Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Bierze olej

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
34 odpowiedzi w tym temacie

#1 Porucznik91

Porucznik91
  • Forumowicz
  • 117 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:50, 28.10.2017

Witam mam accorda od 3 lat i od samego początku bierze olej brał około 300ml na 1000km od roku mam instalacje gazową i zwiększył się pobór do 500ml na 1000km czy to normalne czy już nadszedł czas na remont?Dodam że na początku lałem 0w40 mobil 1 a pózniej próbowałem 5w40 motul i teraz mam valvoline 5w40 i w sumie taki sam pobór jak na motul.Styl jazdy raczej spokojny.


  • 0

#2 prmas91

prmas91
  • Forumowicz
  • 159 postów
  • Skąd:Tuliszków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:10, 28.10.2017

Zależy jak długo masz zamiar jeszcze jeździć tym autem. Remont jest kosztowny w porównaniu do oleju, którego musisz dolewać. Jeżeli auto nie straciło mocy, to raczej nie opłaca się robić remontu. Trzeba tylko regularnie sprawdzać poziom oleju.


  • 0

#3 piootrRz

piootrRz
  • Klubowicz
  • 883 postów
  • Skąd:rzeszow
  • Silnik:k24
  • Wersja:Rakieta ☺
  • KM:262/275nm
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:cl9
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 22:26, 28.10.2017

Stosujesz plunaki przy wymianie oleju ?? Można też ceramizer spróbować
  • 0

#4 Porucznik91

Porucznik91
  • Forumowicz
  • 117 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 06:53, 29.10.2017

Nie robiłem jeszcze płukanki.Może to coś pomóc?


  • 0

#5 Lukimich

Lukimich
  • Forumowicz
  • 30 postów
  • Skąd:Przemyśl
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:52, 04.01.2020

Witam  :) Nie znalazłem w zadnym temacie odpowiedzi na moje pytania wiec wyleje je tutaj:) Moje cudo bierze mi dość sporo oleju bo 1 l na 3000 km przy czym od pewnego czasu dość duzo zaczęło dymić z wydechu na biało (czym większe obroty trym więcej dymu i na pewno jest to dym z spalania oleju). Ciśnienie na tłokach ma kolo 10-11 wiec chyba słabe chociaż norma jeszcze jest. Zmierzam do tego, ze wpadłem na pomysł by wymienić pierścienie i zrobić kompletny remont głowicy jeżeli będzie taka potrzeba.Czy warto wymienić same pierścienie bez tłoków i szlifu? Czy przy takim zabiegu wymieniać rozrząd jak będzie dobry? Czy wystarczy sam napinacz? a jak już rozrząd to zębatki tez? Bo nowy łańcuch stare zębatki to chyba nie bardzo? Oraz najważniejsze, czy zwiększy mi się ciśnienie  na tłokach po takim zabiegu i przestanie az tak pic olej? ponieważ  mocy już troszkę brakuje, mam porównanie z sąsiada accordem, ten sam silnik i jego o wiele lepiej jedzie. Jak mam robić taki połowiczny remont to co jeszcze radzicie wymienić?, tylko proszę nie dobić mnie ilością bo niestety nie mam za wiele na taki remont;/


  • 0

#6 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 2862 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXE
  • KM:151ps/394Nm seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 120
Super

Napisano 17:42, 04.01.2020

Trudne pytanie czy warto... Jaki jest przebieg? Wszystko okaże się dopiero po rozbiorze silnika, każdy silnik jest w innym stanie, inaczej był użytkowany. Może być tak że taniej wyjdzie kupić drugi słupek od kogoś z forum.
Rozrząd do weryfikacji, łańcuch lubię się wyciągać i problemy z napinacze,także cały do przeglądu, ewentualnie do wymiany na oem, żadnych zamienników fai itp w super cenach. Zębatki akurat są bardzo solidne.

Wymiana samych pierścieni jak i uszczelniaczy to takie minimum jak blok/głowica /panewki/walki rozrządu będą w porządku.
  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif

#7 Jacek19890

Jacek19890
  • Klubowicz
  • 14 postów
  • Skąd:Biłgoraj
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:25, 04.01.2020

Wymieniałem kiedyś same pierścienie co prawda nie w hondzie, ale w oplu i fiacie. W obu przypadkach pomogło przynajmniej na kilkadziesiąt tys. km, bo przez tyle je miałem. Ale chyba musiałbyś to robić sam, bo nie wiem czy jakiś mechanik weźmie za to odpowiedzialność.
  • 0

#8 Lukimich

Lukimich
  • Forumowicz
  • 30 postów
  • Skąd:Przemyśl
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:07, 05.01.2020

Mam takiego mechanika lecz nie zna sie typowo na hondach tylko jest to wioskowy majsterek i prosil bym sie zorientowal nad tym co jeszcze wymieniac NIEZBEDNEGO przy tych pierscieniach ( chodzi mu o czesci wadliwe hondy ktore zaraz moglby by strzelic) dlatego napisalem post


  • 0

#9 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 2862 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXE
  • KM:151ps/394Nm seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 120
Super

Napisano 12:36, 05.01.2020

http://www.accordklu...8-podkarpackie/

 

Poszukaj tutaj kogoś polecanego do Honda ze swojego województwa.

Potem przez takich "Mirków" będziesz jeszcze raz robił to samo, także lepiej zapłacić/zrobić raz i mieć pewność że jest porządnie zrobione. 


  • 1
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif

#10 Lukimich

Lukimich
  • Forumowicz
  • 30 postów
  • Skąd:Przemyśl
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:33, 05.01.2020

Tylko niestety  moj mechanik to kolega z pracy zna sie i dobrze robi ale nie specjalizuje sie w Hondach , zrobi mi za  free bede mu pomagal a na "specjaliste" zwyczajnie mnie nie stac ;(


  • 0

#11 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 2862 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXE
  • KM:151ps/394Nm seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 120
Super

Napisano 23:30, 05.01.2020

Zrobisz jak uważasz,twój samochód, potem przypomnisz sobie moje słowa, wolałbym pół roku zbierać $$$ i pilnować oleju, niż liczyć na to że po kosztach uda się wszystko zrobić, a potem po "remoncie" zastanawiać się czy to wina silnika że dalej pali olej, czy że mechanik zrobił coś źle.... a może powinny być nad wymiar pierścienie itd itd itd

 

Owszem honda to nie jakaś technologia Nasa itp, ale po sobie wiem że wolę zapłacić więcej, ale mieć pewność że jest zrobione "raz a dobrze", bo jednak różnice między golfem a hondą w budowie silnika są. Na oryginalny rozrząd też zbierałem, co miesiąc kupowałem kilka elementów żeby budżet domowy tego nie odczuł, ale teraz mam spokojną głowę że następne 300 tyś mam bezproblemowej jazdy, tym bardziej przy moich przebiegach. 


  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif

#12 Godar

Godar
  • Forumowicz
  • 530 postów
  • Skąd:Częstochowa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 23:34, 05.01.2020

Zrobisz jak uważasz,twój samochód, potem przypomnisz sobie moje słowa, wolałbym pół roku zbierać $$$ i pilnować oleju, niż liczyć na to że po kosztach uda się wszystko zrobić, a potem po "remoncie" zastanawiać się czy to wina silnika że dalej pali olej, czy że mechanik zrobił coś źle....

 

Owszem honda to nie jakaś technologia Nasa itp, ale po sobie wiem że wolę zapłacić więcej, ale mieć pewność że jest zrobione "raz a dobrze", bo jednak różnice między golfem a hondą w budowie silnika są. Na oryginalny rozrząd też zbierałem, co miesiąc kupowałem kilka elementów żeby budżet domowy tego nie odczuł, ale teraz mam spokojną głowę że następne 300 tyś mam bezproblemowej jazdy, tym bardziej przy moich przebiegach. 

 

 

Zdecydowanie  x 2  :oki2:


  • 0
Jak się nie ma co się lubi , to się lubi co się ma ...

#13 Lukimich

Lukimich
  • Forumowicz
  • 30 postów
  • Skąd:Przemyśl
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:29, 06.01.2020

A cena oryginalnego rozrządu to? a i moj przebieg to 290 000 tys 


  • 0

#14 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 2862 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXE
  • KM:151ps/394Nm seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 120
Super

Napisano 10:10, 06.01.2020

A cena oryginalnego rozrządu to? a i moj przebieg to 290 000 tys 

 

Ebay to +/- 300 euro komplet od a do z.

Tak jak napisałem wyżej rozrząd do weryfikacji, może do wymiany będzie tylko napinacz albo sam łańcuch. 

 

s-l1600.jpg

 

 

 

Więcej informacji znajdziesz pod frazą rozrząd k24. Powtarzać się nie lubię w kółko z tym samym, łącznie z numerami części itd. 

 

Sam możesz znaleźć numery części oem tutaj:

https://japancars.ru...e=catalog/honda

 

Wpisujesz swój vin auta i masz całe na części. 


  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif

#15 Lukimich

Lukimich
  • Forumowicz
  • 30 postów
  • Skąd:Przemyśl
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:51, 06.01.2020

Jeszcze dostalem na pw wiadomosc, ze moze szukam sobie kosztow i powodem moga byc zle ustawione zawory oraz zalana odma i czy jest to mozliwe? Nie moge znalesc nigdzie w tym linku co podales zadnego mechanika w moich okolicach co sie specjalizuje w hondach;/ dal bym auto do konkretnego sprawdzenia i wiedzial bym na czym stoje. Mogl bym podjechac gdzies dalej tylko  zazwyczaj dobry mechanik ma kolejki straszne i trzeba czekac ;/ 


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq