Skocz do zawartości


Zdjęcie

wymiana glowicy w f18b2

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
18 odpowiedzi w tym temacie

#1 Mardi85

Mardi85
  • Forumowicz
  • 203 postów
  • Skąd:Chocianów
  • Silnik:1,8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:33, 06.11.2017

Witam z jakim momentem i z jaka kolejnoscia dokrecic glowice? Oraz czy istnieja uszczelki pod glowice ktore sa grubsze od oryginalnej, chodzi mi czy ma byc grubsza bo skoro glowica bedzie planowana to czy trzeba ta grubos zniwelowac ?


  • 0

#2 slawex9

slawex9

    Moderator

  • Moderator
  • 798 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 11:07, 06.11.2017

Co do momentu dokręcenia masz do każdej uszczelki instrukcję jakim momentem ją dokręcać, w jakiej kolejności i o ile stopni później dociągnąć. Nic nie trzeba niwelować po planowaniu głowicy, po prostu zakładasz.  I oczywiście że istnieją grubsze są też cieńsze są też inaczej wycięte, jak producent zrobi tak jest, często różnią się materiałem z którego są wykonane, dlatego na to nie patrz. Jak jest dedykowana pod dany model to bierzesz i zakładasz ( w f serii najczęściej warstwowa blaszana).  


  • 0

#3 wolek

wolek

    Admin Junior

  • Partner HAKP
  • 5112 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:kombiwar
Reputacja: 70
Super

Napisano 12:33, 06.11.2017

jeżeli chodzi o uszczelkę to tylko i wyłącznie elring.

w instrukcji dołączonej do uszczelki masz napisane dokładnie która śruba kiedy a z ESM masz wziąc wartości :)


  • 0

tel. 603 36 sześć sześć 46 lub gg 4490471
regulacja zaworów wymiana oleju regeneracja zacisków wymiana tarcz klocków pomiar bicia tarcz - pomoc przedzakupowa pełna diagnostyka HDS Opinie <<<--- KLik
wszystkie nowe i używane części do Twojej Hondy - zapraszam   

przekładki silników 6 7 i 8 gen


#4 Mardi85

Mardi85
  • Forumowicz
  • 203 postów
  • Skąd:Chocianów
  • Silnik:1,8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 01:06, 07.11.2017

a np istnieje mozliwsoc skrzywienia bloku silnika ? i np mialem taka sytuacje ze po wymianie glowicy i uszczelki po 2 tygodniach ubylo 1.5 litra plynu chlodniczego i raz sie podniosla wskazowka temperatury ale zaraz wylaczylem silnik


  • 0

#5 Mardi85

Mardi85
  • Forumowicz
  • 203 postów
  • Skąd:Chocianów
  • Silnik:1,8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:06, 09.11.2017

z jakim momentem musze dokrecic sruby "klawiatury" i samej glowicy ??


  • 0

#6 slawex9

slawex9

    Moderator

  • Moderator
  • 798 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 12:51, 09.11.2017

Do uszczelki masz zawsze instrukcję z momentem dokręcania wraz z kątami dociągnięcia po dokręceniu odpowiednim momentem no i oczywiście kolejnością. Pytasz o dokręcenie klawiatury? W sensie dobrze rozumiem że zdejmowałeś/ktoś Ci zdejmował klawiaturę do wymiany uszczelki pod głowicą? Czy były wymieniane gniazda i uszczelniacze/ same uszczelniacze? 

Analizując poprzedni post. 

Jeśli już była wcześniej lipnie dokręcona to masz uszczelkę raz jeszcze do wymiany (NIE dokręca się ponownie UPG, chyba że tak przewidział producent ale wtedy się zazwyczaj już o konkretną ilość stopni dokręca). 

Głowica była sprawdzana pod kątem szczelności przy planowaniu? 

Blok był sprawdzany czy nie krzywy? Choćby starym prostym sposobem czyli np. tzw. motylkiem do gładzi? ew. laserem samopoziomującym nawet budowlanym jak posiadasz.

I oczywiście że blok może się skrzywić, rzadko bo rzadko ale zdarza się. Choć zdecydowanie częstszą usterką bloku są powstałe progi na gładzi cylindra lub rysy po pękniętych pierścieniach albo uwalonych panewkach przez które tłok nie chodzi w cylku dobrze i ma nacisk na jedną stronę. itp itd ... tego dużo by można było wymieniać.

Układ chłodzenia był odpowietrzany?

Sory ale Twoje pytania świadczą o braku całkowitym wiedzy na temat wymiany UPG, a to znacznie utrudnia. 

Nawet lipny klucz dynamometryczny może Ci spartolić robotę. 

Jak już śruby były dociągane drugi raz (pierwszy - fabryka, drugi - wymiana pierwsza UPG) to musisz nowe kupić. (Szpilki głowicy). 


  • 0

#7 Mardi85

Mardi85
  • Forumowicz
  • 203 postów
  • Skąd:Chocianów
  • Silnik:1,8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:49, 10.11.2017

Glowica byla poddana testom szczelnosci oraz byla planowana. Na zakupionej wczesniej uszczelce nie bylo zadnej instrukcji a dokrecal to mechanik. Po wzmianie glowicy i uszczelki plyn dalej uciekal . Wiec postanowilem sam zdjac zbadac glowice poniewaz przyszla bezposrednio do mechanika ktory ocenil ze nadaje sie do montazu, nie dajac jej do planowania. Tak wiec ja bede zakladal glowice i chcialbym wiedziec jakie momenty maja byc i jaka kolejnosc wkrecania srub zarowno klawiatury i samej glowicy. Blok nie byl sprawdzany. Uszczelniacze sa w porzadku nic nie cieknie na zarowy.


Użytkownik Mardi85 edytował ten post 09:50, 10.11.2017

  • 0

#8 slawex9

slawex9

    Moderator

  • Moderator
  • 798 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 11:51, 10.11.2017

Napisałeś że na zakupionej wcześniej nie było. A na nowej teraz? też nie masz wartości? Co do klawiatury jak będę miał chwilę to sprawdzę kwestię dokręcania. Co UPG niestety do uszczelki musi być instrukcja bo nie zawsze jest na uszczelce równowartość momentu z np. manualem danego auta. (inne materiały). Zerknę czy gdzieś mi nie zostały po uszczelkach instrukcje. 


  • 0

#9 Mardi85

Mardi85
  • Forumowicz
  • 203 postów
  • Skąd:Chocianów
  • Silnik:1,8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:09, 10.11.2017

ok bede wdzieczny . Mam zamiar uzyc tej usczelki ktora kupilem 3 tygodnie temu. Przejechane ma jakies 600 km tylko takze wydaje mi sie ze nadaje sie na ponowny montaz


  • 0

#10 slawex9

slawex9

    Moderator

  • Moderator
  • 798 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 23:17, 10.11.2017

Do fuszerki palca nie przyłożę... Nie ważne ile ma przejechane. Głowicę dokręca się odpowiednim momentem aby odpowiednio dociągnąć uszczelkę aby ona się odpowiednio ugniotła/ułożyła. Jak masz zamiar starą uszczelkę raz jeszcze zakładać to kilometrów życzę jednostce którą masz pod maską i zapraszam do samodzielnego wyszukiwania info.


  • 0

#11 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 1807 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 08:03, 11.11.2017

mechanik powinien dalej szukać przyczyny jeśli po wymianie uszczelki dalej płynu ubywa, sam nic nie zrobisz, przyczyn ubywania może być dziesiątki, od słabo zaciśniętej opaski na jakimś gumowym przewodzie do pękniętego bloku, sam nic nie rób bo później mechanikowi będzie źle poprawiać po Tobie. Jeśli uważasz że mechanik źle zrobił robotę to jedyne co Ci pozostaje to zmienić mechanika. Ty sam nie masz elementarnej wiedzy na ten temat (skoro chcesz drug raz użyć UPG) i pewnie nawet nie wiesz że uszczelkę pod dekielkiem klawiatury smaruje sie dodatkowo silikonem, poskładasz wszystko a olej bedzie Ci sie lał z silnika jak krew z zarżniętego dzika.


Użytkownik Maxell edytował ten post 08:07, 11.11.2017

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#12 Mardi85

Mardi85
  • Forumowicz
  • 203 postów
  • Skąd:Chocianów
  • Silnik:1,8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:09, 12.11.2017

usczelke pod deklem wiem ze sie smaruje. ale jakie momenty maja byc i jaka kolejnosc srub ? 


Do fuszerki palca nie przyłożę... Nie ważne ile ma przejechane. Głowicę dokręca się odpowiednim momentem aby odpowiednio dociągnąć uszczelkę aby ona się odpowiednio ugniotła/ułożyła. Jak masz zamiar starą uszczelkę raz jeszcze zakładać to kilometrów życzę jednostce którą masz pod maską i zapraszam do samodzielnego wyszukiwania info.

uszczelka ma 2 tygodnie wiec nie mozna powiedziec ze jest stara. ALe dobra kupie nowa


  • 0

#13 vova777

vova777
  • Klubowicz
  • 267 postów
  • Skąd:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:23, 12.11.2017

Niema znaczenia ile ma tydzień miesiąc czy dwa dni... po prostu nie zakłada się używane uszczelki.
A tu masz momentyed1e32ac16947905a23183873268427c.jpg
Przy tym ze jak używasz starych śrub do dlowicy to dokręcasz tylko dwa razy po 90° a jak nowych to trzy razy po 90° tak jak na zdjęciu.

Użytkownik vova777 edytował ten post 20:27, 12.11.2017

  • 0

#14 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 1807 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 22:43, 12.11.2017

f4ec2693ed9a.jpg


Użytkownik Maxell edytował ten post 22:46, 12.11.2017

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#15 Mardi85

Mardi85
  • Forumowicz
  • 203 postów
  • Skąd:Chocianów
  • Silnik:1,8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:09, 13.11.2017

Czyli reasumując :

Zakładam nowa uszczelkę potem głowice daje śruby głowicy na miejsce.

Następnie wg kolejności z załączonego obrazu najpierw każda po kolei dokręcam 90 stopni

potem znowu w 2 turze dokręcam kolejne 90 stopni .

Na kluczu dynamometrycznym ustawiam wartosc 29 nm ???


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq