Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Wyniki z hamowni - odsłona II...

VIII hamownia wydech katalizator

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
15 odpowiedzi w tym temacie

#1 Tomasz77

Tomasz77
  • Forumowicz
  • 151 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:15, 06.11.2017

Witam. Chyba coś nietypowego.... Ostatnio jak wkładałem tu mój wynik z hamowni było 166 koni prawie i 194 niutki momentu. Był zrobiony wtedy kompletny wydech w firmie MG Motorsport. Później wymieniłem jeszcze katalizator na sportowy, wyjąłem rezonator i pojechałem jeszcze raz na hamownie - tu chciałbym zaznaczyć że inną.... Wyniki wyszły 155 koni i 184 niutki. Ciekawe to.... Oczywiście w osiągach samochodu nie widziałem pogorszenia osiągów a nawet lekką poprawę bo wymianie katalizatora i wyjęciu rezonatora (nie wspominając już o dźwięku). Panowie znali moje wyniki i byli zdziwieni że wyszło mniej i postawili w wątpliwość jakość tamtej poprzedniej hamowni. Zastanawiam się wobec tego ile tak naprawdę fabrycznie Accord VIII gen ma koni bo jakoś nie wierzę że te 156 i 194 niutonometry deklarowane. Czy ktoś dysponuje np wykresem fabrycznego Accorda VIII? Trochę to nielogiczne że na papierze po spadku niby mocy auto lepiej się zbiera :)


  • 0

#2 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 21:26, 06.11.2017

Na te cyferki to tak patrz trochę przez palce..
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#3 rhaegar

rhaegar
  • Forumowicz
  • 388 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive + Aero Kit
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 21:27, 06.11.2017

Wywalenie rezonatora działa jak placebo, inny dźwięk więc i wydaje się, że auto lepiej jedzie. A w rzeczywistości jedzie gorzej. Więc obstawiałbym, że drugi wynik jest poprawny albo bardzo do niego zbliżony.


  • 0

#4 Tomasz77

Tomasz77
  • Forumowicz
  • 151 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:57, 06.11.2017

No tyle że zegarek pokazuje że nie jedzie gorzej a lepiej i nie jest to efekt placebo...O ile od 0-100 może być opatrzone jakimś błędem o tyle od 100-200 już wyraźnie widać różnicę z rezonatorem a bez....na korzyść oczywiście jazdy bez rezonatora.


  • 0

#5 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 09:15, 07.11.2017

dobrze by było, jakbyś wkleił wykresy... bo to nie wynik jako taki jest najistotniejszy (bo pokazuje tylko efekty działań, jeśli byłoby to zrobione w takich samych warunkach i tej samej hamowni) ale przebieg krzywych. Sam fakt pomiarów na dwóch różnych hamowniach już jest marnym porównaniem niestety. Warunki musiałyby być zbliżone, żeby to miało sens. Za dużo czynników ma tu znaczenie.


  • 0

#6 Tomasz77

Tomasz77
  • Forumowicz
  • 151 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 09:58, 07.11.2017

Jeden jest z temperaturą otoczenia -1 a ten drugi mimo że napisane 0 st to było to robione wczoraj przy 8 st. JK Racing to test z wczoraj... Niestety ze ze względu na ograniczenia wielkości pliku który można tu wkleić na forum jakość  jest jaka jest ale myślę że w miarę wszystko widać....

Załączone pliki


Użytkownik Tomasz77 edytował ten post 10:19, 07.11.2017

  • 0

#7 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 10:14, 07.11.2017

wstaw fotki np. na imgur albo postimages, ew fotosik - będzie zdecydowanie lepszy podgląd.


  • 0

#8 crony

crony
  • Forumowicz
  • 267 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EXE
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 10:22, 07.11.2017

wg mnie juz samo porownywanie wynikow roznych setupow na dwoch roznych hamowniach mija sie z celem, hamownia hamowni nie rozna, jedne zawyzają drugie zanizaja, to sa tylko wartosci zblizone, sluzace tylko jako punkt orientacyjny do porownywania jakis tam modyfikacji i wyciagania wnioskow, wydaje mi sie ze eraz powinienes wrocic z tym setupem na pierwsza hamownie i bedzie wsyztsko jasne.


  • 0

#9 Tomasz77

Tomasz77
  • Forumowicz
  • 151 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:31, 07.11.2017

https://www.fotosik....J38eFD2drjOVUvL

 

https://www.fotosik....sP0pfnIsrgDVoMw


  • 0

#10 Bartlomiej

Bartlomiej
  • Forumowicz
  • 223 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:255KM i płaskie 537NM
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 10:44, 07.11.2017

Jedź na jakaś porządną hamownie np MAHA, czy coś, na wykresie powinna byc:

moc wyliczona

moment

moc strat

i moc na kołach 

porównuj moc na kołach czyli po odjęciu strat.

 

Bo te wyliczone to mozna pokazywać kolegom i sie chwalić :)

 

Takie wyniki z różnych hamowni to lipa.

 

Porównujesz wyniki na tej samej hamowni, i porównuj zawsze moc na kołach po odjęciu strat, auto zawsze stanie odrobine inaczej na rolkach rożni sie ciśnienie w kołach etc.


Użytkownik Bartlomiej edytował ten post 10:45, 07.11.2017

  • 0

W poszukiwaniu mocy...


#11 Tomasz77

Tomasz77
  • Forumowicz
  • 151 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:48, 07.11.2017

Już mi się nie chce. Szkoda mi kasy :) nie ma to aż takiego znaczenia już dla mnie. Wiem jak jeździ i jaka frajdę daje a to najważniejsze
  • 0

#12 Tomasz77

Tomasz77
  • Forumowicz
  • 151 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 12:10, 07.11.2017

http://www.godula.pl...on=det&artid=14


  • 0

#13 Bartlomiej

Bartlomiej
  • Forumowicz
  • 223 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:255KM i płaskie 537NM
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 12:58, 07.11.2017

Dokładnie chyba że masz jakiś parametr który może być jakimś punktem odniesienia, np moc strat. U mnie jak robiłem pomiary porównawcze zawsze na tej samej hamowni, różnica w mocy strat wyniosła 2-3 konie, wiec pomiar na przestrzeni 2 lat można uznać za porównywalny :)


  • 0

W poszukiwaniu mocy...


#14 Tomasz77

Tomasz77
  • Forumowicz
  • 151 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 13:16, 07.11.2017

Dodam tylko  że obie hamownie były podwoziowe 


  • 0

#15 Milczar1989

Milczar1989
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:łódzkie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2015
  • Nadwozie:braak
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:54, 11.03.2018

podłacze sie , accord viii 2.4 przebieg okolo 35tys. zastanawiam sie nad zrobieniem dolotu, sprawdzałem ze koszt to około 1500zł za injen . Jest sens inwestowac? troche boje sie ze moze zaciagnac wode(nisko umieszczony filtr). troche mi brakuje agresywniejszego dzwieku. 


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, hamownia, wydech, katalizator

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq