Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Bierze olej

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
34 odpowiedzi w tym temacie

#16 gkill

gkill
  • Klubowicz
  • 413 postów
  • Skąd:Prabuty
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 14:47, 06.01.2020

Tylko niestety  moj mechanik to kolega z pracy zna sie i dobrze robi ale nie specjalizuje sie w Hondach , zrobi mi za  free bede mu pomagal a na "specjaliste" zwyczajnie mnie nie stac ;(

Jeżeli masz zaufanie do kolegi to bardzo dobrze podchodzisz do tematu, przypilnuj byście dokładnie i zgodnie z manualem zajęli się tą robotą i dacie radę.

Ja też jestem amatorem, elektrykiem który pracuje w biurze a nie na sieci elektrycznej a tym bardziej nie mechanikiem, tylko od dziecka lubiłem rozkręcać psuć i naprawić przerabiać it.... Uwierz, robota wbrew pozorom nie jest trudna, trochę wiedzy ogólnej z remontów silników do tego manual hondy dla silnika k20 i będzie malina. Ja sam wyremontowałem 2 silniki hondy bez pomocy kogokolwiek, d14z6 i R20A3 z felernymi tłokami, silniki co prawda prostsze od k serii, ale od tego jest manual by podołać.

Masę uszczelniającą honda-bond możesz zastąpić victor reinz renzosil, jest jeszcze kilka innych producentów takiej pasty.


Użytkownik gkill edytował ten post 14:48, 06.01.2020

  • 0

#17 Lukimich

Lukimich
  • Forumowicz
  • 30 postów
  • Skąd:Przemyśl
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:39, 06.01.2020

Jest to kolega z pracy co po robocie zajmuje sie mechanika samochodowa i nie jeden remont juz robil, robi bardzo dobrze ale Hondy jeszcze nie remontowal i w tym sek, ze chcial bym mu  wszystko powiedziec i opisac na co ma uwage zwrocic co musi wymienic itd i dlatego prosil bym tu post zalozyl by ktos kto sie zna mi to ladnie opisal. 


  • 0

#18 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 2862 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXE
  • KM:151ps/394Nm seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 120
Super

Napisano 15:40, 06.01.2020

Jeszcze dostalem na pw wiadomosc, ze moze szukam sobie kosztow i powodem moga byc zle ustawione zawory oraz zalana odma i czy jest to mozliwe? Nie moge znalesc nigdzie w tym linku co podales zadnego mechanika w moich okolicach co sie specjalizuje w hondach;/ dal bym auto do konkretnego sprawdzenia i wiedzial bym na czym stoje. Mogl bym podjechac gdzies dalej tylko  zazwyczaj dobry mechanik ma kolejki straszne i trzeba czekac ;/ 

 

 

Zawsze możesz założyć taki temat i zapytać się o polecane/sprawdzone warsztaty w twoim województwie.

 

Przez źle ustawione zawory czy uszkodzoną odmę nie będziesz miał takiego spalania oleju, tym bardziej że w tym silniki bardzo popularna jest konsumpcja oleju, co widać jak przejrzysz inne tematy dotyczące spalania oleju przez k24.

 

Z resztą na 100% jak pojeździsz z obrotami 5 tyś i wyższymi to spalanie oleju będzie jeszcze większe, gdy sytuacja będzie już agonalna to przy rozgrzanym silniku i wysokich obrotach możliwe jest że będzie kopcił na niebiesko od spalania oleju, a to nic innego jak pierścienie. 

 

Poczytaj tych kilka tematów:

https://www.google.c...iw=1366&bih=625

 

 

 

 

Jest to kolega z pracy co po robocie zajmuje sie mechanika samochodowa i nie jeden remont juz robil, robi bardzo dobrze ale Hondy jeszcze nie remontowal i w tym sek, ze chcial bym mu  wszystko powiedziec i opisac na co ma uwage zwrocic co musi wymienic itd i dlatego prosil bym tu post zalozyl by ktos kto sie zna mi to ladnie opisal. 

 

 

 

 

Ale Ty naprawdę myślisz że ktoś będzie wróżył ze złotej kuli i gdybał co dokładnie dolega twojemu silnikowi bez jego rozbiórki? ??? ??? ??? ??? co będzie do wymiany itd? I jeszcze zrobi Ci listę zakupów co musisz kupić ??? oraz wszystkie  "scenariusze/możliwości" opiszę oraz co i jak rozebrać po kolei?

 

Jak tak ma to wyglądać to tym bardziej bałbym się robić ten silnik, do tego z jednej strony jak piszesz "dobry mechanik" ....który boi się hondy.....jedno, przeczy drugiemu, a silnik Hondy to nie tajna technologia Nasa.

Napisałem Ci już co będzie najmądrzejszą opcją już stronę wcześniej.

Dużo dywagacji nad tym co widzę że z góry będzie skazane na przegraną, zamiast działać, zbierać/pożyczyć kasę na porządny remont czy szukać drugiego silnika z pewnego źródła, a takie źródło też Ci już podałem. 


  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif

#19 Domin3-D

Domin3-D
  • Klubowicz
  • 51 postów
  • Skąd:W-wa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:11, 06.01.2020

Koledzy dobrze Ci radzą. Jak mechanik nie wie od czego zacząć to daruj go sobie. Osobiście poszedłem tym samym tropem co Ty zaraz po zakupie acco. Obecnie mój kolega-mechanik zajmuje się u mnie tylko klimą. Nie powiem, nie zepsuł niczego, ale kupę rzeczy musiałem wyciągać z forum i kombinować. Była nerwówka i zwykła wymiana sprzęgła trwała ponad tydzień.

Inny przykład....miałem kiedyś paserati B5 w klekocie. Silnik się rozbiegł i zatarł. Namówiony przez ojca wstawiłem fure do znajomego. Finalnie po remoncie, auto oddałem do zakładu z prawdziwego zdarzenia aby poprawili co spierdzielił poprzednik.

Pomyśl czy stać Cię na takie eksperymenty...


  • 0

#20 gkill

gkill
  • Klubowicz
  • 413 postów
  • Skąd:Prabuty
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 17:26, 06.01.2020

Jest to kolega z pracy co po robocie zajmuje sie mechanika samochodowa i nie jeden remont juz robil, robi bardzo dobrze ale Hondy jeszcze nie remontowal i w tym sek, ze chcial bym mu  wszystko powiedziec i opisac na co ma uwage zwrocic co musi wymienic itd i dlatego prosil bym tu post zalozyl by ktos kto sie zna mi to ladnie opisal. 

Jeżeli jednak Byś zrezygnował z pomocy kolegi to ja ci powiem, że nie musi to być fachowiec od hond, tylko warsztat, który specjalizuje się w remontach silników np.:

w moich stronach:

http://www.el-szlif.pl/

jest to zakład, który posiada wszystko co niezbędne do wykonania remontu każdego silnika(tokarki, szlifierki, obrabiarki, honownice itp itd.....). Poszukaj w swojej okolicy taki zakład, wystarczy to w zupełności.

Jednak ja Ci radzę razem z kolegą to ogarniać, będziesz miał pewność co do roboty, bo sami to ogarniecie. Jeżeli kolega wyremontował wiele silników to honda będzie pikusiem.....

Ale Ty ze swojej strony musisz po nr katalogowych OE itp poszukać części zamiennych, ale to już mechanik ci powie co trzeba wymienić, tylko się trzymajcie manuala a sukces gwarantowany. 

Manual dostępny dla klubowiczów na HAKP.


  • 0

#21 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 425 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 15:52, 09.01.2020

Witam  :) Nie znalazłem w zadnym temacie odpowiedzi na moje pytania wiec wyleje je tutaj:) Moje cudo bierze mi dość sporo oleju bo 1 l na 3000 km przy czym od pewnego czasu dość duzo zaczęło dymić z wydechu na biało (czym większe obroty trym więcej dymu i na pewno jest to dym z spalania oleju). Ciśnienie na tłokach ma kolo 10-11 wiec chyba słabe chociaż norma jeszcze jest. Zmierzam do tego, ze wpadłem na pomysł by wymienić pierścienie i zrobić kompletny remont głowicy jeżeli będzie taka potrzeba.Czy warto wymienić same pierścienie bez tłoków i szlifu? Czy przy takim zabiegu wymieniać rozrząd jak będzie dobry? Czy wystarczy sam napinacz? a jak już rozrząd to zębatki tez? Bo nowy łańcuch stare zębatki to chyba nie bardzo? Oraz najważniejsze, czy zwiększy mi się ciśnienie  na tłokach po takim zabiegu i przestanie az tak pic olej? ponieważ  mocy już troszkę brakuje, mam porównanie z sąsiada accordem, ten sam silnik i jego o wiele lepiej jedzie. Jak mam robić taki połowiczny remont to co jeszcze radzicie wymienić?, tylko proszę nie dobić mnie ilością bo niestety nie mam za wiele na taki remont;/

 

W zimie będzie "dymić" na biało, olej temat :)

 

A 1l/3000km jak masz za dużo kasy to rób remont i módl się, żeby zrobili go dobrze. W 8genie skarzą się na pobór 0,5-1l/1000km.

 

Przy poborze 300ml/1000km to nawet z wydechu nic nie czuć, pewnie na zimnym bardziej. U mnie też coś pobiera, różnie od stopnia zużycia oleju, po wymianie szczątkowe ilości a później stopniowo rośnie do 200-300ml max na 1000km.

 

Wymieniam olej co 10 000km. Leje pod górną kreskę max, a od wymiany do wymiany dokupuje 1-2bańki 1l. Silnik pracuje elegancko i tak już 50 000km od kupna.
 


  • 0

#22 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 631 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 16:00, 10.01.2020

Moim zdaniem "nie drap jak nie swędzi". 0,3 litra na tysiąc to nie problem. Trzeba wozić olej i tyle. Popieram przedmówcę.

Wysłane z mojego SM-T580 przy użyciu Tapatalka

Użytkownik Srebrny edytował ten post 16:02, 10.01.2020

  • 0

#23 soul

soul
  • Klubowicz
  • 1660 postów
  • Skąd:PARI
  • Silnik:F23
  • Wersja:ES
  • KM:za mało
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 38
Super

Napisano 08:47, 11.01.2020

Jesli ktos ma problem z zurzyciem oleju w okolicy 0.3 na tysiaka i nie chce remontowac to polecam przejsc na specola.. .

Nie, nie zmniejszy to poboru, ale zmniejszy koszty ;) Kupowac 2 banki po 4l, bedzie na wymiane i zostanie na dolewki i jeszcze troche, a koszt w granicach "normalnego" oleju ;)

Wysłane z mojego *cenzura*ałeja PDwudziechy przy użyciu Tapatalka
  • 0

#24 Sanction

Sanction
  • Klubowicz
  • 270 postów
  • Skąd:SLU
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive +
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 09:02, 11.01.2020

Jesli ktos ma problem z zurzyciem oleju w okolicy 0.3 na tysiaka i nie chce remontowac to polecam przejsc na specola.. .

Nie, nie zmniejszy to poboru, ale zmniejszy koszty ;) Kupowac 2 banki po 4l, bedzie na wymiane i zostanie na dolewki i jeszcze troche, a koszt w granic ;)ach "normalnego" oleju 

Wysłane z mojego *cenzura*ałeja PDwudziechy przy użyciu Tapatalka

 

W innym aucie, ale po zalaniu Specoila 5w40 zużycie spadło zauważalnie. 


  • 0

#25 Lukimich

Lukimich
  • Forumowicz
  • 30 postów
  • Skąd:Przemyśl
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:13, 17.01.2020

Bylem u mechanika " z prawdziwego zdarzenia" i radzil mi "leczyc" auto a nie rozbebeszyc ;D Zrobiluismy 3 x wymiane oleju i 3 x plukanka do tego czwarty zalany olej motul 5 w 30  i 2 x ceramizer. Przestalo kopcic a co z olejem to dam znac jak minie troche km:)  cisnienie jakims cudem po "zabiegu" 13 bar


  • 0

#26 gkill

gkill
  • Klubowicz
  • 413 postów
  • Skąd:Prabuty
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 10:10, 17.01.2020

Bylem u mechanika " z prawdziwego zdarzenia" i radzil mi "leczyc" auto a nie rozbebeszyc ;D Zrobiluismy 3 x wymiane oleju i 3 x plukanka do tego czwarty zalany olej motul 5 w 30  i 2 x ceramizer. Przestalo kopcic a co z olejem to dam znac jak minie troche km:)  cisnienie jakims cudem po "zabiegu" 13 bar

Raczej jak chlał to będzie chlał. Chyba, że wyślesz mikroroboty w strefę pierścieni i one mechanicznie wyskrobią osady.


Użytkownik gkill edytował ten post 10:22, 17.01.2020

  • 0

#27 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 425 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 10:43, 17.01.2020

Bylem u mechanika " z prawdziwego zdarzenia" i radzil mi "leczyc" auto a nie rozbebeszyc ;D Zrobiluismy 3 x wymiane oleju i 3 x plukanka do tego czwarty zalany olej motul 5 w 30  i 2 x ceramizer. Przestalo kopcic a co z olejem to dam znac jak minie troche km:)  cisnienie jakims cudem po "zabiegu" 13 bar

Grubo polecieliście :D No daj znaka.


  • 0

#28 Lukimich

Lukimich
  • Forumowicz
  • 30 postów
  • Skąd:Przemyśl
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:28, 18.01.2020

Mam jeszcze jedno pytanie, czy za male szczeliny w luzach zaworowych moga byc powodem slabszej mocy auta?


  • 0

#29 przemkowal

przemkowal
  • Klubowicz
  • 7603 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 58
Super

Napisano 11:28, 18.01.2020

Mam jeszcze jedno pytanie, czy za male szczeliny w luzach zaworowych moga byc powodem slabszej mocy auta?

Tak

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#30 modlicha

modlicha
  • Forumowicz
  • 78 postów
  • Skąd:podkarpackie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 19:52, 18.01.2020

Raczej jak chlał to będzie chlał. Chyba, że wyślesz mikroroboty w strefę pierścieni i one mechanicznie wyskrobią osady.

A ja kolegę pocieszę, bo u mojego teścia w Toyocie Yaris 1.0 konsumowała 1L / 4000km (dolewał ponad 2 bańki na 10000km) , też mechanicy twierdzili że pierścienie stoją bo teściu nieświadomie jeździł na 10W40 i dość mocno silnik znagarował.

Płukanki 2x ale dłużej niż w instrukcji i po trochę do cylindrów na kilka godzin.

Potem zmiana na Valvoline 5W30 FE (A5) - zużycie spadło do 0.5 L / 5000km i  wtedy zmiana jeszcze raz płukanka i docelowo olej to nieco "grubszy" Valvoline 5W30 A3 i zużycie zatrzymało się na akceptowalnym 0.75L / 10000km. Z tymże najwięcej teściu musiał dolewać gdy dobijało do końca zmiany, a na początku myśleliśmy że na świeżym oleju całkiem przestał brać.

Dobrze, że tak zrobiliście czasami pomoże.


Użytkownik modlicha edytował ten post 19:56, 18.01.2020

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq