Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Tester szczelności głowicy

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 Lesnygoniec

Lesnygoniec
  • Forumowicz
  • 87 postów
  • Skąd:Lubuskie
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:41, 09.11.2017

Witam. Dzisiaj rano chciałem uzupełnić poziom płynu chłodniczego. Odkręciłem korek od zbiorniczka wyrównawczego i na tym wężu było trochę takiej gęstej mazi, nie wiem czy był to olej, po prostu była to taka tłusta maź. Korek chłodnicy mam czyściutki, korek wlewu oleju również czyściutki beż żadnego syfu, a sam płyn w chłodnicy również ma prawidłowe zabarwienie. Pomyślałem, aby nabyć drogą kupna taki tester, czy sądzicie, że pomiar tym testerem będzie prawidłowy czy to tylko naciąganie kasy. Robił ktoś z was taki test ? Macie tutaj link, http://allegro.pl/te...6439637967.html


  • 0

#2 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2933 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 17:44, 09.11.2017

Jeśli test wyjdzie pozytywnie to trzeba szukać przyczyny.
Dobrze rozgrzać i przegonić auto z jak najwyższą prędkością. Pozniej test wg instrukcji.

Wysłane z Tapatalk
  • 0

#3 Lesnygoniec

Lesnygoniec
  • Forumowicz
  • 87 postów
  • Skąd:Lubuskie
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:01, 09.11.2017

Właśnie zakupiłem ten tester, w poniedziałek dojdzie i od razu zrobię test. Chcę sprawdzić kilka rzeczy zanim założę LPG, trochę tego oleju mnie zmartwiło na tym wężyku. Ale ani nie mam poboru oleju, ani nie ubywa mi płyn chłodniczy. I robił ktoś ten test, bo w Hondzie mamy bezpośredni korek do chłodnicy, oraz korek do zbiorniczka wyrównawczego. Gdzie wkładać tester ? 


  • 0

#4 NEO NFS

NEO NFS
  • Forumowicz
  • 476 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 20:59, 09.11.2017

Właśnie zakupiłem ten tester, w poniedziałek dojdzie i od razu zrobię test. Chcę sprawdzić kilka rzeczy zanim założę LPG, trochę tego oleju mnie zmartwiło na tym wężyku. Ale ani nie mam poboru oleju, ani nie ubywa mi płyn chłodniczy. I robił ktoś ten test, bo w Hondzie mamy bezpośredni korek do chłodnicy, oraz korek do zbiorniczka wyrównawczego. Gdzie wkładać tester ?

Tester montujesz w zb.wyrównawczym. Robiłem taki test ale w Audi, wyszło ze jest Ok, po płukaniu, wymyciu zbiorniczka i zmianie płynu jest ok i nie ma już żadnych dziwnych osadów.
Pzd.
  • 0

#5 Lesnygoniec

Lesnygoniec
  • Forumowicz
  • 87 postów
  • Skąd:Lubuskie
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:02, 09.11.2017

No nic. Do mnie tester przyjdzie w poniedziałek. Tego czynnika jest na kilka testow wiec powtorze test jak zajdzie potrzeba. Jestem ciekawy rezultatu. Pozdrawiam
  • 0

#6 toki

toki
  • Forumowicz
  • 1532 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 24
Super

Napisano 22:41, 09.11.2017

zrób i daj znac , jestem ciekawy co to warte za 20zl, może warto kupić?

Tak mnie zaciekawilo, u nas to na chłodnicy chyba trzeba?, bo przecież w wyrównaczym korek jest  z chłodnicą połączony


Użytkownik toki edytował ten post 22:44, 09.11.2017

  • 1

#7 Lesnygoniec

Lesnygoniec
  • Forumowicz
  • 87 postów
  • Skąd:Lubuskie
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:33, 10.11.2017

Wrzucę foty co to wyszło. Na wtorek postaram się wrzucić. Sam jestem ciekawy testów. I ja również uważam, że chyba powinno się dać to na korek od chłodnicy, ale już sam nie wiem. W VAG wiadomo, że dajemy na zb. wyrównawczy. 


  • 0

#8 slawex9

slawex9
  • Forumowicz
  • 930 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 12:01, 10.11.2017

zrób i daj znac , jestem ciekawy co to warte za 20zl, może warto kupić?

Tak mnie zaciekawilo, u nas to na chłodnicy chyba trzeba?, bo przecież w wyrównaczym korek jest  z chłodnicą połączony

No w niektórych H jest delikatny problem i trzeba na chłodnicy zapinać. 

Używam tego typu testerów już długo i zawsze się sprawdzają. 

Ale na chłodnicy jak zapniesz często wyrzyga Ci przez ten cały syfon do góry i nie zdążysz zobaczyć czy płyn zmienił kolor i trzeba powtarzać.  

Tester działa na opary CO i płynu schodzi naprawdę niewiele na wykonanie testu. Ja mam litrową butle z płynem i myślę że przez najbliższe lata nie będę musiał dokupywać. 

Trzeba pamiętać że tester nie wykaże pęknięcia uszczelki pomiędzy olejowym a tłokiem, i nieraz nie wykryje pęknięcia między olejowym a wodnym. On jest do tzw. przedmuchów z tłoka na wodę. 


  • 0

#9 toki

toki
  • Forumowicz
  • 1532 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 24
Super

Napisano 22:25, 10.11.2017

slawex9, nie da się u nas inaczej, przecież jak się podepnie do wyrównawczego to nic to nie da bo nic nie zmierzy:-). Ale w sumie w każdym chyba samochodzie jak zapniesz czy  na zbiorniczku czy na chłodnicy to ciśnienie może wywalić płyn przez syfon.

 

Ps. Obejrzałem to sobie dokładnie teraz i to jest przecież zwykła rurka i korek do gąsiora, rurka i korek kosztuje może z 2 zł, kwestia tylko tego płynu.


  • 0

#10 slawex9

slawex9
  • Forumowicz
  • 930 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 22:50, 10.11.2017

slawex9, nie da się u nas inaczej, przecież jak się podepnie do wyrównawczego to nic to nie da bo nic nie zmierzy:-). Ale w sumie w każdym chyba samochodzie jak zapniesz czy  na zbiorniczku czy na chłodnicy to ciśnienie może wywalić płyn przez syfon.

 

Ps. Obejrzałem to sobie dokładnie teraz i to jest przecież zwykła rurka i korek do gąsiora, rurka i korek kosztuje może z 2 zł, kwestia tylko tego płynu.

Na wyrównawczym rzadziej wywala, chyba że jest duży przedmuch. W naszych acco niestety trzeba na chłodnicy zapiać, przez co częściej wypluwa ten płyn. 

Korki ja kupiłem różne rozmiary do balonów od wina i praktycznie do każdego auta pasują. Syfony z tworzywa sztucznego, a to tylko dlatego że się nie potłuką xD 

Sam płyn to tania rzecz, nie pamiętam dokładnie ale chyba koło 30 zł dałem za litr. 


  • 0

#11 Lesnygoniec

Lesnygoniec
  • Forumowicz
  • 87 postów
  • Skąd:Lubuskie
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:24, 18.11.2017

Mam mieszane odczucia. Test wykonany, niby czynnik w testerze nie zmienił koloru, wszystko OK. Przez chwile juz mialem chwile zwatpienia, bo przygazowalem do 5tys. obrotow i nagle w testerze kolorek zielony, a okazało sie, ze to przedmuchało mi płyn chłodniczy :D. Zmierzam do tego, ze tester ktory kupilem nie nadaje sie do tego silnika jak i pewnie reszty Hanek. Korek nie pasuje do otworu chłodnicy, musiałem go przerabiac po swojemu i nie wiem czy test był wiarygodny. Po przerobce tego korka solidnie go zamocowałem, pojawiały sie czasami bąbelki powietrza w testerze, ale zabarwienia nie było, ogolnie problem byl z testem, bo przy mocniejszym gazowaniu zaczynało mi wssysac do testera płyn chłodniczy. Ogolnie jest problem u nas, bo jak chłopaki pisali, to trzeba tester włozyc bezpośrednio do chłodnicy a nie na zb. wyrownawczy, tak zrobiłem i wypluwało mi dużo płynu, musiałem podkladac jakies szmaty, zeby nie pozalewało silnika. Test robilem dwukrotnie, z tym, ze za pierwszym razem przedmuchało mi płyn chłodniczy do testera i musiałem robic od nowa. Wrzucam fotki, i nie polecam kupować tego testera z aukcji, ktora zamieściłem, ten korek nie pasuje i trzeba przerabiac. Ja przycinałem go, zeby pasował. Co o tym sadzicie ? Powtarzać test ? Chce założyć LPG, ale chce byc pewny co do uszczelki, najgorsze, ze auto na wyzszych obrotach kopci na biało (-2 st.), Ale tylko gdy silnik jest niedogrzany. Czy to normalne ? Pozdrawiam. ( Na jednym zdjeciu widac, jak zaczyna wsysac płyn).

2ff61e259246f1c35f3037d4897ee0c0.jpg9c1e8a41aceb8b426dbff409860b8b53.jpg

 

 

 

9744cfbf6d922d4074b4c385613557d9.jpg


Użytkownik Lesnygoniec edytował ten post 13:28, 18.11.2017

  • 0

#12 slawex9

slawex9
  • Forumowicz
  • 930 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 08:49, 20.11.2017

Prawdopodobnie źle zapiąłeś tester. Przelew do wyrównawczego nie może być zatkany. Co do korka to nie kumam? To jest korek uniwersalny, nikt nie robi korków pod dany model. Idzie seria a ty kupując korek modyfikujesz pod swoje auto albo kupujesz inne od balonów do wina i starasz się dopasować. Podczas testu nie wrzucasz silnika na tak wysokie obroty. 

Możesz na chwile jakieś 2k. ale nie 5k. To po pierwsze. Po drugie czy silnik przed wykonaniem testu był rozgrzany?.  Czy to drugie zdjęcie to jest po zmianie koloru na zielony? bo jakoś tego zielonego koloru nie widzę tam. Dalej idąc czy w wyrównawczym poziom jest nieprzekraczający max? (przy teście powinien być bliżej min.). 

No i jeszcze jedno, tak jak już wcześniej pisałem tester nie daje 100% pewności ! We wcześniejszym poście bardziej rozwinąłem myśl. 


  • 1

#13 Lesnygoniec

Lesnygoniec
  • Forumowicz
  • 87 postów
  • Skąd:Lubuskie
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:02, 20.11.2017

W zbiorniku wyrównawczym jest prawie max. płynu chłodniczego. Silnik byl nagrzany, ale powodzenia jak chcesz otworzyć korek chlodnicy przy max nagrzanym silniku. Korek musialem dopasowac, musialem wycinac i kombinowac, robilem test dwukrotnie i niby wszystko jest OK.
  • 0

#14 toki

toki
  • Forumowicz
  • 1532 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 24
Super

Napisano 01:09, 21.11.2017

bo to korek i rurka od gąsiora, trudno oczekiwać żeby pasował idealnie:-)


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq