Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

zmiana paliwa

VIII 98 pb 95 pb paliwo zmiana

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
15 odpowiedzi w tym temacie

#1 pawelzszu

pawelzszu
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:BiałyStok
  • Silnik:2,0
  • Wersja:lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:39, 05.11.2017

Witam.

Zastanawiam się nad zmianą paliwa z 95 pb na 98 pb.

Czy taka zmiana ma sens, czy silnik będzie bardziej elastyczny? Spalanie spadnie? 

Ktoś z Was jeździ na 98 ? Mój Accord 2.0 156 km  63 tys. 

z góry dzięki za opinie


  • 0

#2 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 11:58, 05.11.2017

Spalanie się nie zmieni albo nawet może wzrośnie bo wartość energetyczna 98 jest nieco niższa niż 95 (tj. ze spalenia jednostki masy 98 jest mniej energii niż z 95) za to ma wyższą liczbę oktanową czyli jest bardziej odporna na spalanie stukowe (detonacyjne). W silniku nie przystosowanym i nie wymagającym 98 (tj. takim gdzie stopień sprężania nie jest na tyle wysoki żeby 95 spalała się stukowo) lanie 98 nic widocznego nie daje tak naprawdę, poza większym wydatkiem. IMHO jedyny sens gdybyś się obawiał że 95 ma niższą liczbę oktanową niż 95 (czyli jest "chrzczona") i dolewając trochę 98 chciałbyś ją doprowadzić do 95 :-)

Co innego gdybyś nalewał benzynę typu Shell VPower 99+ która ma wyższą wartość opałową niż 95, może wtedy jakaś różnica będzie, pytanie czy warta dużo, dużo wyższej ceny.


Użytkownik klosz007 edytował ten post 12:00, 05.11.2017

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#3 hangie

hangie
  • Forumowicz
  • 422 postów
  • Skąd:Londyn
  • Silnik:3.5
  • Wersja:Lexus GS 450h
  • KM:340
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 20:26, 05.11.2017

Nie wiem jak to teraz w Polsce wyglada ale w UK większość benzyn 98 to są tzw. Premium. Różnica to nie tylko liczba oktanów ale tez różne dodatki. Właśnie dzięki tym dodatkom koncerny twierdzą iż spalanie może spaść około 5%. Tu uwaga te 5% to nie po pierwszym tankowaniu tylko jak już zrobisz jakiś dystans i czy się cały układ przeczyści/nasmaruje czy co tam ma zrobić:)

W moim przypadku (2.4) jeżdżenie na v-power od shella obniżyło spalanie o około 5% i średnio na baku robiłem te 20-30km więcej. Dodatkowo masz extra punkty i nadzieje ze układ paliwowy i silnik Ci się odwdzięczy żywotnością.
  • 0

#4 Tyberiusz

Tyberiusz
  • Forumowicz
  • 383 postów
  • Skąd:Elbląg
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 20:38, 05.11.2017

Nie ma sensu. Żadnej różnicy nie odczujesz.
  • 0

#5 rhaegar

rhaegar
  • Forumowicz
  • 388 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive + Aero Kit
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 21:28, 05.11.2017

Raz na jakiś czas zalać aby z nagarów przeczyścić, chociaż teraz także 95 na niektórych stacjach zawiera dodatki czyszczące.


  • 0

#6 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 10:28, 06.11.2017

Nie wiem jak to teraz w Polsce wyglada ale w UK większość benzyn 98 to są tzw. Premium. Różnica to nie tylko liczba oktanów ale tez różne dodatki. Właśnie dzięki tym dodatkom koncerny twierdzą iż spalanie może spaść około 5%. Tu uwaga te 5% to nie po pierwszym tankowaniu tylko jak już zrobisz jakiś dystans i czy się cały układ przeczyści/nasmaruje czy co tam ma zrobić :)

W moim przypadku (2.4) jeżdżenie na v-power od shella obniżyło spalanie o około 5% i średnio na baku robiłem te 20-30km więcej. Dodatkowo masz extra punkty i nadzieje ze układ paliwowy i silnik Ci się odwdzięczy żywotnością.

Te premium mają mniej zanieczyszczeń siarką i zarówno można kupić 98 które nie jest "premium" jak i 95 które jest "premium".

A te "do 3% więcej kilometrów" czy różne podobne hasła zależne od stacji to marketingowy bullshit który można sobie włożyć wiadomo gdzie :-) Gdyby było napisane 3% więcej kilometrów a tu jest istotne "do". I dotyczą w tym samym stopniu też 95 a nie tylko 98.

 

W ostatecznym rozrachunku co do początkowego pytania - żadnej różnicy 95 vs 98 nie będzie, jeśli jakaś to raczej na minus (np. zawartość portfela). Pomijam efekt subiektywnego przeświadczenia właściciela że skoro zatankowałem 98 to jest lepiej.

 

Z technicznego punktu widzenia 98 jest trudniejsza w produkcji bo wymaga dodatkowego/dłuższego procesu krakingu (stąd wyższa cena) tak żeby miała krótsze łańcuchy węglowodorowe niż 95 - daje to wyższą liczbę oktanową (wyższą odporność na spalanie stukowe) kosztem nieco niższej wartości opałowej.

Zastosowanie 98 w silniku który nie stwarza warunków do spalania stukowego w przypadku użycia 95 praktycznie wiec nic nie daje. Co innego w drugą stronę. Wówczas 95 (nalana do silnika wymagającego 98) mogła by się przy dużym obciążeniu spalać stukowo co wykrywał by czujnik spalania stukowego, ECU opóźniał by zapłon tak żeby ograniczyć ciśnienie w cylindrach co skutkowało by obniżeniem mocy silnika, obniżeniem jego trwałości (spalanie stukowe bardzo obciąża silnik)  itp. itd.


Użytkownik klosz007 edytował ten post 16:35, 06.11.2017

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#7 pawelzszu

pawelzszu
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:BiałyStok
  • Silnik:2,0
  • Wersja:lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:57, 07.11.2017

Dzięki za opinie zostaje jednak przy 95 premium :) to jeszcze pytanie jaka stacja jest według Was najlepsza lub gdzie tankujecie? 


  • 0

#8 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 20:13, 07.11.2017

No jak to gdzie, (jak każdy prawdziwy kapłan) tylko na Orlenie:

http://www.accordklu...baty-na-paliwo/


  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#9 rhaegar

rhaegar
  • Forumowicz
  • 388 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive + Aero Kit
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 20:21, 07.11.2017

Dzięki za opinie zostaje jednak przy 95 premium :) to jeszcze pytanie jaka stacja jest według Was najlepsza lub gdzie tankujecie?


Z dojną zmianą mi nie po drodze, więc wszędzie tylko nie na Orlenie i nie na Lotosie. Polecam BP, Circle K. Paliwo to samo a przynajmniej oszczędzę sobie propagandy.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • 0

#10 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 20:49, 07.11.2017

Eee, to dopiero populizm i propaganda ;-) Wszystkie sieci obecne w kraju, poza paliwami specjalistycznymi typu Shell V-Power 99+ które są sprowadzane być może z zagranicy (choć i to nie jest pewne) i tak zaopatrują się w Orlenie lub Lotosie. Więc jeśli nie tankujesz na tych stacjach to co najwyżej nie dajesz zarobić właścicielowi stacji/franczyzobiorcy. Tankując 'gdzie indziej' I tak kupujesz paliwo Orlenu lub Lotosu.

A po prawdzie to tankuje się w znanych sieciach tam gdzie najtaniej - ja akurat mam Orlen w pobliżu który jest tani i jeszcze dochodzi 8 gr na litrze z karty zniżkowej a z tym jest już nie do pobicia. Bez zniżki wygrywał by Circle K (dawny Statoil). No a u mnie akurat BP to najdroższe co może być.


  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#11 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 21:06, 07.11.2017

Hej :)
Shell V-Power 99+ to chyba jedyne w Polsce paliwo, które jest produkowane w całości i przywożone z zagranicy (chyba DE). Wszystkie pozostałe, jak zaznaczył Kolega Klosz007, pochodzą z Orlenu lub Lotosu i ew. dostają dodatki...
Między VP 95+ a 'zwykłą' 95 jest odczuwalna różnica w kulturze pracy silnika i spalaniu, ale na pewno nie rekompensuje to dużej różnicy w cenie...

Pozdrawiam
Tomek

wysłane z fona
  • 0

#12 rhaegar

rhaegar
  • Forumowicz
  • 388 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive + Aero Kit
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 22:20, 07.11.2017

Wszystkie sieci obecne w kraju, poza paliwami specjalistycznymi typu Shell V-Power 99+ które są sprowadzane być może z zagranicy (choć i to nie jest pewne) i tak zaopatrują się w Orlenie lub Lotosie.

 

Oczywiście masz tutaj rację, ale to nie zmienia faktu, że tankując gdzie indziej przynajmniej nie jestem zmuszony do "obcowania" z partyjną propagandą w postaci pasków TVP Info, jedynej słusznej prasy zgodnej z wytycznymi z Nowogrodzkiej i nie jestem traktowany jak potencjalny złodziej (słynne przezroczyste urny na paragony - "pokaż, że nie jesteś wyłudzaczem VAT i wrzuć paragon"). I jest to dla mnie warte tych 8 groszy, które płacę więcej - mój wybór jako świadomego konsumenta.


Użytkownik rhaegar edytował ten post 22:21, 07.11.2017

  • 0

#13 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 22:21, 07.11.2017

Kolego trochę przesadzasz..nie wrzucajmy tutaj polityki..
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#14 Tyberiusz

Tyberiusz
  • Forumowicz
  • 383 postów
  • Skąd:Elbląg
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 19:47, 08.11.2017

Dzięki za opinie zostaje jednak przy 95 premium :) to jeszcze pytanie jaka stacja jest według Was najlepsza lub gdzie tankujecie?


Lotos, bo odpowiada mi program Navigator, szklanki z piłkarzami itp :D
  • 0

#15 Locuta

Locuta
  • Nowy
  • 13 postów
  • Skąd:3City
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:42, 30.01.2018

Odgrzeję trochę temat.

 

Ja cały czas leję 98. Ostatnio zalałem 95 i po około 30 km wyskoczył check engine. Komputer wykazał błąd czujnika spalania stukowego. Błąd został skasowany a ja szybko dolałem 98 do pełna. Po chwili znowu wyskoczył błąd jednak po przejechaniu ok 60 km lampka zgasła i puki co jest ok. 

Dodam, że po zapaleniu checka nie zmieniło się nic w pracy silnika.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, 98 pb 95 pb paliwo zmiana

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq