Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Świeca żarowa do iDtec'a (N22B1)

VIII świeca żarowa

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2 odpowiedzi w tym temacie

#1 mike_dh

mike_dh
  • Forumowicz
  • 56 postów
  • Skąd:śląsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 23:01, 29.10.2017

Witam,

 

 

Kto jest producentem OEM'owych świec żarowych w Accordzie VIII (IDetec)?

 

 

Półtorej roku temu wymieniłem jedną świecę w ASO (to była ich sugestia żeby wymienić tylko padniętą). Teraz padła kolejna.

 

 

Czy ktoś z Forumowiczów wymieniał w swojej VIII świece żarowe?  Z wypowiedzi ludzi w ASO wynikało że jest to bardzo rzadka sprawa?

Z tego co zaglądałem to trochę trudne jest dojście do świecy nr 4 (tej najbliżej pompy Vacum). Jakieś sugestie co do ułatwień wymiany? Demontować rozpórkę?

 

 

Na tej starej świecy jest wybity numer OEM 12291-RL0-G011-M1 oraz chyba znak producenta jakby Z  (oraz mały kwadrat  z przodu i z tyłu tego logo). Szukając w necie jedyny producent o podobnym znaku to ZEXEL  (jedna wyszukiwarka podała nr części 407805-0160 zamiennej dla OEM). Firma jest w grupie Bosch'a, nie znalazłem w sprzedaży tej świecy ani info na stronie Zexel'a. Mogę wrzucić foto starej świecy (zrobię w świetle dziennym:)

 

 

Świeca OEM w ASO kosztuje ok 250zł wiec trochę drogo, a tym razem zamierzam wymienić wszystkie.

Na jej korzyść przemawia wysoka jakość wykonania. Pomimo że przelatała ponad 150 tyś km cała obudowa jest lśniąca, gwint idealny, wygląda jak nowa poza osmolonym grotem.

 

 

Póki co znalazłem odpowiedniki (tych bardziej polecanych producentów):

 

Beru GN073

Bosch F 01G 004 02X

Denso DG-601

 

 

Bosch 0 250 503 003 -  na jednych stronach  opis że do VII Gen. (iCdti) a na innych że do VIII (idtec)

 

 

Czy w VII i VIII są te same świece żarowe? 

 

Niby temat prosty - kupić cokolwiek z powyższej listy ale trafiłem na informacje że nie zawsze to co w katalogu pasuje idealnie w rzeczywistości (różnice w długości rzędu kilku mm).

 

Najwięcej pozytywnych info jest o Beru.

 

pozdrawiam

 

 

 


  • 0

#2 Tyberiusz

Tyberiusz
  • Forumowicz
  • 383 postów
  • Skąd:Elbląg
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 17:59, 30.10.2017

Ja wymieniałem świece żarowe.

Mam 296 tys przebiegu i z dokumentacji serwisowej wynika, że to pierwsza wymiana tego elementu.

Też miałem problem co kupić, bo zamienników cała masa, ceny różne, a oryginalna tak jak mówisz, ponad 200 złotych. Poza tym nie idzie znaleźć producenta tej części. Niemniej z tego co rozmawiałem w serwisie, to bardzo rzadko wymieniają komuś świece żarowa. Także wg mnie warto inwestować w oryginalne.
  • 0

#3 mike_dh

mike_dh
  • Forumowicz
  • 56 postów
  • Skąd:śląsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:49, 01.11.2017

Dzięki Tyberiusz za odpowiedź.  Też jestem zdania że najlepsze do naszych Hanek to Oem'y, choć często ceny części są mocno przesadzone.

 

 Tak na OT  dodam że ostatnio wymieniałem uszkodzona osłonę tłoczka hamulcowego w przednim zacisku (u mnie  zaciski  przód produkcji ATE) za zestaw osłona z uszczelką OEM zapłaciłem prawie  250zł (osłona produkcji ATE). To samo kupiłem teściowi w ASO Audi za 62zł (identyczna osłona z uszczelką ATE, ten sam part number na niej wybity). Stąd moja kombinacja ze świecami żarowymi.

 

Wracając do tematu.

 

Kupiłem 4 szt BERU GN073 po 102zł/szt (OEM w ASO 252zł/szt bez rabatów).

Wiem że to nie biżuteria żeby oceniać po wyglądzie te świece jednak OEM wyglądają na wykonane precyzyjniej (jak będę miał pod ręką to wrzucę foto dla porównania) .

Zmierzyłem rezystancję i te nowe mają zgodnie z katalogiem 0,8 Oma, stara która powodowała błąd 11,7 Oma. Ta co mi padła i siedzi jeszcze w silniku ma ponad 300 Omów, dwie pozostałe po 1,07 Ohma (mam precyzyjny multimetr).

 

Rezystancja ma bezpośredni wpływ na moc generowaną przez świecę (a więc i temperaturę). W skrócie im większy opór tym mniejsza moc (wolniej i słabiej się świeca rozgrzewa).

 

Różnice w temperaturze pomiędzy cylindrami mogą mieć wpływ na spalanie mieszanki w każdym z nich a w efekcie na pracę silnika.

 

Powyższy "wywód" jest argumentem żeby wymieniać wszystkie świece na raz. I taki mam plan, wymienić wszystkie.

 

 

Według katalogu GN 073 pasuje zarówno do VII i VIII:

 

Saloon 2.2 i-CTDi (CN1) 2204cc 4cyl. 103kW 01/04 - 05/08

Estate 2.2 i-CTDi (CN2) 2204cc 4cyl. 103kW 01/04 - 05/08

Saloon 2.2 i-DTEC (CU3) 2199cc 4cyl. 110kW 07/08 - 06/15

Saloon 2.2 i-DTEC (CU3) 2199cc 4cyl. 132kW 07/08 - 06/15

Estate 2.2 i-DTEC (CW3) 2199cc 4cyl. 110kW 07/08

Estate 2.2 i-DTEC (CW3) 2199cc 4cyl. 132kW 07/08


Użytkownik mike_dh edytował ten post 11:56, 01.11.2017

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, świeca żarowa

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq