Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

2.4 CL9 AT 2006 polift po reflashu - MULTISERWIS S.C.

VII lpg cl9 multiserwis galeria

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 CzasemTrasa

CzasemTrasa
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190+reflash
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 01:21, 30.10.2017

1. Części użyte do montażu:
a) sterownik: LPGTECH 224
b) reduktor: STAG AC R01 250 + MOD
c) wtryskiwacze: BARRACUDA 130
d) pojemność butli (+ średnia ilość km na pełnym zbiorniku): BORMECH 630/225/55L (zrobiłem 900 km głównie po mieście, instalacja dopiero na dotarciu, jestem po 3 tankowaniu LPG i mam jeszcze 25% zbiornika)
e) inne:
przewody elastyczne FARO FI8mm
filtr Certools F779C Glass Fiber
wlew gazu pod klapką dokręcany
emulator wskaźnika poziomu paliwa

2. Zakład dokonujący montażu
MULTISERWIS S.C.
CHRUŚCIEL MARCIN, DŁUŻEŃ MARCIN
NIWISKA 25, 36-147 NIWISKA
WOJ. PODKARPACKIE
www: http://www.multiserwis.mielec.pl/
e-mail: biuro@multiserwis.mielec.pl
tel. +48 668 707 760 lub +48 693 453 627

Dojazd: 47 km na północny zachód od Rzeszowa, 15 minut od zjazdu z autostrady A4.
Cena: dokładną kwotę dostałem w zaproponowanej wycenie po napisaniu mejla; znajomy Mietek montażysta-hobbysta zaoferował cenę 500 zł niższą a najbardziej polecane na forum warsztaty 500 zł wyższą.

3. Czy polecasz ten warsztat. Komentarz.
Polecam ten warsztat.

Komentarz:

Poprosiłem kilka polecanych na forum warsztatów, w tym ten, o wysłanie oferty na e-mail; od dłuższego czasu m.in. dzięki lekturze forum miałem ułożoną całą instalację - wiedziałem czego chcę a nie czego nie i chciałem dostać propozycje oraz wyceny kilku warsztatów. Jeśli chodzi o warsztaty polecane to nie zawiodłem się - wszystkie propozycje jakie otrzymałem miały sens. Multiserwis wybrałem ze względu na dojazd, koszty i jakość kontaktu (sprawnie odpowiadali na moje pytania w e-mailach, co sobie cenię).

Jadąc na miejsce miałem już dograne szczegóły mejlowo, chciałem tylko dopasować butlę, bo bałem się że 55L będzie za bardzo wystawała w sedanie. Po przymiarce zdecydowałem się na 55L - trochę wystaje, ale w normie, niżej są fotki. Auto po reflaszu sprawniej się zbiera, ale też pije co najmniej 1L więcej benzyny, do tego jest to 2.4 AT i jazda głównie po mieście, tak więc pojemność butli się przydaje.

Jako sterownik w wycenie dostałem LPGTECH 224 albo STAG QBOX BASIC. Miałem wątpliwości, bo "przecież wszyscy montują Staga". Dopytałem się jednego ze wspólników co z tymi sterownikami i dowiedziałem się, że do mojego silnika bardziej polecają LPGTECH 224 z racji tego że ma dodatkowy algorytm związany z korektami na obrotach, którego brakuje w Stagu. Zaczął mi nawet rozrysowywać i dokładnie tłumaczyć o co chodzi, ale już nie pamiętam szczegółów. Mój Accord był ich sześćdziesiątym-którymś Accordem i z ich doświadczenia z LPGTECH w Accordach jest po prostu mniej problemów.

Zwróciłem uwagę na dopisek MOD przy reduktorze i dostałem odpowiedź że ręcznie je poprawiają, bo z jakością tych fabrycznych jest co jakiś czas różnie. Poprosiłem o zamontowanie wskaźnika poziomu gazu w szufladce na monety - zdarza mi się zostawiać auto na parkingach podziemnych, na moją odpowiedzialność ;)

Zanim auto zakwalifikowało się do montażu przeszło bezpłatną diagnozę. Z tego co podpatrywałem to oprócz ewentualnych błędów na kompie sprawdzali STFT i LTFT w różnych zakresach obrotów.

Było rano, zostawiłem im Accorda i dostałem starą Octavię jako samochód zastępczy. Następnego dnia chwilę po południu zadzwonili z informacją, że wszystko gotowe. Potem sprawdzenie auta podczas jazdy, podpisanie papierów, kasa, faktura i przypomnienie o pierwszym przeglądzie.

Instalacja jak na razie bez problemów. Zobaczymy czy tak zostanie.

Byłem lekko zaskoczony warsztatem. Spodziewałem się umorusanych w smarze wąsatych Januszy w szopie na lekkim wypiz*owie (niestety takie do tej pory miałem doświadczenia z LPG...) a okazało się że to nowoczesny warsztat z dość młodymi osobami, komputerki, elektronika, wszędzie czysto, chętnie odpowiadają na pytania, brzmią jakby dobrze znali się na rzeczy, samochód zastępczy, pokrowiec na koło - czego chcieć więcej?

W sumie to za taki opis powinienem dostać zniżkę na LPG do następnego auta jak ruda zeżre Accorda.

4. Przejechany dystans.
900 km

 

edycja 2017-11-14: 1200 km, już po pierwszym serwisie pomontażowym.

5. Ewentualne awarie.
Na razie żadnych awarii. Zrobiłem dopiero 900 km, więc instalacja jeszcze na dotarciu. Będę uzupełniał jeśli jakieś się pojawią.

 

edycja 2017-11-14: Zauważyłem że wskaźnik gazu w zbiorniku nie jest precyzyjny i przy "rezerwie" potrafi być jeszcze 1/4 zbiornika - dowiedziałem się że dopóki producent nie wypuści aktualizacji firmware nic z tym nie można zrobić. Po za tym wszystko OK - żadnych błędów, jeździ na gazie aż do odcinki.

6. Zdjęcia

yKyTvaO.jpg

 

EAxkliV.jpg

 

nRpU2af.jpg

 

gsrAx3F.jpg

 

Ya3mJRU.jpg

 

K9cCmIL.jpg

 

fB4m2OO.jpg

 

Y7Z1ZIE.jpg

 

zgLyN8u.jpg

 

r0n5SL5.jpg

 

68FYgfH.jpg

 

mz7Z93n.jpg

 

bigKmok.jpg

 

YCuq90o.jpg

 

oTErYUC.jpg

 

61dh5pp.jpg

 

VPAmiUB.jpg

 

pRsQFEi.jpg

 

lYO4bfv.jpg

 

YKbcihg.jpg

 

QLeeD5b.jpg

 

galeria na Imgur: https://i.imgur.com/a/r7zpi

 


Użytkownik CzasemTrasa edytował ten post 23:38, 14.11.2017

  • 0

#2 blow

blow
  • Forumowicz
  • 1733 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 23
Super

Napisano 18:18, 03.11.2017

 

 

Zanim auto zakwalifikowało się do montażu przeszło bezpłatną diagnozę. Z tego co podpatrywałem to oprócz ewentualnych błędów na kompie sprawdzali STFT i LTFT w różnych zakresach obrotów.

 

to jest jedna z rzeczy, których właśnie powinniśmy oczekiwać od takich warsztatów. żeby potem nie było dziwnych podejrzeń, że coś mi się spaprało przez GAZ!

 

bardzo fajnie zamontowane, dobra cena - czego chcieć więcej? trochę mi brakuje kompensacji (obustronnego zasilania wtrysków) - ale spokojnie to pewnie daje radę, jeśli wystroili prawidłowo.

 

 

zawsze się w myślach uśmiecham, jak widzę czujnik ciśnienia pomiędzy wtryskami - jak mi piotrficek tak zamontował, to niektórzy mieli ból zadka, że nie działa, że się popsuje, że pokazuje bzdury. o dziwo nagle większość w tym aucie to tak montuje...? :)

 

 

gratulacje, i bezawaryjnej jazdy!!


  • 0

#3 CzasemTrasa

CzasemTrasa
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190+reflash
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:30, 14.11.2017

Jestem po pierwszym serwisie po montażu, czyli po zrobieniu 1000 km. Było sprawdzenie szczelności instalacji i przejażdżka z podłączoną sondą i montażystą z lapkiem na siedzeniu pasażera. Po ostatecznych szlifach mapy zostało się pożegnać aż do przeglądu na 10 tys. km po instalacji. Ten przegląd był darmowy, co jest chyba wszędzie standardem.

 

(...) trochę mi brakuje kompensacji (obustronnego zasilania wtrysków) - ale spokojnie to pewnie daje radę, jeśli wystroili prawidłowo. (...)

 

Dopytałem dlaczego nie mam tej kompensacji (w sumie do tej pory nie wiedziałem co to jest) i powiedzieli, że owszem instalują, ale ma to sens w autach mających co najmniej 250 kucy, więc w moim Accordzie na razie bezcelowe ;)

 

Zauważyłem, że wskaźnik gazu nie jest precyzyjny, bo w przypadku tzw. "rezerwy" czyli zaświecenia czerwonej lampki, potrafi być jeszcze ok. 1/4 zbiornika. Zgłosiłem to jako problem. Powiedzieli mi, że to znany problem i do czasu wypuszczenia przez producenta aktualizacji firmware nic z tym nie można zrobić.

 


  • 0

#4 ManiekPTR

ManiekPTR
  • Forumowicz
  • 29 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:56, 15.11.2017

A pytanie techniczne, dlaczego zamontowali Ci filtr Czaja a nie Ultra 360 - tak jak zaleca producent Barracudy?

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#5 CzasemTrasa

CzasemTrasa
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190+reflash
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:34, 15.11.2017

A pytanie techniczne, dlaczego zamontowali Ci filtr Czaja a nie Ultra 360 - tak jak zaleca producent Barracudy?

 

Hej, mój filtr to "Certools F779C Glass Fiber" czyli z wkładem z włókna szklanego zamiast wkładu poliestrowego jak w Ultra 360. Są różne opinie które filtry są lepsze - wygląda na to że zakład który mi montował twardo opowiedział się po stronie włókna szklanego i mają dobre powody, bo chwalą się instalowaniem Certools na stronie internetowej. Zapytam o szczegóły przy okazji.


  • 0

#6 ManiekPTR

ManiekPTR
  • Forumowicz
  • 29 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:13, 15.11.2017

Ultra 360 to filtr odstojnikowy a ten Czaja to zwykły z wkładem z włókna szklanego... ;) poczytaj o Ultra 360 ;)

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, lpg, cl9, multiserwis, galeria

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq