Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

VSA - zachowanie

VII Automat

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 cysior

cysior
  • Forumowicz
  • 465 postów
  • Skąd:Zachodniopomorskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 11:02, 08.11.2017

Jakie jest prawidłowe zachowanie się auta przy poślizgu kół z włączonym VSA?
W przypadku Forda przy kontroli trakcji auto po prostu traciło moc na górce pokrytej śniegiem+ kontrolka
W przypadku Accorda słyszę stukot , coś jakby kamień wleciał w nadkole , albo raczej pod maskę i się poobijął o osprzęt ;) + kontrolka.
Tak to ma wyglądać?

Użytkownik cysior edytował ten post 15:51, 08.11.2017

  • 0

#2 piotrekk6

piotrekk6
  • Forumowicz
  • 373 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:K24
  • Wersja:Type-S
  • KM:???
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 14:03, 08.11.2017

Ruszanie na śliskim to jedno, a pokonywanie zakrętów to drugie. Przy podsterowności albo nadsterowności VSA przyhamowuje odpowiednie koła. Możesz wtedy usłyszeć takie chrobotanie jak przy abs, to właśnie hamujące koło.


  • 0

#3 cysior

cysior
  • Forumowicz
  • 465 postów
  • Skąd:Zachodniopomorskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 15:46, 08.11.2017

Ten hałas słychać przy poślizgu kół, np ruszając trochę gwałtowniej i zabuksują koła+ zapali się kontrolka
  • 0

#4 piotrekk6

piotrekk6
  • Forumowicz
  • 373 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:K24
  • Wersja:Type-S
  • KM:???
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 16:34, 08.11.2017

U mnie chyba nie słychać żadnego hałasu podczas mielenia. Tylko odbiera moc z kół i mruga kontrolka.


  • 0

#5 marekb1988

marekb1988
  • Forumowicz
  • 228 postów
  • Skąd:Świdnik
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:191
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 18:12, 08.11.2017

Słychac jakby waliło coś o nadkola. Zrobiłem kiedys test systemu vsa na oblodzonej drodze - dodałem wiecej gazu, zaczxał buksowac krótko, za chwilkę zaczela mrugać kontrolka z wykrzykniem, koła hamowały, odcinalo moc do kół i pojechałem prosto. Jak wyłączyłem vsa to było - gazu, slizg, slizg, jedziemy w pole, oj nie jedziemy, nie jedziemy, odpuściłem gaz, samochód wyprowadziłem na prosta, wytarłem pot z czoła, nie wyłączalem już vsa :)


  • 0

#6 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 19:37, 08.11.2017

przy ruszaniu z poślizgiem VSA dohamowuje koło które ma poślizg dzięki czemu zwiększa się moment na kole które nie ślizga i ma lepszą przyczepność. Taka jakby pseudo szpera. To właśnie stąd ten stukot.


  • 0

#7 Tyberiusz

Tyberiusz
  • Forumowicz
  • 383 postów
  • Skąd:Elbląg
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 19:44, 08.11.2017

Czyli to hamulce z przodu przyhamowują koła podczas np. ruszania gwałtownego gdy się vsa załącza?

Czy po prostu jest moc redukowana?
  • 0

#8 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 21:23, 08.11.2017

jedno z przednich kół jest dohamowane, przy czym nie jest to płynne, liniowe hamowanie lecz pulsacyjne stąd te charakterystyczne stuki. Co hamuje nie wiem, ale podejrzewam że zwyczajnie hamulce. Ddoatkowo z tego co pamiętam, moc silnika jest też ograniczana. 


Użytkownik pawlik118 edytował ten post 21:23, 08.11.2017

  • 0

#9 podlez

podlez
  • Forumowicz
  • 856 postów
  • Skąd:W-w
  • Silnik:2.2
  • Wersja:CN2
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 22:00, 08.11.2017

oczywiscie że hamulce hamują, a to co słyszycie to pompa ABSu i jej zawory hydrauliczne, bo ABS działa tu w drugą stronę niz standardowo.

To bardziej kontrola trakcji, jedna z z funckcji VSA


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, Automat

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq