1. Części użyte do montażu:
a) sterownik: LPGTECH 224
b) reduktor: STAG AC R01 250 + MOD
c) wtryskiwacze: BARRACUDA 130
d) pojemność butli (+ średnia ilość km na pełnym zbiorniku): BORMECH 630/225/55L (zrobiłem 900 km głównie po mieście, instalacja dopiero na dotarciu, jestem po 3 tankowaniu LPG i mam jeszcze 25% zbiornika)
e) inne:
przewody elastyczne FARO FI8mm
filtr Certools F779C Glass Fiber
wlew gazu pod klapką dokręcany
emulator wskaźnika poziomu paliwa
2. Zakład dokonujący montażu
MULTISERWIS S.C.
CHRUŚCIEL MARCIN, DŁUŻEŃ MARCIN
NIWISKA 25, 36-147 NIWISKA
WOJ. PODKARPACKIE
www: http://www.multiserwis.mielec.pl/
e-mail: biuro@multiserwis.mielec.pl
tel. +48 668 707 760 lub +48 693 453 627
Dojazd: 47 km na północny zachód od Rzeszowa, 15 minut od zjazdu z autostrady A4.
Cena: dokładną kwotę dostałem w zaproponowanej wycenie po napisaniu mejla; znajomy Mietek montażysta-hobbysta zaoferował cenę 500 zł niższą a najbardziej polecane na forum warsztaty 500 zł wyższą.
3. Czy polecasz ten warsztat. Komentarz.
Polecam ten warsztat.
Komentarz:
Poprosiłem kilka polecanych na forum warsztatów, w tym ten, o wysłanie oferty na e-mail; od dłuższego czasu m.in. dzięki lekturze forum miałem ułożoną całą instalację - wiedziałem czego chcę a nie czego nie i chciałem dostać propozycje oraz wyceny kilku warsztatów. Jeśli chodzi o warsztaty polecane to nie zawiodłem się - wszystkie propozycje jakie otrzymałem miały sens. Multiserwis wybrałem ze względu na dojazd, koszty i jakość kontaktu (sprawnie odpowiadali na moje pytania w e-mailach, co sobie cenię).
Jadąc na miejsce miałem już dograne szczegóły mejlowo, chciałem tylko dopasować butlę, bo bałem się że 55L będzie za bardzo wystawała w sedanie. Po przymiarce zdecydowałem się na 55L - trochę wystaje, ale w normie, niżej są fotki. Auto po reflaszu sprawniej się zbiera, ale też pije co najmniej 1L więcej benzyny, do tego jest to 2.4 AT i jazda głównie po mieście, tak więc pojemność butli się przydaje.
Jako sterownik w wycenie dostałem LPGTECH 224 albo STAG QBOX BASIC. Miałem wątpliwości, bo "przecież wszyscy montują Staga". Dopytałem się jednego ze wspólników co z tymi sterownikami i dowiedziałem się, że do mojego silnika bardziej polecają LPGTECH 224 z racji tego że ma dodatkowy algorytm związany z korektami na obrotach, którego brakuje w Stagu. Zaczął mi nawet rozrysowywać i dokładnie tłumaczyć o co chodzi, ale już nie pamiętam szczegółów. Mój Accord był ich sześćdziesiątym-którymś Accordem i z ich doświadczenia z LPGTECH w Accordach jest po prostu mniej problemów.
Zwróciłem uwagę na dopisek MOD przy reduktorze i dostałem odpowiedź że ręcznie je poprawiają, bo z jakością tych fabrycznych jest co jakiś czas różnie. Poprosiłem o zamontowanie wskaźnika poziomu gazu w szufladce na monety - zdarza mi się zostawiać auto na parkingach podziemnych, na moją odpowiedzialność ;)
Zanim auto zakwalifikowało się do montażu przeszło bezpłatną diagnozę. Z tego co podpatrywałem to oprócz ewentualnych błędów na kompie sprawdzali STFT i LTFT w różnych zakresach obrotów.
Było rano, zostawiłem im Accorda i dostałem starą Octavię jako samochód zastępczy. Następnego dnia chwilę po południu zadzwonili z informacją, że wszystko gotowe. Potem sprawdzenie auta podczas jazdy, podpisanie papierów, kasa, faktura i przypomnienie o pierwszym przeglądzie.
Instalacja jak na razie bez problemów. Zobaczymy czy tak zostanie.
Byłem lekko zaskoczony warsztatem. Spodziewałem się umorusanych w smarze wąsatych Januszy w szopie na lekkim wypiz*owie (niestety takie do tej pory miałem doświadczenia z LPG...) a okazało się że to nowoczesny warsztat z dość młodymi osobami, komputerki, elektronika, wszędzie czysto, chętnie odpowiadają na pytania, brzmią jakby dobrze znali się na rzeczy, samochód zastępczy, pokrowiec na koło - czego chcieć więcej?
W sumie to za taki opis powinienem dostać zniżkę na LPG do następnego auta jak ruda zeżre Accorda.
4. Przejechany dystans.
900 km
edycja 2017-11-14: 1200 km, już po pierwszym serwisie pomontażowym.
5. Ewentualne awarie.
Na razie żadnych awarii. Zrobiłem dopiero 900 km, więc instalacja jeszcze na dotarciu. Będę uzupełniał jeśli jakieś się pojawią.
edycja 2017-11-14: Zauważyłem że wskaźnik gazu w zbiorniku nie jest precyzyjny i przy "rezerwie" potrafi być jeszcze 1/4 zbiornika - dowiedziałem się że dopóki producent nie wypuści aktualizacji firmware nic z tym nie można zrobić. Po za tym wszystko OK - żadnych błędów, jeździ na gazie aż do odcinki.
6. Zdjęcia
galeria na Imgur: https://i.imgur.com/a/r7zpi
Użytkownik CzasemTrasa edytował ten post 23:38, 14.11.2017