Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Stan oleju w skrzyni automatycznej, silnik 2.4

VIII Stan oleju; Kolor oleju Automat

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
33 odpowiedzi w tym temacie

#1 pacio41

pacio41
  • Forumowicz
  • 32 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:23, 23.10.2017

Witam. Moze mi ktos po tym załäczonym zdjęciu powiedzieć czy olej tu jest 'normalny'? Tzn dla mnie to on jest strasznie wodnisty. Auto podobno serwisowane 120kkm wiec powinno byc po wymianie. Z tym ze ja nie wiem zbytnio jak wyglada nowy/stary olej w automacie. Stan sprawdzany na cieplym silniku po chwili odczekania.

Załączone pliki


  • 0

#2 Pete

Pete
  • Forumowicz
  • 399 postów
  • Skąd:City 17
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 20:59, 23.10.2017

Wodnisty to pojęcie względne, ale konsystencji miodu to ATF nie ma ;)
Honda ma bzika na punkcie lekkobieżnych smarowideł więc ten płyn może być relatywnie "rzadki".
Bardziej niepokojący może być kolor. Świeży ma kolor coś między różem a purpurą. Tutaj jest... nijaki taki.
Tak czy śmak jeśli nie jesteś pewien czy olej był zmieniany najlepiej po prostu zalej świeży, najlepiej ATF Hondy.
Wymiana statyczna jest praktykowana w ASO, natomiast jeżeli jesw cień możliwości, że jeśli olej wymieniano i zalano "nie-wiadomo-co" lepsza byłaby wymiana dynamiczna (droższa).

No i poziom oleju jak widać grubo poniżej minimum, czyli natychmiast do uzupełnienia.
  • 0

#3 pacio41

pacio41
  • Forumowicz
  • 32 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:24, 24.10.2017

Poziom miedzy tymi punktami to za malo? Chyba nie...

Zdjecie tego nie oddaje ale olej ma lekko rozowy odcien...


  • 0

#4 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2933 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 16:16, 24.10.2017

Weź miarkę wytrzyj o białą chusteczkę i fotke chustki pokaż. Dziwnie brudna końcówka jest.

Użytkownik Sacrum edytował ten post 16:16, 24.10.2017

  • 0

#5 Pete

Pete
  • Forumowicz
  • 399 postów
  • Skąd:City 17
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 16:34, 24.10.2017

Ze zdjęcia możnaby wywnioskować że oleju jest tylko na końcówce bagnetu a na dolne oczko olej zaczyna ściekać. Być może pod innym kątem inaczej by to wyglądało. Jeżeli masz poziom między punktami to OK, nie ma tematu.
Natomiast kolor raczej (przynajmniej na zdjęciu) nie przypomina względnie świeżego ATF-a, raczej już taki pewnym przebiegu...
  • 0

#6 maniekx

maniekx
  • Forumowicz
  • 15 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:06, 25.10.2017

Po kolorze widać, że olej do wymiany i raczej zmieniany nie był. Olej w dobrym stanie jest praktycznie niewidoczny na bagnecie. Ciężko nawet stan sprawdzić.
  • 0

#7 pacio41

pacio41
  • Forumowicz
  • 32 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:08, 25.10.2017

Dobrze wiedziec, wrzuce jeszcze wieczorem kolor na bialej husteczce. Moglby ktos jeszcze ew. Koszty przedstawic? Tzn. Chodzi mi o koszt statycznej i dynamicznej wymiany z filtrem, najlepiej w ASO zeby to pasowalo.

Jak wyzej. Zdjecie oleju na husteczce.
Nie jest najpiekniejszy ale chyba nie ma 120kkm?
Wydaje mi sie ze bylby ciemniejszy, ale ja nie wiem bo przyrownuje sobie go do silnikowego😁

Użytkownik pacio41 edytował ten post 17:54, 25.10.2017

  • 0

#8 pacio41

pacio41
  • Forumowicz
  • 32 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:59, 25.10.2017

11599280132768672320.jpg
  • 0

#9 Pete

Pete
  • Forumowicz
  • 399 postów
  • Skąd:City 17
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 19:39, 25.10.2017

Nie wydaje mi się żeby tak wyglądał po wspomnianym przebiegu oryginalny, fabrycznie zalany olej.
Ja po 50 tys. miałem jednolity, jasny, powiedzmy lekko różowo-miodowy kolor (sorry, kobieta pewnie znalazłby lepsze określenie ;)) i mimo wymiany statycznej (jak to w ASO) czyli jakiejś połowy faktycznej objętości odzyskał czystą, jasnoróżową barwę, jest ledwie widoczny na bagnecie - w zasadzie poziom widać dopiero pod światło taki jest jasny.
Wg mnie u Ciebie nie jest zły, na pierwszym zdjęciu na końcówce bagnetu wydawał się dużo gorszy. Faktycznie mógł być wymieniany, choć nie wiem jaki interwał wymiany jest przewidziany w manualu VIII.
W VII generacji w instrukcji przedlifta wymiana przewidziana jest po 120 kkm, a w poliftowym manualu już bodajże po 60 kkm (? - jeśli się walnąłem niech ktoś mnie poprawi).
Skoro u Ciebie nie wygląda jakoś fatalnie to dla świętego spokoju ja wymieniłbym metodą statyczną tak jak to producent przewiduje. Nie popłyniesz specjalnie w koszty i spokój odzyskasz.

Niestety, nie jestem w stanie w tej chwili podać kosztów w ASO, nie mam pod reką faktur, sorry.

Użytkownik Pete edytował ten post 19:47, 25.10.2017

  • 0

#10 pacio41

pacio41
  • Forumowicz
  • 32 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:14, 25.10.2017

Dzięki za odzew, statycznie wymienię na pewno, trochę boję się kosztów przy dynamicznej skoro 1L ATF prawie 120 zeta...

Nie wiem tylko jak to z filtrem w tej skrzyni, w BMW wiem, że całą pokrywę dolna skrzyni się wymieniało bo tam był na stałe filtr zabudowany, tutaj od spodu to inaczej wygląda...


  • 0

#11 Pete

Pete
  • Forumowicz
  • 399 postów
  • Skąd:City 17
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 22:40, 25.10.2017

http://haparts.pl/25430-plr-003.html

...choć w ASO o czymś takim nie słyszeli ;)
  • 0

#12 rhaegar

rhaegar
  • Forumowicz
  • 388 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive + Aero Kit
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 08:14, 26.10.2017

Ten filterek to do automatu?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • 0

#13 wysio

wysio
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:35, 26.10.2017

Ten filterek to do automatu?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

W serwisie nie wymieniają filtru w skrzyni, dwa poziom sprawdza się na ciepłym silniku, na twoim miejscu wymeniłbym ten olej przejechał 1000 km i wymienił drugi raz jeśli chcesz autem pojeździć dłuższy czas. Wymiany dynamicznej unikać. 


  • 1

#14 pacio41

pacio41
  • Forumowicz
  • 32 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:35, 26.10.2017

W serwisie nie wymieniają filtru w skrzyni, dwa poziom sprawdza się na ciepłym silniku, na twoim miejscu wymeniłbym ten olej przejechał 1000 km i wymienił drugi raz jeśli chcesz autem pojeździć dłuższy czas. Wymiany dynamicznej unikać. 

 

Dynamicznej unikać? A z jakich to powodów? Przecież chyba tylko w ten sposób mogę cały olej wymienić?


  • 0

#15 QuicksilveR

QuicksilveR
  • Forumowicz
  • 660 postów
  • Skąd:Pruszków WPR
  • Silnik:3.0
  • Wersja:Coupe V6
  • KM:200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG2
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 14:11, 27.10.2017

Dynamicznej unikać? A z jakich to powodów? Przecież chyba tylko w ten sposób mogę cały olej wymienić?

Po prostu wymiana statyczna jest bezpieczniejsza i pozwala obserwować, jaki wpływ na pracę skrzyni ma wymiana oleju. Dynamiczna jest ok, ale tylko jeśli zna się dobrze historię auta i serwisu skrzyni.

Ja wymieniam olej statycznie, ale raz za razem, co w praktyce pozwala na zmianę całego oleju. Zlewam z miski, oceniam stan oleju, uzupełniam poziom do wymaganego i pozwalam skrzyni popracować na wszystkich biegach.

Potem kolejna wymiana, i kolejna, aż do uzyskania zadowalającego efektu. W sumie nie pochłania to dużo więcej oleju niż wymiana dynamiczna, a w razie jakichś niepokojących oznak mogę proces bezpiecznie przerwać.


  • 0

Były:   Honda Accord Coupe 2.0 (CG4) 1998  |   Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 | Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999
Jest:   Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, Stan oleju;, Kolor oleju, Automat

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq