby występował powszechnie w samocohdach, ani kiedyś ani teraz, na pewno nie w stosunkowo (jak na obecne czy przeszłe czasy) mało wysilonych silnikach. To że często się teraz pojawia w samochodach to skutek stosowania downsizingu ( i doładowania) którego na szczęście nasze Accordy nie są jeszcze ofiarą. Zresztą nawet jeśli jest to nie ma swojej wskazówki. Kolega ma czujnik temperatury oleju w BMW 335i ale taki silnik to trochę inna bajka.

Ja osobiście nie tęsknię za dodatkowa wskazówką na desce czy nawet czymś co by można wyświetlić na komputerze.


Użytkownik klosz007 edytował ten post 16:02, 21.02.2018

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#8 krzysiek795

krzysiek795
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:Gorlice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:es
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:06, 19.08.2019

Witam czy orietuje sie ktos z was gdzie taki adapter mozna kupic ? albo  ile miejsca jest na adapter w silniku 2,0 benzyna ?


Użytkownik krzysiek795 edytował ten post 20:34, 19.08.2019

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, temperatura oleju, wskaźnik, tuning

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq