Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
V

Accord V 1997r 1.8 Lpg, problem z wolnymi obrotami

V wysokie obroty

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
17 odpowiedzi w tym temacie

#1 Dzyngiel

Dzyngiel
  • Nowy
  • 14 postów
  • Skąd:Radzyń podl.
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:12, 25.10.2017

Drodzy forumowicze, mam problem z moją hondą. Po odpaleniu na zimnym silniku dzieje się tak ze silnik pochodzi parę minut a potem gaśnie na benzynie jak i na lpg. Przy następnym rozruchu odpala ale rozrusznik kręci tak jakby nie na wszystkie cylindry. Przy rozgrzanym silniku odpala normalnie i nic takiego się nie dzieje. 

   Druga sprawa, po rozgrzaniu obroty falują od 1000 do 2000 na benzynie, natomiast gdy silnik pracuje na gazie obroty utrzymują się na poziomie 2000-2200. W obu przypadkach zapala się kontrolka ,,check engine''. 

Po odłączeniu silniczka krokowego obroty na benzynie falują w granicach 1000, a na gazie około 2000... Może ktoś z Was miał już podobny przypadek albo wie co może być przyczyną tej awarii? 


  • 0

#2 lipson

lipson
  • Klubowicz
  • 913 postów
  • Skąd:KUJ-POM
  • Silnik:mam
  • Wersja:LS, AP1
  • KM:220, 240
  • Paliwo:PB
  • Rok:9700
  • Nadwozie:CE7, AP1
Reputacja: 29
Super

Napisano 12:35, 25.10.2017

Regulacja zaworów i FITV powinny pomóc.


  • 0

#3 Dzyngiel

Dzyngiel
  • Nowy
  • 14 postów
  • Skąd:Radzyń podl.
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:47, 25.10.2017

Regulacja zaworów i FITV powinny pomóc.

Plastikowa śruba od regulacji jest wkręcona do końca, nie wiem czy to coś da...


  • 0

#4 Matan

Matan
  • Forumowicz
  • 50 postów
  • Skąd:Chełm
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:116
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:20, 25.10.2017

Spróbuj odczytać co to za błąd wywala na deske ale obstawiam,że to silnik krokowy lub zawór termiczny biegu jałowego, jedno i drugie masz przykręcone przy kolektorze zdejmij zobacz może jest nieszczelność albo może wystarczy wyczyścić przedmuchać. O jakiej plastikowej śrubie mówisz? kręciłeś coś sam?


  • 0

#5 Dzyngiel

Dzyngiel
  • Nowy
  • 14 postów
  • Skąd:Radzyń podl.
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:36, 26.10.2017

Spróbuj odczytać co to za błąd wywala na deske ale obstawiam,że to silnik krokowy lub zawór termiczny biegu jałowego, jedno i drugie masz przykręcone przy kolektorze zdejmij zobacz może jest nieszczelność albo może wystarczy wyczyścić przedmuchać. O jakiej plastikowej śrubie mówisz? kręciłeś coś sam?

Ta plastikowa co jest pod blaszaną pokrywką z takim wciskanym bolcem na sprężynce w środku. No dobra, posprawdzam to co mi napisałeś tylko nie bardzo wiem jak ten błąd odczytać, nie posiadam żadnego urządzenia diagnostycznego...


  • 0

#6 slawex9

slawex9
  • Forumowicz
  • 930 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 11:54, 26.10.2017

Na forum masz opisane jak zrobić samodiagnostykę. Wystarczy trochę poszukać. Od razu możesz poszukać tematów o podobnych treściach bo jest ich sporo. 


  • 0

#7 Dzyngiel

Dzyngiel
  • Nowy
  • 14 postów
  • Skąd:Radzyń podl.
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:56, 27.10.2017

Na forum masz opisane jak zrobić samodiagnostykę. Wystarczy trochę poszukać. Od razu możesz poszukać tematów o podobnych treściach bo jest ich sporo. 

No właśnie z tymi złączami to u mnie jest tak że pod schowkiem mam tylko niebieskie złącze na 5 pin, a pod kierownicą żółte na 2 pin ale to chyba jest tylko do poduszki. Jak odczytać błędy z tego 5 pinowego?


  • 0

#8 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 19:33, 27.10.2017

Nie możliwe.
Ale jeśli ktoś wyciął, to schemat w dłoń i sprawdzaj które piny do kompa idą

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#9 Dzyngiel

Dzyngiel
  • Nowy
  • 14 postów
  • Skąd:Radzyń podl.
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:41, 27.10.2017

Nie możliwe.
Ale jeśli ktoś wyciął, to schemat w dłoń i sprawdzaj które piny do kompa idą

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Znalazłem już na elektrodzie, jak jest 5 pin to zwieram 3 i 5


  • 0

#10 Dzyngiel

Dzyngiel
  • Nowy
  • 14 postów
  • Skąd:Radzyń podl.
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:38, 28.10.2017

Już znalazłem. 2 pinowe złącze było po prawej stronie pod plastikową ścianką. Pokazało mi błąd 17


Użytkownik Dzyngiel edytował ten post 14:38, 28.10.2017

  • 0

#11 lipson

lipson
  • Klubowicz
  • 913 postów
  • Skąd:KUJ-POM
  • Silnik:mam
  • Wersja:LS, AP1
  • KM:220, 240
  • Paliwo:PB
  • Rok:9700
  • Nadwozie:CE7, AP1
Reputacja: 29
Super

Napisano 09:42, 29.10.2017

Jesteś pewien, że to 17?

17 Vehicle Speed Sensor (VSS)


  • 0

#12 Dzyngiel

Dzyngiel
  • Nowy
  • 14 postów
  • Skąd:Radzyń podl.
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:33, 29.10.2017

Jesteś pewien, że to 17?

17 Vehicle Speed Sensor (VSS)

No właśnie też mnie to ździwiło, pierwszy długi błysk i 7 krótkich. U mnie jest tak że ten check zapala się na odpalonym silniku po paru minutach pracy. Błędy zawsze się sprawdza na zgaszonym czy jak to jest?


  • 0

#13 lipson

lipson
  • Klubowicz
  • 913 postów
  • Skąd:KUJ-POM
  • Silnik:mam
  • Wersja:LS, AP1
  • KM:220, 240
  • Paliwo:PB
  • Rok:9700
  • Nadwozie:CE7, AP1
Reputacja: 29
Super

Napisano 12:09, 29.10.2017

A prędkościomierz działa prawidłowo?


  • 0

#14 max337

max337
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:57, 14.12.2017

Ciekawy zbieg okoliczności. Też mam Vgen, też z 97, też w gazie (stag) i przedwczoraj też mi wywaliło Check Engine. Dzisiaj robią samodiagnostykę również mi wyszedł kod 17, a więc VSS.

Niemniej objawy u mnie są zupełnie inne.
2 tygodnie temu w piątek wracałem z pracy autem (jak od jakiegoś czasu, norma) wszystko było okej. Przez weekend były mrozy. W niedzielę próbuję odpalić i nic. Nawet z kabla próbowałem i lipa, a aku (yuasa) ma 3 miesiące.

Podłączyłem jednak pod prostownik na noc i z rana próbuję normalnie, dalej nic.

 

Codziennie rano i wieczorem próbowałem odpalać, aż w końcu 3 dni temu odpalił nie bez problemów (musiałem dodać gazu, aby coś załapało).

Niemniej na lpg gasł bardzo szybko, a na benzynie trochę obrotami pofalował, ale w końcu ustabilizował się.

To jadę na stację zatankować trochę, aby rezerwy nie złapało i w drodze na nią wyskoczył mi właśnie ten check, ale nie migał, tylko stale się świecił.

Na stacji zatrzymuję się, tankuję. Znów odpalam z dodaniem gazu, ale check zgasł.

I do dzisiaj się nie zapalił ponownie ani razu. Tak czy inaczej nie chcę zostawić tego tak, więc ogarnąłem ten kod i właśnie wyszlo to VSS.

W ogóle to od czego jest VSS i za co odpowiada?

 

Dodatkowo innym objawem, odkąd spotkała mnie powyższa sytuacja jest to, że jak jeżdżę na lpg, to telepie tak autem jak alkoholikowi łapy z braku % we krwi.

No nie idzie wytrzymać, więc cisnę na benz, ale trzepie to po kieszeni, a święta nadchodzą :/

 

Chłopaki, pomożecie? :)


Użytkownik max337 edytował ten post 20:06, 15.12.2017

  • 0

#15 slawex9

slawex9
  • Forumowicz
  • 930 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 21:32, 17.12.2017

VSS czujnik prędkości, 

Nie ma to nic wspólnego z tym co piszesz. 

W twoim przypadku masz problem z instalką od gazu plus jakaś rzecz poboczna. 

Obstawiałbym Aparat zapłonowy i dolot Pb ale to na drugim miejscu. 

Co do gazu to pewnie wtryski się kończą. 
Przy takich objawach masz cały szereg rzeczy do zrobienia, większość to drobnostki ale czasu zajmują. 

Zaczynasz od problemu na Pb. 

1. regulacja zaworów i czyszczenie fitv plus kanalików które do nich dochodzą (rurki)

2. Cewka, aparat, świece, przewody.

3. Filtr paliwa 

4. czyszczenie wtryskiwaczy pb

 

i teraz ciąg dalszy to dobry gazownik który sprawdzi Ci wtryski, parownik i ustawienia. 

 

DONE. 


  • 1





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: V, wysokie obroty

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq