Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Dokręcanie kół ręcznie czy kluczem dynamometrycznym?

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
30 odpowiedzi w tym temacie

#16 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2651 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 14:00, 19.11.2019

w serwisówkach  zawsze podają siłę dokręcania na nowych śrubach i nakrętkach, a ponieważ dokręcamy to na starych to trzeba sobie coś lekko dodać, dlatego ja osobiści dokręcam 120Nm , i to nie jest moje zdanie tylko porada jednego z mechaników, i to dotyczy wszystkich starych śrub i nakrętek w samochodzie, i taka właśnie drobna wiedza powoduje to że wykwalifikowany mechanik zrobi coś dobrze, a amator spierdzieli robotę choć wszystko zrobił zgodnie z instrukcją.


Użytkownik Maxell edytował ten post 14:02, 19.11.2019

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#17 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 14:02, 19.11.2019

Osobiście zawsze robię na 115nm..i masz rację z tym co piszesz..
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#18 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 20:15, 19.11.2019

Panowie smarujecie gwinty szpilek i nakrętek? Ja smaruję, nie wiem czy to dobrze.
  • 0

#19 KulawyJohn

KulawyJohn
  • Administrator
  • 1615 postów
  • Skąd:KSU powiat suski
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201 z groszami
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 53
Wzorowa

Napisano 21:07, 19.11.2019

Też smaruję. Odrobinę
  • 0

Pozdrawiam Grzegorz - górolicek śmiesek :)
Moja "Czarnula"

"Być górolem - to nie po górolsku godać.
Górolsko ślebodę trza tajsi w sercu chować!
Nie tyn jest górolem, co mo parzynice,
Nie tyn, komu gorset zdobio łostrężnice.
Jeno tym górolem, kto w górach serce swe łostawił,
W wąziutki szczelinie granitym zastawił"


#20 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 22:18, 19.11.2019

Wyczyścić ale nie smarować. Nigdy nie smarowalem i nie widzę potrzeby smarować jeśli gwint czysty i dokręcone z odpowiednią siłą

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#21 pawel27

pawel27
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:w-ch
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CM
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:54, 22.06.2020

nigdy się nie smaruje gwinty bo smar po ileś razy ciepła która się robi z toczenia i hamowania temperatury robi się jak galaretka i możne będziesz miał problem z odkręceniem a dokręca się 120Nm z kluczem dynamometrycznym i po 50km bym jeszcze sprawdził dokręcenie


  • 0

#22 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2651 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 20:48, 22.06.2020

problemy to będziesz miał jak gwintów nie posmarujesz i to wszystko zacznie rdzewieć, ja używam praktycznie na wszystkie śruby smar ceramiczny w sprayu i zero problemów z odkręcaniem. 


  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#23 KulawyJohn

KulawyJohn
  • Administrator
  • 1615 postów
  • Skąd:KSU powiat suski
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201 z groszami
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 53
Wzorowa

Napisano 21:33, 22.06.2020

Ja tam daję odrobinę towotu i jest spoko ;) dokręcam ręcznie z taką siłą żeby tylko w łokciu nie strzyknęło i starcza. Nie staję na kluczu, nie mam dyno, nie dokręcam jakoś szczególnie mocno czy słabo. Sprawdzam co jakiś czas i trzymają dobrze, więc mam już wyprakrykowane ile siły użyć.
  • 0

Pozdrawiam Grzegorz - górolicek śmiesek :)
Moja "Czarnula"

"Być górolem - to nie po górolsku godać.
Górolsko ślebodę trza tajsi w sercu chować!
Nie tyn jest górolem, co mo parzynice,
Nie tyn, komu gorset zdobio łostrężnice.
Jeno tym górolem, kto w górach serce swe łostawił,
W wąziutki szczelinie granitym zastawił"


#24 Pete

Pete
  • Forumowicz
  • 399 postów
  • Skąd:City 17
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 22:50, 22.06.2020

Towot to nie jest dobry pomysł. W samochodzie mojego ojca jakiś mechanior posmarował śruby towotem, potem pochwalił się swą siłą przy dokręcaniu, lato ojciec przejezdził, pięknie się wszystko pozapiekało i jesienią było ostre dzialanie z rozwiercaniem...
Tzw. towot to ogólnie jest słaby smar z poprzedniej epoki.
  • 0

#25 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 784 postów
  • Skąd:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 39
Super

Napisano 10:25, 23.06.2020

Może jestem ,,z poprzedniej epoki"  (więc trochę  się na odkręcałem)  ale smaruję  delikatnie  tym co mam pod ręką. Dokręcam ręcznie - klucz ma odpowiednią długość ramienia aby to dokręcenie było odpowiednie i (co już było) żadnej nogi do tego nie trzeba używać. W obecnym samochodzie mam klucz wygięty (raczej nogą) przez poprzedniego właściciela.

Właśnie w dokręcaniu  wietrzę  powód  problemów z odkręcaniem - szczególnie po udarowym.


  • 0

#26 pawel27

pawel27
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:w-ch
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CM
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:58, 23.06.2020

problemy to będziesz miał jak gwintów nie posmarujesz i to wszystko zacznie rdzewieć, ja używam praktycznie na wszystkie śruby smar ceramiczny w sprayu i zero problemów z odkręcaniem. 

jak nie dokręcisz mocno to nie będziesz miał problemów ale to już dobry smar co używasz albo jeszcze można używać miedziany

15lat już jestem w branży jako wulkanizator i powiem ci ja tylko jak klient sobie  za życzy  żeby śruby albo szpilkę posmarować a normalnie czyszczę piastę i smaruję właśnie ceramicznym albo miedzianym    a u siebie nigdy

 

Ja tam daję odrobinę towotu i jest spoko ;) dokręcam ręcznie z taką siłą żeby tylko w łokciu nie strzyknęło i starcza. Nie staję na kluczu, nie mam dyno, nie dokręcam jakoś szczególnie mocno czy słabo. Sprawdzam co jakiś czas i trzymają dobrze, więc mam już wyprakrykowane ile siły użyć.

 toszty urodzony wulkanizator jak masz w rękach dyno.......

 

 

żeby nie było że komuś każe że nie ma tak robić, każdy musi sam wiedzieć, tylko robię w tym  trochę lat i chciałem tylko doradzić. żeby nie było że wujek zły
 


  • 0

#27 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2651 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 15:47, 23.06.2020

smar miedziany do aluminiowych felg nie jest zalecany bo miedź wchodzi w reakcje z aluminium, której efektem jest korozja wżerowa aluminium, a szpilki są zaraz koło felg więc można felgi zabrudzić, za to smar ceramiczny jest przeznaczony do zabezpieczania aluminium i mu krzywdy nie zrobi, poza tym smar miedziany jest bardzo brudzący, i dlatego całkowicie przeszedłem na smar ceramiczny. 


Użytkownik Maxell edytował ten post 15:50, 23.06.2020

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#28 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 16:12, 23.06.2020

 toszty urodzony wulkanizator jak masz w rękach dyno.......

 

 

Uwierz mi że to wcale nie jest takie trudne. Jak ktoś przekręcił śrubę kilka razy w życiu to jest duże prawdopodobieństwo, że po takiej osobie weźmiesz klucz dynamometryczny i będzie wg manuala dokręcone :)

Przynajmniej mi samemu tak wyszło kilka razy jak sprawdzałem.


  • 0

#29 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 16:53, 23.06.2020

Ja dokręcam lekko ręcznie, a później dynamometrycznym (kupiony za grosze, ale sprawdzony z porządnym i mniej więcej się zgadza). Z odkręceniem mialem raz problem (co gorsza na wyjeździe), jak zostawilem auto u mechanika na naprawę ręcznego i wymianę klocków i później zapomniałem skontrolować dokręcenie śrub (odkręcić się udało dopiero gdy sobie przypomniałem o rurce, która przypadkiem była w bagażniku, nogi nie dały rady na 'normalnym' kluczu).

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#30 KulawyJohn

KulawyJohn
  • Administrator
  • 1615 postów
  • Skąd:KSU powiat suski
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201 z groszami
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 53
Wzorowa

Napisano 17:21, 23.06.2020

Plus fakt że nie jesteś sporej postury :-P to i kilogramów dużo nie ma do stania na kluczu :D
  • 0

Pozdrawiam Grzegorz - górolicek śmiesek :)
Moja "Czarnula"

"Być górolem - to nie po górolsku godać.
Górolsko ślebodę trza tajsi w sercu chować!
Nie tyn jest górolem, co mo parzynice,
Nie tyn, komu gorset zdobio łostrężnice.
Jeno tym górolem, kto w górach serce swe łostawił,
W wąziutki szczelinie granitym zastawił"






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq