Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

2.2 i-dtec - wymiana filtra paliwa (instrukcja + foto); sedan

VIII 2.2 i-dtec fitlra paliwa filtr paliwa

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
35 odpowiedzi w tym temacie

#1 piotr2012

piotr2012
  • Forumowicz
  • 268 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 11:32, 11.11.2017

witam,

właśnie jestem po pierwszej własnoręcznej wymianie filtra paliwa w sedanie 2.2 i-dtec (sedan - w kombi chyba jest w innym miejscu) ; krótka instrukcja z fotkami;

na początku o nasadce - użyłem tej:

https://www.amazon.c...s/dp/B01N5UVLVL

może nie wolno podawać linka bezpośrednio do sprzedawcy, ale z racji tego, że cena jest anty-systemowa, myślę że producent na to zasługuje - koszt tej nasadki, w wysyłką do Polski, to ok. 50 zł;

dla tych, którzy tematu ceny nie zgłębiali - średni koszt oryginalnej nasadki to ok. 100 funtów, w jednym sklepie widziałem za 230 euro (!)


1. najpierw odpinamy spinkę pośrodku rozpórki i odkręcamy samą rozpórkę - jest na 6 śrubach 12mm, które przy końcowym montażu przykręcamy z momentem 22 Nm; niektórzy twierdzą, że nie trzeba zdejmować rozpórki - ja sobie nie wyobrażam wymiany filtra z zamontowaną rozpórką; są też instrukcje mówiące o demontażu obudowy filtra powietrza - ale wtedy chyba więcej mamy pracy;

9.jpg

2. odkręcamy śrubę mocującą skrzynkę bezpieczników i z drugiej strony zatrzask - za dużo pola do manewrów nie ma, ale można niewiele odsunąć skrzynkę bezpieczników i mieć lepszy dostęp do fitlra; śruba 10 mm;


8.jpg



3. odkręcamy śrubę mocującą przewód paliwowy do pokrywy filtra paliwa - śruba 10mm;


7.jpg


4. nakładamy wspomnianą na początku nasadkę - trzeba ją nałożyć z wyczuciem na pokrywę obudowy, w pierwszej chwili miałem wrażenie, że jest za mała, ale w końcu wskoczyła; otwór ma na 3/8, jak ktoś nie ma takiej przedłużki i klucza, trzeba się zaopatrzyć wcześniej w odpowiedni adapter 3/8 na 1/2; od razu proponuję klucz i przedłużkę 1/2; próbowałem też mniejszą - 1/4 - ale ukręciłem przedłużkę; poza tym większy klucz ma większe ramię i łatwiej jest odkręcić pokrywę;

5. odkręcamy obudowę i wyjmujemy filtr - nie ma opcji, żeby wyjąc obudowę razem z wsadzonym filtrem - mi się przynajmniej nie udało;


6. tak wyglądał filtr po 20 tys. od ostatniej wymiany - tankuję tylko na BP, miałem jeszcze trochę czasu do wymiany, ale chciałem filtr wymienić przed zimą;

2.jpg



7. teraz strzykawką ściągnąłem paliwo zalegające w obudowie;

3.jpg

8. nie ma opcji, żeby włożyć filtr w pokrywę filtra i całość włożyć do obudowy - nie zmieści się, przeszkadzają te czarne stalowe przewody wychodzące ze zbiornika płynu hamulcowego; ja najpierw włożyłem filtr i potem nakręciłem pokrywę - filtr sam się wciśnie w otwór - potem dla pewności można jeszcze raz odkręcić pokrywę i sprawdzić czy filtr wychodzi razem z pokrywą; tzn. czy wcisnął się na miejsce

9. montujemy z powrotem przewód paliwowy i przykręcamy śrubę mocującą;

10. przykręcamy z powrotem skrzynkę bezpieczników;

11. przykręcamy rozpórkę i nie zapominamy o tej spince pośrodku, którą wcześniej odpięliśmy - nie wiem jaki przewód ona podtrzymuje;

12. teraz kilkakrotnie przekręcamy kluczyk w pozycję zapłon i czekamy za każdym razem ok. 30 sekund; zaczną dobiegać do nas odgłosy odpowietrzającego się układu - wystarczy podobno raz, ale u mnie dopiero za trzecim razem umilkły odgłosy odpowietrzania;

14. odpalamy samochód i może jeszcze dla pewności sprawdzamy czy nie ma nigdzie wycieków; tak samo nie wspomniałem o znaczniku na obudowie/pokrywie filtra - jest skierowany do przodu i ma wypadać na tym rozszerzeniu obudowy; przy montażu pokrywy przykręcanie zaczynamy też o tej pozycji i przykręcanie też kończymy tak, żeby strzałka wypadła na tym rozszerzeniu; gdzieś czytałem, że moment dokręcenia pokrywy to 35 Nm - i tak mniej więcej wyszło, klucz dochodził do 40 Nm kiedy strzałka zatrzymała się we właściwej pozycji;

to wszystko
pozdrawiam

 

 

PS. Czy jakiś bardziej doświadczony kolega mógłby - patrząc na zdjęcie starego filtra - napisać, czy on nie wygląda na zbyt zabrudzony jak na 20 tys. km?? To moja pierwsza wymiana i nie mam porównania.


Użytkownik piotr2012 edytował ten post 08:45, 16.11.2017

  • 0

#2 pertox

pertox
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:208,6 km 428 nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 12:15, 21.11.2017

Moim zdaniem jest czysty.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
  • 0

Chcesz zobaczyć zadbane autko? Zapraszam do mojej galerii!

 


#3 lebron13

lebron13
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Redditch
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:combi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:35, 27.08.2018

Witam

Mam problem z odkręceniem filtra bo ktoś wcześniej uszkodził jeden ząbków na pokrywie ma ktoś pomysł jak to odkręcić ? Ta nasadka podczas kręcenia mi wyskakuje.


  • 0

#4 Oggo

Oggo
  • Forumowicz
  • 36 postów
  • Skąd:Uk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EX-GT
  • KM:174
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:42, 02.09.2018

Ja gdy nie mogłem odkręcić kluczem, wziąłem skleciłem z przedłużek kluczy pręt z 60cm (pewnie drewniana listwa też się nada), nałożyłem końcówkę z plastikową osłoną (ta do impactu), wyjąłem całą obudowę filtra powietrza, przesunąłem skrzynkę bezpieczników by mieć dobry dostęp, i pod maksymalnym możliwym kątem przywaliłem prawą część pokrywy, ta ruszyła się z 0,5 cm i poszło.

Swoją drogą filtr po 40-45k mil (poprzedni właściciel wymienił gdy kupił auto)  wyglądał podobnie i nie odczułem różnicy gdy założyłem nowy


Użytkownik Oggo edytował ten post 08:43, 02.09.2018

  • 0

#5 jacob101

jacob101
  • Moderator
  • 2228 postów
  • Skąd:Police
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Sport Plus
  • KM:182
  • Paliwo:PB
  • Rok:2019
  • Nadwozie:FK7
Reputacja: 66
Wzorowa

Napisano 10:10, 12.09.2018

U mnie wlasnie wyswietlil sie komunikat z wymiana filtra paliwa. Mam filtr ktory dostalem w gratisie Blue Print ADH22342, montowac taki czy brac OEM. Jezdzi ktos na takim filtrze?


  • 0

Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2,
Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B, Civic 2019 FK7


#6 Oggo

Oggo
  • Forumowicz
  • 36 postów
  • Skąd:Uk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EX-GT
  • KM:174
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:08, 12.09.2018

Gdzieś czytałem, nawet chyba na tym forum, że na Blue Princie spalanie było większe i zdarzało się że wywalało błąd ciśnienia na listwie, ja bym brał OEM tym bardziej ze auto po chipie to przepływ paliwa lekko podniesiony. W sumie to z filtrów myślę że paliwa to koniecznie OEM tym bardziej w dieslu.


  • 0

#7 Wojto

Wojto
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type S
  • KM:209
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 09:35, 13.09.2018

Zrobiłem 30 tkm na knechcie, auto ze zmienionym programem, zero problemów.

Użytkownik Wojto edytował ten post 09:35, 13.09.2018

  • 0

#8 Matthew100

Matthew100
  • Nowy
  • 19 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:267 KM 551NM
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:17, 17.09.2018

Czy nasadka to 88 mm i 15 kąt, czy 16 kąt? W ogłoszeniu niby jest 15 kąt ale jest to bardzo nietypowe.
Nasadke chce sobie sam wyfrezowac, bo pracuje na cnc, tylko nie mam dojścia do suwmiarki, żeby pomiwrzyc, więc wolę zapytać kogoś, kto to już robił i posiada takowy klucz
  • 0

#9 Oggo

Oggo
  • Forumowicz
  • 36 postów
  • Skąd:Uk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EX-GT
  • KM:174
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:49, 17.09.2018

15 kąt


  • 0

#10 piotr2012

piotr2012
  • Forumowicz
  • 268 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 07:35, 18.09.2018

Na kluczu jest wytloczone 88.5 / 15 - jakby ktos chcial sobie zrobić samodzielnie. Pozdrawiam
  • 0

#11 Matthew100

Matthew100
  • Nowy
  • 19 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:267 KM 551NM
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:29, 18.09.2018

Klucz wyfrezowany, w weekend sprawdzę czy pasuje :)
Dzięki za pomoc

Użytkownik Matthew100 edytował ten post 17:38, 18.09.2018

  • 0

#12 Wojto

Wojto
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type S
  • KM:209
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 09:53, 19.11.2018

A czy taki pająk do odkręcania filtrów nie będzie się nadawał zamiast tej nasadki?

http://narzedzia-kat...leju-PAJAK.html

Co ile tkm zmieniać ten filtr? Fabryka sugeruje chyba co 60 tkm.


Użytkownik Wojto edytował ten post 09:54, 19.11.2018

  • 0

#13 Wojto

Wojto
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type S
  • KM:209
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 18:30, 04.12.2018

Ktoś coś podpowie? Zbliża się termin wymiany...
  • 0

#14 jendrek.pzl

jendrek.pzl
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • Skąd:Chełm Piaski
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:49, 04.12.2018

Tak wymieniaj co 20 tyś  i nie tankuj paliwa na mało uczęszczanych stacjach.


  • 0

#15 Wojto

Wojto
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type S
  • KM:209
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 20:35, 04.12.2018

Chodziło mi o ten klucz czy da się nim odkręcić zamiast nasadki...?
Z wczesniejszego wpisu
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, 2.2, i-dtec, fitlra paliwa, filtr paliwa

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq