Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

2.4 dotrysk benzyny

VIII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
31 odpowiedzi w tym temacie

#16 kratom

kratom
  • Klubowicz
  • 110 postów
  • Skąd:podlaskie-Szepietowo
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S/LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 14:43, 20.11.2017

Dotrysk benzyny jest stosowany tylko i wyłącznie w przypadku kiedy instalacja LPG nie ma takiej wydajności aby zachować takie same parametry pracy jak na benzynie.

 

Z tym do końca się nie zgodzę. Uważam, że wręcz przeciwnie. Dotrysk benzyny nie jest "wymyślony" do tego by instalacja LPG pracowała z tymi samymi parametrami jak na benzynie.

 

Cała sztuka montażu i strojenia LPG polega na tym aby silnik nie pracował na zbyt ubogiej mieszance paliwowej.

 

Tutaj popieram w 100 %.

 

Jeżeli zakład montujacy instalacje proponuje instalację z dotryskiem benzyny to znaczy że nie za bardzo ma pojęcie o tym co montuje. Bardzo możliwe że chce zamontować to co ma na półce a nie zrobić porządną kompletację podzespołów które obsłużą bez problemowo nasze silniki.

 

No i tutaj, moim zdaniem, powinna pojawić się inforamcja po co stosuje się dotrysk benzyny. Otóż  z mojej wiedzy wynika, że ten dotrysk docelowo został zastosowany w sterownikach LPG kiedy to pojawiły się na rynku silniki wyprodukowane "z papieru" - kiedy wzrost temperatury spalania mieszanki LPG i powietrza oraz brak chłodzenia komory silnika za pomocą paliwa płynnego doprowadzał do przegrzania głowic silnika co w konsekencji prowadziło do kasowania luzów zaworowych.

Na rynku pojawiła się lubryfikacja - czyli płynne chłodziwo i smarowidło podawane podczas pracy silnika na gazie.

W odpowiedzi firmy produkujące instalcje LPG wprowadziły dotrysk benzyny - po to by przy bardzo dużym obciążeniu dotrysnąć benzynę, czyli chłodziwo płynne co w rezultacie ma dać takie efekty jakie daje lubryfikacja.

Tak więc podsumowując, to, że firma instalująca proponuje instalcję z dostryskiem benzyny nie musi swiadczyć o braku kompetencji bo wrzuca cp ma pod ręką z mechaniki a "resztę uzupełnia benzyną". Może warto byłoby wybierając taki zakład zapytać dlaczego oferowany nam jest sterowniki z dostryskiem benzyny ? Jeśli padnie odpowiedź, że instalcja LPG może być "za słaba" to lepiej omijać taki warsztat a jeśli do ochrony gniazd zaworowych to może warto taki zakład wziąć pod uwagę.


  • 0
<p>-----------------</p>
<p>Pozdrawiam<br>
Tomek</p>

#17 rafalsar

rafalsar
  • Forumowicz
  • 132 postów
  • Skąd:Rypin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:11, 20.11.2017

Dokładnie taką samą odpowiedź dostałem w zakładzie gdzie zakładałem gaz że dotrysk benzyny jest dla bezpieczeństwa gniazd zaworowych zamiast lubryfikacji. Więc coś musi być chyba na rzeczy. Zobaczę na regulacji zaworów bo mam już prawie 20k km czy coś to daje czy luzy nadal się mocniej kasują niż na benzynie. Może bez tego dotrysku czy lubryfikacji trzeba częściej regulować zawory nap co 10k km. Zobaczę na regulacji jak to wygląda. A kosz tego dotrysku jest znikomy tak jak gdzieś pisałem 50 zł czyli 10 litrów wystarcza mi na miesiąc zimą na 2 latem.


  • 0

#18 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 18:28, 20.11.2017

Zrobiłem w poprzednim Acco na lpg 105tkm, nowy właściciel kolejne ponad 30tkm, bez dotryskow i lubryfikacji.. Jakoś zaworów nie wypaliło, auto nie łyka oliwy..
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#19 blow

blow
  • Forumowicz
  • 1733 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 23
Super

Napisano 20:55, 20.11.2017

 

 Otóż  z mojej wiedzy wynika, że ten dotrysk docelowo został zastosowany w sterownikach LPG kiedy to pojawiły się na rynku silniki wyprodukowane "z papieru" - kiedy wzrost temperatury spalania mieszanki LPG i powietrza oraz brak chłodzenia komory silnika za pomocą paliwa płynnego doprowadzał do przegrzania głowic silnika co w konsekencji prowadziło do kasowania luzów zaworowych.

Na rynku pojawiła się lubryfikacja - czyli płynne chłodziwo i smarowidło podawane podczas pracy silnika na gazie.

W odpowiedzi firmy produkujące instalcje LPG wprowadziły dotrysk benzyny - po to by przy bardzo dużym obciążeniu dotrysnąć benzynę, czyli chłodziwo płynne co w rezultacie ma dać takie efekty jakie daje lubryfikacja.

 

temp. spalania LPG w stosunku do PB w skrajnych warunkach to coś około 50 stopni, z tego co pamiętam - więc chyba nie tak wiele...?

 

jakie efekty daje lubryfikacja? od lat pytam o to ludzi, i jeszcze nikt mi nie odpowiedział w jaki magiczny sposób ten płyn "smarujący" przedostaje się na poszczególne zawory dolotowe, o wydechowych już nie wspominając. weźcie w końcu się przyjrzyjcie sposobowi dawkowania i miejscu podawania tego cudownego płynu, i wytłumaczcie mi czym to się różni od homeopatii... 

 

nie potrafię też zrozumieć, w jaki sposób niby benzyna wtryśnięta powiedzmy przez 5-10 sekund, ma zniwelować znacząco temperaturę...

 

niestety, ale powielamy mity. fakty są jednak inne...wszędzie gdzie będzie zbyt dużo tlenu w stosunku do paliwa, temperatura będzie wysoka (ubogi stan). a wszędzie, gdzie będzie zachowana stechiometria (szczególnie w OL; i zrozumcie że tylko w tym stanie musimy mieć przeprowadzony test AFR) temperatura nie będzie wcale zabójcza dla silnika. po to AFR gazowy jest troszkę inny od benzynowego, by została wzięta pod uwagę ta różnica temperaturowa, oraz "mocowa"...

 

 

A kosz tego dotrysku jest znikomy tak jak gdzieś pisałem 50 zł czyli 10 litrów wystarcza mi na miesiąc zimą na 2 latem.

 

dziwne, bo mi mniej więcej tyle samo wychodzi bez tego magicznego dotrysku... :) PLACEBO? :)


  • 0

#20 piotrficek

piotrficek
  • Partner HAKP
  • 69 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:6
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 21:41, 20.11.2017

Instalacja musi być tak zestrojona aby AFR na LPG w żadnym zakresie nie był większy niż 15,3. Wtedy nie ma potrzeby dotrysków benzyny. 

 

AFR w pętli zamkniętej (CL) powinien być około 14.6, ale tu się stroi na korekty STFT i LTFT, a w pętli otwartej (OL) nie więcej niż 12.4. Dla (OL) wartość 15,3 to mega ubogo.


  • 2

#21 ManiekPTR

ManiekPTR
  • Forumowicz
  • 29 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:12, 20.11.2017

AFR w pętli zamkniętej (CL) powinien być około 14.6, ale tu się stroi na korekty STFT i LTFT, a w pętli otwartej (OL) nie więcej niż 12.4. Dla (OL) wartość 15,3 to mega ubogo.

No tak - skrót myślowy. AFR dla LPG i benzyny musi być takie same.
Przy odczycie przez elma po BT w TorquePRO wybiera się rodzaj paliwa. I przy benzynie pokazuje 14,6 A po zmianie w ustawieniach na LPG zmienia się na 15,3 ;)
Przy pełnym bucie na benzynie rzeczywiście jest poniżej 13.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
Nie mniej jednak - wniosek jest jeden:
LPG nie może być zestrojone na ubogo - mało LPG, dużo tlenu = wysoka temperatura spalania -> wypalanie gniazd zaworowych.
Dotrysk benzyny nic tu nie pomoże, bo proces przyspieszania odbywa się także w zakresie obrotów np 1,5 - 3,5 tyś RPM i dotrysku nie ma....
Chyba że się mylę ;)

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#22 blow

blow
  • Forumowicz
  • 1733 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 23
Super

Napisano 23:05, 20.11.2017

No tak - skrót myślowy. AFR dla LPG i benzyny musi być takie same.
Przy odczycie przez elma po BT w TorquePRO wybiera się rodzaj paliwa. I przy benzynie pokazuje 14,6 A po zmianie w ustawieniach na LPG zmienia się na 15,3 ;)

 

dalej wierzycie w ten AFR liczony przez Torque'a...? 

dawno obiecałem testy wiarygodne - ale w końcu je zrobimy. jak czas, i bank pozwoli :)

 

 

Nie mniej jednak - wniosek jest jeden:
LPG nie może być zestrojone na ubogo - mało LPG, dużo tlenu = wysoka temperatura spalania -> wypalanie gniazd zaworowych.
Dotrysk benzyny nic tu nie pomoże, bo proces przyspieszania odbywa się także w zakresie obrotów np 1,5 - 3,5 tyś RPM i dotrysku nie ma....
Chyba że się mylę ;)

 

nie mylisz się! wychodzisz na prostą ! :)


  • 0

#23 ManiekPTR

ManiekPTR
  • Forumowicz
  • 29 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:36, 20.11.2017

Nasze Hondy mają szerokopasmowa sondę lambda, co prawda nie zastąpi to analizatora spalin.... Ale ECU czyta z takiej sondy i sobie całkiem nieźle radzi z benzyną ;) Więc nie wiem co stoi na przeszkodzie żeby czytać AFR przez Torqu ;)

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#24 kratom

kratom
  • Klubowicz
  • 110 postów
  • Skąd:podlaskie-Szepietowo
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S/LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:24, 21.11.2017

 

niestety, ale powielamy mity. fakty są jednak inne...wszędzie gdzie będzie zbyt dużo tlenu w stosunku do paliwa, temperatura będzie wysoka (ubogi stan). a wszędzie, gdzie będzie zachowana stechiometria (szczególnie w OL; i zrozumcie że tylko w tym stanie musimy mieć przeprowadzony test AFR) temperatura nie będzie wcale zabójcza dla silnika. po to AFR gazowy jest troszkę inny od benzynowego, by została wzięta pod uwagę ta różnica temperaturowa, oraz "mocowa"...

 

 

Jesteś pewny, że w OL masz stechiometryczną mieszankę ? Sprawdź na samej benzynie AFR a dam rękę uciąć, że będziesz miał bogato i to dość mocno.

Zgadzam się natomiast, że z dobrym AFR, najelpiej włożonym w tyłek auta (czyt.rurę wydechową) i wystrojeniu auta zarówno w CL (nie na jakieś pokrywające się linie niebieskie i zielone) jak i w OL masz pewność co do prawidłowego składu mieszanki.

 

Co do temp.i chłodzenia jestem przekonany, że tak czy inaczej ciecz jest lepszym chłodziwem niż gaz (w fazie gazowej) - może to i nie ma aż tak ogronego znaczenia ale cały czas będę stał przy tym, że dotryk benzyny nie jest wprowadzony w celu zniwelowania niedomagań instalalcji od strony mechanicznej (zbyt wolne wtryski, zbyt mało wydajny reduktor).


  • 0
<p>-----------------</p>
<p>Pozdrawiam<br>
Tomek</p>

#25 blow

blow
  • Forumowicz
  • 1733 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 23
Super

Napisano 10:51, 21.11.2017

oczywiście masz rację - błąd przekazu. wiadomo, że w OL, AFR będzie spadał (wartości przytoczył piotrficek )


  • 0

#26 kratom

kratom
  • Klubowicz
  • 110 postów
  • Skąd:podlaskie-Szepietowo
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S/LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 11:49, 21.11.2017

AFR w pętli zamkniętej (CL) powinien być około 14.6, ale tu się stroi na korekty STFT i LTFT, a w pętli otwartej (OL) nie więcej niż 12.4. Dla (OL) wartość 15,3 to mega ubogo.

 

Tutaj podajesz wartości prawidłowe dla PB, trzeba pamiętać, że stechiometryczną (w zakresie CL) dla LPG mamy przy AFR 15,5.


  • 0
<p>-----------------</p>
<p>Pozdrawiam<br>
Tomek</p>

#27 Adam Rogowski

Adam Rogowski
  • Forumowicz
  • 385 postów
  • Skąd:Lublin-Snopków
  • Silnik:1,8
  • Wersja:limuzyna
  • KM:140
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 18:59, 21.11.2017

oczywiście masz rację - błąd przekazu. wiadomo, że w OL, AFR będzie spadał (wartości przytoczył piotrficek )

Dokładnie tak, w CL idzie po korektach zamkniętych, czyli patrzy na wartości ze wszelakich czujników, w OL niestety ju z tego sterownik PB nie bierze pod uwagę, dla tego wartość sondy w OL powinna być zbliżona do PB podczas jazdy na LPG, a mamy w tym przypadku szerokopasmową, a nawet przynajmniej ja delikatnie przelewam auto , ale to ka*cenzura*eczke...


  • 0

#28 rafalsar

rafalsar
  • Forumowicz
  • 132 postów
  • Skąd:Rypin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:03, 21.11.2017

temp. spalania LPG w stosunku do PB w skrajnych warunkach to coś około 50 stopni, z tego co pamiętam - więc chyba nie tak wiele...?

 

jakie efekty daje lubryfikacja? od lat pytam o to ludzi, i jeszcze nikt mi nie odpowiedział w jaki magiczny sposób ten płyn "smarujący" przedostaje się na poszczególne zawory dolotowe, o wydechowych już nie wspominając. weźcie w końcu się przyjrzyjcie sposobowi dawkowania i miejscu podawania tego cudownego płynu, i wytłumaczcie mi czym to się różni od homeopatii... 

 

nie potrafię też zrozumieć, w jaki sposób niby benzyna wtryśnięta powiedzmy przez 5-10 sekund, ma zniwelować znacząco temperaturę...

 

niestety, ale powielamy mity. fakty są jednak inne...wszędzie gdzie będzie zbyt dużo tlenu w stosunku do paliwa, temperatura będzie wysoka (ubogi stan). a wszędzie, gdzie będzie zachowana stechiometria (szczególnie w OL; i zrozumcie że tylko w tym stanie musimy mieć przeprowadzony test AFR) temperatura nie będzie wcale zabójcza dla silnika. po to AFR gazowy jest troszkę inny od benzynowego, by została wzięta pod uwagę ta różnica temperaturowa, oraz "mocowa"...

 

 

 

dziwne, bo mi mniej więcej tyle samo wychodzi bez tego magicznego dotrysku... :) PLACEBO? :)

Nie wiem czemu mi tak wychodzi. Zakład który mi zakładał mówił mi o dotrysku benzyna zamiast lubryfikacji. Nie byłem jeszcze tu zarejestrowany i czytałem w necie wszędzie pisali o tej lubryfikacji, wiec się o nią zapytałem. Paliwa mi pali tyle co napisałem, przecież nie mam powodu by kłamać. Co do tego czy coś to działa zobaczę jak będę regulował zawory jakie są luzy. Mam 18,5k km przejechane - pali normalnie, wolne obroty nie skaczą.


  • 0

#29 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 22:01, 21.11.2017

Rafał, po ostatniej regulacji przejechałeś już 18,5tkm??


  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#30 Heromin

Heromin
  • Klubowicz
  • 762 postów
  • Skąd:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 22:21, 21.11.2017

Z tego, jeśli dobrze pamiętam (wyczytane dawno gdzieś na jakiś forum lpg) temperatura spalania lpg w stosunku do pb w skrajnych przypadkach to różnica około lub trochę ponad 20 stopni.
Temat związany jest również z luzami zaworowymi, tak więc przytoczę ponownie wypowiedź gościa, który chleb jadł z niejednego pieca, jeśli chodzi o kwestię regulacji lpg, znajomości literatury fachowej w tym zakresie, itp.
Pośrednio wchodzi tu również temat toyoty i kasowania luzów zaworowych w tej marce ale nie podczas butowania, lecz spokojnej jazdy.
Oto komentarz w tej kwestii:
"Erozja zaworów powiązana jest z czasem spalania mieszanki a nie temperaturą spalin. Oczywiście temperatura ma znaczenie ale robiłem pomiary EGT i różnic nie widać, mało tego na LPG w OL jest chłodniej o 20-50 stopni.
W silnikach Toyoty ze zmienna fazą częściej lecą zawory ssące gdyż otwierają się w średnich obciążeniach wcześniej niż wydechowe więc są bardziej narażone na erozję. W przypadku WOT wałek ssący nie jest wyprzedzany do samego końca rpm tylko przeważnie 4-5 tyś max (z moich obserwacji) i jeszcze zależy od pozycji pedału gazu. To powoduje, ża zaworki siadają głównie w ruchu miejskim.

Jeżeli w aucie silnik ma czujnik spalania stukowego to komputer benzyny powinien na bieżąco dostosowywać wyprzedzenie zapłonu i przy jeździe na LPG wyczuwać że może bardziej przyspieszyć zapłon (tak samo jak zatankujesz benzynę 98)".

Jeśli ktoś posiada szeroką wiedzę w tym zakresie, prosiłbym o komentarz w tej kwestii. Wiadomo, Honda to nie toyota, ale być może jakieś podobieństwa w konstrukcji silników są i jeśli komuś w Accordach luzy kasują się szybciej lub całkowicie, to może jest to kwestią właśnie jazdy po mieście, a nie na trasie (było już kilka wypowiedzi osób, które miały robione długie regulacje lpg podczas jazdy, regulacja na AFR a pomimo tego, luzy po 15 tys kilometrów i tak się po części kasowały u tych właścicieli aut- więc wobec tego patrząc na logikę, strojenia map lpg podczas jazdy i na AFR nie mają uzasadnionego sensu, no może mają, ale jest to kwestia szeroko dyskusyjna tym bardziej, że prawidłowo dobrane komponenty instalacji powodują takie same, czyt. prawidłowe spalanie lpg w stosunku do pb o 15-20 procent więcej niezależnie od tego, czy instalacja była regulowana tylko na postoju, czy podczas jazdy.
Bo teraz postawię też jasne pytanie: jeżeli moje auto (być może poświęcę jego głowicę z zaworami, bo instalacja była regulowana tylko na postoju, trudno najwyżej kupię drugie i będę regulowal już tylko podczas jazdy, w końcu 5 tys euro, czy 22 tys jak kto woli to nie jest jakiś majątek, auto ma już prawie 15 lat) pali mi 11-12 litrów lpg na trasie jadąc autostradą i drugie z takim samym silnikiem, ten sam model pali tyle samo lpg przy tej samej jeździe z tą różnicą, że jego instalka była regulowana na AFR i podczas jazdy a moja tylko na postoju, to czy moje auto jest z góry skazane na awarię głowicy, pęknięcie, skasowanie luzów na zaworach względem tego drugiego, w którym wszystko było ustawione według instrukcji, czyli to, co wyżej napisane, prosto ujmując, oba palą tyle samo gazu, ale miały różne sposoby regulacji lpg, które szybciej ulegnie awarii, jeśli chodzi o głowicę?
Fakt, zrobiłem na lpg dopiero 30 tys km, teraz po drugim przeglądzie i wymianie filtrów instalacja też była sprawdzona tylko na postoju i gazownik stwierdził, jest ok, nic się nie przestawiło, auto nie szarpie, błędów nie wywala, więc nie kombinuję z regulacją podczas jazdy. Zapalanie silnika jest takie jak te 30 tys. km temu, czyli bezproblemowe, nawet mam wrażenie, że odpala lepiej, szczególnie jak silnik jest ciepły. Dodatkowo sugeruję się tym, że auto podczas przeglądu okresowego w Niemczech, bo tutaj mam auto zarejestrowane, przeszło bezproblemowo test spalin na różnych obrotach silnika, nie wykazało ani za ubogo, ani za bogato.
Teraz kwestia zostawiania auta do regulacji podczas jazdy na lpg, czy czasami nie wyrządzi się więcej szkody mechanicznie oddając auto obcym ludziom, którzy będą regulowali instalację podczas jazdy bez właściciela i dawali autu w piz..e ile tylko się da, czy może jednak mniejsza szkoda i dla silnika oraz podzespołów auta będzie wtedy, gdy auto zostanie wyregulowane tylko na postoju.
Widziałem, jak Panowie gazownicy regulowali a w zasadzie dawali autu do wiwatu regulując instalację podczas jazdy, zaczynało się od ruszania z piskiem opon, itd. To chyba wolę, żebym miał auto wyregulowane tylko na postoju tym bardziej, że tam gdzie zakładałem lpg, nie ma za bardzo jak się rozpędzić i warunki na drodze są nie do szybkiej jazdy.
Facet mi wprost powiedział, że podczas jazdy regulacji lpg dokonuje tylko wtedy, jak klient sobie tego wyraźnie zazyczy lub gdy auto wykazuje jakieś usterki silnika, w innym przypadku na postoju.
Żeby umówić się na jakiekolwiek regulacje, montaż instalacji u niego, zawsze trzeba to robić z wyprzedzeniem, o terminie na dziś czy jutro można zapomnieć. Zakład istnieje ponad 15 lat, to chyba gość zna się na rzeczy, czy jak??
To takie moje luźne przemyślenia i wnioski i swoją drogą, chętnie bym się umówił z kimś z forum, kto ustawia dobrze zawory już na wiosnę, żeby sprawdzić po raz drugi stan luzów zaworowych a tym samym wyciągnąć wnioski, czy ustawienie mapy tylko na postoju w moim przypadku i zrobienie 30 tys km wpłynęło bardzo destrukcyjnie na zawory, czy też nie.
Nawet, jeśli luzy będą skasowane po części chciałbym mieć porównanie do tego, jak one mocno skasowaly się względem tych aut, które miały regulację lpg podczas jazdy i na AFR. Postawię Granta lub coś podobnego za rzetelne sprawdzenie ustawienia i wyciągnięcia wniosków na przyszłość.
Wiem, że się rozpisałem, ale gdzie rozwiać wątpliwości tego typu, jak nie tutaj ;)
Pozdrawiam
  • 1





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq